Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meniekske

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:36

Zo denk ik er op het moment ook over, nog even 2 dagen overleven en dan gaat het eindelijk afkoelen, als het dan in huis ook snel afkoelt.... graag.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:37

Inderdaad nog even twee dagen door worstelen en dan verkoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:38

En dan maar hopen dat de temperatuur in huis ook hard zakt :)) het was gisteren echt heerlijk buiten, overdag ook. Maar binnen %)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:51

Ohh hier binnen is t heerlijk nu. Ik heb de temperatuur naar 23 graden kunnen krijgen, volgens mij laagste in heel veel weken. En vannacht mocht zelfs de ventilator uit van mij :D. Deze dag kom ik wel door :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:53

Ik had het vannacht koud onder alleen mn overtrek :') .
Alleen als het kouder wordt gaan wij op vakantie dus kunnen niet alle ramen wagenwijd los. Dus alles maar op kiepstand en dan hopen dat het ook zo wat doorwaait!

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:56

Ik ben er vannacht nog uit gegaan om de ventilator te gaan halen...

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:07

Ik denk als het zo'n 24 graden blijft dat de temperatuur toch wel zakt in huis. Alleen heb ik t geduld niet om er 3 dagen op te wachten ;). Dus vakantieganger, je komt vast in een lekker koel huisje thuis :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:07

In de loop vanvannacht is de ventilator wel weer aangegaan. Ramen moesten wat dichter odmat het echt koud tochtte. Maar toen werd het toch weer te warm :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:23

Diddykong schreef:
Ik denk als het zo'n 24 graden blijft dat de temperatuur toch wel zakt in huis. Alleen heb ik t geduld niet om er 3 dagen op te wachten ;). Dus vakantieganger, je komt vast in een lekker koel huisje thuis :D.

Dat komt voornamelijk omdat de hitte in de muren zit. Het is nu heel lastig om alleen met een beetje wind het huis koel te maken!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:25

Ja klopt, zolang de deuren open kunnen blijven heb ik temperaturen rond de 24-25 graden. Maar doe ik ze dicht en kom ik dan sochtends beneden (ten slotte is de hele nacht open en boven slapen ook niet perse een veilig idee :+ ) dan scheelt het zo 2 graden. Maar meestal ben ik om 7u al op, en dan kan t nog 2 uur mooi koelen en dan met wat mazzel blijft t dan overdag ook onder de 28 graden in huis...

Als ik dadelijk bevallen ben, ben ik hopelijk weer gewoon mn oude vertrouwde koukleum :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:27

Mijn huis heeft baksteen en daaroverheen nog een laag trespa. De hitte zit inmiddels in de bakstenen en door de trespa kan het niet weg. Dus ik gok dat wij pas in november een koel huis hebben :)) tot die tijd maar gewoon zo veel mogelijk alles open.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:32

Oh Diddykong, ik heb het met je te doen, zwanger met deze hitte... :(:)

In ons huis was het vanmorgen 21,5 maar inmiddels is het al weer 25 graden. Het warmt erg snel op maar koelt godzijdank ook weer vrij snel af, zeker als de wind van zee komt gaat het rap. Wij zitten exact in het midden van het pand, we hebben buren rondom ons heen. Vrienden wonen op de bovenste etage en daar is het nog steeds 34 graden maar die hebben vanaf vroeg in de ochtend tot laat in de avond de zon aan alle kanten erop staan, een soort magnetron is het daar.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:36

Hahaha jaa ik had ook met mij te doen :=. Maar goed tis niet anders en uiteindelijk ben ik maar een paar dagen er echt niet lekker van geweest. Er zijn er hier die t beroerder hebben :D. Nu bijna 39 weken dus wie weet komt ze er binnenkort uit :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:39

Nog twee dagen volhouden. Het kind is je later behoorlijk wat autowasbeurten, stofzuigsessies en gelapte ramen schuldig na zo'n zwangerschap. :D
Sterkte nog even!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:41

Jeeejjj! Het was vanmorgen zowaar maar 26 graden in huis in plaats van de gebruikelijke 30 :))

Het is hier nu al weer 31 graden buiten, maar het voelt gelukkig niet zo benauwd.
Nog even doorbijten *\o/*

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:59

27 graden al en bijna geen wind. Ellende dit weer. :') en morgen nog even wat erger weer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:07

Hier was het net 27 graden en het waait nog wat. Toen ik uit de auto stapte was het bijna lekker. Grappig hoe snel je 'went' aan die hele warme temperaturen. Twee maanden terug vond ik 27 graden nog Best Heel Warm :))

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:18

Berdien schreef:
Hier was het net 27 graden en het waait nog wat. Toen ik uit de auto stapte was het bijna lekker. Grappig hoe snel je 'went' aan die hele warme temperaturen. Twee maanden terug vond ik 27 graden nog Best Heel Warm :))

Ik ben er nog steeds niet aan gewend. :') Ik denk dat ik er nooit aan ga wennen ook.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:35

Het is hier bijna 28 en geen zuchtje wind. Ik ga hier ook echt nooit aan wennen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:41

Mensen maak je eens niet druk om die warmte. Dat zure gedoe is niet goed voor jou en je omgeving! Het is heet ja en daar heeft iedereen last van maar met heel de zomer elke dag blijven zeiken en zaniken daar word het ook niet frisser van.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:43

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:59

Popstra schreef:
Mensen maak je eens niet druk om die warmte. Dat zure gedoe is niet goed voor jou en je omgeving! Het is heet ja en daar heeft iedereen last van maar met heel de zomer elke dag blijven zeiken en zaniken daar word het ook niet frisser van.

Volgens mij is dit hele topic daarvoor bedoeld. En de 1 heeft meer last van die warmte (Gewoon niet normaal functioneren).
En klagen lucht ook op vind ik. :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:03

Popstra schreef:

Er zijn mensen die letterlijk ziek worden van de warmte, dus ik vind deze reactie ook een beetje ongepast dus.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:10

Om een beetje te glimlachen: zomerdepressie.net en dan de reacties onder de blogposts.... als men denkt dat bokkers piepen: het kan veeel erger.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:12

Popstra schreef:

Ik zou je graag eens horen als je ziek bent, en dan niet een simpel griepje maar chronisch ziek. Waardoor je alleen maar veel zieker wordt door die enorme warmte. Is het zeiken als je al flauwvalt als je alleen naar het toilet loopt? Of als je gewoon even de trap op moet wandelen? Is het zeiken als je alleen maar kunt liggen in een afgesloten kamer met een verschrikkelijke hoofdpijn, een bloeddruk die langzaamaan gevaarlijk laag aan het worden is?

Ik vind je reactie behoorlijk ongepast. Er zijn helaas veel mensen die ziek zijn en waar die warmte zelfs gevaarlijk voor kan worden.