Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 23:25

verootjoo schreef:
En je vergeet ook alles niet als je kind er eenmaal is :z

En toch heb ik dat wel eigenlijk hoor, hoe pijnlijk en haast eenzaam ik de bevalling ook vond. Zou het zo weer voor doen voor een cadeautje als Ootje. De herinnering raakt steeds vlakker.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 23:50

Hier eerst 32 uur met weeen gelopen. Toen naar het ziekenhuis waar spontaan mijn vliezen braken. Op de ctg was mijn filmpje en t filmpje van mijn dochter niet goed. Ik wilde in bad bevallen mocht niet.... toen heb ik gezegd jas er maar een ruggenprik in want zat toen pas op 3 cm. Dit was 12 uur snachts.
Uiteindelijk 5 kwartier geperst. Vacuüm en toen was er paniek want ik verloor extreem veel bloed.
Dochter is 15.16 uur geboren op een vrijdag en mochten pas zondag naar huis.

Maar heel eerlijk ik zou t zo over doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 01:20

Arabesk schreef:
'natuurlijk' is een beetje een verkeerde term geworden. Natuur is helaas voornamelijk honger, dood en verderf. Natuur is niet schattig, natuur is keihard, survival of de fittest, het individu doet er niet toe, alleen voorplanting telt, oud worden telt ook niet. Vergiftigingen, ziektes, hongersnood, akelige wonden etc.

Tot 1930 leefden mensen 'natuurlijk', de gemiddelde leeftijd lag een stuk lager en de max. te behalen leeftijd lag ook een stuk lager.

Weet niet of dat soort 'natuurlijk' nou echt iets is wat je moet willen. Omdat het al zo lang geleden is, zijn we verwend geraakt en zijn we het beeld van natuurlijk gaan romantiseren. Denk dat veel mensen van voor 1930 een moord hadden gepleegd voor onze geneeskunde en moderne inzichten.

Ik kan er echt niet bij dat er ouders zijn die een vaccinatie tegen polio weigeren, misschien eens opzoeken hoe polio eruit ziet.......

Het ironische is dat je so called natuurlijk kunt leven nu, niet inenten, omdát de geneeskunde zo ver is en veel behandeld kan worden, niet omdat de natuur nou zo'n vrolijk uitgangspunt is. Natuurlijk leven is iets wat je je in de verwende westerse wereld kunt veroorloven, daarbuiten beslist niet.

Dit had ik nou niet van je verwacht...
Wel alles uitzoeken over natuurlijk bekappen, het zelfherstellend vermogen van de hoef, de natuurlijke omgeving, voeding en gedrag enz enz enz ( ik heb zelf ook bij Frans en Ilona gelest), maar over kinderziektes, natuurlijke immuniteit, kudde immuniteit en oorzaken van symptomen gedurende uitbraken in bepaalde gebieden, vaccins, vaccinatie en alles wat daarmee te maken heeft wel klakkeloos de meute schapen volgen en het gehersenspoelde riedeltje opdreunen.
Dat valt me eigenlijk best tegen.
Ik dacht dat jij verder keek dan je neus lang is -O-

Als dit over hoeven zou gaan in plaats van over kinderen en kinderziektes zou je me nu aan het vertellen zijn dat ik gek ben er geen ijzers onder te timmeren nu dat al jaren zo'n goeie oplossing is om alle ellende tegen te gaan waaraan paarden onderhevig zijn omdat wij ze uit hun natuurlijke omgeving hebben gerukt en inzetten en houden op een manier die niets meer met hun natuurlijke verleden te maken heeft.

Pantykous

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 01:57

Ik zou vooral lekker je eigen onderschrift als advies ter harte nemen Repelsteel. De manier waarop je post geformuleerd is nodigt niet bepaald uit tot een onderhoudende discussie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 02:19

En doe de hartelijke groeten aan Frans en Ilona.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:14

lieveli schreef:
verootjoo schreef:
En je vergeet ook alles niet als je kind er eenmaal is :z

En toch heb ik dat wel eigenlijk hoor, hoe pijnlijk en haast eenzaam ik de bevalling ook vond. Zou het zo weer voor doen voor een cadeautje als Ootje. De herinnering raakt steeds vlakker.

Echt nu al?

Hier nog niet hoor. Ik wil dolgraag een tweede maar ik ben er nog niet uit of ik weer een zwangerschap aandurf.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:54

Ik kon na de bevalling alleen nog zeggen dat het ontzettend veel pijn had gedaan maar het me al niet meer voor de geest halen :n
Wonderbaarlijk vond ik dat :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:22

Het bevallen zelf vond ik vooral hard werken maar niet pijnlijk. Die weeënstorm was minder grappig, toen dacht ik echt schiet mij maar gewoon af. :') Maar had na een dag al dat ik wel klaar was voor de tweede, inderdaad wonderbaarlijk hoe snel dat voorbij gaat.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:26

Ik zit echt niet te wachten op een tweede bevalling, maar ben inmiddels alweer 21 weken zwanger, dus ik denk niet dat ik er onderuit ga komen. 'De tweede is makkelijker', hou ik me dan maar aan vast :P.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:28

Al ben ik wel benieuwd hoe bevalling nummer 2 gaat worden. Gup had geen zin dus ben ingeleid. Nooit zelf weeën oid gehad buiten de opgewekte versie.
Dus gaat ons meisje wel uit zichzelf komen en hoe gaat dat verlopen.
Gelukkig lijkt ze een normaal formaat hoofd te hebben vergeleken met haar broer.
Die de bocht om krijgen was hard werken

Ben nu 22 weken

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:48

Dat bochtje om was aanleiding voor ultieme frustratie :') Maar eenmaal daar ben je er zo.

Ik moet eerst vriend zover krijgen dat er nog een nummer 2 komt, voor hem nummer 4. Dan ga ik toch weer in het ziekenhuis bevallen.

Vergeten te reageren Lautje maar je hebt er dus al lactatiekundigen bij gehad. Dan zou ik gewoon lekker voor de fles gaan. Als je echt heel graag wilt kun je het een week aankijken hoe het gaat bij de tweede maar ik zou vooral de frustratie niet opzoeken. Lekker chillen met je billen met een kleintje :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:57

Iedereen roept dat als het hoofdje staat dat dat het meeste pijn doet. Nou probeer dan eens een hoofdomvang van 39 cm door die poedersuiker te duwen. Dan is dat laatste een verademing :+
Maar blijkbaar had ze me al verdoofd om te gaan knippen (dat geweigerd) dus misschien daarom minder gevoeld ofzo.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:29

Dat is lief van je Pien. Ik heb er heel veel over gepraat, onder andere met de begeleidende gyn (die heeft achteraf ook nogal wat fouten gemaakt, waarvoor ik ook excuses gekregen heb) en het daardoor een plekje kunnen geven, maar toch zie ik tegen een 2e keer op.

Ik vind wel heel mooi dat hoezeer moeders onderling het ook oneens kunnen zijn, we het er allemaal over eens zijn dat bevallen kwalitatief uitermate teleurstellend is :) Kun je nagaan wat een enorme impact die gebeurtenis heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:39

Hoe je bevalling verloopt zal ook wel schelen.

Die pijn was echt zwaar küt maar dat zou me niet weerhouden van een 2e kindje. Die diepe, doffe ellende van de "experts" om je heen die alles denken te moeten bepalen (een soort groepsverkrachting) en de nasleep van de ellende die ze ons bezorgd hebben, dat wel :j

Hier hele dikke kans dat het in een hutje in Africa allemaal veel makkelijker verlopen was...maargoed toch spreekt dat idee me ook niet zo aan :P Hoewel ik er een arm en een been voor over had gehad om gewoon ergens in de bosjes weg te kunnen kruipen om rustig te kunnen bevallen :j

Verder een keurig nette post van Repelsteel en helemaal mee eens +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:49

verootjoo schreef:
Echt nu al?

Hier nog niet hoor. Ik wil dolgraag een tweede maar ik ben er nog niet uit of ik weer een zwangerschap aandurf.

Riep ik vanuit het bad nog om een ambulance, toen O bij me kwam riep ik al dat ik het over wilde doen. :')

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:55

Zo gaan die 3 binnen 3 jaar er wel komen.

Áls ik kijk naar mn zwangerschap en bevalling wil ik ook wel een 2e maar dan kijk ik naar de 1e weken en dan gaan mn benen strak over elkaar :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:59

Ik wil eerst even flink sporten, ik denk dat mijn overgewicht het bekkendrama heeft veroorzaakt. En ik denk dat 2 hele kleine kindjes tegelijk erg pittig is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:05

Dat vind ik wel altijd apart hoor, hoor je best vaak dat mensen de eerste er amper uit hebben en dan al roepen dat ze er nog 1 willen... kom je net op de wereld en dan ben je al niet meer genoeg maar willen ze alweer een nieuwe :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:08

Dat laatste denk ik ook Lieveli, aan de andere kant heb je het dan wel allemaal in 1x gehad. Uiteindelijk komen die tweelingen ook allemaal groot. :D Ik heb vriend alleen nog niet zo ver.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:09

Tja dat is ook een manier om er naar te kijken pnamera. Niet alles is negatief bedoeld hoor, zijn ook mensen die het gelukkig positief bedoelen en denken ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:14

Het zal ongetwijfeld positief bedoeld zijn :j

Maar ik heb dan gewoon zoiets van jeetje wees eerst even blij met deze voordat je alweer aan de volgende denkt :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:21

lieveli schreef:
Ik wil eerst even flink sporten, ik denk dat mijn overgewicht het bekkendrama heeft veroorzaakt. En ik denk dat 2 hele kleine kindjes tegelijk erg pittig is.

Waarom denk je dat precies?

Ik heb geen overgewicht en mijn bekken vonden het ook niet leuk.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:25

Hier ook flink bekkenproblemen. Maar met een goeie fysio er heel aardig doorheen gekomen. Alleen tot 2 maanden terug nog wel echt klachten gehad af en toe (vooral stuit).
Maar bij mij komt het vanuit de hypermobiliteit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:25

pmarena schreef:
Het zal ongetwijfeld positief bedoeld zijn :j

Maar ik heb dan gewoon zoiets van jeetje wees eerst even blij met deze voordat je alweer aan de volgende denkt :P

Denk dat het ook wat hormonaal is.

De dag dat ik naar huis ging van mijn kz, zag ik onderweg naar huis een zwangere vrouw en was instant jaloers. Alhoewel ik super gelukkig was en ik lichamelijk amper kon stappen en goed genoeg wist dat er tijd ging over moest gaan voor we aan een 2de nog maar konden denken.

Dus heeft helemaal niets te maken met het niet gelukkig zijn met wat we hadden.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:32

Heel bijzonder die hormonen.

Ik denk vooral nog, dit nooit meer. Zwangerschap vond ik niets, bevalling was zwaar, dagen en weken er na vielen tegen, nu eerste werkweek is zwaar. Ik ken mijzelf totaal niet meer, raak van alles in paniek en heb weinig plezier.

En ja als ik naar B kijk smelt Ik, ben ik instant verliefd en zou hem nooit kwijt willen. Maar die roze wolk?