Arabesk schreef:'natuurlijk' is een beetje een verkeerde term geworden. Natuur is helaas voornamelijk honger, dood en verderf. Natuur is niet schattig, natuur is keihard, survival of de fittest, het individu doet er niet toe, alleen voorplanting telt, oud worden telt ook niet. Vergiftigingen, ziektes, hongersnood, akelige wonden etc.
Tot 1930 leefden mensen 'natuurlijk', de gemiddelde leeftijd lag een stuk lager en de max. te behalen leeftijd lag ook een stuk lager.
Weet niet of dat soort 'natuurlijk' nou echt iets is wat je moet willen. Omdat het al zo lang geleden is, zijn we verwend geraakt en zijn we het beeld van natuurlijk gaan romantiseren. Denk dat veel mensen van voor 1930 een moord hadden gepleegd voor onze geneeskunde en moderne inzichten.
Ik kan er echt niet bij dat er ouders zijn die een vaccinatie tegen polio weigeren, misschien eens opzoeken hoe polio eruit ziet.......
Het ironische is dat je so called natuurlijk kunt leven nu, niet inenten, omdát de geneeskunde zo ver is en veel behandeld kan worden, niet omdat de natuur nou zo'n vrolijk uitgangspunt is. Natuurlijk leven is iets wat je je in de verwende westerse wereld kunt veroorloven, daarbuiten beslist niet.
Dit had ik nou niet van je verwacht...
Wel alles uitzoeken over natuurlijk bekappen, het zelfherstellend vermogen van de hoef, de natuurlijke omgeving, voeding en gedrag enz enz enz ( ik heb zelf ook bij Frans en Ilona gelest), maar over kinderziektes, natuurlijke immuniteit, kudde immuniteit en oorzaken van symptomen gedurende uitbraken in bepaalde gebieden, vaccins, vaccinatie en alles wat daarmee te maken heeft wel klakkeloos de meute schapen volgen en het gehersenspoelde riedeltje opdreunen.
Dat valt me eigenlijk best tegen.
Ik dacht dat jij verder keek dan je neus lang is 
Als dit over hoeven zou gaan in plaats van over kinderen en kinderziektes zou je me nu aan het vertellen zijn dat ik gek ben er geen ijzers onder te timmeren nu dat al jaren zo'n goeie oplossing is om alle ellende tegen te gaan waaraan paarden onderhevig zijn omdat wij ze uit hun natuurlijke omgeving hebben gerukt en inzetten en houden op een manier die niets meer met hun natuurlijke verleden te maken heeft.