Kleine geheimpjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Kleine geheimpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:07

Ik ben ook zo iemand die wel vrienden heeft waar ik mee op de app praat enzo, maar niet een echt beste vriendin heb om dingen mee te doen. Dat komt ook door mij, ik vind het hartstikke leuk om dingen te gaan doen maar ik wil niet zo'n vriendin hebben waar je elke dag mee moet praten, elke week iets mee moet doen etc. Lekker tegenstrijdig. :+ Ik kan niet zo goed tegen overprikkeling dus uitgaan etc doe ik nooit.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:51

Amandavd, moeten is in een vriendschap echt het laatste waar t om gaat. Je bent niet de enige die ik dat hoor zeggen de laatste tijd en dat valt me op. Zowel in een vriendschappelijke als in een romantische relatie is het volgens mij absoluut niet de bedoeling dat je dingen moet. Ik heb ook heel lang geen vrienden gehad en ik snap jullie gevoel volledig. Maar nu ik eenmaal echt een beste vriendin heb die ook nog eens dichtbij woon merk ik pas hoe een relatie (wat voor een dan ook) hoort te zijn. En een van de belangrijkste dingen is elkaar ruimte geven. Als jij die dag moe bent of geen tijd hebt om een berichtje te sturen, of zelfs er gewoonweg geen zin in hebt, dan doe je dat toch niet! Daar is een vriendschap niet voor bedoeld. Je stuurt elkaar sowieso nooit elke dag berichtjes.

Echte vrienden passen bij je. Net als je romantische partner bij je past. En die vrienden zullen het dan ook snappen of gewoon accepteren dat je niet altijd beschikbaar bent.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:52

Sunneva schreef:
Amandavd, moeten is in een vriendschap echt het laatste waar t om gaat. Je bent niet de enige die ik dat hoor zeggen de laatste tijd en dat valt me op. Zowel in een vriendschappelijke als in een romantische relatie is het volgens mij absoluut niet de bedoeling dat je dingen moet. Ik heb ook heel lang geen vrienden gehad en ik snap jullie gevoel volledig. Maar nu ik eenmaal echt een beste vriendin heb die ook nog eens dichtbij woon merk ik pas hoe een relatie (wat voor een dan ook) hoort te zijn. En een van de belangrijkste dingen is elkaar ruimte geven. Als jij die dag moe bent of geen tijd hebt om een berichtje te sturen, of zelfs er gewoonweg geen zin in hebt, dan doe je dat toch niet! Daar is een vriendschap niet voor bedoeld. Je stuurt elkaar sowieso nooit elke dag berichtjes.

Echte vrienden passen bij je. Net als je romantische partner bij je past. En die vrienden zullen het dan ook snappen of gewoon accepteren dat je niet altijd beschikbaar bent.

Precies. Die snappen of je moe bent of huiswerk hebt en pushen je niet om toch nog te komen. Ik had ook zo'n "vriendengroep" waarbij ik me niet prettig voelde. Op een gegeven barstte de bom toen ze vroegen waarom ze zo weinig van mij hoorde. Eerlijk geweest en gezegd dat afspreken van mij ook niet echt hoeft. Toen gingen ze echt met zijn 3'en tegen mij. Nu is de vriendschap over en ik heb alleen leuke vriendinnen waarmee IK ook af wil spreken en ik ook echt geheimen durf te vertellen omdat die toch wel bewaard blijven. Die andere vriendinnen waren zo niet. "Oh vind jij hem leuk, ga ik er op af. En uiteindelijk gingen ze er dan ook mee naar huis." :\

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:45

Antics schreef:
Ik heb ook nog een geheimpje. Ik zou heel graag echte vriendinnen willen, maar ben soms een beetje bang voor het contact met meisjes vanwege geroddel en het idee dat ik veroordeeld wordt. Ik heb bijna alleen maar jongens als vrienden en daar voel ik me veel meer geaccepteerd. Komt ook wel door gekwetst te zijn in eerdere vriendschappen. Niet alle meisjes zijn zo, absoluut niet. Maar ik merk wel dat ik me in het eerste contact toch vaak 'veiliger' voel bij jongens.

Ach weet je... ik kan ook veel beter met meisjes en vrouwen omgaan dan met jongens en mannen. Uitzonderingen daargelaten. Ik ben vrij veel gepest vroeger, voornamelijk door jongens - meisjes waren toch altijd begripvoller en vonden mijn rare gedrag vaak wel leuk. Misschien dat ik het daardoor ook uithoud op Bokt. Bang om voor homo aangezien te worden ben ik trouwens niet; daar ben ik niet elegant genoeg voor. :)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:43

ik heb weinig vrienden omdat ik liever alleen ben :Y) nee zou ook geen vriendin of vriend willen die al mijn aandacht wilt en altijd wilt afspreken... daar heb ik geen zin in en geen behoefte aan

ben oprecht gelukkig met het leven wat ik nu leid ( is dit correct? )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:54

Ik heb vrij veel vrienden en mijn beste (en tevens oudste vriendin) zie ik echt niet elke dag, week, of maand. Toevallig gister weer heel lang mee gesproken,. maar de keer daarvoor was 1,5 maand geleden of zo :+
Wij zijn beide gewoon ontzettend druk en wonen ook niet meer in dezelfde stad en hebben daarnaast een partner die ook niet in dezelfde stad wonen, dus dan spreek je elkaar minder.
Maar zij is wel altijd diegene die ik als eerste spreek als ik iets wil delen (enthousiast of verdrietig etc)

Sowieso wonen veel van onze vrienden ver weg, maar als we elkaar zien is het altijd super gezellig en als of we elkaar nog steeds elke dag zien :)

Mijn vriend en ik gaan zaterdag kijken bij een appartement om te gaan samenwonen. Aan de ene kant wil ik heel graag dat dit een leuk appartement is waar we beide willen zitten... Maar aan de andere kant heb ik nog steeds zoveel twijfels (niet over mijn relatie !).

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:56

CharIsabella schreef:
ik heb weinig vrienden omdat ik liever alleen ben :Y) nee zou ook geen vriendin of vriend willen die al mijn aandacht wilt en altijd wilt afspreken... daar heb ik geen zin in en geen behoefte aan

ben oprecht gelukkig met het leven wat ik nu leid ( is dit correct? )

Nee, een leven "lijd" je met een lange ij. :)

Ik ben ook heel graag op mezelf, maar altijd... nee. Ik moet toch wel af en toe iemand zien, of anders bellen/mailen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:57

Dat ligt eraan hoe je het bedoelt. :D Als je het lijdt, is het meestal niet leuk. :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:59

Sokje_6 schreef:
Dat ligt eraan hoe je het bedoelt. :D Als je het lijdt, is het meestal niet leuk. :+

Nee hoor, de uitdrukking luidt gewoon zo. "Lijden" is niet altijd "au au au", het betekent soms ook heel neutraal "ondergaan". Maar ik snap de verwarring, zeker hier.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:00

Haha, I know. Verwarring zaaien is wel leuk soms. :+ Sorry.
Als iemand anders jou door het leven leidt ofzo :))

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:33

Dankzij een aantal dames hier bij Dr. Pimple Popper uitgekomen... Ik ben nu misselijk maar het is zo fascinerend!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:34

Amandavd schreef:
Dankzij een aantal dames hier bij Dr. Pimple Popper uitgekomen... Ik ben nu misselijk maar het is zo fascinerend!

Het verbaasd me gewoon met wat voor dingen sommige mensen toch blijven lopen. Er was overlaatst een vrouw met een zwelling op de arm zo groot als een tennisbal leek het :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:19

Mijn paard had een klein geheimpje. Omdat hij geschoren is, heeft hij een deken op maar elke keer dat ik kom is die deken een stukje meer kapot :? Raar, vond ik, want mijn paard maakt zijn dekens nooit kapot. Op de vorige stal in ieder geval niet, daar waren geen bijters.

Ik kreeg vandaag een berichtje van een stalgenootje..
Afbeelding

Aah .. -O- Potver :')

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:04

Maar dat is dan een geheimpje die ook een positieve kant heeft.

Heerlijk als ze zo spelen, doen die van mij ook.

Dekens slopen doordat ze echt spelen dan zit het mij niet dwars.
Sommige paarden spelen niet maar slopen het echt bij zichzelf (en bij andere ). Of alleen bij andere haha

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:12

Antics schreef:
Ik heb ook nog een geheimpje. Ik zou heel graag echte vriendinnen willen, maar ben soms een beetje bang voor het contact met meisjes vanwege geroddel en het idee dat ik veroordeeld wordt. Ik heb bijna alleen maar jongens als vrienden en daar voel ik me veel meer geaccepteerd. Komt ook wel door gekwetst te zijn in eerdere vriendschappen. Niet alle meisjes zijn zo, absoluut niet. Maar ik merk wel dat ik me in het eerste contact toch vaak 'veiliger' voel bij jongens.

En het vervelende is dat ik het eigenlijk wel heel erg mis om ook gewoon eens meidendingen te kunnen doen. Hoe erg ik het meestal ook ontken heb ik daar stiekem toch wel behoefte aan. Gewoon van die simpele dingen als helemaal hyper kunnen kletsen over iets of stiekem hele cheezy films kijken en het nog leuk vinden ook. Nu hoor ik vooral heel veel over gamen en dat is toch wat minder m'n ding. Het lijkt me zo heerlijk om gewoon helemaal los te kunnen gaan met m'n paardenverhalen naar mensen die daar geïnteresseerd in zijn.

En wat betreft dat laatste zit ik hier wel goed! :j

Lotgenoten :')
Ik heb 1 beste vriendin en met haar kan ik het over alles hebben. Maar we spreken elkaar buiten whatsapp niet echt ondanks dat we 100 meter van elkaar afwonen. Beiden hebben we het gewoon druk en verder hebben we ook niet dezelfde interesses. Ik ga graag stappen in het weekend, maar zij niet, janken. Ik zit dan wel via mijn vriend in een vriendengroep, en dat is ook heel gezellig, maar ik merk toch wel dat ik niet echt op één lijn zit met de meiden.
Met de jongens kan ik eigenlijk veel beter overweg. :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:43

Jongens zijn ook gewoon veel chillere wezens. (Kon even geen ander woord vinden :') )
I love mannen (en dan niet op de flirtmanier maar gewoon als persoon en vriend)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:32

Ik ben bang voor groepen meisjes :')

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:19

Ik ben ook bang van groepen meisjes, heb altijd het gevoel dat ze het over mij hebben terwijl er niet echt wat mis is met mij (denk ik) :')

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:04

Ik ben altijd bang voor groepen jongens en groepen buitenlanders (kan er niets aan doen word er meteen achterdochtig van en voel me dan niet meer op mijn gemak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:21

Als ik een mooi of leuk topic zie waar ik op wil reageren, maar ik zie dat de TS iets reageert als 'niemand meer? :(' dan reageer ik niet meer. :')

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:38

Danique schreef:
Als ik een mooi of leuk topic zie waar ik op wil reageren, maar ik zie dat de TS iets reageert als 'niemand meer? :(' dan reageer ik niet meer. :')

Dit dus.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:07

Ik wil dat mijn topics aandacht krijgen maar wil ze niet omhoog schoppen :+

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:46

GarBel schreef:

Same here :') op welk topic kan ik voor je reageren? Jij op die van mij dan? :Y)

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:49

EdkingEnzo schreef:
GarBel schreef:

Same here :') op welk topic kan ik voor je reageren? Jij op die van mij dan? :Y)

*\o/*

In mijnonderschrift ejlitp :o

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:20

Hier ook een klein geheimpje:
- Ik kan geen vriendschappen onderhouden, ik laat dingen heel makkelijk 'doodbloeden' omdat ik te lui en vaak te laks ben om het contact te onderhouden.
Gelukkig heb ik een hele fijne vriendengroep, waarvan het grootste gedeelte exact zo is als ik. We spreken elkaar dus niet met regelmaat, maar praten af en toe eens bij en dan is het alsof we elkaar gister voor het laatst gesproken hebben. We kunnen ook altijd bij elkaar terecht, maar het contact is gewoon niet zo veel.
Ik vind het heerlijk op die manier
Spoiler:
(er is heus een aantal in mijn vriendengroep, bij wie ik wel echt contact moet onderhouden. Maar die mensen kennen mij inmiddels langer dan vandaag. Ik probeer het écht hoor, maar vergeet dat soort dingen vaak. Dus die onderhouden voor mij het contact een beetje beter, ik heb fantastische vrienden).

- Ik haat bellen. Gebeld worden vind ik verschrikkelijk en zelf bellen vind ik eng. Als mijn telefoon gaat negeer ik die vaak en app dan een half uur later met 'oh sorry ik heb mijn telefoon niet gehoord en zie nu pas dat je gebeld had. Moet ik nog even terug bellen?'.
Als mijn stalhoudster belt neem ik overigens wel altijd op, veel te bang dat er dan iets met mijn paard zou zijn. Oh en bij goede vrienden neem ik ook wel op.