Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunneva schreef:Amandavd, moeten is in een vriendschap echt het laatste waar t om gaat. Je bent niet de enige die ik dat hoor zeggen de laatste tijd en dat valt me op. Zowel in een vriendschappelijke als in een romantische relatie is het volgens mij absoluut niet de bedoeling dat je dingen moet. Ik heb ook heel lang geen vrienden gehad en ik snap jullie gevoel volledig. Maar nu ik eenmaal echt een beste vriendin heb die ook nog eens dichtbij woon merk ik pas hoe een relatie (wat voor een dan ook) hoort te zijn. En een van de belangrijkste dingen is elkaar ruimte geven. Als jij die dag moe bent of geen tijd hebt om een berichtje te sturen, of zelfs er gewoonweg geen zin in hebt, dan doe je dat toch niet! Daar is een vriendschap niet voor bedoeld. Je stuurt elkaar sowieso nooit elke dag berichtjes.
Echte vrienden passen bij je. Net als je romantische partner bij je past. En die vrienden zullen het dan ook snappen of gewoon accepteren dat je niet altijd beschikbaar bent.
Antics schreef:Ik heb ook nog een geheimpje. Ik zou heel graag echte vriendinnen willen, maar ben soms een beetje bang voor het contact met meisjes vanwege geroddel en het idee dat ik veroordeeld wordt. Ik heb bijna alleen maar jongens als vrienden en daar voel ik me veel meer geaccepteerd. Komt ook wel door gekwetst te zijn in eerdere vriendschappen. Niet alle meisjes zijn zo, absoluut niet. Maar ik merk wel dat ik me in het eerste contact toch vaak 'veiliger' voel bij jongens.
CharIsabella schreef:ik heb weinig vrienden omdat ik liever alleen bennee zou ook geen vriendin of vriend willen die al mijn aandacht wilt en altijd wilt afspreken... daar heb ik geen zin in en geen behoefte aan
ben oprecht gelukkig met het leven wat ik nu leid ( is dit correct? )
Antics schreef:Ik heb ook nog een geheimpje. Ik zou heel graag echte vriendinnen willen, maar ben soms een beetje bang voor het contact met meisjes vanwege geroddel en het idee dat ik veroordeeld wordt. Ik heb bijna alleen maar jongens als vrienden en daar voel ik me veel meer geaccepteerd. Komt ook wel door gekwetst te zijn in eerdere vriendschappen. Niet alle meisjes zijn zo, absoluut niet. Maar ik merk wel dat ik me in het eerste contact toch vaak 'veiliger' voel bij jongens.
En het vervelende is dat ik het eigenlijk wel heel erg mis om ook gewoon eens meidendingen te kunnen doen. Hoe erg ik het meestal ook ontken heb ik daar stiekem toch wel behoefte aan. Gewoon van die simpele dingen als helemaal hyper kunnen kletsen over iets of stiekem hele cheezy films kijken en het nog leuk vinden ook. Nu hoor ik vooral heel veel over gamen en dat is toch wat minder m'n ding. Het lijkt me zo heerlijk om gewoon helemaal los te kunnen gaan met m'n paardenverhalen naar mensen die daar geïnteresseerd in zijn.
En wat betreft dat laatste zit ik hier wel goed!