Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sclimpre schreef:gohya schreef:sneeuwpop maar ze heeft wél gelijk w.b.t. dat rokers steeds minder mogen.
Dat vind ik een hele rare uitspraak. Rokers mogen toch net zoveel en zo weinig als gelijk wie? Er staat toch nergens dat rokers niet toegelaten zouden worden? Een bepaalde handeling, nl het roken is op bepaalde plaatsen verboden omdat het hinderlijk/schadelijk is voor anderen.
chanel1985 schreef:Maar de buren doen wel moeite, ze verlengen de pijp, ze maken de pijp hoger en met een bocht er in van de vuurkachel,...
T is natuurlijk weer in hoeverre men zich in zoiets irriteerd, wie zich irriteerd maakt het vaak groter dan het is. Een beetje rook wordt dan veel rook, ...
gohya schreef:sneeuwpop nee het is ook niet moeilijk om met anderen rekening te houden,daar gaat het niet over.Het gaat erover dat er steeds meer verboden plaatsen en plekken komen voor rokers.
Niet dat het voor mij iets uitmaakt,ik ben al een week gestopt,maar vind het wel rot voor de rokers,dat die straks zowat nergens meer mogen roken.
snuffie123 schreef:gohya schreef:sneeuwpop nee het is ook niet moeilijk om met anderen rekening te houden,daar gaat het niet over.Het gaat erover dat er steeds meer verboden plaatsen en plekken komen voor rokers.
Niet dat het voor mij iets uitmaakt,ik ben al een week gestopt,maar vind het wel rot voor de rokers,dat die straks zowat nergens meer mogen roken.
Maar het is niet rot voor de mensen die daardoor last hebben van de rook?
Ik weet niet het is misschien vervelend voor ze, maar zij zijn wel de mensen die de ("gevaarlijke") overlast veroorzaken. Dan moet jij er gewoon rekening mee houden en dat betekent ook dat je eventjes moet opstaan om ergens anders je sigaretje te roken. Daarna kan je gewoon weer terug.
sureido schreef:Ikeje schreef:Dit topic heeft me wel bewuster gemaakt!
Zit nu op een uitgestorven stationnetje te wachten op mijn vertraagde trein.
Ik had mijn pakje en aansteker al in de hand. Net op het moment dat ik een sigaretje wil opsteken komt er iemand uitgerekend op het bankje naast me zitten.
Ik vraag hem of hij er problemen mee heeft als ik rook (misschien heeft hij de paal niet zien staan.)
Hij lacht en beweert het tegendeel. Hij is net gestopt, maar vind het zo lekker ruiken.
Dubbel genot
Huh? Onmogelijk! Roken stinkt zo erg en dat is een feit!
snuffie123 schreef:gohya schreef:sneeuwpop nee het is ook niet moeilijk om met anderen rekening te houden,daar gaat het niet over.Het gaat erover dat er steeds meer verboden plaatsen en plekken komen voor rokers.
Ik weet niet het is misschien vervelend voor ze, maar zij zijn wel de mensen die de ("gevaarlijke") overlast veroorzaken. Dan moet jij er gewoon rekening mee houden en dat betekent ook dat je eventjes moet opstaan om ergens anders je sigaretje te roken. Daarna kan je gewoon weer terug.
superpony schreef:chanel1985 schreef:Maar de buren doen wel moeite, ze verlengen de pijp, ze maken de pijp hoger en met een bocht er in van de vuurkachel,...
T is natuurlijk weer in hoeverre men zich in zoiets irriteerd, wie zich irriteerd maakt het vaak groter dan het is. Een beetje rook wordt dan veel rook, ...
Nou nee hoor. Een beetje rook is geen probleem. Je weet toch wel het verschil tussen normale rook en echt teveel?
De huizen zijn niet standaard, dus dat geeft qua bouw al wat andere problemen.
Andere buren 2 huizen verder rookten paling of worst in hun schuur. Ik heb het een keer gefilmd dat onze hele tuin echt een grote mistbank was, omdat niemand me geloofde. Ik hang zomers was buiten en wil zelf ook buiten zitten.
Deze buren hebben hem buiten iets verplaatst, maar dat scheelt natuurlijk niks. Niet voor ons, maar voor hun eigen verandering van tuinindeling. We zitten ingesloten door bosrand, dus rook blijft echt flink hangen. Die schoorsteen komt niet eens boven de huizen uit. Zit net onder de bovenverdieping.
De open haard binnen hebben ze op ons verzoek de pijp langer gemaakt. Dit gaat slechts om een paar cm en helpt helemaal niks.
Het probleem is dat ze er rotzooi in gooien. We hebben al gevraagd om netjes geschikt, droog hout te stoken.
Zoals al gezegd, waren wij helemaal niet zoekende naar iets of geirriteerd. We kwamen in het begin een keer thuis en schrokken ons dood van de blauwe walm in huis en zijn alle stekkers eruit gaan halen. dat doe je echt niet voor niks.
Wij hebben zomers alles open en luchten 's winters ook. Zij branden hele jaar door wel en beginnen vroeg ook.
Wij hebben echter ook dieren en als je die thuis laat, terwijl het zo blauw komt te staan, word je niet blij van.
Nu zijn we verplicht om rond 19uur 's avonds alles dicht te gooien. Maar dan nog, haalt de ene pijp lucht naar binnen, dus ruik je het vooral in de badkamer en slaapkamers nog behoorlijk. Daar kun je niks aan doen.
Zij gaan rond 23uur naar bed en dan gooien wij alles open.
Maar bijv op zondag willen wij een uurtje uitslapen en worden we rond 8/9 al wakker van de rook in onze slaapkamer. We hebben een lucht systeem en dat kan niet echt uit.
Dat zij stoken is niet erg, maar hoe en in welke maten. neemt wel normen aan die in een normale woonwijk iets te ver gaan. Daar is dus al een aantal keren over gesproken. Ze zitten zelfs bij de brandweer, dus je verwacht toch enig verstand.
Maar dikke mist in je tuin, wat ik nog ergens op film heb of thuiskomen en denken dat er ergens in huis iets brand of schroeit, is echt niet zoeken. En dan ben ik een vrouw. Maar mijn man staat er net zo in, waar mannen misschien wel nuchterder zijn.
En nogmaals, wat mensen in huis eigen huis doen, moet men zelf weten. Komt de lucht in het huis van buren, ben je tot last.
Dat is ook zo als je bijvoorbeeld heel lang of laat harde muziek gaat draaien. Dat doe je in jouw huis, maar is te horen bij buren.
Ik heb hier familie gehad die niks wisten en nooit mopperen op anderen, maar echt weg gingen vanwege de rooklucht in onze tuin van de vuurhaard van de buren. Het slaat op je keel en je neus gaat echt branden.
Mijn broer is zwaar gehandicapt en kan niet alles zelf regelen. Die kwam hier voorheen wel eten in de tuin, maar zodra het hier blauw komt te staan, houdt dat wel op.
En wat betreft meerdere wassen die ik buiten had hangen en thuis kom en overnieuw moet wassen, krijg ik dat ook niet vergoed ofzo. Dat is wel een flinke last erbij door een ander die mij beperkt in MIJN tuin.
Het is nu redelijk opgelost tot op zekere hoogte, dus elke keer weer erover beginnen, is wel nodig.
gohya schreef:sneeuwpop nee het is ook niet moeilijk om met anderen rekening te houden,daar gaat het niet over.Het gaat erover dat er steeds meer verboden plaatsen en plekken komen voor rokers.
sneeuwpop schreef:Ik vind dit wel een beetje overkomen als een slachtofferrol hoor. Wtf heeft de reclame er mee te maken? Het is al zolang duidelijk dat het kankerverwekkend is.....
En het nu niet meer binnen mogen roken, Tja ik ga vaak in de zomer niet meer op het terras eten omdat er zoveel mensen daar roken.....
Daarmee wil ik zeggen, dat je echt niet zielig bent als roker. Al is het moeilijk, jij hebt wel de keuze om te stoppen.
gohya schreef:snuffie123 schreef:
De gevaarlijke overlast? dit is nou 1 groep aanpakken,dan moet je ook andere gevaarlijke overlast veroorzakers aanpakken en niet 1 groep.
Blijkbaar hebben mensen alleen maar last en klachten over de rook van sigaretten,maar andere vervuiling veroorzaakt geen klachten.Als dat wel zo was,zou je dit ook hard aanpakken.
Hier lees en hoor ik weinig tot niks over.
gohya schreef:DatBenIkNou nee dat is niet appels met peren vergelijken.Hoeveel mensen hebben geen last van de dampen van vuurwerk? ook al is dat maar 2 mnd. in het jaar.[ja ze steken al vanaf november af].
De rook van vuurwerk is zeer giftig en verstikkend,maar daar hoor je niemand over.