Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurapalmer

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:15

Moeder worden is voor iedere vrouw zwaar..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:27

Precies roycemack , waarschijnlijk wel genoeg met de volledige goed doordachte keuze,
Maar na er achterkomen dat er een babytje ontwikkeld in je buik kan je overgaan op oerkrachten en ineens enorm omzwaaien. Natuurlijk blijven er ook regelmatig twijfels, maar wie heeft dat niet?

En over mensen die zeggen over het nu al hulp nodig hebben, natuurlijk heeft ze hulp nodig van haar familie, vrienden en instanties. Dat is alleen maar enorm verstandig en daarnaast heeft iedereen weleens hulp nodig. Al is het alleen maar voor de oppas of om eens lekker een nachtje door te slapen, twijfels over het ouderschap door te spreken noem maar op.en dan nog nieteens te spreken over hoe leuk mensen in de omgeving het dan nog eens vinden om eens op te passen.

Hier zijn standaard de vakanties gereserveerd voor opa's en oma's, die leven daar echt naar toe en de kinderen net zo.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:03

Doordachte keuzes en oeps, onverwacht zwanger... Klopt niet echt he ;-)...
Het is 2016, je kunt heel veel doordachte keuzes maken zodat het niet tot een ongewenste zwangerschap komt... Maar dat kalf is ondertussen al lang verdronken natuurlijk...

En ergens wil het er bij mij toch niet in: eerst het hele "heiliger-dan-de-paus"-gedoe (verkeerde godsdienst, i know, maar dit bekt beter ;-)) van islam, halal, Haram, hoofddoek, verhullende kledij, ladadie, ladada en nu hoppakee, lang leve het zondige leven met een bastaardkind...

(Wederom niets persoonlijk ts, ik vraag het puur uit interesse, ik heb nl totaal geen affiniteit met godsdienst en kinderen maar ik probeer bij te leren ;-)).

Edit: topic stond open op mijn laptop en vriendlief heeft (na het lezen) de bemerking dat ts wel heel vlug aan het idee van een kind gewend is. En of de zwangerschap wel echt zo onverwacht was en/of mss eventueel bedoeld was om haar vriend een extra "incentive" te geven om te relatie officieel te maken? Een zwangerschap als extra drukmiddel zeg maar...
Het is maar een bedenking dus niet direct de toortsen en de hooivorken uithalen maar ik dacht: ik gooi het in de groep...
Laatst bijgewerkt door maximuss op 24-09-16 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:35

Een kind als drukmiddel... Dat gaat erg ver! Ik neem aan dat de zwangerschap een ongelukje is.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:39

@ petpa: ik ken vijf kinderen waarvan de moeders toegeven dat er dergelijke motieven waren voor hun verwekking... Zo raar is het niet...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:43

Ik vraag me altijd af. Dus niet alleen in dit topic. Waarom niet voorzichtiger/ oplettender met de pil omgaan als je in een relatie zit die zo wankel is als deze.
Dat was ook nu wel mijn eerste gedachte.

Drukmiddel lijkt me in dit geval juist helemaal niet slim.
Dat is nog eens extra tegen wat de ouders willen.
Dus dat kan ik me niet voorstellen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:18

Laurapalmer schreef:
Moeder worden is voor iedere vrouw zwaar..

Goh ...je zou het iedereen afraden als je het zo leest.
Wat een verschrikking.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:39

Jeetje.. 'Bastaardkind'... Echt dames?
Kreeg ik een paar maanden geleden nog over m'n **** omdat ik niet politiek correct praatte over kids.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:44

Ts, ik vind dat je een moedige keuze hebt gemaakt. Ik wens je ook heel veel geluk met je kleine wondertje.

Over erkenning, gezag en omgang. Ja, het is waar dat dat in principe niet zonder de moeder geregeld kan worden. Maar zo simpel als het hier aangehaald wordt is het niet helaas. Als je meer daarover wilt weten, mag je me altijd vragen :)

Ik zou helemaal geen contact meer opnemen met die man. Hij wil het kind niet, das prima, maar hij heeft er niks mee te maken wat jij dan wel of niet doet. Ik zou het dus laten rusten en geen slapende honden wakker maken

Edit: Aan een kind wennen, of het nou gepland of ongepland is, kan voor vrouwen heel snel gaan. Zeker als je een kinderwens hebt. Ik vind het dus persoonlijk niet zo raar dat ze zo snel aan het idee is gewend. Ze heeft het uitgevonden, erover nagedacht en vervolgens geaccepteerd. Snap eerlijk gezegd niet wat daar zo vreemd aan is :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:53

@ ayasha: rustig :-), term komt voor ons mss heftig over maar bepaalde godsdiensten denken wel zo. Ik was 27 jaar geleden ook een bastaard voor mijn oer-belgische grootouders omdat mijn ouders niet getrouwd waren ;-)...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 00:09

Ik verbaas me eigenlijk een beetje. TS heeft dit topic geopend om haar verhaal kwijt te kunnen over haar relatie met een man uit een andere cultuur. TS wilde zichzelf ook graag laten bekeren. De angst was er dat de relatie niet goedgekeurd zou worden door de zwaar gelovige ouders van de ietwat jaloerse en in zijn eigen cultuur blijven hangende vriend. Maar wat houd ze toch van de vriend en hij is heus lief.

En nu: TS is zwanger. Allah is van de baan geveegd, de vriend erbij en het kind blijft en alkes gaat goedkomen. TS gaat een fantastische en liefdevolle moeder zijn.

Ik heb de indruk dat TS voorheen weinig toekomstplannen had en weinig nadacht. Toekomst= Allah en vriend. Punt. Zelfs goedwerkende anticonceptie is blijkbaar niet in de gedachtengang opgekomen.

Maar geen probleem. Met hulp van de halve wereld behalve Allah komt het wel goed.

TS, waar ben je in godsnaam mee bezig? Je komt op mij over als een vrouw die helemaal niet weet wat ze wil. Niemand heeft een glazen bol voor de toekomst, maar jij komt op mij over alsof jouw toekomst is wat op je pad komt. En je gaat ook weer even hard van het pad af als er een mooi slingerweggetje afslaat naar links. Je hebt hopelijk inmiddels gezien wat het resultaat is als je niet ietsjes verder probeert te kijken. Maar met een kind moet je echt wat meer vooruit gaan denken. Minder in de slachtofferrol hangen en zelf het heft in eigen hand nemen.

Iedereen maakt fouten en verkeerde keuzes in het leven. Daar leer je van. Ik hoop dat jij nu geleerd hebt je eigen leven en dat van je kind in de hand te nemen en te houden. Ik gun je echt het mooiste kind en de gelukkigste toekomst. Maar alsjeblieft, denk wat meer na voordat je iets doet of je ergens vol instort.
Veel succes en geluk :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 00:32

Geen enkele anticonceptie is 100% safe, ik ken verschillende mensen die ongewenst zwanger werden ondanks het feit dat ze netjes hun pil namen. Zelf ben ik al jaren gesterliseerd, maar zelfs dat geeft geen zekerheid. Volgens mijn gyneacoloog zijn er vrouwen waarbij het boeltje spontaan terug aaneen groeit. Ik vind de verwijten dat TS niet voorzichtig genoeg geweest is, dus wel zeer kort door de bocht.

Verder lees ik ook nergens dat ze zich niet meer wil bekeren, wel dat de vader van haar kind ook lid is van de stichting waar zij kwam en ze daar dus niet meer terrecht kan. Dat ze nu haar kind en alles daarrond voorrang geeft op het zoeken naar een nieuwe plek waar ze meer over de islam kan leren, lijkt me dan ook niet zo onlogisch.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:33

Mee eens, en hoe kan je verwachten van ts dat ze met nuchter hoofd zich verder ontwikkeld in haar godsdienst als je zoveel drama rond je hebt hangen.
Als je man van je dromen je wilt slaan en wilt ompraten naar abortus is het toch normaal ze een andere mening krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:58

Hoe kan btw dat ze nu opeens zwanger is?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:02

Niet nu opeens. Sinds 2 maanden.
En het hoe kun je zelf invullen :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:03

verootjoo schreef:
Nagini schreef:
Laat eerst eens zien dat je het zelf kunt.

Aan wie?? Aan bokt?? En waarom :?

Ben je echt serieus?

TS's leven, haar keus.

Overigens heb ik ook een kind gekregen, was enorm stabiel mentaal, heb alles op orde financieel en een goed huwelijk.
En ik kan het ook niet zelf := heb heel veel hulp. Maar mijn baby komt niks te kort :)

Je snapt denk ik zelf wel dat dit een algemene opmerking is en dat je uit mijn post kunt lezen dat ik dr keuze om het kind te krijgen respecteer maar ik twijfels bij de gemakzuchg van sommige bokkers heb bij het krijgen van kinderen.

Verder ga ik mee met Palmera en Maximus.

En dan gooi ik nog maar een knuppel in het hoenderhok: iedereen kent wel iemand die door de pil heen zeanger is geworden.
En achteraf hoor je dan "oh ik was m 1x vergeten. Of ik was ziek en heb overgegeven en het uitgekotst."
Dan ben je niet zwanger door de pil heen maar gewoon nalatig geweest.

Nu wil ik NIET zeggen dat dit bij TS is gebeurd maar denk dat er soms nogal makkelijk word gezegd "door de pil heen" terwijl het stiekem misschien een niet durven? toe gegeven foutje is.
Want met deze resulaten zou de pil naar idk.. 75% betrouwbaar moeten gaan. (Lol heb zelf een nicht waarbij dat miraculeus 3 gebeurd is).
Laatst bijgewerkt door Nagini op 25-09-16 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:04

Tobbes schreef:

Er zijn websites die precies uitleggen hoe conceptie werkt, en anders even aan je ouders vragen of die je uit willen leggen hoe het werkt met de bloemetjes en de bijtjes.

Verder, het is zo ontzettend naar om te lezen hoe mensen op basis van een paar regels op een forum denken TS te kennen en te mogen oordelen over haar en haar keuzes. Ik lees echt termen die niet alleen denigrerend maar ook discriminerend zijn. Benieuwd of mensen dat ook face to face zouden zeggen als ze niet verstopt zaten achter een username.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:08

Wie zijn wij als gebruikers om enige zeggenschap te willen hebben over TS haar zwangerschap? Ik vind het echt shockerend :wow:

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:12

Caira schreef:
Tobbes schreef:

Er zijn websites die precies uitleggen hoe conceptie werkt, en anders even aan je ouders vragen of die je uit willen leggen hoe het werkt met de bloemetjes en de bijtjes.

Verder, het is zo ontzettend naar om te lezen hoe mensen op basis van een paar regels op een forum denken TS te kennen en te mogen oordelen over haar en haar keuzes. Ik lees echt termen die niet alleen denigrerend maar ook discriminerend zijn. Benieuwd of mensen dat ook face to face zouden zeggen als ze niet verstopt zaten achter een username.

_/-\o_

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:13

Caira schreef:
Tobbes schreef:

Ik denk dat Tobbes meer bedoelde hoe het kon, aangezien ze geen activiteiten meer hadden die tot een baby kunnen leiden. :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:19

Lente schreef:
Wie zijn wij als gebruikers om enige zeggenschap te willen hebben over TS haar zwangerschap? Ik vind het echt shockerend :wow:

Zeggenschap zal iemand hier nooit hebben, het blijft haar leven.
Feit blijft wel, heel theoretisch bekeken, dat ik meebetaal aan de uitkering van ts, en aan het blijf van mijn lijf huis. En aan de jeugdzorg die straks misschien nodig is als vader toch opeens vader komt spelen en het niet goed gaat.
Ts pleegt in mijn ogen een ongelofelijk egoïstische daad om dit kind te laten komen en met de reden dat ZIJ niet tegen abortus kan.
Tja, als je om die reden besluit het kind te houden in een omstandigheid/situatie als deze dan vraag ik me af wat hier het meest shockerend is....

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:23

Wildgirl schreef:
Lente schreef:

Feit blijft wel, heel theoretisch bekeken, dat ik meebetaal aan de uitkering van ts, en aan het blijf van mijn lijf huis. En aan de jeugdzorg die straks misschien nodig is als vader toch opeens vader komt spelen en het niet goed gaat.
Ts pleegt in mijn ogen een ongelofelijk egoïstische daad om dit kind te laten komen en met de reden dat ZIJ niet tegen abortus kan.
Tja, als je om die reden besluit het kind te houden in een omstandigheid/situatie als deze dan vraag ik me af wat hier het meest shockerend is....

En mocht jij arbeidsongeschikt raken na een val van een paard betalen we ook mee aan jouw uitkering. Zo werkt dat hier in Nederland.
Ik vind het geen egoïstische keuze, als mens kies je voor wat jou het beste lijkt, en daar zit ook emotioneel welzijn bij in het besluit. Er wordt hier over abortussen gesproken alsof je er een bij de groenteman kan doen. Ik had het begrepen als ze het wel weg had laten halen, maar dat ze het kindje wil houden begrijp ik ook helemaal!
Misschien met zijn allen wat meer vertrouwen proberen te hebben in haar keuzes, en wat minder invloed willen hebben met zijn allen..

Heel veel sterkte en succes ts! Jij bent de enige die over jouw leven en de toekomst van je kindje kan beslissen!
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 25-09-16 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:24

Tobbes schreef:

Onbevlekte ontvangenis?

Zonder gekkigheid: toen TS dit topic opende wist ze natuurlijk nog niet van haar zwangerschap af dus toen stond ze heel anders in de situatie.
Wat ik me echter ook afvraag: hoe zit het nu met het bekeren en het 'Allah wordt mijn redder' verhaal?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:27

Wildgirl schreef:
Lente schreef:

Ongelooflijk hoe je TS egoïstisch durft te noemen en feitelijk aandringt op een abortus. Een zwangere vrouw zou hier niet toe gedwongen moeten worden, het blijft nog altijd haar keus.
Ik mag hopen dat jij nooit arbeidsongeschikt zult raken want jij zult het natuurlijk nooit over je hart kunnen verkrijgen om op andermans zak te teren, want schijnbaar is dat tegen jouw principes. :(:)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:27

:wow: Nou Wildgirl. Ik hoop dat jij nooit, om wat voor reden ook, afgekeurd wordt om te werken of eens een keuze maakt waardoor je afhankelijk wordt van bepaalde instanties want dan zou ik theoretisch gezien voor jou mee moeten gaan betalen +:)+
Laatst bijgewerkt door Kymalin op 25-09-16 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt