Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:21

marleen_usar schreef:
Komt dit echt uit de lucht vallen,dus dat je niet mee mag overdag? Of is er wat voor gevallen?

Lees anders TS haar berichten even :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:23

Ik zou lekker wat voor mezelf gaan doen terwijl vriend overdag gaat en dan 's avonds even mijn neus laten zien en dus niet te lang blijven. De boodschap lijkt me duidelijk en ik zou de eer aan mezelf houden.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:28

Ailill schreef:
Wennii schreef:
Ja dat dus :') :') geniaal!! Ik kom momenteel eigenlijk speciaal hiervoor ff uit mijn meeleeshoek... Kan niet wachten om die een keer live in te zetten _O- ~~}>

Zou ik niet doen, werd me niet in dank afgenomen -O- -O-

hmmm... ik denk dat ik wel een paar mensen ken die daar wel tegen kunnen... die zijn zelf ook zo sarcastisch als ze groot zijn :Y) hehe *plant perfect moment in stilte*

corine1981

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:31

Ik zou helemaal niet gaan, boodschap is heel duidelijk.
Manlief zou in mijn geval ook niet willen gaan (aard van het beestje) maar van mij zou hij dat zelf moeten weten. Ik zou er wel klaar mee zijn.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:45

ik heb de rest allemaal niet gelezen. Reageer puur even op het hoofd topic.

Ik zou als stel heen gaan. Of hem alleen laten gaan, als jij je daar nu al niet welkom voelt.
Al mag ik hopen dat je vriend gaat vragen waarom jij alleen 's avonds mag komen
en dat hij desnoods zegt dat hij het fijn vind om zo'n speciale dag met zijn vriendin mee te mogen maken.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:53

En? En?

Ik val in herhaling merk ik hahaha!

Heerlijk om iedereen zijn of haar reacties te lezen en hoe iedereen een zin anders leest. Het is echt net "GTST" :') ik zit in het publiek met popcorn O:)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:54

Ik heb mee gelezen TS. Ben benieuwd wat er uit het gesprek is gekomen.

Het blijft een lastige kwestie. Wij hadden overdag alleen familie (ouders broers en aanhang) Echter 1 van onze getuigen is een vriend van mijn man dus hij was de enige niet familie en had een vriendin
Wij hebben haar wel uitgenodigd als partner van. NU wel spijt van want én ze hadden nog niet heel lang een relatie en 2 maanden later was het uit.
Zo ook de vriendin van mijn zwager destijds. Had haar er liever ook niet bij gehad maarja... familie enz..
Ik heb me te veel laten leiden door wat anderen denken.

Echter jouw situatie is heel anders. Als je aangeeft dat de rest van de groep met aanhang er wel is..
Ik zou er wel moeite mee hebben als mijn man wel overdag zou gaan. Maar zou met net zo rot voelen als hij om mij niet zou gaan. Dilemma's dilemma's
Anyways ben erg benieuwd of er wat uit het gesprek is gekomen en wens jullie als stel ontzettend veel wijsheid

PS een algemene mail naar locatie had ik ook nog wel kunnen doen ja. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Helaas bereik je er niks mee. Tis niet te gebruiken als bewijsmateriaal ofzo
Leuke dag zal het in ieder geval niet meer zijn helaas.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 01:47

Ts ben je nog gebeld voor een duidelijkere uitleg trouwens?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:45

Ben ook wel benieuwd naar het gesprek met de bruidegom. Hoe langer ik er over nadenk hoe minder zin ik heb om s'avonds dan maar op te draven. Zoals ik me nu voel zou ik gewoon lekker thuis blijven of zelfs naar de bios gaan. Is heel wat goedkoper dan een envelop voor het gelukkige paar.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:57

Ik vind dat de TS zich heel redelijk gedraagt, zeker ten opzichte van haar vriend.
Als vriend zou ik er totaal niet blij mee zijn, er wordt voor jouw vriendin toch behoorlijk verschil gemaakt ten opzichte van de andere stelletjes. Ik zou de wel de reden ervoor willen weten bij de bruidegom, de beste vriend dus. En willen weten van wie het idee komt.
Als bruidspaar zou ik dit dus nooit doen, je drijft een wig tussen een stelletje. Of het moet juist de bedoeling zijn, misschien om de ex?
En wat ik me ook afvraag, hoe reageert de rest van de vriendengroep hierop. Die gaan het zien en later horen. Je maakt dus van je bruiloft een heel vervelende gebeurtenis voor je vrienden en laat ze partij kiezen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:06

Hoezo moet die vriendengroep partij kiezen?? Dat moet helemaal niet en ik weet ook haast wel zeker dat er geen 'partij' gekozen gaat worden.

Nog wat gehoord ts?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:16

Sammie schreef:
Hoezo moet die vriendengroep partij kiezen?? Dat moet helemaal niet en ik weet ook haast wel zeker dat er geen 'partij' gekozen gaat worden.

Nog wat gehoord ts?

Lezen, er staat nergens moet. Maar net zoals hier de meningen verdeelt zijn, zal dat hier ook gebeuren. Het verhaal gaat snel genoeg rond als de TS er overdag niet bij is en de vriend wel, die krijgt vragen. Of moet hij er om gaan liegen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:21

Dit gaat zeker vragen geven in de vriendengroep waarom bij de anderen wel de partner is gevraagd en zij enkel s'avonds. de daggasten zitten normaal gezien aan andere tafels dan de avondgasten. Moet zij dan maar bij een compleet andere groep zitten waar ze waarschijnlijk niemand kent? Ook gezellig hoor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:27

Als mijn beste vriendin al haar andere beste vrienden in paar uitnodigt behalve 1tje, dan ga ik mij zeker vragen stellen wat er mis is, toch zeker als diegene en ik deel uit maken van dezelfde groep die anders al diverse malen dingen samen hebben gedaan. Dan is de "oh, is X er niet bij?" een vrij logische vraag.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:43

Ik zou toch het bruidspaar hierop aanspreken, zeker als beste vriend zijnde. Het kan dan wel hun bruiloft en mooiste dag zijn, maar zij maken deze keuze bewust en creëren daarmee een heel rare situatie voor nu en de toekomst. Daar mogen zij zich best even, liefst langer, bewust van zijn en ongemakkelijk over voelen. Laat ze maar op de blaren zitten. Als jouw vriend had ik hier meer stelling over ingenomen naar zijn beste vriend, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik zou het niet accepteren als mijn beste vriendin mijn partner op die manier behandelt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:49

Margee schreef:
Lezen, er staat nergens moet. Maar net zoals hier de meningen verdeelt zijn, zal dat hier ook gebeuren. Het verhaal gaat snel genoeg rond als de TS er overdag niet bij is en de vriend wel, die krijgt vragen. Of moet hij er om gaan liegen?

Je zegt je laat ze partij kiezen.. Dat komt op hetzelfde neer hoor. ;)

En nee ik denk nog steeds niet dat dat gaat gebeuren. Dat is na evt. een vraag 'oh, oké logisch/apart/opvallend' en weer doorrrrrr

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:53

Shalimar schreef:
Als jouw vriend had ik hier meer stelling over ingenomen naar zijn beste vriend, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik zou het niet accepteren als mijn beste vriendin mijn partner op die manier behandelt.

Ik denk dat als dit inderdaad met mijn partner zou gebeuren (dus ik wel uitgenodigd, partner niet), dat ik dan iets zou zeggen als 'oh, ik vind het wel erg ongemakkelijk op deze manier. Ik denk dat wij dan alleen de avond komen.'

En als dat dan is wat het wordt, dan zelf een dagje sauna ervoor plakken ofzo. In elk geval - er iets moois van maken zodat het ook niet zo frustrerend is (de hele dag thuis zitten terwijl je denkt 'zij hebben het nu gezellig en wij/ik zijn hier', daar wordt de sfeer niet beter van. Zelf een alternatief hebben maakt het een stuk makkelijker.)

Maar dat is iets wat de vriend alleen zelf kan beslissen - je kunt het een ander niet opleggen want dat geeft alleen maar wrok.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:02

Ik heb dit ook gehad met mijn ex. Alleen ik was voor de hele bruiloft niet uitgenodigd. Ik was op dat moment de enige die aanhangsel was uit die vriendengroep. Maar toch voelde het niet goed :n De bruiloft was in Frankrijk, maar mijn ex moest alles zelf betalen en zelfs nog meehelpen met de boerderij versieren voor de bruiloft. Overigens sliepen ze ook op die boerderij, dus qua kostenplaatje had het helemaal niks uitgemaakt :n

Wat mij vooral erg dwars heeft gezeten in die periode was dat mijn ex niet voor ons samen op kwam en het maar voor lief nam dat ik totaal niet uitgenodigd was. We zouden ook 2 dagen na de bruiloft naar Bali vertrekken en ik moest alles alleen inpakken en regelen voor de vakantie, dus het heeft echt voor flinke irritaties gezorgd. NIet gaan was geen optie en erover praten was voor mijn ex ook geen optie.

Na de bruiloft lag er een kaartje in de bus van het stel met ook mijn naam erop. Bedankt voor de mooie dag. Toen ik het stel weer zag heb ik toch even op mijn manier verteld wat ik ervan vond.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:06

En wat zeiden ze toen?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:15

Olympia schreef:
Na de bruiloft lag er een kaartje in de bus van het stel met ook mijn naam erop. Bedankt voor de mooie dag.

Dus het was een mooie dag omdat jij er niet was en daarvoor werd je nog even bedankt? >;) Daar ben je mooi klaar mee! :=

Maar even terugkomend op de situautie van de TS:
Ik heb het topic gevolgd, maar kan hier en daar wat gemist hebben. Maar is de vriend van TS getuige of heeft hij een andere belangrijke rol? Zo niet, dan zou ik gewoon beide 's avonds gaan, als stel. Als de vriend van TS dat ook wil, natuurlijk.
Heb wel een beetje medelijden met de vriend van TS: hij zit tussen 2 vuren in... kan me voorstellen dat dit voor spanningen zou kunnen zorgen - niet alleen tussen TS en haar vriend, maar ook tussen vriend en het bruidspaar...

(Even heel paranoïde, maar: Je zou je kunnen afvragen hoe de tafelschikking van de daggasten is. Zou de vriend van TS misschien bij die ex komen te zitten?)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:19

Zo, veel pagina's er bij weer :')

Ik snap niet zo goed waarom er allerlei dingen als egoisme en niet-vergelijkbare-voorbeelden bijgehaald worden. De enige die hier egoistisch bezig is, is het bruidspaar en dan vooral die vrouw. En ja, zij mogen kiezen wie ze wel en niet uitnodigen. Maar binnen een vriendengroep één persoon niet uitnodigen (samenwonende partner van beste vriend) vind ik echt gewoon gemeen en egoistisch.

Dat heeft niks te maken met partners van buurjongens wel of niet uitnodigen of je alleen voelen op de 'geweldige' dag zelf. De combinatie vriendengroep + één persoon + niet uitnodigen zegt voor mij echt genoeg.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:30

Ik vind het ook not done wat dit bruidspaar doet. Als ts nu nog maar 3 maanden samen was met haar vriend maar ze zijn al 2,5 jaar samen. Buiten hoe ts zich voelt hierdoor, ik vind trouwens dat zij het heel goed opneemt met een dosis humor, vind ik het een heel fout signaal van het bruidspaar jegens hun zogenaamde beste vriend. Dit zijn dus in mijn ogen geen goede vrienden. Ik hoop dat ts haar vriend zich dit ook beseft. Je beste vriend zet je niet zo voor het blok. Dat is geen vriendschap. En die goede vriend laat nu al fors over zich heen lopen door zijn as vrouw want ik kan me niet voorstellen dat hij zich hier prettig bij voelt.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:30

Ik denk dat Shadow en Olympia beiden de juiste manier van reageren hebben op dit soort situaties. Het is niet leuk als je zo buitengesloten wordt, echter heeft het geen plaats om je op te dringen of anderszins wraak te nemen. Evenmin heeft het zin om een partner te dwingen een keuze te maken. De enige manier om je zelfwaardigheid te houden is de houding dat het niet jouw feestje is, en dat het niet jouw aapjes zijn. Het probleem ligt ook niet bij de benadeelde, maar bij de organiserende. Houd het probleem ook vooral daar en laat het niet in jouw systeem komen.

Je ziet wat er gebeurd als iemand zich dit soort dingen persoonlijk aantrekt, 30 pagina's getrut om eigenlijk niks.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 09:35

Nou gisteren inderdaad gebeld met de bruidegom in kwestie. Hij bleef er gewoon bij dat het aan de tafelschikking lag en er inderdaad geen stoelen meer bij konden. Ze (voorzover ik begreep alleen R) waren helemaal verliefd geworden op de zaal en wilde daar graag het feest vieren. Verder hadden ze zichzelf niet mee gerekend in de tafelschikking, wat wel moest, waardoor ze dus net míjn stoel moesten schrappen. Ik heb er verder geen heisa over gemaakt en heb mijn zegje gedaan. Toen ik erover begon dat ik "het begrijp als ze mij er niet bij willen hebben is hun keuze, maar B (mijn vriend) zetten ze hiermee ook voor het blok", had hij niet echt een antwoord klaar. Volgens mij had hij daar niet echt over nagedacht :(:) . Ik ben er nu verder klaar mee en ga me er voorlopig niet meer over opwinden. De bruiloft is begin oktober dus dan mag ik er weer over na gaan denken van mezelf. Ik denk wel dat ik in de avond heen ga, meer omdat ik ook mijn vriend niet voor het blok wil zetten. Wil me ook niet laten kennen tegenover hun en ik ga ze gewoon een gigantische drankrekening bezorgen *D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:37

Vala, kan ik me inderdaad ook niet voorstellen dat die man zich hier prettig bij voelt, maar goed :+

Danzzz, nouja is het echt getrut om niks? Ik weet het niet hoor, ik probeer me constant voor te stellen hoe het zou zijn als iemand uit mijn vriendengroep (ookal is het iemand waar ik wat minder mee om ga), of nog beter zelfs; iemand uit de vriendengroep van mijn vriend dit bij mij zou doen. Wat doe je de volgende keer als je elkaar ziet? Ik zou het me ook aantrekken en op zo'n manier dat je je er rot over voelt. Kinderachtig reageren is nergens voor nodig, opdringen ook niet, maar er zou voor mij dan wel een flink blok tussen de vriendschap zijn gekomen en mocht het in de vriendengroep van mijn vriend zo gespeeld zijn, zou ik er ook niet echt naar uit kijken om er bij een volgend feestje wel weer bij te zijn. Ligt er uiteraard ook een beetje aan hoe de rest hierin staat en hoe je verder in de vriendengroep ligt.

De bruiloft zelf zou me echt een worst wezen.

@Lizzyy Hmm. Nouja, flink klemzuipen dan ja :')
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 20-07-16 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt