Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chanel1985 schreef:Ieder zijn mening, ik snap niet dat je iemand moet bedriegen om voor je partner te kunnen blijven zorgen. Je kan ook steun en warmte krijgen zonder dat je iemand moet bedriegen.- en daardoor een betere zorg kunnen geven. Voor mij is dat maar een excuus om het bedriegen goed te praten.

chanel1985 schreef:En voor het welzijnsbelang van de terminale is bedriegen ook niet niet bevorderend. Wat niet weet, niet deerd is vaak een slechte gedachtengang, want het komt toch aan het licht.
Als ik stervende zou zijn en mijn partner zou mij bedriegen, dan stel ik de echtscheiding nog dezelfde dag in.
Ik kan geen respect meer hebben voor iemand die mij moedwillig bedriegt, ofwel heeft men de ballen om mij te verlaten of het te bespreken ofwel bedriegt hij mij niet. Voor het eerste heb ik dan respect, voor het laatste niet.
Ik wil niet verzorgd worden door iemand die niet meer van mij houd en mij bedriegt, dus het excuus van verzorging telt al niet voor mij.

Huertecilla schreef:Je gaat hierbij wederom volstrekt voorbij aan wat hier toch echt helder onderbouwd uitgelegd is. Het belang van de terminaal zieke bij de waarheid.
. Daarnaast ga jij volgens mij voorbij aan het feit dat de personen in kwestie ook bij de 1e de beste gevoelens toen er nog niets gebeurt was mevrouw hadden kunnen (moeten?) informeren. chanel1985 schreef:Inderaad, Ik zou het persoonlijk nog kunnen handelen als er open communicatie is, niet als hij het achter mijn rug doet, want hoe dan ook is het dan bedrog.
Sees schreef:Huertecilla schreef:Je gaat hierbij wederom volstrekt voorbij aan wat hier toch echt helder onderbouwd uitgelegd is. Het belang van de terminaal zieke bij de waarheid.
HC, dan beslist een ander dus wat beter is voor de zieke. De zieke zelf is wellicht nog wel zo helder bij geest om zelf nog te weten wat beter/fijner is. Daarnaast ga jij volgens mij voorbij aan het feit dat de personen in kwestie ook bij de 1e de beste gevoelens toen er nog niets gebeurt was mevrouw hadden kunnen (moeten?) informeren.
chanel1985 schreef:Ieder zijn mening, ik snap niet dat je iemand moet bedriegen om voor je partner te kunnen blijven zorgen. Je kan ook steun en warmte krijgen zonder dat je iemand moet bedriegen.- en daardoor een betere zorg kunnen geven. Voor mij is dat maar een excuus om het bedriegen goed te praten.
chanel1985 schreef:En voor het welzijnsbelang van de terminale is bedriegen ook niet niet bevorderend. Wat niet weet, niet deerd is vaak een slechte gedachtengang, want het komt toch aan het licht.
Als ik stervende zou zijn en mijn partner zou mij bedriegen, dan stel ik de echtscheiding nog dezelfde dag in.
Ik kan geen respect meer hebben voor iemand die mij moedwillig bedriegt, ofwel heeft men de ballen om mij te verlaten of het te bespreken ofwel bedriegt hij mij niet. Voor het eerste heb ik dan respect, voor het laatste niet.
Ik wil niet verzorgd worden door iemand die niet meer van mij houd en mij bedriegt, dus het excuus van verzorging telt al niet voor mij.
spatter schreef:HC ik ben juist heel vrij en open maar ik hecht veel waarde aan eerlijkheid in een relatie, ook als dat wat minder goed uitkomt.
Huertecilla schreef:Sees schreef:Bijstaan kan ook zonder sex of relatie HC
Dat brengt ons op het terrein van definities van wat een relatie of sex inhoudt. Daar verschillen de opvattingen verbazend breed over. Daar zijn draden op hier op Bokt maar open gerust twee nieuwe. Heel informatief![]()
Dat zet ook gelijk de hardheid van de moraal op een hellend vlak.
Ik snap overigens de fixatie op 'sex' hier niet.
Afgezien van het feit dat de TS slechts 1 kus heeft gewisseld; als we daar met zijn allen eens natuurlijk en gewoon van zouden genieten ipv een probleem van maken, was er veel MINDER hypocrisie, - frustratie, - bedrog, - prostitutie, - mensenhandel en veel MEER eerlijkheid en geluk. Oh, en betere gezondheid....
Amaris schreef:De vraag is: wat schiet die vrouw ermee op om te weten waar ze aan toe is?
Het levert een hoop ellende op en verder niets.
.anjali schreef:Nee, geen betere gezondheid, want van zoenen kun je herpes krijgen en dat is een besmettelijke ongeneeslijke virusziekte.