Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:22

S_en_Z schreef:
Ik wil op zoek naar andere laarzen (liefst Petries) maar ik heb geen idee wat voor maat ik heb..

Kom er niet uit bij mijn de niro's (staat geen kuitmaat in behalve XL, dus daar heb k vrij weinig aan)

Enige optie die ik me kan bedenken is naar paardenwinkel en er daar achter komen maar das ook banketstaaf. (Zonde van de tijd voor die meiden)

:P

Of zit hier toevallig iemand die de cijfers wel.snapt??

Het staat gewoon voor cm's
Dus met een meetlint het breedste punt van je kuit opmeten
Vaak staat er in een laars
7 48 41
Even als voorbeeld
7 = voetmaat (uk maat)
48 = hoogte cm
41 = breedte cm

De uk maten kan je overal op internet vinden.

Maar als je net als mij een lastige maat hebt is het knap lastig ze 2e hands te vinden. Maar onmogelijk niet :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:34

@ ojajoh: wat jij aangeeft geldt idd voor Petrie laarzen, maar bij DeNiro geeft de maten anders aan.

Esprit4

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:43

Je kunt het ook zelf opmeten met een flexibel meetlint

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:56

Cardy schreef:
@ ojajoh: wat jij aangeeft geldt idd voor Petrie laarzen, maar bij DeNiro geeft de maten anders aan.

Maar ze zegt toch dat ze t liefst Petrie's zoekt
Dus dan is de uitleg toch goed ;)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:05

Ojajoh schreef:
Cardy schreef:

Maar ze zegt toch dat ze t liefst Petrie's zoekt
Dus dan is de uitleg toch goed ;)

Als ik het goed begrijp heeft ze nu DeNiro's, waarvan ze graag de maat wilt weten. Aan de hand van de maat van haar DeNiro's, wilt ze graag Petrie's aanschaffen 2ehands. Dus eerst moet ze daarachter komen en daar vraagt ze naar ;) .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:34

Of ze meet dus gewoon met een lint op en houd de cm aan zoals petrie ze aan houd. Zo legde ik het dus ook uit ;)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:47

Ojajoh schreef:
Of ze meet dus gewoon met een lint op en houd de cm aan zoals petrie ze aan houd. Zo legde ik het dus ook uit ;)

Dus je eerste uitleg was (voor nu) niet relevant op haar vraag, zoals ik al zei ;) .
Iig goed idee om eventueel je benen op te meten S_en_Z!

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:25

Heel fijn. Mijn pakketje na 3 weken nog niet binnen. Ik denk dat die nooit op de post is gedaan. Mevrouw reageerde eerst dat ze druk was met verhuizen en dat het pakketje een verkeerd adres had. Ze zou hem meteen ophalen bij het postkantoor en opnieuw verzenden... Zo raak je ook een keer het vertrouwen kwijt in de medemens toch :P

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:55

Advertentie met br even setje. Dekte, springschoenen en bodywarmer met vp van 65.

Krijg ik een bericht 'ik wil je 20 geven'

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:03

Geven mag altijd, je krijgt er alleen niets voor terug.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:34

Hier contact met iemand op marktplaats die er een mooi menwagentje op heeft staan, lekker vlot contact.
Ben er alleen nog niet helemaal over uit. :o

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:46

Laarzen gaan inderdaad slecht tweedehands. Heb hier ook nog een gloednieuw paar petries staan.

En idd geven mag altijd, maar dan krijg je maar een deel mee :D

Is ook geen kleine uitgave een karretje hoor, dus snap het wel!

Ik heb in iedere advertentie staan hoe ik kan verzenden en wat het dan kost.
Krijg ik de vraag wat zijn de verzendkosten. Sorry maar dan zakt mijn broek écht af :\

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:42

Ik vind het wel lastig hoor laarzen op MP. ook wel eens mijn kuit opgemeten maar als je dan ergens komt passen, past het nooit.
Vorig jaar nieuwe laarzen gekocht. worden me helaas te groot dus moet ook weer kijken naar wat anders

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:50

laarzen: als je ze zoekt kan je ze goedkoop vinden, maar voor de verkoper is het lastig om de prijs te halen die men wilt

ik heb laatst 35 euro betaald voor splinternieuwe petries! Ze raakte ze aan de straatstenen niet kwijt voor haar oorspronkelijke prijs. was een lastige maat.
ze vroeg uiteindelijk 40 euro. mijn bod was direct geaccepteerd.
Ik blij, maar snap dat het voor de verkoper frusterend kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:47

Ik heb 2 rambo liners op de kop getikt voor 30eu, helemaal blij!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:06

Nou de Engelse die mijn Doc. Martens wil kopen had deze morgen en net om 19 uur weer gestuurd dat ze mijn rekeningnummer graag wil.
Zal ik het maar gewoon doen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:08

Vraag imo eerst maar eens waar ze naar verstuurd mogen worden. En dan eens googlen op naam/adres combi.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:23

_mexx_lady_ schreef:
Nou de Engelse die mijn Doc. Martens wil kopen had deze morgen en net om 19 uur weer gestuurd dat ze mijn rekeningnummer graag wil.
Zal ik het maar gewoon doen?

Ik zou het niet doen. Maar pok indd wat Sammie zegt

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:35

Kheb weer iets leuks mee gemaakt!

Zoekende naar een pupje kwam ik bij een advertentie van iemand met een chihuahua pup, eigenlijk totaal niet waar ik naar zocht maar jeetje wat was dat beestje schattig! Ik gereageerd wat de vraagprijs was en wat het hondje al kent enzo. Kreeg ik een berichtje (in slecht nederlands) terug dat hij het hondje ter adoptie aan een goed gezin wou geven omdat hij zelf erg ziek was en door zijn behandeling niet de tijd had om het hondje te geven wat ie verdient.
Nouja oke, kan zo zijn, dus ik weer reactie gegeven dat het me leuk leek een keer te komen kijken en te bespreken wat de opties zijn.
Kreeg ik weer een mailtje terug dat meneer in Londen zat voor een behandeling en het hondje bij hem in Londen was, als ik even €250,- naar hem over zou maken zou hij zorgen dat het hondje bij mij in nederland zou komen......
Natuurlijk wist ik op dat moment al dat het niet goed zat maar ik als nieuwsgierig persoon wou wel weten hoe het nou echt zat dus ik bleef doen alsof ik geïnteresseerd was en verder gaan vragen, gevraagd naar meer foto's van het hondje, kreeg ik opeens van 3 totaal verschillende pups foto's (die in de verste verte niet op het hondje uit de advertentie leken)
ik gevraagd waarom hij foto's van een ander hondje stuurde en of hij misschien foto's kon sturen van het hondje waarin ik 'geinteresseerd' was. Weer kreeg ik foto's van een ander hondje met het bericht erbij dat dat de enige hondjes waren die hij heeft.
Ik heb nog verder gevraagd maar daar verder nooit antwoord op gekregen, kwam waarschijnlijk te dichtbij voor hem.. (want ja, welke gek neemt een pup van 8 weken oud mee naar londen?)

Later die dag een bericht van Marktplaats gekregen dat het account verwijderd was wegens oplichting hahaha

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:49

hielkebro schreef:
Hier contact met iemand op marktplaats die er een mooi menwagentje op heeft staan, lekker vlot contact.
Ben er alleen nog niet helemaal over uit. :o

Toch niet dat zwart/groene poedersuiker wagentje?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:08

Sammie schreef:
Vraag imo eerst maar eens waar ze naar verstuurd mogen worden. En dan eens googlen op naam/adres combi.

Dat id een goeie gz ik maar eens vragen.
Probleem is dat ik enkel haar voornaam heb.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:49

Cardy schreef:
Ojajoh schreef:

Dus je eerste uitleg was (voor nu) niet relevant op haar vraag, zoals ik al zei ;) .

Ja dat was t wel.zoals ik haar tekst las.
Maar goed eindeloze discussie, geen zin in en aan haar om te beslissen of ze wat met de informatie kan.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 06:17

_mexx_lady_ schreef:
Sammie schreef:

Dat id een goeie gz ik maar eens vragen.
Probleem is dat ik enkel haar voornaam heb.

Vind ik idd een goed plan! Heb wel het vermoeden dat het een oplichter is, maar je weet het nooit haha.

@ _love12_: haha zit je gewoon die "arme" oplichter in de maling te nemen :p

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:02

Cardy schreef:
Ojajoh schreef:

Yeah. Heb ik geprobeerd maar de maat waar k op uit kom klopt niet. Want dan zou ik mn oude petries nog passen en die zijn echt te krap (kom er wel in maar daar houd t mee op. Vind t moeilijk meten met kuitaanspanning haha)

Ben gisteren naar de paardenzaak geweest. Petrie zou op maat gemaakt moeten worden. Deniro's val k wel in "standaard" maat maar die zijn me te duur voor de paar x dat ik rijd.

Heb goedkope Jodphurs aangeschaft en chaps van HH (die best lekker zaten vergeleken met mn laarzen haha) en nu op mn gemak mp in de gaten houden.

Kon wel lopen in mn deNiros maar met rijden krijg k telkens kramp als mn beugels wat korter zijn. Heb ik mn beugels lang heb ik er minder last van maar dan zit k gewoon niet prettig.

Was iemand op zoek naar chaps toch? Degene die ik nu heb zijn elastisch. Was ff frutselen met dicht krijgen maar je loopt ze toch vrij snel uit. Ze beknelden niet en de lengtemaat was precies goed voor mijn korte pootjes.

Degene die ik heb (HH) verkopen ze bij EJ. Waren 26,95 ofzo.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:03

als je kramp krijgt zou ik toch eens magnesium proberen.. misschien dat het niet aan je laars ligt en dat dit wellicht helpt. je kunt magnesium slikken in pilvorm, gewoon bij de kruidvat te halen.. schijnt goed te helpen tegen kramp!