Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:30

Zoe_97 schreef:
Ik dacht vroeger altijd dat als je door die lange tunnels reed met deurtjes (nooduitgangen) dat daar arbeiders werkte met blauwe helmpjes. Hun taak was boterhammetjes smeren! S' ochtends stonden mijn botterhammetjes toch altijd klaar voor ik naar school vertrok?

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik hierbij kwam.

Oh dit is zo schattig <3 Heerlijk hoe we als kind van die verhaaltjes bedenken met onze onuitputtelijke fantasie.

frosty117

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:42

Ik heb als kind heel lang gedacht dat de hele wereld in zwart-wit was voordat de kleuren TV uit werd uitgevonden, in plaats van alleen de TV zelf. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:45

Ik ook!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:59

Mijn vader noemde Pocahontas vroeger altijd Pakmehandtas. Het besef wat dat eigenlijk betekende kwam toen ik op mijn 14e het bed van een vriendin moest opmaken, ze leef logeren, met een Pocahontas dekbedovertrek. :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:01

Mijn moeder heeft mij en mijn zus toen we klein waren wijsgemaakt dat melk van de zwart witte koeien kwam. Niet zo opmerkelijk, behalve dat het volgende was dat chocolademelk van de bruin witte koeien kwam..... En uiteraard hebben wij het braaf gelooft.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:03

Mijn vader noemde cervelaat worst altijd sterf-op-straat worst. Hij vroeg ook doodleuk in de winkel waar de sterf-op-straat lag. Was altijd lachen geblazen als hij dat vroeg maar ik snapte eigenlijk nooit waarom :P Geen idee meer wanneer ik daar achter kwam.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:17

Lalidan schreef:
Mijn moeder heeft mij en mijn zus toen we klein waren wijsgemaakt dat melk van de zwart witte koeien kwam. Niet zo opmerkelijk, behalve dat het volgende was dat chocolademelk van de bruin witte koeien kwam..... En uiteraard hebben wij het braaf gelooft.

:') Mijn neefje van 4 bij zijn nieuwe stiefopa de melkveehouderij. Die heeft alleen maar zwart/witte koeien en neefje weet dat daar melk vandaan komt. Had hij 1 keertje een bruin/wit kalf en die zei toen ook: Die geeft straks chocolademelk als ze groot is! :')
Heerlijk die kinderlogica.

annedv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:24

Vroeger toen ik een jaar of 7 was, had mijn vader mij geleerd om auf wiedersnitzel te zeggen. Waar dat vandaan kwam geen idee. Toen ik 9 was waren we op vakantie en ik liep dus een restaurant uit en zei dus met volle overtuiging auf wiedersnitzel.. En ik snapte maar niet waarom iedereen zo moest lachen |( Bleek het dus dat ik tot snitzel had gezegd in plaats van tot ziens

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:41

Ik was laatst op een festival waar Kensington ook optrad. Ik vertelde daarzo aan iemand van ja ik ga naar concerten voor de muziek niet voor de artiest zelf omdat ik die zo knap vind oid. Ik zou ze ook niet herkennen als ze voor me staan.

Nou wij na die tijd naar de parkeergarage om te betalen, we waren eerst langs de mac geweest om wat te eten te halen want ik had honger! Zijn we klaar met afrekenen en staan bij die automaten horen we naast ons "Ja ik heb wel zin om even naar de Mac te gaan" en toen zeiden die mensen "oooh zij hebben mac" En toen zei zo'n kerel tegen mij "Geniet er van" oid.

Lopen we weg, en toen zeiden we tegen elkaar. "Was dat niet Kensington?" Ja dus. _O-

En ik ben echt fan van hun muziek dus, ken het hele album uit mijn hoofd. Dit is de 3e keer dit jaar dat ik ze live zie etc.

Het kwartje viel pas nadat we weg waren gelopen haha. Ik had ze dus echt niet herkend.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:16

"Sterf-op-straatworst", "auf Wiener Schnitzel".... Jan Kuitenbrouwer heeft daar een keer een boekje over geschreven: Oubotaal. Staat vol met per-ongeluk-expresse versprekingen, "lollige" termen en clichés die misschien de eerste 400 keer dat ze gebruikt werden grappig waren. Als jullie de echte termen niet kenden, doordat jullie vaders alleen de rare verbasteringen gebruikten, dan hadden zij het wel flink te pakken. :) Misschien herkennen jullie wel meer uitspraken in deze column.

En ja, ik weet het, ik ga weer off-topic. Mea culpa.... Y;(

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:28

Leprycorn schreef:
Lalidan schreef:

:') Mijn neefje van 4 bij zijn nieuwe stiefopa de melkveehouderij. Die heeft alleen maar zwart/witte koeien en neefje weet dat daar melk vandaan komt. Had hij 1 keertje een bruin/wit kalf en die zei toen ook: Die geeft straks chocolademelk als ze groot is! :')
Heerlijk die kinderlogica.

ik heb dat ook geloofd..

ik viel pas van mijn geloof en kwam erachter dat mijn moeder een kwaadaardige geest had op het gebied van je zaken laten geloven toen ik een jaar of 8 was, ging vissen en mijn moeder vroeg of ik misschien ook een harinkje met uitjes kon vangen, want ze zwoor dat ze er laatst een had zien zwemmen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:29

Wat hebben sommigen hier gemene ouders :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:31

Aja, ook zo'n klassieker van ouders: heeft lang geduurd voordat ik er achter was dat je écht geen vierkante ogen kan krijgen van te veel tv-kijken :') .

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:19

Kwanyin schreef:
Aja, ook zo'n klassieker van ouders: heeft lang geduurd voordat ik er achter was dat je écht geen vierkante ogen kan krijgen van te veel tv-kijken :') .

mijn vader had het van zijn moeder hoor..

want van mijn oma mocht ik geen koffie,
want daar kregen kinderen een bruine buik van..

daar trapte ik overigens niet in.. want ik dronk al vanaf ik 3 was koffie :')

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:19

Ow ouders, Pfff.

Als ik vroeger riep. Maar ik wil!

Riepen mijn ouders altijd
Jouw wil staat achter de keukendeur!

Toen ik 8 was, kwam ik er achter dat we helemaal geen keukendeur hadden. :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:26

Mijn pa stuurde mij van achter uit de tuin (waar hij aan het werken was) naar de keuken.

"ga eens even kijken of ik in de keuken ben"
*dribbelt naar keuken*
*dribbelt terug*
papa, papaaaa! je bent niet in de keuken.

"oh, aha, bedankt"

omg echt. ouders :') :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:41

Als mijn broer en ik ruzie hadden over van wie iets was zei mijn moeder altijd "knijp je ogen maar dicht, dan weet je wat van jou is".
Ik heb heel lang gedacht mijn ogen dan dicht te doen en te fantaseren wat ik allemaal wilde hebben. Duurde lang voordat ik wist dat mijn moeder dat niet bedoelde....

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:48

Ik liet heel vroeger weleens expres de koelkast open staan, want m'n moeder zei altijd: "Laat doe koelkast niet zo lang open, anders komen de pinguïns!

Ook was ik er van overtuigd dat "Goederentrein" fout was. Het is natuurlijk "Beteretrein" :7

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:58

vroeger had je op tv de STER reclame, maar dat vond ik fout, ik las het met de klok mee en ik heb jarenlang STRE reclame gezegd......... tot grote ergernis van mijn ouders :')

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:09

musiqolog schreef:
"Sterf-op-straatworst", "auf Wiener Schnitzel".... Jan Kuitenbrouwer heeft daar een keer een boekje over geschreven: Oubotaal. Staat vol met per-ongeluk-expresse versprekingen, "lollige" termen en clichés die misschien de eerste 400 keer dat ze gebruikt werden grappig waren. Als jullie de echte termen niet kenden, doordat jullie vaders alleen de rare verbasteringen gebruikten, dan hadden zij het wel flink te pakken. :) Misschien herkennen jullie wel meer uitspraken in deze column.

En ja, ik weet het, ik ga weer off-topic. Mea culpa.... Y;(

Die column, geweldig, ik lag dubbel _O-

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:16

Mijn broers hebben me in het bos en in het grote vogelboek jaren naar slavinken en rundervinken laten zoeken.... Ik begreep maar niet waarom ik ze nooit kon vinden 8)7

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:16

Aahh hummeltje die vanuit de tuin naar de kuiken dribbelt.

Heel lang heb ik een stiekmes gezegd tegen een steakmes.
Mijn vriendje (nu man) moest erg lachen en heeft mij uitgelegd dat ik het als steekmes moest uitspreken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:20

luuntje schreef:
Aahh hummeltje die vanuit de tuin naar de kuiken dribbelt.

Heel lang heb ik een stiekmes gezegd tegen een steakmes.
Mijn vriendje (nu man) moest erg lachen en heeft mij uitgelegd dat ik het als steekmes moest uitspreken.

Mijn moeder zei ook altijd dat we savonds 'stieks' gingen eten. Met als gevolg dat ik hard uitgelachen werd bij de slager. :o Heeft nog wel even geduurd voordat ze eraf was. Maar ik bleef maar herhalen: Ma, je zegt toch ook niet briek maar een break? Toen viel het kwartje.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:48

osanta schreef:
DominiqueDG schreef:
Geweldig topic!

Ik heb best vaak blonde acties, maar kan er zo 1,2,3 even niet opkomen...ik vraag me serieus wel nog steeds af waarom vrachtwagens naar elkaar seinen als ze elkaar aan het inhalen zijn?

Ik vroeg het toevallig gister aan moeder is om elkaar te bedanken dat ze in konden halen. Ik begrijp m ook niet....

Weet niet of hierop al ingepikt is, maar kwam hem tegen bij het bijlezen.

Vrachtwagens mogen maar 90 rijden. Sommige zijn afgesteld op 80 (coca cola trucks bv), andere op 85 en dan loopt het tot bv 94.
Dus als ze elkaar moeten inhalen duurt het lang. Als de ene 87 rijdt en de andere 90.
Als de voorbijstekende vrachtwagen dan ver genoeg voor is, dan flikkert de achterste met zijn lichten om aan te geven dat ie veilig kan invoegen. Afstand is zeker bij die lange opleggers niet altijd even makkelijk in te schatten en voor de vrachtwagen erachter is het een kleintje.

Bedanken doen ze trouwens door links rechts links te pinken. Je zal bijna nooit een vrachtwagen zijn 4 pinkers opzetten als bedanking.

Ik dacht vroeger trouwen dat het lichtje in de koelkast bleef branden. Tot ik op een dag per ongeluk tegen het knopje drukte en het licht uitging terwijl de deur open was.

Wij zeggen trouwens altijd 'haal eens dit eens uit d'ijskast'.
Nichtje schreef op haar examen ' de d'ijskast'. :+

Weer in meeleesmodus

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:54

Mijn moeder had altijd door dat ik iets ondeugends deed zonder dat ze in de kamer was.
(Ik maakte dus gewoon geen geluid met atiekem doen, het was dan TE stil). Toen ik vroeg hoe ze dat wist vertelde ze dat ze door de muren heen kon kijken.

Op een dag zat ik stil te tekenen en weer riep mijn moeder :'wat doe je daar!! Stiekemerd! Ik zie je wel'

Waarop ik vol verbazing riep :ik zit nog te tekenen weet je nog?

Mijn moeder riep daarna 'ohja!'

Waarop ik riep. Zie je je bent geen super mama je kan niet door de muren kijken!
Uiteraard werd er daarna nog meer kattenkwaad uitgehaald.