Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:49

purny schreef:
Ik zit naast iemand die niet fris ruikt

Ieeeg niet fijn.
Tegenover mij zit een stel die volgensmij net een week samen zijn (klef..) en dingen bespreken die ik helemaal niet hoef te horen.. Kotsbakje graag.

Mijn ipod is ook leeg dus ik kan geen muziek aanzetten zodat ik het niet hoor haha

purny

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:53

Sommige mensen kunnen er niks aan doen maar je kan het wel tegengaan. Vind het echt goor

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:38

Hier een meisje dat hewoon even mijn weekend tas opzij schopt, terwijl deze netjes bij mijn voeten onder dr bank stond...

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:39

Vanochtend wou een man perse naast me zitten in zo'n tweezits. Helemaal geen probleem natuurlijk, behalve dat de coupe verder helemaal leeg was, ik twee grote tassen bij me had en een vrij dikke winterjas en ik dus met al mijn spullen weg-gepropt in een hoekje moest zitten met al mijn spullen.

Bleek die man ook nog eens verschrikkelijk naar zweet te stinken :r Dus ik wil er uit om ergens anders te gaan zitten waar ik wel fatsoenlijk kon bewegen en ademen, wou hij me er eerst niet langs laten, want "we waren nog lang niet bij het volgende station". Uiteindelijk toch weggekomen...

Natuurlijk vind ik dit helemaal niet erg als het druk is, maar als het niet hoeft... kom op :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:13

Zo had ik eens welgeteld 1 reizigster in mijn trein. Stapt er nog een jongeman in, loopt door mijn verder lege trein en gaat precies tegenover de jongedame zitten. Ben er maar gezellig naast gaan zitten, het was namelijk overduidelijk dat ze elkaar niet kenden.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:27

Dat ken ik ook ja >;) Toen ik nog regelmatig s'nachts op een traject door een wat minder prettige buurt reisde zat ik ook vaak helemaal alleen in een coupe. En bijna altijd stapte er wel zo'n groepje "stoere" jongens in die dat heeeeeel toevallig allemaal om je heen gingen zitten. En voor een 18 jarige is dat erg intimiderend. :n Gelukkig was er vaak dezelfde conducteur die er dan ook even bij ging zitten, of andere mensen die ook zien dat het niet helemaal klopt :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:30

Etende en drinkende mensen.

Daarom reis ik NOOIT met het openbaar vervoer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:06

Wat is er mis met etende en drinkende mensen :?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:21

Heerlijk, iemand met friet in de trein rond etenstijd _-:(
maar dat komt omdat ik dan meestal kapot ga van de honger, spontaan watertanden van die geur.

Brood/ water/ koek iets lijkt me geen probleem. Ergernis begint rond etenstijd wanneer het eten geurt! :j

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:36

Ik moet op maandag bijvoorbeeld altijd onderweg eten. Ja rond etenstijd maar dan is het jammer als je in de trein zit hoor. Als ik wil eten, dan eet ik, wat ik wil eten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:12

Mensen met hele irritante stemmen. Zo zit ik nu in de bus en d'r zit achter mij iemand en die heeft toch een irritante stem.
(Sorry ik ben geen ochtendmens)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 08:59

In de ochtend op een rustige trein zitten waar dan 2 personen opstappen die luid moeten converseren... Houd gewoon je mond iedereen is stil -:(-
Ik wil in de ochtend nog lekker soezen op de trein.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:06

Ergernis nummer één: andere mensen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 09:22

En nu komt er net nog een veel te dikke man naast me zitten grrr

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:10

Mijn grote ergernis... dat ik gestalkt ben door een vent vanaf het centrum van Almere tot de bussen in Haarlem.... ben na overstap op Amsterdam centraal 5x van coupé gewisseld, en elke keer kwam hij mee en ging hij achter mij zitten (ging bewust naast iemand zitten)... uiteindelijk lichtelijk in paniek en dan zie je dat mensen je bewust gaan negeren ipv vragen of er wat js

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:31

Vanmorgen stapte ik de volle bus in, en omdat er iemand uitstapte op die halte was er 1 stoel vrijgekomen bij de 4-zitsplekken. Een meisje had haar tassen op die stoel staan terwijl mensen al moesten blijven staan. Ik vroeg toen of ik daar misschien mocht zitten, waarop ze reageert met 'nee, mijn vriendin komt zo de bus in'.

Prima, maar toch wil ik graag op die stoel zitten. Ik heb namelijk een knieblessure en was er vrij zeker van dat ik ook in de metro later al zou moeten staan. Ze trok haar tassen wel een beetje naar haar toe dus ik ben gewoon gaan zitten, waarop ze reageert met 'hallo?! Ik zei wat?!'.

Op dat moment komt die vriendin binnen, nadat de bus nog voor haar had moeten stoppen omdat ze te laat was.
Mooi niet dat ik ben opgestaan dus. Als er plekken over waren of niet iedereen stond op elkaar gepakt dan had ze daar best mogen zitten, of als dat meisje niet zo'n grote bek had opgezet maar ik heb net zo veel recht om te zitten als die vriendin en ik was er nog eerder ook...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:18

LadyMadonna schreef:

Pff ja wat niet? Die geluiden.. Kraken, kauwen, slikken, slurpen; bah!!! |o
Het lijkt wel als ik een keer met de trein ga dat dan alle beschaafde mensen thuis blijven
en mensen zonder tafel/eetmanieren allemaal in mijn coupe zitten. Walgelijk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:20

xApple schreef:
LadyMadonna schreef:

Het lijkt wel als ik een keer met de trein ga dat dan alle beschaafde mensen thuis blijven

De geuren die er vanaf komen. De troep die soms achtergelaten word, mede omdat sommige dingen niet in die achterlijk kleine prullenbakjes passen _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:20

xApple schreef:
LadyMadonna schreef:

De geuren die er vanaf komen. De troep die soms achtergelaten word, mede omdat sommige dingen niet in die achterlijk kleine prullenbakjes passen _O-

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:29

Nou inderdaad ook dat nog! :o :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:34

Ik eet ook wel eens in de trein en die prullenbakken zijn idd achterlijk. :')

Ik loop stage, om daar te komen moet ik de trein naar driebergen-zeist hebben. Is 7 a 10 minuten reizen. Ik heb nu al een keer of 6 die trein gehad en hij kwam geen enkele keer op tijd. :')
Record is 1 uur langer onderweg op de totale 25 min. (Utrecht-Doorn)
Maar 5 á 10 minuten extra reistijd is standaard. Ik neem dus ook altijd een trein eerder haha.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:44

Gisteren in de overheerlijke bus 12 in Utrecht ook weer wat moois. Vanaf de Uithof naar Utrecht Centraal, dus eindhalte is Utrecht Centraal en iedereen moet er daar ook gewoon uit. Bus zat natuurlijk propvol, gelukkig had ik net een zitplaats weten te bemachtigen. Enkele seconden daarna werd ik echt volledig ingebouwd door mensen dus kon geen kant op :')

Net na de één na laatste halte wil degene schuin tegenover me aan de raamkant persé al naar de deur toe, wat gewoon écht niet kan omdat niemand z'n kont kan keren voor die deuren open gaan. Wordt 'ie eerst al boos omdat degene tegenover mij en ik niet op staan voor hem, vervolgens klimt hij gewoon letterlijk over ons heen. Uiteindelijk belandt hij op mijn schoot omdat hij niet verder kan komen (dûh).

Echt man, doe normaal :') Iedereen moet er daar uit en niemand kan bewegen, idioot :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:57

xApple schreef:
LadyMadonna schreef:

Ga je wel uit eten?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:28

Vanochtend tijdens de controle begint een Miep in de tram: ‘ja, ik heb normaal een abonnement maar dat is net vandaag verlopen maar vanmiddag kan ik het er weer opzetten hoor!’ en die leek maar niet te begrijpen dat ze dan voor dít ritje wel moest betalen… ‘maar ik heb toch een abo?’ helemaal verontwaardigd tegen de conducteur :=

Ja, maar nu niet… muts… :Z

Kijk, ik zou er zelf ook ’s ochtends pas achter komen dat ik eigenlijk mn abo had moeten verlengen, maar dan verleng je toch op dat moment? Of je koopt een los kaartje, maar ik kan er niet bij dat je gewoon de tram instapt zonder vervoersbewijs en dan niet snapt waarom je een boete krijgt :roll:

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:37

MarlindeRooz schreef:
Ik eet ook wel eens in de trein en die prullenbakken zijn idd achterlijk. :')

Ik loop stage, om daar te komen moet ik de trein naar driebergen-zeist hebben. Is 7 a 10 minuten reizen. Ik heb nu al een keer of 6 die trein gehad en hij kwam geen enkele keer op tijd. :')
Record is 1 uur langer onderweg op de totale 25 min. (Utrecht-Doorn)
Maar 5 á 10 minuten extra reistijd is standaard. Ik neem dus ook altijd een trein eerder haha.

Nooit echt last van gehad om eerlijk te zijn, meestal was het de overstap op Utrecht waardoor ik een trein miste naar Driebergen. De normale gang van zaken dat de sprinter is vertraagd. 's Ochtends komt hij vaak uit Uitgeest, de hele vroege sprinters, 's middags gaat hij daar ook naartoe. Maar als er op dat traject iets is vertraagd, dan hebben meteen heel veel treinen daar last van. Wat ik wel vervelend vind aan station Driebergen-Zeist is de spoorwegovergang. Die schijnt in 60 minuten tijd 42 minuten dicht te zitten! En dan komen treinen langs, rijden ontzettend langzaam, komen te vroeg, treinen van de andere kant vertraagd, waardoor ik mijn trein mis (richting Utrecht). Ik kom ook altijd 5 à 10 minuten eerder zodat ik dat kan omzeilen en kan oplopen via de trappen :')