Tazzey schreef:Ik ben dol op paradoxen, zoals dus het opa doodschieten.
Voor de meer taalkundigen onder ons. Is het woord heterologisch autologisch?
Het woord heterologisch kan alleen autologisch zijn als het heterologisch is

Paradox van Grelling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluizebolpum schreef:Free2 schreef:Hoe komt het woord "boobytrap" aan zijn naam?
Is uit het Engels. Trap is gewoon een val en als je booby googelt krijg je niet alleen goedbedeelde dames en een soort vogel te zien maar blijkt dat ook een woord voor een klunsachtig, stommig persoon te zijn. Oftewel een oenenval.
Citaat:Ik vraag me altijd af 'hoe' je iets leuk kan vinden. Daarme bedoel ik, de ene vind Avontuur/fantasie boeken leuk, de ander juist romantisch. De ene vind blauw mooi, de ander roze. De ene houd van paarden, de ander niet. De ene is fan van..., de ander van ...
etc...etc...
Ik zou wel eens willen weten hoe dat komt.
BeSen schreef:Hoe de aarde is onstaan kan je we speculeren maar... Hoe is het heelal ontstaan?
maralyn schreef:PrimatenIs er nog een wezen, dat voor zijn plezier aan geslachtsgemeenschap doet?
Sammie schreef:Nou nee.. Leeuwen wippen absoluut niet voor hun plezier! Dat de mannen het zo vaak mogelijk doen is puur om ervoor te zorgen dat hun genen worden doorgegeven. Leeuwen zijn dan ook een van de weinige diersoorten die welpen van eigen diersoort doden (voordat hier een vraag over komt: dit doet een leeuwenman alleen bij welpen die niet zijn eigen nageslacht zijn. Zodat de leeuwin weer vruchtbaar wordt en hij haar kan dekken voor de overdracht van zijn eigen genen).Leeuwen wippen er ook voor hun plezier op los
blacky15 schreef:Een zoogdier op het land bloedt toch ook niet dood tijdens een geboorte van haar baby(s)?Waarom bloed een dolfijn niet dood als die geboren wordt? Bij de geboorte komt toch ook gewoon bloed vrij?
Ghostattack schreef:Leuk om te lezen dit!
Paar jaar terug had ik nog wel eens een 'discussie' met een vriendin: Wat is niets? Er kan toch niet niets zijn, want niets is toch ook iets? Dus er is altijd iets, dus niets bestaat niet?Maar dat was meer grappend bedoeld, net als een discussie over oneindig. Om te kunnen bestaan moet iets beginnen en dus ook eindigen. Maar oneindig begint en eindigt niet, dus het bestaat niet
![]()
Wat ik mij echt heel erg afvraag: Hoe klinkt Nederlands voor buitenlanders?
Ghostattack schreef:Wat ik mij echt heel erg afvraag: Hoe klinkt Nederlands voor buitenlanders?
LastDream schreef:Als het leven toch geen zin heeft, waarom plegen we dan geen zelfmoord?
Gishi schreef:Waarom er een twee slash (weet niet of ik het goed spel) bestaat. Meestal gebruik je deze / maar waarom is deze er dan? \