Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:56

MarlindeRooz schreef:
Dat soort kinderen moeten ze gewoon buiten aan een paal vastbinden. :j

:') graaaaaaag :+ ;) neehoor, kan me best voorstellen dat sommige kinderen stante pede beginnen te krijsen in een supermarkt, teveel af- en verleiding.

Laatst was er een man voor me in de rij die het klokhuis van zijn appel kwam afrekenen. Kassadame heeft mooi een nieuwe appel gehaald en die afgewogen en afgerekend :').

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:17

Jolien87 schreef:
En om op je positivo stukje in te gaan: over het algemeen ben ik ook zo hoor. Maar in dit topic werd er naar ergernissen gevraagd. Eigenlijk zou er een tegenhanger moeten komen: 'wat vind je fijn aan je medemens?'. Zo'n topic kunnen we altijd wel gebruiken.:j

Even off-topic; deze was er toch ook? Kan hem alleen nergens meer vinden..

Jolien87

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:24

Voor zover ik weet niet, heb nog even gezocht.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:25

Hij is er zeker wel ergens hoor.. Heb er zelfs nog in gereageerd maar ik vind er echt niks meer van terug. :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:33

Ohja ik kreeg ook soms een lege bananenschil op de band -.- wel afgewogen en sticker erop. 'Die kan je weggooien hoor' Ehh 2 meter verderop staan welgeteld 2 prullenbakken, dus klant mag em mooi zelf weggooien O:) Beetje vreemd altijd. Ook half afgekloven broodjes gewoon los op de band of lege zakjes waar broodjes in hadden gezeten maar ze al op hebben gegeten....
Bij kleine kinderen snap ik het dat ze al iets eten. Al is het alleen maar belonen voor het krijsen als ze dan een koekje krijgen oid. Niet echt een oplossing.
Van volwassenen snap ik het écht niet, dat ze in de winkel al eten. Alsof ze niet even kunnen wachten tot buiten de winkel... zijn toch geen klein kind meer...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:35

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:36

Vanavond weer een dame achter de kassa die het vooral erg druk had met dr collega en gewoon letterlijk om mij heen babbelde.
Ik heb betaald en geef aan dat ik geen bon hoef.
Ze leek mij niet te horen dus ik liep maar gewoon weg.
Hoor ik ineens mevrouw uw bon ?

Waarop ik alleen maar geantwoord heb dat als ze haar aandacht bij mij had gehad ipv bij haar collega ze geweten had dat ik geen bon hoef.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:40

moyra schreef:
Vanavond weer een dame achter de kassa die het vooral erg druk had met dr collega en gewoon letterlijk om mij heen babbelde.

Waarop ik alleen maar geantwoord heb dat als ze haar aandacht bij mij had gehad ipv bij haar collega ze geweten had dat ik geen bon hoef.

Irritant!
Als cassiere maak ik het juist andersom mee, dat mensen aan mijn kassa druk in gesprek zijn en ik 5 kan vragen of ze een bon willen, vaak kijken ze me na een tijdje geërgerd aan van 'Heh, wat durft zij tussen mijn gesprek door te praten? :roll: '

Moet wel zeggen dat ik het ook als onprettig ervaar als een collega van me naast mn kassa staat om iets te doen, en dan heel lang blijft doorpraten. Ik ben wat dat betreft slecht in multitasken en richt me, als mijn collega niks belangrijks te melden heeft, liever op de klant.
Snap niet dat cassieres die constant alleen maar kletsen achter de kassa niet eens een waarschuwing krijgen van de baas.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:47

Jennifuur schreef:
moyra schreef:

Irritant!
Als cassiere maak ik het juist andersom mee, dat mensen aan mijn kassa druk in gesprek zijn en ik 5 kan vragen of ze een bon willen, vaak kijken ze me na een tijdje geërgerd aan van 'Heh, wat durft zij tussen mijn gesprek door te praten? :roll: '

Moet wel zeggen dat ik het ook als onprettig ervaar als een collega van me naast mn kassa staat om iets te doen, en dan heel lang blijft doorpraten. Ik ben wat dat betreft slecht in multitasken en richt me, als mijn collega niks belangrijks te melden heeft, liever op de klant.
Snap niet dat cassieres die constant alleen maar kletsen achter de kassa niet eens een waarschuwing krijgen van de baas.

Als mensen mij compleet negeren, dan ga ik verder met de volgende klant. := Ik ga niet smeken of ze asjeblieft hun bon mee willen, anders kijken ze vaak wel. Ik vind het niet erg als klanten praten of bellen, maar zeg in ieder geval goedemorgen of geef een knikje en let erop dat je op tijd bent om af te rekenen. Soms kom je net die collega of kennis tegen bij de kassa, kan gebeuren. Ik probeer me ook zoveel mogelijk aan de klant aan te passen, zo weet ik van sommige dat ze geen bon willen (dan vraag ik dat ook niet) of zegeltjes (dat vraag ik aan het einde zodat ze het niet kunnen vergeten) en ik erger me dus ook niet aan mensen die bellen maar wel netjes gedag zeggen of knikken (kan best gebeuren dat je door n belangrijk iemand gebeld wordt oid)

Laatst liep er iemand te zeuren dat het personeel zo onvriendelijk was en geen gedag zei en ze niets voor je doen en dat in n andere winkel veel beter is.. Is ze aan de beurt blijft ze zelf heel asociaal met n kennis kletsen totaal geen aandacht voor mij. Dacht toen echt van.. Weet je niet wat je net gezegd hebt? Ik zeg dan altijd gewoon goedemorgen (wel zo dat ze me moeten horen). De meeste reageren dan wel.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:12

Ik begin niet met scannen voordat de klant mij begroet. Zo weten zij dat ik met hun boodschappen begint en heb ik hun aandacht.
Mensen die bellen negeer ik gewoon, misschien hebben ze wel een klant aan de telefoon of hun baas. Dan ga ik daar niet doorheen roepen maar knik ik even als begroeting en wijs met een glimlach het bordje met de prijs aan. Tot nu toe alleen maar mensen die daar blij mee zijn :)

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:46

Als kassamedewerker heb ik totaal geen probleem dat mensen alvast iets hebben gegeten, zolang het maar fatsoenlijk blijft. Ik krijg wel eens half afgekloven producten in mijn handen geduwd en dat vind ik gewoon heel vies. Ik stel het overigens ook niet op prijs als de verpakking nog dicht is en een baby heeft het helemaal onder gekwijld, daar griezel ik echt van. De ouders snappen dat overigens niet en laten vaak duidelijk weten dat ze het kinderachtig vinden. *zucht*

Ik heb er wel een hekel aan als mensen een gillend kind een koekje of een snoepje geven. Vooral omdat je het kind zo beloont voor negatief gedrag en de volgende keer dus een kind hebt dat de winkel gillend door gaat net zolang totdat ze het koekje of snoepje krijgen. Ik vind kinderen fantastisch, maar ze moeten wel worden opgevoed. In het verlende daarvan heb ik ook een hekel aan mensen die zo trots zijn op betweterig of ronduit brutaal gedrag dat ze het aanmoedigen. Dan krijg je dus kinderen die je komen vertellen wat je nu moet gaan doen en hoe je het moet gaan doen terwijl de ouders er met een enorme glimlach naast staan. Heel irritant is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:39

Ik had een keer een man die naar voren boog en zn product scande. Uit schrik pakte ik zijn hand en duwde die weg, werd hij toch een partij boos! Nou stel hij wou naar mn lade grijpen of me een klap geven. Wat had ik dan moeten doen?:p gelukkig was mijn baas heel begripvol.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:00

We hadden laatst een mevrouw die een halve reep chocolade in dr mond had gepropt en de andere helft dven kwam afrekenen... maar kon nauwelijks zeggen dat ze geen bonuskaart had omdat haar mond zo vol zat.... daar houd ik niet zo van.. wacht 2minuten.. doe ik ook als ik boodschappen doe...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:17

Tenzij je een snotneus hebt en met een pakje tissues bij de kassa staat...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:20

nynke55 schreef:
Tenzij je een snotneus hebt en met een pakje tissues bij de kassa staat...

Hihi, vind ik leuk.

Maar dat is wel zo.

En kinderen? Wat nou zeuren.... Leer maar om niet te zeuren, thuis krijg je wel lekkers.
Als je maar consequent bent? Dan gaat dat snel genoeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:21

Baahh :r , boodschappen doen is al vies genoeg zonder de afgekloven producten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:37

takkie_muis schreef:

Hihi, ooit lag er een fopspeentje tussen de boterkuipjes.
Ik moest er wel om lachen.
Kreeg meteen in mijn hoofd wat er met die baby gebeurd moet zijn.

"Hij is in de boter verdwenen!!!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:43

maralyn schreef:
takkie_muis schreef:

Hihi, ooit lag er een fopspeentje tussen de boterkuipjes.
Ik moest er wel om lachen.
Kreeg meteen in mijn hoofd wat er met die baby gebeurd moet zijn.

"Hij is in de boter verdwenen!!!"

:')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:47

Of met zijn neus in de boter gevallen misschien. ;)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 00:21

Ik kom even dit geweldige topic omhoog schoppen :D

Ben zelf bijpak-cassière (is dat een woord? Anders heb ik het net uitgevonden :Y) ).
Genoeg irritaties bij klanten, gelukkig nooit meegemaakt dat ik half afgekloven producten op mijn band krijg :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:32

Ik was laatst bij de Lidl en daar liep een moeder met een kind die een of andere gevulde bol van de bakkersafdeling had gepakt en al gewoon aan het eten was. Toen beste mevrouw aan de beurt was had het kind 'm net op en zei gewoon geen boe of bah erover aan de kassa. Dan vraag ik me wel echt af hoe sneu je bent, zo'n ding kost 20 cent. Kom op zeg.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:46

1234 schreef:
Ohja ik kreeg ook soms een lege bananenschil op de band -.- wel afgewogen en sticker erop. 'Die kan je weggooien hoor' Ehh 2 meter verderop staan welgeteld 2 prullenbakken, dus klant mag em mooi zelf weggooien O:) Beetje vreemd altijd. Ook half afgekloven broodjes gewoon los op de band of lege zakjes waar broodjes in hadden gezeten maar ze al op hebben gegeten....
Bij kleine kinderen snap ik het dat ze al iets eten. Al is het alleen maar belonen voor het krijsen als ze dan een koekje krijgen oid. Niet echt een oplossing.
Van volwassenen snap ik het écht niet, dat ze in de winkel al eten. Alsof ze niet even kunnen wachten tot buiten de winkel... zijn toch geen klein kind meer...

Naar mijn weten valt het onder diefstal als er niet eerst is afgerekend. Vind het echt niet kunnen dat mensen in de winkel al eten, ongeacht of het volwassenen zijn of kinderen. Op deze manier leren kinderen toch niet dat je eerst moet betalen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:56

Mijn ergernissen bij (voornamelijk jonge) cassières zijn:

* Niet groeten (of heel chagerijnig);
* Geld niet terug tellen, maar in één keer in je hand stoppen;
* Geen gedag (al is het alleen maar "Tot ziens") zeggen;
* Zegeltjes niet goed tellen (krijg regelmatig tekort, maar heb er wel voor betaald);
* Super traag scannen: men heeft duidelijk geen zin in het werk (zoek dan wat anders).

Ik zeg er wel wat van, want het is niet de bedoeling dat ze denken dat dit zomaar kan. Ook ga ik rustig mijn geld terug tellen bij de kassa, zodat ze zien dat ik er niet zomaar vanuit ga dat ze het goed hebben gedaan. Als er eentje is die wèl terug telt, dan dank ik haar/hem daarvoor en zeg dat ik daar heel blij mee ben. Dat vinden ze vaak leuk en de volgende keer tellen ze het geld ook weer netjes terug. Als ik wegga, dan wens ik ze zelf nog een goede werkdag (ik blijf het "opvoeden" volhouden :+ ).

Verder ontwijk ik de chagerijnige cassières en ga in de rij staan van degene die wel weet hoe het hoort. Ik heb dit werk zelf ooit gedaan en weet dat sommige klanten echt het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, maar daar kunnen andere - wel leuke - klanten niets aan doen. Ik wacht liever wat langer aan de kassa bij een leuke cassière dan dat ik door een chagerijnige geholpen wordt. Dat gebeurde vroeger ook bij mij: er stond vaak een lange rij aan mijn kassa, terwijl een collega het steeds rustig had. Ik werkte altijd keihard (en toen hadden we zelfs nog geen tweede transportband - moesten alles zelf in het karretje zetten), wat erg gewaardeerd werd door klanten en mijn werkgever.

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:08

Shenavallie schreef:
1234 schreef:

Naar mijn weten valt het onder diefstal als er niet eerst is afgerekend. Vind het echt niet kunnen dat mensen in de winkel al eten, ongeacht of het volwassenen zijn of kinderen. Op deze manier leren kinderen toch niet dat je eerst moet betalen?

Ik heb me dochter ook al eens een kaasstengel of wat drinken gegeven .
Maar betaal dan wel netjes .

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:14

Wilt u de bon mee?

Nee, hou zelf maar voor in je plakboek |o