Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:01

1. Me best doen op school
2. Overgaan naar MAVO 4
3. Maak elke week een selfie
4. Mavo diploma halen
5. Een studie kiezen die echt bij me past
6. Eigen paard zoeken
7. Les nemen met eigen paard
8. Plezier hebben met eigen paard
9. Meer sporten (5 keer per week)
10. 4 sport challenges afronden per jaar (0/4)
11. 5 kilo afvallen (0/5)
12. En op dat gewicht blijven
13. Meer gezonde dingen eten
14. 2 maanden (verspreid) alleen maar water drinken (0/7)
15. Een maand lang elke dag 1 of 2 stukken fruit eten
16. Meer aan jezelf denken
17. 3 keer naar dierentuin gaan (0/30
18. Mijn hoogtevrees overwinnen
19. Mijn ‘grote dingen’ angst overwinnen
20. Kamer verbouwen
21. Nieuwe spullen voor mijn kamer kopen
22. Plant kopen voor op mijn kamer
23. En dan ook goed onderhouden
24. 50 boeken lezen (0/50)
25. 101 Films kijken (1/101) (The Fault in Our Stars)
26. 15 disney films kijken (0/15)
27. naar een concert gaan
28. Minder gestrest zijn
29. Zorgen dat ik beter slaap
30. 24 augustus een hele gezellige bokt meeting hebben met deze hele leuke groep
31. Plezier hebben op school
32. Minstens 15 bokkers ontmoeten (0/15)
33. Naar 2 pretparken gaan (0/2)
34. Mijn kast uitzoeken
35. Een maand lang mijn kamer netjes houden
36. Tekening proberen te maken
37. Mijn scooter rijbewijs halen
38. Scooter kopen
39. The Hunger Games: The mocking Jay in de bioscoop zien
40. De nieuwe The Mortal Instruments in de bioscoop zien
41. Naar Fallen in de bioscoop gaan
42. Foto’s van belangrijke gebeurtenissen/mensen/dieren in fotolijstjes hangen
43. Een mooie quote op de muur van mijn kamer zetten
44. 5 taarten bakken (0/5)
45. Als model naar een fotomeeting
46. Goed leren koken
47. Macarons maken
48. Iets winnen op Facebook
49. Een nieuw huisdier kopen
50. Voor het eerst vliegen
51. Buiten Europa vliegen
52. Goed Engels leren praten en lezen
53. Leer Spaans
54. Bungeejumpen
55. Iemand bekends ontmoeten
56. Professionele fotoshoot hebben
57. Bijbaan zoeken
58. EK voetbal actief volgen
59. Oude spullen die ik niet meer gebruik verkopen
60. Wensballon oplaten
61. Boswandeling maken
62. Strand wandeling maken
63. Een leuke jongen ontmoeten
64. Beter leren zingen
65. Mijn haar meer los dragen
66. Haar goed proberen stijl te maken en dat het ook zo blijft
67. Naar Friesland en Groningen gaan
68. vakantie gaan met een paar vriendinnen
69. 1 keer kamperen
70. Paaseitjes geven aan toeriste
71. Esmee de achtbaan in sleuren
72. 1 week niet de klas uitgeschopt worden
73. 10 nieuwe mensen ontmoeten (0/10)
74. 1 hele dag positief denken
75. 1 dag zonder elektronica
76. Iets leuks met mijn familie doen
77. Stoppen met nagelbijten
78. Abonnement op een tijdschrift nemen
79. Bekijk de zonsondergang
80. Bekijk de zonsopgang
81. Jongen zover krijgen om hem op te maken
82. Meedoen aan de Nijmeegse 4daagse
83. Naar een voetbal wedstrijd gaan
84. Een nieuwe route fietsen die je niet kent en mooie plaatsen ontdekken.
85. In de buitenlucht een nacht slapen
86. Een nacht wandeling maken
87. 10 keer een staatslot kopen (0/10)
88. Een rokje kopen
89. En ook echt dragen
90. Goed op hakken leren lopen
91. Elk begin van het jaar een Vision board maken
92. Dingen waar ik spijt van heb opschrijven en verbranden
93. Quotes opschrijven in een boekje en elke dag 1 lezen voor een maand lang
94. Maak een lijst met 20 plaatsen waar je heen wilt
95. Vraag 5 personen om je goede punten te benoemen (0/5)
96. 3 weken om de dag hardlopen
97. 4 nieuwe series kijken.
98. 50 questions that will free your mind invullen
99. Koop Wreck This Journal en vul het in
100. Geniet van alles wat je hebt en doet
101. Als mensen hulp nodig hebben help ze

Dit is mijn lijst uiteindelijk :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:23

Selena leuke lijst! Ik denk dat het inderdaad verstandig is om zo'n doelen te spreiden zodat je het makkelijker vol houdt. Ik drink al zo goed als geen frisdrank enzo, mis het dan ook niet als ik het niet in huis heb. Water filteren is wel een heel goed idee!

Oei Jo, dat is altijd het lastige van zo'n dingen. Mijn evenwicht is niet zo geweldig dat ik lang op zo'n ding kan staan _O- Maar het lijkt me wel leuk om dat te kunnen!

Laura ik kan me heel goed voorstellen dat je dan voor optie 2 gaat! En het lijkt me ook een boost geven als je uiteindelijk dan toch dat diploma haalt, in plaats van alleen maar hele saaie dagen gehad te hebben.
En je hebt inderdaad het leukste vrijwilligerswerk ooit!

Selena

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:26

Dankje Anouk! Ja ik ga morgen gelijk opzoek naar zo'n fles! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:27

Ik ga dit doel denk veranderen:
45.Ripstick 10x een halfuur lang

Maar weet nog niet waarvoor :P
Iets meer ripsticken :)
Misschien 40x :')

Selena, leuke lijst hoor!

Santigo (naam vergeten :+ ), het evenwicht valt me reuze mee! Vandaag 1.5(?) Km geripsticked denk :)
En dat terwijl ik het gister weer opgepakt had :P
zo weer even :)
Ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb :P

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:45

Ik zal me ook even voorstellen! Ik hoop dat ik het allemaal een beetje bij kan houden met school etc :P

Ik ben Rachel, geboren op 19 november 1997 en woon in Dordrecht. Ik zit in VWO 5. Ik heb nog geen idee welke studie ik hierna wil gaan volgen, maar ik heb nog 2 jaar om daar over te verzinnen :P Verder ben ik veel bij mijn 4 verzorgpaardjes te vinden :D

Ik ben met DZP begonnen omdat ik dan gewoon een motivatie heb om dingen echt te doen. Ik ben nu bijvoorbeeld begonnen met een maand lang geen chips (ik ben echt verslaafd daaraan :') ) en dit is echt gewoon de motivatie om het ook écht te doen :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:56

Jo ik denk dat lastigste is om op te stappen. Heb het nog nooit geprobeerd moet ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:59

Santigo_ schreef:
Jo ik denk dat lastigste is om op te stappen. Heb het nog nooit geprobeerd moet ik zeggen.

Ik stap bij de muur van de garage op :)

En toen ik vandaag naar de paardkes ging had ik een stok mer voor steun bij hrt opstappen!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:11

zo wat gaat het snel nu ineens!

een meeting lijkt mij ook leuk! ik ben lisanne, 15 jaartjes en zit in 3G, ik heb thuis 17 konijnen :+ een kleine hobby is groot geworden... ik had 2 katten maar eergister is er eentje onder een auto gekomen helaas Y;(

ik rijd een paard van iemand anders waar ik heel blij mee ben :D
veder uuh.. ik zit op scouting sinds mijn 6e.

ik ben met DZP begonnen omdat ik hoop dat het me helpt te motiveren in veel dingen :)
ik houd geen blog bij, omdat ik het voormezelf doe.

gezellig om dit topic actief te houden :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:16

Selena, al staat het niet op de lijst, ik moet die achtbaan in :')

Edit: is 71 geworden :')

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:35

Haha ik dacht al Esmee :')

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:53

Wat leuk dit! Ik ga zeker mee doen! alleen nog even dingen gaan bedenken :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:02

Heb 2 doelen veranderd :P

45. Ripstick 10x een halfuur lang
-> tis 50x geworden!

47. Hardloop 20 minuten lang
-> tis 30 minuten geworden!

Iets meer uitdaging dus :)

BLYTHJEEEE!

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:15

JOOOO :D

Ik zit inmiddels op 17, maar ik kom nog niet heel veel verder :')

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:27

Santigo: ja inderdaad, hoop echt dat ik eens een diploma ga halen!

Blijheid: haha niet de enige dus. Zo komt het best vaak voor dat ik overdag in bed lig (en slaap) :o
Daar tegenover doe ik dan weer dingen zoals naar de paarden gaan, autorijles, sporten, naar coaching gaan... soms eens een vriendin opzoeken. Inmiddels weet ik een beetje welke dingen veel energie kosten.

Morgen staat er weer een (begin van) een doel op de planning.
Een gesprek met een voedingsdeskundige over afvallen (doel: bereik je streefgewicht) :=
En ik ga sporten, helpt ook voor dat doel natuurlijk :D

Oja en ik heb ook nog rijles (doel: haal je rijbewijs) maar dat zijn alleen nog de laatste puntjes op de i.

Aan welke doelen werken jullie morgen?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:32

sodeknetter, het hek is van de dam. Zal ik me dan ook maar even kort voorstellen;

Mijn naam is *tromroffel* karin. 29 jaar jong en inmiddels alweer 12 jaar bezet :).
Wonen samen in een eigen huisje, met 3 katten en buiten een vijver vol Koi.
Ik werk fulltime als financieel medewerker en ik ben de dzp gestart om wat aan de sleur te doen.
En verder denk ik dat mijn Blog voor mij zal spreken :)

Vandaag overigens weer een doel volbracht. Maak een diner voor vrienden!
Morgen laatste dagje werken en dan vakantie!!

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:34

Ik ben meer een meelezer en niet zo goed in op iedereen reageren maar ik zal me ook even voorstellen :)
Ik ben Brenda, ik ben 17 jaar en ik studeer psychologie in Enschede. Verder heb ik twee pony's waar ik veel mee bezig ben en doe ik wat aan snailmail en postcrossing.

Waveboarden is leuk! Ik heb het deze zomer nog eens geprobeerd en m'n hele familie zat me uit te lachen maar ik begon het zowaar door te krijgen :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:42

Jetske schreef:
Om in het thema van sporten te blijven: Ik heb gister mijn eerste ultimate frisbee training gehad ... echt heel leuk maar ook heel zwaar (het is echt niet alleen een frisbee overgooien). Ik heb ook bizar veel spierpijn, maar voelt goed :D

Om even hier op terug te komen.
Frisbee is zooo gaaf :D :D
Doe regelmatig mee aan wedstrijden met een vriendin. We hebben geprobeerd een frisbeeclub op te starten waar ik woon maar helaas was er geen/weinig animo voor :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:04

Frisbee lijkt me ook best leuk!
Doen we met gym wel eens, partijtje :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:15

Ik heb serieus nog nooit gefrisbeed. Althans, niet dat ik me kan herinneren. Zal ook wel geen succes worden, want ik kan én niet gooien én niet vangen :')

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:24

Wow mensen, wat gaat het ineens hard! Ik heb mijn eerste doel behaald: Koop een schrift in de natuurwinkel en hou hier je 101 doelen bij. *\o/*

Zoooo, aanschouw hieronder wat je krijgt als je op iedereen wil reageren en je een halve dag niet online bent geweest :+ Hier ga ik geen gewoonte van maken, maar voor nu is het fijn om weer helemaal bij te zijn haha!

Jo, jep, paaldansen was een eenmalige uitspatting. Het was erg leuk, maar mijn gebrek aan lenigheid, souplesse en een bepaalde mate aan sexyheid zorgde dat ik er na drie lessen weer mee ophield :') Maar hardlopen is absoluut en goed alternatief! Mocht je daar ooit nog motivatie voor willen vinden dan bied ik me aan als personal coach die je alle leuke dingen van het hardlopen vertelt :D En wat gaaf dat je kan waveboarden! Ik vond vroeger die polsbeschermers die ik om moest bij het skeeleren zo cool :)) Ik zou voor die 40x gaan. Het moet wel een uitdaging blijven!

Klis, nooooit! Ik wil na mijn bachelor ook een hbo studie gaan doen! :D Alleen zit ik heel erg met de kosten. Misschien is dat bij de pabo anders geregeld, maar de meeste hbo bachelors staan gelijk aan wo bachelors, waardoor je het volle instellingsgeld moet betalen (9 duizend euro) als je eenmaal een bachelor op zak hebt. Dus ik moet binnenkort eens uitzoeken hoe ik zo ver mogelijk kan komen met afstuderen, maar op papier het niet haal. Heb jij daar toevallig al naar gekeken?

Anneloes, niks te lang van stof, ik herken het en heb er totaal geen problemen mee uiteraard :P Ik herken me trouwens sowieso erg in je manier van denken en je interesses! Je zegt dat je verhalen schrijft, doe je dat nog steeds? En heb je dat op de een of andere manier ook in je 101 doelenlijst verwerkt? Wat gaaf dat je je toekomst al zo uitgestippeld hebt en daar serieus mee bezig bent. Met ondersteunende ouders en zo'n portie motivatie moet dat haalbaar zijn! En laat ons weten wanneer je verhuizing helemaal rond is en hoe je nieuwe kamer is!

Brigritta, jezelf voorstellen betekent zeker niet dat we verwachten dat je hier nu dagelijks iets post en alle berichtjes bijhoudt hoor! Leuk dat je al eens eerder een hele DZP hebt volgehouden. Ik neem tenminste aan dat die is gelukt? Lijkt me lastig dat je lichaam het soms laat afweten terwijl jij nog verder wil. Ik hoop echt dat je nieuwe doelenlijst erbij helpt om een richting te vinden die je leuk vindt en goed kunt volhouden :)

Selena, wat een mooie lijst heb je, er staan goede doelen in om jezelf te verbeteren. en ik zie dat je de Nijmeegse vierdaagse wilt lopen! Weet waar je aan begint, dat betekent weekenden lang wandelmarsen lopen met sexy wandelschoenen en heuptasjes om haha :P En een week lang alleen water drinken (of desnoods gewoon geen frisdrank) is zeker effectief! Ik heb ook gemerkt dat je daar heel snel aan went. Succes ermee!

Esmee, ik heb even in je berichtgeschiedenis gekeken maar kon je lijst niet vinden :( Wel zag ik een foto van je hondje voorbijkomen. Wat een lief snoetje had hij! Ontzettend naar dat hij er niet meer is, maar een mooi doel om het wandelen desondanks toch vol te blijven houden. Ben jij al lang bezig met je DZP?

MMares, wat zijn dat voor politieproeven? En wat een leuke gevarieerde roedel heb je! Ik hoop dat je de boeken ergens online of via de bieb kunt lenen. Anders gaan we wel opzoek naar een ander alternatief om jou meer psychologiekennis bij te brengen :D

Jetske, ik woon aan de kant van Hoogeveldt, die studentenflats. Zegt je dat wat? En wat heerlijk dat je in 5 minuten op de campus bent. Ik zal aan je denken als ik vrijdag om 7 uur 's ochtends vertrek om om 9 uur in utrecht te zijn :') (Waar ik overigens zelf voor gekozen heb, dus ik mag niet klagen!) En om als publiek van musicals te genieten is ook heerlijk natuurlijk. Een geluk dat we een mooi podium in Nijmegen hebben! En dankjewel, het is ook echt een schat van een merrie :) Het is telkens weer genieten als ik op haar zit!

Yenthe, het klinkt misschien raar, maar ik begrijp je lijst inderdaad beter nu ik wat meer over jou weet! Wat bijzonder dat je nu al een eigen lapje grond met paarden hebt. Als ik het over 5 jaar zo voor elkaar heb wrijf ik in mijn handen hoor :) En wat goed dat je een spaarpot hebt gekocht! Die kun je ook weer afstrepen.

Melissa, welkom! Ik loop misschien wat achter, maar hoe lang ben jij al bezig met je 101 doelen? En je bent niet de enige die nog niet weet wat je volgend jaar wil gaan doen. Je hebt gelukkig nog een paar maanden de tijd om dat uit te zoeken (:

Anna, Wat leuk dat je zo'n jonge shet hebt! Hoe ver ben jij al met je Day Zero Project? :)

Lisa, je moet zoveel persoonlijke informatie delen als je zelf wilt! Wat leuk dat je binnenkort gaat starten, veel succes alvast!

Chantal, wat knap dat je al die jaren zo actief bent geweest! En super dat je over een paar maanden weer je studie wilt oppakken, een mooi doel om voor te werken :) Knap ook dat je op 'latere' leeftijd bent gaan rijden. Nooit te oud om iets te leren blijkt maar weer eens meer dan waar. Ik ben ook heel benieuwd naar het werken met een analoge camera. Mocht je daaruit zijn gekomen, dan hoop ik dat je de resultaten met ons wilt delen! Foto met digitale camera van de analoge foto's, het kan allemaal :P)

Laura, pff, kan me voorstellen dat je met zo'n periode achter de rug snel volwassen wordt. Maar juist zo'n 101 doelen lijst zorgt ervoor dat je spontane en leuke dingen blijft doen, en die volle dagen optimaal te benutten! Wat leuk dat jij ook met gehandicapte kinderen werkt. Is het zowel lichamelijk als geestelijk?
Ik ga morgen alle startdoelen verwezenlijken: een bankrekening openen en de doelen in mijn boekje schrijven. Laat ons weten hoe je gesprek is gegaan!

Rachel, jaaa, nog een chipsverslaafde die er wat aan wil doen! Wij hebben het doel op twee weken staan, en dat wordt al een hele grote opgave :') Heb je al je 101 doelen al opgesteld?

Brenda, Woehoe, nog meer psychologen! Volg je een standaard psychologieopleiding, of heeft Enschede iets speciaals? Ik wist namelijk helemaal niet dat er in Enschede een studie psychologie zat.

Karin, Zo te horen ben je al flink op weg met je doelen, ik ga straks je blog eens bekijken. Hoe was het diner geweest?

Fijne avond nog allemaal, en op naar het volgende doel morgen!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:28

xIrlijn schreef:
Klis, nooooit! Ik wil na mijn bachelor ook een hbo studie gaan doen! :D Alleen zit ik heel erg met de kosten. Misschien is dat bij de pabo anders geregeld, maar de meeste hbo bachelors staan gelijk aan wo bachelors, waardoor je het volle instellingsgeld moet betalen (9 duizend euro) als je eenmaal een bachelor op zak hebt. Dus ik moet binnenkort eens uitzoeken hoe ik zo ver mogelijk kan komen met afstuderen, maar op papier het niet haal. Heb jij daar toevallig al naar gekeken?

Dat zou mooi balen zijn :') Dat kan ik namelijk never nooit betalen haha. Dus nee, heb het ook nog niet uitgezocht, ook maar even snel doen!

Ik ben op dit moment bezig met mijn 30 day plank challenge, maar was hem vandaag alweer bijna vergeten te doen :')

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:29

Ik heb al mijn doelen al ja! Staan in mn blog maar ik zal ze morgen hier nog wel even plaatsen :) moet er nog 1 of 2 gaan veranderen maar nog even nadenken wat het moet gaan worden haha

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:31

Klis schreef:
xIrlijn schreef:

Dat zou mooi balen zijn :') Dat kan ik namelijk never nooit betalen haha. Dus nee, heb het ook nog niet uitgezocht, ook maar even snel doen!

Ik ben op dit moment bezig met mijn 30 day plank challenge, maar was hem vandaag alweer bijna vergeten te doen :')

Hahaha, heel goed dat je hem nog hebt gedaan! Op hoeveel seconden (of ben je al bij minuten?) zit je nu?

En ja, het is echt behoorlijk rot.. Ik ga vrijdag naar de studieadviseur om na te gaan wat mogelijk is. Ik zal je wel laten weten wat daaruit is gekomen, want het is zaak te weten wat je wil en kan doen voor je plotseling afstudeert :=

Edit:
Rachel, ik zie nu pas je blog in je onderschrift! Je hebt leuke uiteenlopende doelen zeg (brownies uitdelen op stal, hele goede!) :D
Laatst bijgewerkt door xIrlijn op 02-09-14 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:33

Ehh, zit nu op dag 2 _O- dus 20 sec. Maar deed altijd al planken enzo op de sportschool, dus is nog heel prima te doen haha!

Ja dat zou heel fijn zijn als je dat even wil laten weten! Mag ook via pb :) Ohjee nu ben ik een beetje bang geworden dat ik mijn oma heel lief aan moet gaan kijken voor een studiebijdrage...

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:39

20 seconden is een mooi begin, krijg je een beetje zelfvertrouwen in het planken :)) En ik zal je een PBtje sturen! Hopelijk kunnen we de regels een beetje omzeilen, daar ga ik in ieder geval voor :D