Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:37

Mijn huur wordt 456 euro per maand. ( tussenwoning 4 slaapkamers + zolder boven )
Ik betaal 75 euro zorgverzekering met uitgebreid pakket.
Ik ga 60 euro voor ziggo betalen, dit is tv internet telefoon en mobiel abonnement.
80 euro voor mijn auto ( wegenbelasting, verzekering en 30 euro in een potje voor onderhoud )
ik denk alleen 200 boodschappen
tanken per maand 250 euro
water rond de 12 euro denk ik ( nu met zijn 2 15 euro per maand )
gas en elektra verwacht ik rond de 100 euro
Dan nog gemeentebelastingen en wa verzekering enzo 50 euro per maand.
En sportschool 55 euro per maand ( maar die is tot juni in 1x betaalt dus die lasten heb ik voorlopig niet)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:38

Waterschapsbelasting; 32 per maand
Cv lease: 32 per maand

Zonder boodschappen zitten wij al op 1000 euro vaste lasten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:40

Je kan het inderdaad net zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt maar was meer voor een indicatie. Ik wil namelijk een jaar gaan huren (om te kijken hoe mijn vriend en ik het echt samen doen) en daarna als de mogelijkheid er is kopen. Alleen kijk ik wel naar woningen in de buurt van Haarlem, maar ook IJmuiden, Beverwijk zelfs Alkmaar vind ik prima. Maar alle huizen zijn kaal gewoon boven de 700 euro wil je er 'leuk' bij zitten. Kijk ik hoef geen grote tuin of een dakterras of 3 slaapkamers maar ik wil ook niet hutje mutje zitten. Ik wil echt waar voor me geld maar 40m2 voor een woning op 5 horizontaal en 8 verticaal met een klein balkonnetje voor 700 euro kaal vind ik echt veel :=

vuurneon

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:43

Wij hebben daarom gelijk gekocht en de sprong gewaagd. Ook ik zit in een dure omgeving, dus huur particulier was geen optie.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:45

xNathaliee schreef:
Je kan het inderdaad net zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt maar was meer voor een indicatie. Ik wil namelijk een jaar gaan huren (om te kijken hoe mijn vriend en ik het echt samen doen) en daarna als de mogelijkheid er is kopen. Alleen kijk ik wel naar woningen in de buurt van Haarlem, maar ook IJmuiden, Beverwijk zelfs Alkmaar vind ik prima. Maar alle huizen zijn kaal gewoon boven de 700 euro wil je er 'leuk' bij zitten. Kijk ik hoef geen grote tuin of een dakterras of 3 slaapkamers maar ik wil ook niet hutje mutje zitten. Ik wil echt waar voor me geld maar 40m2 voor een woning op 5 horizontaal en 8 verticaal met een klein balkonnetje voor 700 euro kaal vind ik echt veel :=

Ik ga dus in de kop wonen... en dan betaal ik 456 huur en heb een tuin van 15 meter diep en 5 meter breed ofzo .. niet mega groot maar toch leuke tuin..

Via sociale huur ..

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:56

Babsiej schreef:
Ik ga dus in de kop wonen... en dan betaal ik 456 huur en heb een tuin van 15 meter diep en 5 meter breed ofzo .. niet mega groot maar toch leuke tuin..

Via sociale huur ..

Dat doe je goed, ongelooflijk om te zien hoe verschillend huurprijzen per gebied zijn!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:59

Ik ben ook best bereid te gaan verhuizen naar een andere stad/andere gedeelte maar het moet wel 'leuk' blijven.
En tja als er qua huur echt niks is, dan maar meteen kopen. Vriend en ik zijn dit jaar 7 jaar samen en wonen sinds januari 'samen' (hij woont bij mij en m'n pa) dus we zijn sowieso dag en nacht samen, doen het huishouden deels, koken, doen mee met boodschappen alleen dus nog niet écht met z'n 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:02

Niet duur Babs je zorg , ik betaal 106 en nog 36 eigen risico elke maand. 33.90 voor tv en internet en mijn mobiel is rond de 40 per maand , veel vaste lasten heb ik niet echt . Heb verder geen abbo ofzo

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:04

Huur is inderdaad redelijk goedkoop.

Andere huurwoning die ik toegewezen heb gekregen is € 600,00 huur en is 3 kamers. 1 woonkamer en 2 slaapkamers. Wel ook een tuin van 10 meter diep erbij. Maar scheelt toch al € 150,00.

Mijn zorg is goedkoop omdat ik max eigen risico heb. ( heb het geld op de spaar mocht het gebeuren maar tot nu toe bespaard het enorm veel, als het nu 2 jaar gebeurd dat ik het volledig opgebruik heb ik nog bespaard ) En mobiel is ziggo sim only dus 15 euro per maand ( 1 gb internet en 300 min/sms )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:06

Zorg betaal ik 102 euro voor, is Incl tandarts en aanvullend pakket met oa 6 keer fysiotherapie. Eigen risico 360 euro en heb ik al afbetaald.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:28

Ik huur particulier, via een huurmakelaar. :)
Betaal €650,- all-in voor een half huis (bovenverdieping), kale huur zal zo'n €490,- zijn?
Het is klein, maar ruim genoeg om een paar jaar te wonen en binnenkort ga ik me inschrijven bij de woningbouw.
Voor boodschappen ben ik ong €35,- per week kwijt, vaak wat minder.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:24

Nanno_123 schreef:
speechless: wel handig dat je nog zoveel tijd hebt om spullen te kopen, je weet tenslotte wel al waar je gaat wonen en hoeveel ruimte je hebt! word je er niet ongeduldig van of ben je zo druk met alles zoeken dat het mee valt?

Ja inderdaad, ik vind het ook wel handig, lekker rustig aan :) Nee, ben niet echt ongeduldig. Heb er wel zin in, maar vind het ook wel jammer om waar ik nu woon weg te gaan (studentenhuis, met leuke huisgenoten) Dus het is eigenlijk wel fijn dat het niet zo snel al is :)

Gefeliciteerd Anne! Vloer is idd lastig. Soms kun je nog wel wat op marktplaats vinden. Maar dan moet je net geluk hebben dat het groot genoeg is enzo. En het is meestal ook snel weg.

Het huisje waar we gaan wonen is particulier en hebben we via een vriendin, zij woont er boven en kent de verhuurder.
Bij de woningstichting had ik geluk dat mijn vriend al lang ingeschreven stond, dus daar kwamen we nu, na 4 jaar, ook een beetje in aanmerking voor woningen.
De huurprijs wordt bij ons 720 inclusief (het voorschot g/l is 135 en water is 46 en nog servicekosten van 90) Maar we weten natuurlijk nog niet of wij hetzelfde zullen verbruiken als de vorige bewoners. Wel ontvangen we ook huurtoeslag, dus dat maakt het allemaal weer een stuk goedkoper. Verder boodschappen denk ik 200-300 voor met z'n tweeën. Tv en internet zullen iets van 35 worden.

De mensen die zo weinig betalen voor water: zijn jullie dan heel zuinig? Ik vraag me namelijk af waarom dat van ons dan 46 zou zijn, scheelt namelijk nogal wat..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:45

gefeliciteerd anne *\o/*

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:26

Dankjulliewel!! :D
Vandaag gemaild naar de verhuurmakelaar dat we 't huisje nemen. Zo leuk en zo spannend! :D
Hij zei bij de bezichtiging dat hij de verhuur zo snel mogelijk rond wilde hebben en het ook heel snel geregeld kon worden.. dus waarschijnlijk volgende week de sleutel al :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:13

anne, zou fijn zijn zo snel! al moet ik zeggen dat in verhuurders begrippen "snel" wel wat anders is dan voor de huurders :+ :+

De vloerrrrr ligt bij ons en het is super mooi!!(ik wil wel foto's plaatsen maar ik ben niet zo heel handig)
Donderdag weer een domper: de meubels zouden komen.. tussen 3 en 5.. ik zat tot kwart voor drie op school dus had mijn moeder geregeld om vanaf drie uur in ons huis te zijn, maar onze auto was stuk dus ze was helemaal op de fiets gegaan (3 kwartier fietsen).. ik kwam om vier uur aan met het OV. kwart over 5 nog geen meubels.. dus m'n vriend belt naar het bedrijf.. ja ze zijn om 1 uur al geweest maar toen was er niemand?? pfoehhh ik ben ontplofttttttttttttt!! ik ren en vlieg overal heen, zelfs mijn moeder ingeschakeld en die ***** komen gewoon om 1 uur al.. nou goed gezegd dat ze de volgende dag om 9 uur mochten komen en we anders de boel zouden annuleren "nee meneer dat kan echt niet" (m'n vriend belde).. mijn vriend zelfs nog gelogen dat we dit weekend uit ons huis moesten en we dus door hun een andere plek moesten zoeken om te overnachten.. ook daar gaven ze geen gehoor aan(het zou maar waar zijn??).. Nee netjes oplossen is er niet bij bij dat bedrijf!! _-:(
nou goed.. als klapper op de vuurpijl word ik van donderdag op vrijdag nacht wakker, helemaal niet goed en kots misselijk, ik dacht aghh gaat wel weer over. Vrijdag ochtend word ik wakker.. zwaar geveild door een buikgriep, maargoed ze zouden stickers komen plaatsen op de ramen (hebben hele grote ramen waardoor iedereeen naar binnen kijkt) en ze kwamen het witgoed brengen, dus dat heb ik nog gedaan als een dood vogeltje, wel heel blij met de apparatuur en de stickers, was alleen te suf om blij te zijn haha!!

duss door de meubel s*kkels niet dit weekend verhuizen maar waarsch maandag/dinsdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:45

:(:)

Hmm vannacht was het weer raak _/-\o_ ,3 uur ging bovenbuurman zijn wekker. Keihard leek net een truck die achteruitging en dan nog getril het ging het hele huis door en mijn muziek kwam er niet eens boven uit :roll:

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:10

poeh een wekker om drie uur moet er toch niet aandenken.. en zo hard ook!!
maar jij was dus nog wakker? dan misschien minder erg dan doordeweeks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:23

Mijn eigen wekker gaat 6 uur zaterdags , was bloedlink :=

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:37

Jeetje Nanno, wat een ellende met die meubels weer. Ook echt super raar dat ze hun eigen fout niet inzien of zich daar in ieder geval niet naar gedragen. Was wel zo netjes geweest..

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:03

Even bijgelezen..
Nanno, gecondoleerd :(

En verder; ik heb nog steeds geen woonruimte.
Huis waar ik nu nog in zit begint aardig leeg te raken, heel vreemd en naar gevoel.
Vrijdag tevens te horen gehad dat ik (door omstandigheden) overgeplaatst ben met mijn werk van Vlaardingen naar Delft, iets waar ik absoluut niet blij mee ben als het gaat om reizen van- en naar werk.
Emotioneel gezien ben ik van binnen momenteel ook een wrak, van buiten is het gelukkig niet te zien omdat ik langzaam aan een gladde rug begin te krijgen.
Ik heb ook nog steeds mijn papieren niet in orde kunnen krijgen voor Villex, dus dat levert ook vertraging op.

En mijn nieuwe dilemma is momenteel; waar wil ik wonen?
Voorheen werkte ik natuurlijk in Vlaardingen, paardjes in Ridderkerk dus was Rotterdam zuid en anders Ridderkerk ideaal.
Nu zal ik dus (als het niet weer gaat veranderen) in Delft gaan werken, paarden nog steeds in Ridderkerk en ik woon nu nog op zuid.
Als er geen files zijn en je relaxed kan doorrijden naar Delft dan heb ik een reistijd van maximaal 25 minuten, + 15 minuten lopen vanaf de auto naar mijn werk (leukkk, vergunninghouders midden in het centrum van delft).
Echter sta ik zowel 's morgens als 's middags terug áltijd in de file, wat oplevert dat ik 's morgens echt uiterlijk 7 uur de deur uit moet, en 's middags met pech soms gewoon een uur in de auto zit terug naar huis. :\
Dan zou ik ook nog naar de paarden moeten, rechtstreeks naar Ridderkerk zal rond die tijd (na 5en) absoluut geen doen zijn, als ik dan rechtstreeks ga kan je er makkelijk 60-90 minuten over doen. :n
En vanaf zuid naar mijn stal is 15-20 minuutjes met de auto..
Rotterdam Centrum wilde ik absoluut niet wonen, maar nu lijkt het net of ik bijna mezelf maar moet verplichten om er wel iets te gaan zoeken -> wat natuurlijk weer veel duurder is.

Ik weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet. :(
Op mijn werk gaat het ook lekker k*t, ik doe mijn ding maar ben echt niet blij met mijn overplaatsing en zou op deze locatie liever een andere functie hebben binnen het bedrijf..
Paardjes heb ik nét 1 maand terug over besloten dat zij in Ridderkerk blijven staan en we daar overwinteren, en dus een stalling in Berkel en Rodenrijs afgeslagen (waar ik nu dus helemaaaaal van baal! Daardoor zitten ze nu ook weer vol).
En ook net een week terug alles besteld aan hooi en vlas en definitieve leverdatum geprikt + alles op stal verbouwd om het winterklaar te krijgen, dus dat zou een duur grapje worden als ik dat nu ook stil zet.

Villex biedt eigenlijk niets aan in rotterdam noord/centrum oid, en ik weet gewoon niet meer waar ik naar op zoek moet.
Antikraak? Tijdelijk wonen? Een studio/ruime kamer (liefst zonder gedeelde keuken, toilet etc)?
Of worden studio's en kamers echt alleen aan studenten verhuurd? Mimimimi |o ;(
Zit momenteel echt met de handen in het haar, het voelt gewoon bijna hopeloos dat ik het hier in het topic zo moet schrijven maar op een andere manier kan ik het ook niet omschrijven.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:00

:(:) Gowlan.

Ik ga me hier ook melden, sinds 2 weken woon ik weer bij mijn ouders na een relatie van 6 jaar, waarvan 2 samen te hebben gewoond. Wil heel graag weer een eigen plek. Heb ook bij Villex gekeken in Ridderkerk, maar durf nog niet te reageren.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:39

Citaat:
De mensen die zo weinig betalen voor water: zijn jullie dan heel zuinig? Ik vraag me namelijk af waarom dat van ons dan 46 zou zijn, scheelt namelijk nogal wat..

Bij onze gemeente zit water en gemeentelijke dingen zoals kliko en riool bij elkaar, misschien bij jullie ook?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:06

Ik ben nou al dagen op zoek naar een huurwoning omgeving Haarlem maar het is allemaal zoveel geld. Ben ik dan echt te veeleisend? Zijn er bepaalde plaatsen waar ik kan kijken die goedkoper zijn. Ik heb gekeken in Haarlem, Amsterdam, Zandvoort, Beverwijk, IJmuiden, Amstelveen, Alkmaar maar kan niks vinden..

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 01:22

xNathaliee schreef:
Ik ben nou al dagen op zoek naar een huurwoning omgeving Haarlem maar het is allemaal zoveel geld. Ben ik dan echt te veeleisend? Zijn er bepaalde plaatsen waar ik kan kijken die goedkoper zijn. Ik heb gekeken in Haarlem, Amsterdam, Zandvoort, Beverwijk, IJmuiden, Amstelveen, Alkmaar maar kan niks vinden..

Ik huur particulier in Haarlem via een makelaar, 2 kamer appartement van ongeveer 60m2 met balkon. Betaal 650 pm incl service kosten, elektra komt er nog wel bij dus dan zit je op 700 pm.
Het is duur maar veel goedkoper ga je het niet vinden, heb ook lang gezocht. Ik kan je de gegevens van de makelaar doorgeven als je wilt, wie weet komt er weer wat vrij.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:09

Dat is nog wel redelijk, als je het zou willen door pb'en graag :j