Longboarders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NogSteedsGek

Re: Longboarders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:52

@nissima ziet er goed uit! Lijkt me heerlijk boarden daar! Hopen dat je knieën snel weer heel zijn.

@kaus mazzel dat je niet onderuit gegaan bent dan! En ruim 17 gemiddeld? Damn! Dat is nog best hard!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:59

Ja ik had geluk dat ik net iets wilde remmen en dus mijn benen al naar voren had. Als ik met beide benen op m'n board stond was ik onderuit gegaan :')

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:06

Vette geluk, Kaus! Hahaha

Vandaag lekker gelongboard in 't Vondelpark :). Ging samen met iemand die ook kan sliden. Moet hardere wieltjes kopen en dan kan ik het ook leren! Lijkt mij super chill!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:03

Ziet er goed uit nissima! Hoorde dat het inderdaad een goed succes was en het volgend jaar weer komt als het goed is :)

Woe kaus lucky you!

Vondelpark lijkt me ook heel chill om te boarden, Nice :)

Zijn jullie trouwens nooit bang dat je board ervandoor gaat zonder jou als je eraf ligt/springt :') Ik zie het al helemaal voor me dat ik m uit de sloot kan halen of onder n auto vandaan. Touwtje eraan binden :+

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:35

Haha DieL_Zor, het eerste ritje wat ik met mijn longboard deed belandde 'ie al bijna in de sloot. Ik sprong eraf omdat er een brug aan kwam en liet hem doorrollen.. bedacht me gelukkig op tijd dat ie dan van de brug af zou rollen :') Zo'n touwtje zou wel wat zijn ja, net als een surfboard! Maar hoe valt het te realiseren? Vastbinden aan een truck? Voor of achter?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:13

Touwtje heb ik ook geprobeerd. Maar dat vergeet je en daar lig je... Ook als je dan valt kun je vervelens op/met je board vallen...

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:52

Ik die mijn board naar achteren toe als ik een noodstop moet maken. Staan we beiden ongeveer stil :+

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:36

Afbeelding

Its miiiiine *\%/* <3 eindelijk :D
Nog geen touwtje nodig gehad, wel een extra lesje remmen van de verkoper :+
Touwtje heb ik inderdaad een keer gehad aan n mini snowboardje en toen ben ik zo hard onderuit gegaan...nee bij nader inzien inderdaad...

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:41

Roze trucks ! <3 je board staat verkeerd om hahahaha. Heb zelf ook een Riviera dropthrough en kan er slecht tegen als Riviera onderste boven staat :p

Ik zou inderdaad geen touwtje aan je board doen. Lijkt mij nogal gevaarlijk...

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:06

Ja sorry O:) :')

Jaaaa roze trucks en geel/groene wielen :D Heb zo lang zitten twijfelen tussen deze (mosaic) en deze http://www.sickboards.nl/en/longboards/ ... results=58
Heb een uur lang alleen maar rondjes gereden in die zaak :+ Vond die ander namelijk ook heel fijn en net wat stabieler maar minder wendbaar, maar toch wel heel scherp waardoor ik mezelf uiteindelijk constant onopgemerkt stonde te corrigeren. op de mosaic was t chiller :) Alleen had die ander dus deze trucks en wielen, zo vet! Dus die hebben ze lief omgezet :D

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:49

Ik heb de Mayan Myth :D
En hij is idd erg fijn!

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:11

Gaaf board!

Ik heb weer 20 km in de benen. Wou eigenlijk wel helemaal van Grun naar Assen maar de hele dag gewerkt en moest in Assen nog een bus halen dus tot Vries op de plank gestaan. Wat een vreselijk heerlijk weer zeg!

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:54

Ik heb afgelopen dinsdag mn eerste rondje gemaakt. Toen ik even niet oplette kreeg ik vliegles, maar gelukkig landde ik netjes op mijn voeten zodat ik daarna snel achter mn board aan kon rennen die net zo hard de andere kant op reed :')
Toen heb ik dus ook gelijk voor het eerst een tunneltje gedaan en dat ging supergoed! Maar ik heb het geweten hoor, dat rondje. Woensdag had ik al wat spierpijn en toen moest ik dus naar school. Tussen station en school zit een tunneltje, dus maar weer gedaan en dat ging ook goed. Alleen het asfalt daar is heel slecht dus ging ik weer vliegen.

Heb nog steeds spierpijn in m'n rechterkuit :')

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:07

Och spierpijn, breek me de bek niet open... Mijn spierpijn van vorige week is nog niet eens weg, morgen weer verse vrees ik. Zit er aan te denken maandag 32 km te doen. Wil voor de zomer in longboard shape zijn.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:44

En de 32 km zijn een feit! Groningen - Delfzijl. Terug met de trein, had beter trein heen en terug boarden kunnen doen, volle bak wind tegen en sommige stukken asfalt waren bagger.

Hoe gaat het boarden bij jullie?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:33

Wauw dat is een behoorlijk eind! Nice :D spierpijn al n beetje over Ondertussen?

Ben zo blij met m'n boardje <3 Gister een aardig rondje geweest met een vriendin samen. Denk wel een km of 15 :D Die voel ik nu wel goed...achillespees vindt het niet zo chill. Ben nu ook nog rollen naar werk, maar de rest vd week denk maar rustig aan.

Oh en ze zijn in de gemeente hiernaast bezig met een skateroute van 90(!)km.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:15

:wave:
Ik meld me ook even. 2 jaar geleden wilde ik een skateboard kopen maar uiteindelijk niet gedaan en nu wil ik een longboard, die tricks zijn niks voor mij := Ik ben echt extreme beginner: vind het al heel moeilijk om vooruit te komen zonder de berm in te rijden... waar moet ik op Letten bij een board? Las al dat ik geen flex moet hebben omdat ik dan NOG onstabieler ben. Zitten er nog verschil in maat bij een longboard? Ben maar 1.65 namelijk. Internet hielp me verrassend weinig helaas. Alvast bedankt :D

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:45

Hoe groter het board hoe moeilijker het is om controle te houden, maar ook hoe kleiner het board is hoe moeilijk controle er te houden is. Ik zou een board nemen die net wat kleiner is dan 1m. Ook kan je de trucks strakker zetten, waardoor je minder scherp kan sturen en dus minder snel de berm in rijd. En ja zonder flex is stabieler maar niet prettiger vind ik :p bredere wieltjes geven je ook meer grip trouwens :)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:36

Hoi! Ik heb sindskort ook een longboard! :D Kan het nog niet zo goed en het is moeilijker dan ik dacht. :D

Lijkt me leuk om hier mee te praten! Ik heb Landyachtz pintail, best wel grote.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:30

Daar heb ik wat aan, dankjewel Phen :D Ben nu naar de penny boards aan het kijken. Die spreken me wel aan vanwege het formaat, lekker handig om mee te nemen gezien ik m vooral wil gebruiken om naar de winkels, supermarkt, uni etc. te gaan. Maar moet het nog allemaal even rustig uitzoeken :j wil er wel graag eentje zelf samenstellen als dat mogelijk is.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:12

-
Laatst bijgewerkt door knaasje op 07-03-22 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 01:10

Mooi board Knaasje! De stand van je voeten op de foto is vast niet de stand waarin je ook rolt of wel?

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:41

Hahah nee, dit was echt de eerste keer dat ik er op stond ouzo! Ik weet inmiddels hoe ik moet staan

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 05:26

Hoi! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen; ik surf graag, maar de dichtsbijzijnde kust is meer dan 2,5 uur bij mij vandaan, dus het lijkt me leuk/nuttig om op een longboard te oefenen. Nu wil ik dus een board aanschaffen, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten :o?

Deze drie spreken me wel aan:

- Quest Super Cruiser 112cm
mijn favoriet

- Quest Striker Pintail 104cm
kleinere, andere vorm van hetzelfde merk

- Atom Drop-Through 104cm
Duurder, maar ik hoorde dat drop-throughs stabieler zijn? Lager bij de grond klinkt ook wel aantrekkelijk want ik ben nogal een brokkenpiloot #)

Ik zoek gewoon een simpel beginner board waar ik relaxed (ruime) bochtjes mee kan draaien. Knoerthard downhill of tricks ben ik niet van plan. Oh, ik ben 1.75m en rond de 67kg.

Wat denken jullie?

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 12:49

drop through is stabieler ja, lager bij de grond maakt niks uit, als je valt doet het toch wel pijn xd die extra 10 cm maakt het verschil niet. verder is het een kwestie van smaak vind ik. ik heb zelf een dropthrough en ben er weg van. dat zou dus ook mijn aanrader zijn.