vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 11:34

Zo, weer even tijd voor een kleine update :)

Afgelopen maandag is de makelaar langs geweest *\o/* . Er moeten nog wat dingen na gestuurd worden, maar hij wil het huis zo snel mogelijk te koop hebben staan (de makelaar hè).
Was erg heftig, zeker voordat de makelaar kwam. T was heel erg ruzie aan het zoeken en aan het dreigen 'Als die man ook maar 1 ding negatiefs zegt over het huis dan sla ik hem er uit' en dat soort dingen :n
Heb het grotendeels genegeerd en zodra de makelaar binnen was was hij in een klap weer een andere man :?
Hij wil het huis nog steeds liever niet kwijt, maar zijn nieuwe vriendin vindt na 2 maanden al samen iets kopen echt te snel gaan. Wel zijn ze aan het plannen om te emigreren naar zweden :')
Het is ondertussen ook allemaal officieel en tot nog toe is zijn moeder ook blij met haar, want ja, ze doet wel hbo, stukken slimmer dus dan ik :')
Maar goed, dat is allemaal niet mijn probleem.

Naderhand nog wel rustig dingen kunnen doorspreken, dus dat was wel fijn.
Gisteren en eergisteren was hij over de app toch weer boos op me omdat ik dit weekend geen tijd heb om zijn paard te gaan voeren. Hij is een weekendje weg en zijn ouders op vakantie, vandaar dat hij mij vroeg.

Moet nog een aantal dingen opsturen voor het huurappartement zodat ze een voorbeeld contract kunnen opstellen. 1 groot nadeel: mijn labrador mag sowieso niet mee :n

Gisteren voor het eerst bij de psycholoog geweest. Dezelfde als die ik 3 jaar geleden voor andere dingen ook heb gezien.
Was fijn en voelt goed om te doen, maar tegelijkertijd erg heftig. Vooral als je voorbeelden moet gaan noemen.
Merk ook echt dat ik het nodig heb. Wil niet continu bij vrienden 'klagen' en die kunnen me ook niet zo goed verder helpen.

En ik merk dat zeker in het contact met jongens er heel wat werk te verrichten valt.
Sinds begin deze maand app ik met een jongen. Maar ik merk heel erg dat ik het eng vind omdat ik bang ben dat hij net zoals T zal zijn.
Heb hem wel een heel klein beetje verteld over T. voornamelijk omdat hij er naar vroeg.
Voorlopig blijft het gewoon bij gezellig appen :j

Maflinger_S ik heb echt om je reactie moeten lachen :')

Maflinger_S

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:45

Fijn, een toch wel positieve update.

Dus zijn vriendin (die best wel slim is) vindt het te snel om na twee maanden samen een huis te kopen maar samen emigreren naar Zweden is geen probleem. OK, ik ben duidelijk een stuk minder slim want ik snap het niet. Gelukkig hoeft dat ook niet.

Wat jammer dat je hond niet mee mag naar het huurappartement, hoe ga je dat oplossen?

Super dat je een fijne psycholoog hebt gevonden en helemaal goed dat die al wat over je weet zodat je niet van begin af aan je verhaal hoeft te doen.

Gezellig appen met een leuke knul klinkt ook goed.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:38

Begint allemaal wat positiever te worden....fijn dat je bij de psycholoog even
stoom kan afblazen is denk ook beter dan bij vrienden...
Hopelijk is het huis snel verkocht en dan is er niets meer wat je met T hebt.

Leuk een appertement maar jammer van je hond.....blijft hij bij je ouders?
Zet em op met deze laatste loodjes en op naar een eigen leven...

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:05

Ik heb al je berichten in dit topic door gelezen en vind het onwijs dapper van je dat je de stap hebt gezet om weg te gaan bij hem.

Als alles achter de rug is, kan je je eigen leventje weer gaan opbouwen in een nieuw huisje.

Heel veel sterkte nog de komende tijd :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:51

Maflinger_S schreef:
Fijn, een toch wel positieve update.

Dus zijn vriendin (die best wel slim is) vindt het te snel om na twee maanden samen een huis te kopen maar samen emigreren naar Zweden is geen probleem. OK, ik ben duidelijk een stuk minder slim want ik snap het niet. Gelukkig hoeft dat ook niet.
.

Ik wilde net zeggen, ik heb dan wel HBO, maar ook ik snap dit niet. Ach ja, zelfs met HBO kun je domme acties uithalen.

Vooralsnog vind ik jou de slimste hoor. Je laat je niet meer ondersneeuwen, hebt het heft in eigen handen genomen, werkt hard aan jezelf, weet waar je valkuilen zijn, en werkt aan je toekomst. En bovenal volgens mij werk je aan je eigen geluk.

Dus wat mij betreft ben je slimmer dan die hele familie en die nieuwe vriendin bij elkaar. maar ja, wat weet ik ervan, ben maar een HBO-er :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:41

Een beetje babbelen over toekomstdromen is natuurlijk wel heel wat anders dan nu samen een huis kopen dus zo raar vind ik het niet (met mijn HAVO) :P

Klinkt fijn TS, je bent op de goede weg en al met al valt het nog redelijk mee zo toch, ik duim voor je dat het zo goed blijft gaan +:)+

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 12:28

pfff, soms valt het echt even niet mee.

Het huis staat bijna te koop. Bord staat al in de tuin, alleen de foto's moeten nog gemaakt worden...
Daarvoor moeten er nog spullen van hem het huis uit (staan veel dozen, staat niet goed op foto's).
Dit wil hij niet alleen doen, nou prima dan help ik wel.
Wil ie nou ook nog geen afspraak maken voor de foto's te laten maken.
Eerst was de reden dat hij wéér alles moet doen omdat hij er woont (leek me handig dat hij de afspraak maakte omdat hij de minst flexibele is) en daarna omdat er eerst andere dingen geregeld moeten worden met de svn, want dat kan niet tegelijkertijd en daarna kon dat pas als het huis al klaar is.

Hij heeft ondertussen al wel gezegd dat hij er liever niet uit wil en niet terug naar zijn ouders wil, maar hier gaan we beide aan onder door als het zo doorgaat.

Heb hem nog vandaag en morgen gegeven om een afspraak te maken en daarna doe ik het zelf wel en dan zorgt hij maar dat zijn spullen weg zijn. En is dat niet, ook goed, dan doe ik het wel.

Ik probeer het zo lief en subtiel mogelijk duidelijk te maken om maar niet teveel weerstand op te roepen, maar het kost me veel.
En het ergste is nog wel dat hij me toch weer schuldig kan laten voelen en ik nog steeds voor hem op mijn tenen loop :n Het zit er zo erg in bij mij :n

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:45

Probeer er boven te blijven staan en gewoon doorgaan met aandringen, zal moeilijk zijn maar hij is degene die dwars ligt en niet jij.
En als hij niet opschiet na een dag of twee, zelf afspraken maken en zijn dozen misschien in kasten of schuur geen idee of dat mogelijk is.....
Kop op er zit schot in ookal gaat het niet vlot....positief blijven en vooral niet jezelf de schuld geven.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:41

Pfoeh jeetje wat vervelend dat hij zo slecht meewerkt. Kan me voorstellen dat het lastig is, helemaal als je zo op je tenen moet lopen, want je wilt hem ook niet tegen je in t harnas jagen... Hopelijk lukt het met de foto's en de advertentie! Hij zal toch moeten gaan meewerken in de verkoop, zo kan t toch ook niet..

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:02

Kop op TS! Je bent van zo ver gekomen! Ze zeggen ook wel de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:07

Nog even volhouden ts! Succes met het huis.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:28

Volhouden te, je bent nu al zover. Laat je nu niet op je kop zitten door hem. Zoals je zelf zegt, doe het gewoon zelf. Dan weet je ook zeker dat het gebeurd. Veel sterkte nogmaals.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 13:34

Dank jullie voor de berichten.

Met mij gaat het nu weer wat beter ondanks dat hij het zo moeilijk mogelijk probeert te maken.

Woensdag gaan ze de foto's maken dus ik zou er gisteren mijn laatste spulletjes mee nemen en helpen met opruimen/poetsen.
Toen ik daar kwam zag ik al dat er een motor voor de deur stond en dat zijn vriendin er dus was. Beetje raar, maar voor mij niet zo'n probleem.
Was fijn om te merken dat het me werkelijk helemaal niks doet :j

Wel vervelend om daar dan te horen dat hij niet kon opruimen of poetsen vanwege een project van school en dat hij ook niet van plan is om zijn zooi op te gaan ruimen.
De slaapkamer aan de voorkant staat volledig vol met dozen met zijn spullen en hij vindt dat ze de foto's maar zo moeten maken.
Dit is wel echt ontzettend frustrerend en hij probeert me helemaal klem te zetten. Ik mag het ook niet opruimen, naar zijn ouders toe brengen wil hij niet en nieuwe dozen zodat je het in ieder geval dan netjes weg kan zetten in plaats van door de hele kamer heen zijn te duur volgens hem.
Ik ben niet te vertrouwen volgens hem dus als ik het wel doen zet hij een slot op die deur.
Vervolgens is hij constant bezig met oude koeien uit de sloot halen, mijn woorden te verdraaien en steeds het gesprek op iets anders brengen.
Ik moet hier echt mee oppassen want ik heb geen zin in welles-niettis spelletjes en om alles er weer bij te halen.
Ik heb hem gezegd dat we dit toch echt samen tot een goed einde moeten brengen. Dat mochten we elkaar ooit nog tegen komen dat je je niet rot hoeft te schamen maar elkaar nog recht in de ogen aan kan kijken, of je elkaar dan wel of niet mag is bijzaak.

Merk wel dat het me ontzettend veel energie kost en dat in combinatie met veel werken is erg vervelend.
Aan mijn paard kom ik op dit moment nauwelijks en rijden heb ik ook al 2 weken niet kunnen doen.

Net de makelaar gebeld om te kijken of die iets zou kunnen betekenen zodat we goede foto's krijgen.
Nu even gaan uitzoeken hoe lang hij kan gaan rekken en wat ik er tegen kan doen.
In oktober kan ik een appartement gaan huren, maar dan moet ik wel (bijna) van de woning af zijn. Dubbele lasten kan ik niet dragen :n

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:31

Arg, is het wijnseizoen al begonnen, zodat je die druif kunt pletten :D?

Ik snap best dat hij niet zo'n haast heeft, hij zit daar goed. Wel heel vervelend voor jou want jij kunt zo geen kant op. En je moet een hoop energie steken in iets wat jou niets oplevert en waardoor jij niet aan leuke dingen toekomt. Pas op jezelf.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:24

Goed dat het je in ieder geval steeds minder doet, alleen blijft het heel vervelend dat je ex zo tegenwerkt!!
Misschien kun je idd met de makelaar er nog iets van maken met de foto's....
Wat een verspilling van geld en energie....je vraagt je af hoe kom je zover om alleen maar tegen te werken......vraag me af hoe zijn nieuwe vriendin hier tegen aankijkt??
Sterkte nogmaals en laat je niet gek maken.....

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 12:42

Pffff, wat zou ik hem graag pletten zeg!!!
Ik heb zijn leven verzuurd en door mij moet hij, als het huis verkocht is, terug naar zijn ouders.
Ik denk dat hij zijn nieuwe vriendin niet alles verteld, maar eerlijk gezegd zijn dat niet mijn zorgen.
Ik hoop dat zij er niet zo lang over doet om er achter te komen wat voor iemand het is.

Vandaag heb ik weer een poging ondernomen om daar te gaan poetsen. Onverwachts moet ik vanmiddag werken dus vanochtend meteen na mijn andere werk er naar toe.
Ik app hem en zodra ik er ben krijg ik een appje met dat hij er niet is, school.
Zijn vriendin lag nog op bed en op die manier ga ik daar zeker niet poetsen. Hij mag al blij zijn dat ik zou willen helpen aangezien hij er woont en het dus zijn zooi is. Maar om het te doen wanneer er nog iemand op bed ligt of alleen terwijl zij op de bank zit ofzo... No way :n
Hij dus helemaal boos, het was niet de bedoeling dat zij ging helpen en hij ruimt wel niet op het is zijn leefruimte. En hij laat de fotograaf morgen niet binnen.

Makelaar nog maar een keer gebeld. Die heeft een mail verstuurd met dat absolute medewerking vereist is aangezien we een beroep moeten gaan doen op de NHG.

Nu is er volgens hem dus oorlog omdat ik de makelaar heb gebeld, hij gaat naar de rechtsbijstand. Ik kom mijn afspraken niet na en ik verwacht dan dat hij naar mijn pijpen danst. Weinig kans. Hij gaat er een probleem van maken.

Ben nu aan het bellen met rechtsbijstand om me te helpen. Ik ga kijken of ik het niet uit handen kan geven want dit ga ik in mijn eentje nooit kunnen :n

Hopelijk komt hier echt snel een eind aan.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:45

Pfff houd het dan nooit op! Heel veel succes

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:57

Jemig wat een gedoe zeg.... Ik hoop voor je dat een "neutraal persoon" jullie hierbij kan helpen, want dit is geen doen zo. Te triest voor woorden! Ik ben benieuwd wat rechtsbijstand je adviseert.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:07

Sterkte TS! Je hebt het al zo ver geschopt, vind het super knap dat je zo rustig blijft. Succes!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:22

Meid toch wat een ellende. Hopelijk kun je inderdaad iemand vinden die je hierbij kan helpen want dit is toch ook geen doen zo.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 13:28

Heb er nu weer aardig koppijn van en er zijn momenten waarop ik het allemaal echt niet meer zie zitten.
Hij gaat dit proberen te rekken zo lang als hij kan en dat ik daar nu een stokje voor steek door de makelaar in te lichten neemt hij me uiteraard niet in dank af.
Ik moet wel rustig blijven, anders heb ik mezelf alleen maar.
1x in de week hoeft dat gelukkig niet en mag ik me helemaal uitleven. Ik doe nou sinds een maand of 2 bkick (soort kickfun maar dan met meer technieken en minder op de cardio gericht). Tijdens dat uurtje leef ik me echt helemaal uit en sla en schop ik tot ik geen pap meer kan zeggen :o . Dat scheelt al best veel.
Kan nu al niet wachten tot donderdag :P

Ik moet even wachten tot ze me terug bellen van de rechtsbijstand.
Ga nu proberen of ik morgen ochtend vrij kan krijgen zodat als hij de fotograaf niet binnen wil laten ik het kan doen.

Soms vraag ik me ook echt af waar ik dit aan verdiend heb. Ik heb hem nooit iets in de weg gelegd, altijd zo veel mogelijk gesteund. En dat terwijl hij dingen deed en zei die écht niet konden ;(

Ik merk wel dat hij bozer en bozer wordt nu ik voor mezelf opkom en dat maakt me soms ook wel bang. Hij sloeg toen al gaten in deuren, hoe ver zal hij werkelijk gaan?
Heb met mijn zus afgesproken dat als hij ook maar 1 dreigement maakt ik meteen aangifte doe bij de politie. Al is het maar om te laten zien dat ik dat niet pik...

Heb geen idee hoe dit allemaal gaat aflopen :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:34

Pff wat een eikel om het even zo te zeggen :+
Heeft hij niet door dat hij het ook zichzelf gewoon heel erg moeilijk maakt zo?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:44

Zou mooi zijn als er vanuit de NHG druk op hem gelegd wordt om een en ander zo snel mogelijk af te wikkelen. Dat is tenslotte in hun belang.

Zo te horen snapt de makelaar hoe het zit, da's een pluspunt.

Zoek inderdaad hulptroepen, voordat je er zelf aan onderdoor gaat.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:46

Heb zonet alles gelezen... pfff wat ben jij sterk TS. Ik hoop dat je het allemaal snel in orde krijgt :(:)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:04

Is het geen mogelijkheid dat jij hem financieel aansprakelijk stelt voor de verstraging die de verkoop hierdoor oploopt?