trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:51

Bij ons was de fotograaf ook al makkelijk. Ken haar nog van vroeger van een ander forum en zij maakt zulke mooie foto's <3
Mijn schoonmoeder zei ook dat we er geen geld aan uit moesten geven en gewoon het nichtje van VL de foto's moesten laten maken, want later kijk je toch de foto's nooit meer terug. Nee, zij niet nee, ze is gescheiden :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:08

Ik had al een voorkeur voor een fotograaf, een bokker die ik geweldig mooie foto's vind maken en ook bruidsfotografie doet. VL was het daar ook wel mee eens, heeft haar ook een keer meegemaakt op een fotomeeting.
En nu was ze qua prijs ook nog eens heel netjes, ik vond haar absoluut niet duur. Direct vastgelegd dus. :D Wel doen we alleen de ceremonie en een shoot, van de rest maken we zelf foto's. Een album maken we dus ook zelf, want dan kunnen de feest-foto's ook meegenomen worden. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:09

Mijn ouders hadden voor hun 40 jarige huwelijksfeest, hun broer gevraagd. Gerenomeerd fotograaf. Alleen was er achteraf 1 nadeel... Hij was natuurfotograaf :') oftewel, prachtige plaatjes van de omgeving. Echt heel gaaf, alleen ja... Foto's van de mensen waren ehm vooral onbedoeld hilarisch :') net die foto genomen dat iedereen het zichtbaar koud had en daardoor gezellig chagrijnig aan het kijken was :') of de tante die net de mond vol had :') (ja, hij had ook het fotoboek gemaakt en die zaten er in...)

Ik vergelijk overigens ook fotografen, wil best er geld aan uitgeven maar geen 1500 euro bv. Dat is mij té gortig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:21

Vuurneon _O-

Mijn sixpence is besteld :))
Afbeelding

Als something blue heb ik nagellak, something new.. Tsja, de jurk, tiara? Anders iets moois uitzoeken van Tiffany's of zo. :)

Nu nog something old en something borrowed. Wat hebben jullie? Of ben ik nu heel ouderwets bezig :D

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:30

Waar is die Sixpence voor Anthea? :o

Hahaha Vuurneon, ver-schrik-ke-lijk.. Dat soort verhalen zijn achteraf lachen maar ohoh, het zal je maar overkomen. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:31

Ik heb niet zoveel met something borrowed etc.. vind ik erg amerikaans :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:31

Sixpence is voor in je schoen tijdens de ceremonie. :) Soms worden ze ook als enkelbandje gedragen.

"Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue,...and a Sixpence for Her Shoe."

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:34

Naar de pawn shop, heb je 2 in 1 :D

Mijn ouders waren ook de enige die er echt niet om konden lachen maar echt heel erg teleurgesteld waren, was ook heel sneu natuurlijk. Want dat waren ook de enige foto's (en wat voor foto's _O- )
Hall of shame, daar hoorden de meesten thuis :')
Boek is goed verstopt ondertussen :D en ja, nu kunnen ze er wel om lachen, maar heeft wel een tijd geduurd.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-02-14 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:36

Oh zo! Ik kende dat zinnetje wel maar die 'and a Sixpence for Her Shoe' was mij nog niet bekend haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:37

Something new is bij mij de jurk. Something old de ketting, something borrowed mijn armband. Something blue, ik zit te denken aan een kouseband, maar weet niet in hoeverre dat doorschijnt onder mijn jurk.

Die sixpence kende ik nog niet. Ga eens even googlen. Wil wel wat tradities erin doen, ring aan de goede vinger (bij mij als katholiek links, bij mijn vriend is dat rechts), bruidsboeket voor het trouwen rechts, na het trouwen links.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:40

Zou zo'n kouseband niet heel erg gaan irriteren gaandeweg? Kan ik me zo wat bij voorstellen. Is altijd wel leuk voor de foto's :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:48

Faelivrin schreef:
Hahaha Mars, nou wat stom zeg dat is juist leukt och dat ome Joop dat even voor jullie doet? Hihi :) Vaak hecht je er ook pas waarde aan als het al te laat is. Kan me hier op bokt nog een topic herinneren van een paar jaar terug, daar hadden ze een fotograaf (dachten ze) ingehuurd en die had de foto's echt helemaal verprutst. Iemand die dat zich ook nog kan herinneren? Vond ik toen ook echt heel erg. Sowieso ligt er als fotograaf altijd wel een soort van druk op je, je wilt het gewoon niet verprutsen. En het is nooit gelijk of hetzelfde als een vorige keer dus het went ook nooit. :)

Oh dat verhaal herinner ik me nog heel erg goed!
Deze bedoel je toch? [LZP] Zo ontzettend overstuur, al mijn trouwfoto's verpest!

Daarom dat ik ook geen risico ga lopen met een goedkopen fotograaf of een studente die het als bijverdienste ziet ofzo. Ik vind goede foto's wel echt heeel belangrijk.

Dat something old etc weet ik niet of ik dat doe. Vind het ergens wel erg leuk, maar ook wel weer lastig...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:52

Jaa dat topic! Leuk dat je hem hebt gevonden, ik zal nog eens lezen. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:04

Is 1000 euro een realistisch bedrag voor een fotograaf?

(En ik hoop dat mijn oom ook zijn camera meeneemt, ook wel leuk :D hij heeft zich ondertussen ook flink ontwikkeld na 'het fiasco', want hij was natuurlijk ook niet blind := )

Mijn vriendin had ook problemen met de fotograaf, die kreeg er maar geen contact meer mee na het huwelijk. Echt heel apart. Paar keer langsgereden, niets. Na een paar maand (!) hadden ze eindelijk bingo toen ze bij hem op de stoep stonden en de foto's eisten. Dus die fotograaf nemen wij iig niet :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:09

Ligt er een beetje aan wat je erbij wilt, hoe lang moet hij erbij zijn etc :)
Is en inclusief of exclusief album etc?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:20

Excl. Album en zo'n uur of 6 aanwezig op lokatie.
Hoeft geen prof-prof, wel iemand met veel ervaring (dus geen 18 jarige student die even bij gaat klussen :') ) en een mooi portfolio al opgebouwd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:24

Okee, ja wij hebben exact hetzelfde pakket en zitten ook rond die prijs :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:26

Dat topic heb ik ook gelezen. Laat Nikki nu net onze fotograaf zijn. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:27

Is ondertussen ook al 6 jaar verder zag ik :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:28

Ja, en als ik zie hoe ze zich toen opstelde en er mee om ging ben ik alleen maar nog blijer met haar als fotograaf. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:36

Ik zou het dan weer niet aan durven, maar ben dan ook een muts wat dat betreft... Dat je zelf blij bent met je keuze is natuurlijk het aller belangrijkst :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:38

We zijn 6 jaar verder, haar portfolio is heel anders nu. :) En veel meer ervaring.
Ook voor trouwreportages.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:52

Mijn beste vriendinnetje (mod Neej hier op Bokt) heeft ook meerdere reportages gedaan. En ik vertrouw haar hier volledig op :) en bewerken doen we samen :j

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:53

Oh ik zou het wel aandurven met Nikki hoor, haar oplossing daar is netjes en ik weet dat ze inmiddels meer kan. :) Vuurneon; is opzich een nette prijs hoor! Bij mij krijg je iets meer voor dat geld maar het scheelt niet veel, dus ik denk dat dat een oke prijs is. :) Wat rekend hij/zij voor een album?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:19

Geen idee! Heb wat fotografen gevraagd voor een offerte iig :) heb 5 favorieten uitgezocht.
T is meer dat het mijn budget is wat dat betreft.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-02-14 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt