Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:38

x_spekkie_x schreef:
Marieke, als je mindert met de sinaasappelsap red jij het ook wel voor 25 euro per week :D :D

haha idd. Maar vriendlief heeft volgens mij het idee dat het zal sterven aan vitamine gebrek als hij niet minimaal 1 glaasje per dag drinkt. _O-
En hij mag ook niet meer 2 weken in de kreukels thuis zitten want hij heeft mijn precies gecalculeerde voorraad van 3 weken in 1 week opgedronken _-:( _O-

8nnemiek: knap dat het je lukt! Wij eten wel heel veel groente en fruit, dan is 25 euro met zn 2en niet te doen. Vanaf het najaar tot het voorjaar heb ik overigens wel een spotgoedkoop adresje voor mn fruit. Haal het bij een boer die het als dumppartij voor zn vee krijgt. Kan je het voor een prikkie mee nemen. Soms is het niks en al te slecht, maar vaak nog prima fruit.

Miss_Blimm: dat werkt idd best goed. Had altijd het probleem dat het altijd veel sneller opging omdat er meer was. Dan was ik uiteindelijk nog steeds duur uit. Maar nu gaat dat prima. Alleen nu was mn vriend een beetje in de kreukels nadat zijn fiets heb vliegles had gegeven. En die houdt zich helaas wat minder goed aan mn opgeschreven week nummers.

Vandaag flink mn slag geslagen. Had 90 euro boodschappen en hoefde uiteindelijk maar 50 af te rekenen. Heerlijk al die 1+1 gratis. Heb me kunnen beheersen en alleen dingen gekocht die ik echt nodig heb, dus heb voor voorlopig weer een lekkere voorraad.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:53

knuffeldier schreef:
x_spekkie_x schreef:
Marieke, als je mindert met de sinaasappelsap red jij het ook wel voor 25 euro per week :D :D

haha idd. Maar vriendlief heeft volgens mij het idee dat het zal sterven aan vitamine gebrek als hij niet minimaal 1 glaasje per dag drinkt. _O-
En hij mag ook niet meer 2 weken in de kreukels thuis zitten want hij heeft mijn precies gecalculeerde voorraad van 3 weken in 1 week opgedronken _-:( _O-

8nnemiek: knap dat het je lukt! Wij eten wel heel veel groente en fruit, dan is 25 euro met zn 2en niet te doen. Vanaf het najaar tot het voorjaar heb ik overigens wel een spotgoedkoop adresje voor mn fruit. Haal het bij een boer die het als dumppartij voor zn vee krijgt. Kan je het voor een prikkie mee nemen. Soms is het niks en al te slecht, maar vaak nog prima fruit.

Miss_Blimm: dat werkt idd best goed. Had altijd het probleem dat het altijd veel sneller opging omdat er meer was. Dan was ik uiteindelijk nog steeds duur uit. Maar nu gaat dat prima. Alleen nu was mn vriend een beetje in de kreukels nadat zijn fiets heb vliegles had gegeven. En die houdt zich helaas wat minder goed aan mn opgeschreven week nummers.

Vandaag flink mn slag geslagen. Had 90 euro boodschappen en hoefde uiteindelijk maar 50 af te rekenen. Heerlijk al die 1+1 gratis. Heb me kunnen beheersen en alleen dingen gekocht die ik echt nodig heb, dus heb voor voorlopig weer een lekkere voorraad.

Ja he 1+1 Gratis bij de Albert Heijn. Ik ga er bijna nooit heen. Maar voor deze aanbieding wel. Al bekijk ik vantevoren wel wat ik wil kopen. Zoals soep en pakjes drinken, of Mexicaanse wraps en kruiden. Is allemaal lang goed te bewaren.

BeeMed

Re: Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:07

Ik ga ook weinig naar de Albert Heijn. Maar met zulke aanbiedingen ben ik altijd wel in. Heb ook gelijk de heinz pasta saus flink ingeslagen, nu 90 cent per pot (600ml). eten we met zn 2en dan 2 dagen van. Morgen nog even langs de macor, want daar hadden ze waspoeder 1+2 gratis en een hele goede aanbieding voor het toilet papier.

Ik heb de luxe dat ik zowel de Dirk als de albert heijn op 5 minuten lopen afstand heb zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:45

@ Knuffeldier: je moet hem er maar eens op wijzen dat een teveel van bepaalde vitamines ook niet gezond is (zoals vit. C denk ik) en dat er in zo' pak sap enorm veel suiker zit. Natuurlijke suikers, dat wel, maar samen met de fruitzuren erin kan het wel je tanden aantasten bij overmatig gebruik. Ohja, en er was ooit een meisje die zoveel sinaassap dronk dat ze een oranje huidskleur kreeg (is nog in het nieuws geweest) :Y)
1 à 2 glaasjes/dag zijn voldoende en de rest haal je wel uit andere groenten en fruit als je gezond eet.

1+1 gratis heb ik nooit over nagedacht, bedenk net vaak "hè nee heb al genoeg met 1 portie", vooral bij wasproduct. Toch maar vaker naar gaan speuren dus! Bij kruidvat heb je vaak acties voor sensodine, die tandpasta voor gevoelige tanden. Daar kijkt mijn vriend altijd naar en ook vaak acties voor deo en doucheproducten zoals 1 kopen en 2e aan halve prijs.

Nog een tip: gebruik je lucifers 2x. De meeste mensen strijken ze af, steken de kaars of het gasfornuis aan en gooien ze dan weg. Ik gebruik de andere kant nog eens wanneer ik iets extra moet aansteken maar geen nieuwe lucifer wil gebruiken daarvoor. Scheelt ook een hoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:51

Pas op met aanbiedingen, kijk goed naar de inhoud want het is. Og altijd te doen om te verdienen. Veel mensen raken verblind met 1+ 1 is gratis..

Ok de euroknallers van de MD, mijn mac flurry was wel eens zo klein en die mini cheeseburgers voor een euro, meer is het niet waard, niks aanbieding.

Ik neem waspoeder zonder geur e.d. Een witte zak, goedkoopste, daar kan geen aanbieding tegen op.

Regelmaitg bij de big bazaar, action, daar scoor ik buitenlandse afgekeurde partijen voor weinig. Zijn ze echt goedkoop, koop ik er 2 of 3 en dan is mijn winst tov normaal 1 echt gratis...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:04

Bij de AH bijvoorbeeld hebben ze nu 1+1 voor vaatwastabletten van A merk. Dan heb je 80 tabletten voor 11 euro nog wat. Maar Euroshopper is 50 tabletten voor 3,58 euro, dus 100 stuks voor 7,16! 1+1 Gratis is lang niet altijd voordeliger.

In veel gemeentes hebben ze een stort waar je allerlei afval kan brengen, ook groen afval. Bij onze gemeente is dat gratis, moet je alleen even een pasje halen bij de gemeentewerf.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:06

Ik had bij de Xenos afgeprijsde meegenomen.
Smulpannetje voor sudderen en smoren, smaak kip in mosterdsaus.
Waren 25 cent per potje omdat de tht datum 08 2013 is.
Uitgeprobeerd met extra groenten door de saus, wel 2x zoveel water toegevoegd want ik vond het vrij zout, daarna was het prima en ook meer saus dus. En ik kan er met rijst erbij 3x van eten (ben grote avondmaaltijd eter, met 150 gr rijst erbij), dus ik was/ben erg tevreden en kan dan helemaal blij zijn met zo'n aanbieding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:14

Tenzij je wasbare luiers hebt zou ik ze inderdaad geen 2x gebruiken ;)

Ik gebruik af en toe wasproduct van het huismerk, en soms eens een grote bus van een A-merk. Hangt van mijn budget af. Zo vaak hoef ik niet te wassen gelukkig. Ik zorg ook dat ik geen 20 verschillende kleuren op een week aandoe, dan duurt het extra lang eer ik een machine vol heb. De ene keer draag ik veel donkere kleding die bij elkaar de was in mag, dan een paar dagen dingen in pastelkleuren of bleke dingen die bij elkaar mogen...
*Snapt nu ook ineens waarom veel koppels vaak dezelfde kleuren aantrekken :)* *

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:53

Ik heb voor mijn eigen iets gevonden om weer 30 euro per maand te besparen. Misschien voor anderen ook een idee.
Ik heb nu een abonnement voor mijn mobiel, wat me inmiddels 40 euro kost.
500 mb internet en 250 belminuten/smsjes.
Van mijn internet verbruik ik hooguit 150 mb. Thuis, bij mijn moeder en bij mijn broer zit ik op de wifi.
Belminuten hou ik ook altijd van over, weet niet precies wat ik daar van gebruik.
Nu whatsapp ik natuurlijk ipv sms dus zonder internet heb ik 250 minuten wel nodig denk.

Mijn abbo is in november afgelopen en ik heb dus besloten om sowieso internet eruit te gooien en een sim only te nemen. Dan ben ik voor een 10tje in de maand klaar. En mocht mijn telefoon kapot gaan, kan ik gewoon een goedkoop toestel nemen, ipv een duur toestel waar je op kunt internetten.

Met wassen ben ik altijd heel gemakkelijk. Ik gooi eigenlijk al mijn kleren bij elkaar. Alleen beddengoed doe ik apart en de dekens waar mijn konijnen op los lopen gaan apart. Wasmiddel heb ik altijd van de lidl.

Shampoo wil ik altijd wel graag van een goed merk, omdat ik al geen geweldig haar heb. Dat pak ik dan meestal ook in de aanbieding. Vaak is het 2 producten van 1 merk voor een lagere prijs. Dan pak ik shampoo en conditioner tegelijk. Scheelt vaak ook wel een euro of 2.

Op mijn konijnen spul heb ik ook flink bezuinigd. Ik neem voortaan hooi en stro mee van mijn verzorgpaard en brok koop ik voortaan ook in groot verpakking en staat bij mijn verzorgpaard. Dan neem ik elke keer 5 kilo mee. Ik heb 4 konijnen dus dat scheelt ook wel aardig wat.

Eind deze week krijg ik mijn salaris. Dan ga ik eens beginnen met een weekbudget van 30 euro.
Ook wil ik een extra rekening openen en die in beheer van mijn moeder geven.
Zodat ik daar op kan sparen. Als ik nu iets overschrijf naar mijn spaarrekening, dan schrijf ik het meestal weer terug over. Vastzetten op een spaarrekening wil ik niet, want in geval van nood wil ik er wel bij kunnen. Mijn rekeningen worden altijd betaald, maar wat er over blijft gaat ook altijd op. En daar baal ik van, dus dan maar eens zo proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:58

Ik moet dringend een domiciliëring aanvragen voor mijn mobiel, we kunnen via ons werk nu -20% korting krijgen wanneer we een abo hebben. Stond nogal huiverig tegen automatische afschrijvingen, is paar keer goed mis gegaan in het verleden (dubbel afschrijven, niks teruggestort krijgen etc) maar voor die korting wil ik het wel nog eens proberen. Idem met internet, is een vast bedrag maar toch doe ik het liever zelf.

Was gooi ik niet meer zomaar bij elkaar sinds ik een paar keer wat heb dat (onverwacht) toch kleur heeft afgegeven op de rest. Zo is een donkerbeige shirtje nu grauwgrijs omdat een donkergrijze sok zo nodig zijn kleur wou delen met de rest van de machine.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:33

Varekaj schreef:
@ Knuffeldier: je moet hem er maar eens op wijzen dat een teveel van bepaalde vitamines ook niet gezond is (zoals vit. C denk ik) en dat er in zo' pak sap enorm veel suiker zit.

Teveel vitamine C kan vziw niet: teveel plas je weer uit en bovendien kom je met gewone voeding beslist niet aan een hoge dosis. Dan moet je meer denken aan het leegeten van een half potje (of heel hoog gedoseerde) supplementen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:07

Varekaj, dat is wel erg tof als je 20% korting krijgt.
Ik laat eigenlijk alles automatisch afschrijven. Als ik dat niet doe weet ik zeker dat ik heel vaak dingen vergeet te betalen. Moet zeggen dat het ook nog nooit fout is gegaan.

Ik zou mijn was eigenlijk ook moeten scheiden, maar daar heb ik te weinig kleding voor.
Ik draag ook wel voornamelijk donkere kleuren dus dat scheelt ook al veel.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:45

@ Varekay: teveel vitamine c kan geen kwaad dat loopt gewoon door, met andere vitamine klopt het wel, zoals bv een overschot aan A weer kanker verwekkend is. Mn vriend drinkt er over het algemeen maar 2 per dag en stopt zich verder vol met allerlei fruit. Krijg hem helaas niet aan zijn verstand gepeuterd dat hij een beetje overdreven bezig is.
Dat van die lucifers deed ik ook altijd toen ik nog lucifers gebruikte.
Qua wassen ben ik echt verschrikkelijk, gooi zo ongeveer alles doodleuk bij elkaar wat betreft kleur. Let alleen op de temperatuur. Ik gebruik overigens maar weinig wasmiddel, vul het aan met een beetje azijn en soda. Is niet alleen veel goedkoper maar ook veel beter voor het milieu en het behoud van de kleur in de kleding.

@ Russel: daar heb je zeker een punt. In het begin trapte ik daar ook nogal eens in, of kocht ik veel dingen die ik uberhaupt niet nodig had. Tegenwoordig doe ik het alleen nog bij de producten en merkend die ik normaal gesproken ook gebruik en check ik idd ook de grote van de verpakking en reken het na of het idd wel goedkoper is. Action heb ik gelukkig ook om de hoek, daar vallen idd ook wel leuke dingen te scoren.

Heb sinds een half jaar een nieuwe telefoon. Ben al jaren klant bij t-mobile, en heb dus flink onderhandel. Normaal gesproken durf ik dat eigenlijk niet zo goed. Had nu zoiets van ben al jaren klant dus blablabla en als ik dat en dat niet krijg ga ik naar iemand anders. Had ik toch mooi extra 150 euro korting voor mezelf geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:49

Meestal kijk ik alleen naar de prijs per kilo als dat erop staat ipv de prijs zelf vergelijken, dat scheelt enorm met omrekenen. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:57

Ik ben vandaag ook weer boodschappen gaan doen, ik hou van die aanbiedingen :D bij de AH, heel veel 1+1 gratis, zoals de veggie sate die ik normaal te duur vind :9 en er lagen vandaag heel veel producten met 35% korting, dus een aantal bakjes biologische rundervinken, biologische tartaar en biologische hamburgers gehaald voor vriendlief, en die vries ik dan gewoon in.. Een overvolle mand voor 30 euro, 10 euro bespaard :)
En toen bij de Jan linders, daar hebben ze nu heel veel 50% korting.. dus een aantal pakken van de Knorr meegenomen :j
Uiteindelijk voor 40 euro twee overvolle shoptassen.
Dus nu heb ik alles in huis om de rest van de maand mee door te komen, op een brood voor volgende week na :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:06

Ha ik heb eindelijk de folder van de AH binnen! Straks gelijk even een lijstje maken :D

8nnemiek, jij hebt goed boodschappen gedaan dus!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:02

Ja die knorr pakken zijn vaak ook wel duur he, zo los. Gelukkig wel vaak in de aanbieding. Alleen zelf kruiden is natuurlijk wel nog goedkoper ;-)

Ik doe dat bijvoorbeeld wel vaker met ketjap, knoflook en Chili saus. Zelf een marinade maken.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:45

Ik wil van de week ook nog even langs de bas, want daar hebben ze de knor wereldgerechten voor 1 euro. Vind die altijd zo lekker.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:48

Even heel iets anders: hoe hebben jullie de betaling van je vaste lasten geregeld? Automatische incasso, zelf overschrijven, wachten op acceptgiro?

Ik heb de meeste dingen via de acceptgiro of als automatische overschrijving bij mn bank ingeprogrameerd staan. Het liefst zou ik zien dat echt alles erop de 1e van de maand af zou gaan, dan ben ik voor de rest van de maand gewoon klaar. Bij sommigen kan je aangeven op welke dag je wil dat ze het afboeken. Erg handig, alleen houden ze zich daar vervolgens niet allemaal aan. Vind het eerlijk gezegd maar irritant dat er verspreid over de maand vanalles afgaat. Gelukkig gaan mn huur en mn staling er wel op de 1e af, dus dan heb ik de 2 grootste kostenposten al gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:01

Ik doe alles zelf op de dag dat ik m'n loon gestort krijg. Soms is dat de 28e, soms pas de 30e. Hangt er beetje van af hoeveel dagen er in de maand zijn en wat voor dag het dan is. Maar dan ben ik iig zeker dat het er op tijd af is gegaan, omdat ik vanaf de 28e dagelijks nakijk of mijn loon aangekomen is.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:05

Automatische incasso hier, eigenlijk gaat alles er op de 1e of 2e van de maand af. 1 uitzondering maar :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:16

Bij mij gaat alles automatisch. Het eerste word zo rond de 26e afgeschreven en het laatste rond de 5e.
Dus dat ligt nog redelijk dicht bij elkaar. Al mocht het van mij inderdaad ook wel allemaal tegelijk er af gaan. Dan hoef ik tenminste niet zo vaak te rekenen hoeveel ik nog over heb.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:29

Ik heb 2 rekeningen, 1 voor inkomsten en vaste lasten en 1 voor boodschappen. Als mijn uitkering en toeslagen binnen zijn dan maak ik het geld over van rekening 1 naar 2 voor boodschappen op 1 blijft dan precies over wat de hoogte is van mijn vaste lasten, zo hoef ik niet elke week te rekenen maar kan ik zien wat ik nog te besteden heb.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:36

Ik kom mij melden!
Niet dat ik op bijstandsniveau wil gaan leven, [ik woon zelfs nog bij mn ouders dus ik heb daar ook niet veel over te zeggen], maar ik moet echt zuiniger met mn geld om gaan.
Wat betreft cosmetica ed. wil ik niet gaan bezuinigen. Ik koop mn conditioner altijd al in de aanbieding [van die voordeelpakken van andrelon] en ik heb een shampoo van 5 euro, waar ik gerust 2/3 maanden mee kan doen. Verder ben ik dol op make up kopen, daar wil ik ook niet in gaan minderen.

Maar het eten kopen. Mijn god hee wat geef ik daar veel aan uit. Heb het net even berekend en ik heb in de maan augustus 48(!!) euro aan extra's uitgegeven. Hier even een broodje, daar even wat lekkers. Bedoel, daar had ik gewoon drie shirtjes en een broek van kunnen kopen bij de H&M.. Nou was het natuurlijk niet allemaal overbodig, bedoel als je een dagje pretpark gaat heb je ook wel zin in een patatje, en dat moet ook wel kunnen vind ik. Maar ik ben zo makkelijk geneigd om als ik even de stad in ga een broodje te halen bij de v&d of iets dergelijks.

Heeft iemand hier tips voor? Ik pin over het algemeen alles, en hierdoor heb ik zelf minder door hoe veel ik zo makkelijk uitgeef, totdat ik aan het einde van de maand bij mn bankafschriften kijk.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:41

__Sannne schreef:
Ik kom mij melden!
Niet dat ik op bijstandsniveau wil gaan leven, [ik woon zelfs nog bij mn ouders dus ik heb daar ook niet veel over te zeggen], maar ik moet echt zuiniger met mn geld om gaan.
Wat betreft cosmetica ed. wil ik niet gaan bezuinigen. Ik koop mn conditioner altijd al in de aanbieding [van die voordeelpakken van andrelon] en ik heb een shampoo van 5 euro, waar ik gerust 2/3 maanden mee kan doen. Verder ben ik dol op make up kopen, daar wil ik ook niet in gaan minderen.

Maar het eten kopen. Mijn god hee wat geef ik daar veel aan uit. Heb het net even berekend en ik heb in de maan augustus 48(!!) euro aan extra's uitgegeven. Hier even een broodje, daar even wat lekkers. Bedoel, daar had ik gewoon drie shirtjes en een broek van kunnen kopen bij de H&M.. Nou was het natuurlijk niet allemaal overbodig, bedoel als je een dagje pretpark gaat heb je ook wel zin in een patatje, en dat moet ook wel kunnen vind ik. Maar ik ben zo makkelijk geneigd om als ik even de stad in ga een broodje te halen bij de v&d of iets dergelijks.

Heeft iemand hier tips voor? Ik pin over het algemeen alles, en hierdoor heb ik zelf minder door hoe veel ik zo makkelijk uitgeef, totdat ik aan het einde van de maand bij mn bankafschriften kijk.

Nou ja, je noemt het bijna zelf al?
Iedere maand geld opnemen voor die maand, ofwel met contanten gaan werken ipv pinnen, dan kun je wat bewuster zien wat er uit je portomonee verdwijnt.
Eigenlijk komt het een beetje neer op jezelf zakgeld geven :)