Ehm.. dan gaan we een database aanmaken. Moet ik alleen even weten welke hosting je hebt (en dat had ik al gevraagd geloof ik dus ik ga even teruglezen zie je wel StartHosting)
Als ik namelijk bij Hosting2go inlog op mijn controlpanel staat er "maak nieuwe MySQL 5.0 database" aan. Zie jij zoiets bij jou ook staan?
Ik heb trouwens een mooie handleiding van Starthosting zelf gevonden om het te doen met FileZilla. Ik ga eerst die even proberen, dat scheelt jou ook een hoop werk.
Alle stappen zijn doorlopen, maar als ik nu naar mijn website ga en op een post klik, dan gaat-ie automatisch naar Wordpress terug, terwijl ik juist www.mijndomein.nl/naampost wil. Drama.
Uhuh. Heb je wel al een database aangemaakt en die gegevens in het wp-config.php bestand gezet wat in het wordpress mapje zit?
En heb je de doorverwijzing van de domeinnaam al uitgezet? Want ik moet polishkitten.com ook nog goed zetten naar het hostingpakket toe bijvoorbeeld. Die wijst nu nog naar mijn oude blog.
Bij Domeinnaambeheer, volgens mij stond het daar, staan geen verwijzingen meer.
"De module 'Domeinnaam beheer' genereert een .htaccess bestand in jouw /www map, hiermee stuur je je (sub)domeinen door naar een map binnen je account of naar een andere website."
Doorlinken is bij Starthosting alleen mogelijk bij "Mijn domein" en "Mijn E-mail". Deze heb ik geen van beide meer, omdat ik mijn dinges ene upgrade heb gegeven. De database heb ik aangemaakt, nu eens die installatiedinges van Wordpress bekijken.
Nou, ik heb een Nederlandse versie van de 5-minuten-stap gevonden op Wordpress. Die heb ik volgens mij doorlopen, of in ieder geval dat wp-config.php ingevuld en die moet ik dan in dat FileZilla uploaden?
Jans, volgens mij gaat het hier fout bij mij. Ik weet niet zo goed wat ik hier moet invullen.
To change the wp-config.php file for your installation, you will need this information: Database Name Database Name used by WordPress
Moet ik dan mijn eigen inlognaam bij Wordpress gebruiken, of de naam van de Database die ik bij Starthosting heb ingevoerd?
Dit staat in de handleiding met dingen die goed moeten worden ingevuld: define('DB_NAME', 'john_db'); // De naam van de database die je gebruikt Moet die "_db'" daar ook achterstaan? Of niet?
Dan gaat ik het nog een keer proberen, ik ben benieuwd!
Oh, als dat is gedaan, dan moet je iets in je browser openen, de install, maar dat lukte dus niet, dus ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan. Als het goed is, staat alles nu op de juiste manier in dat bestandje, even vernieuwen en dan kijken we het nog een keer aan.