Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Gini schreef:Is drank uit een glas echt lekkerder? Daar heb ik nou nog nooit op gelet. Op een feestje vind ik plastic juist leuker, geeft het niet als je iets omstoot of uit je handen laat vallen.

Kostte ons 10 euro hahaha. Verder word er in de horeca geen 'boe' of 'bah' gezegd, potten bestek worden op tafel gezet (lees: gegooit) en je bord vliegt zo onder je neus vandaan 
Ik weet niet hoe groot die dingen zijn maar het lijkt me ook nog eens vreselijk pijnlijk, heb mezelf op stage ooit eens met een operatienaald geprikt, het tintelt nog steeds als ik over die plek wrijf.
JoyCiej007 schreef:Heel veel dingen komen mij bekend voor, haha. Lees hier al een hele tijd mee, maar reageerde nooit zelf.
Werk zelf op een restaurant/zaal/terras een dorp hier verderop. Veel fietsers, wandelaars etc. dus in het terrasseizoen. Daarnaast ook veel vaste dorpsgasten. We hebben een aardig groot terras (zo'n 45 tafels) en verder hebben we ook vrij vaak hele grote feesten en partijen, met buffetten etc. maar ook wel kleinere groepjes. En á la carte eters. Heel leuk en afwisselend dus.
Ik merk alleen nu wel met mijn vader dat dat nog wel eens voor 'rare' situaties kan zorgen, en kan me ook voorstellen dat de bediening van diverse zaken het allemaal niet zo begrijpt.
Mijn vader heeft nl. een tijdje terug een gastric-bypass (maagverkleining met omlegging v/d darmen) gehad. Hij kan dus alleen maar kleine porties eten, en vaak moet hij kiezen tussen óf drinken, óf eten. Eten en drinken tegelijk of vlak na elkaar, gaat meestal niet goed (= dumping, komt alles er weer uit en voel je je heel ellendig). Daarnaast zijn de meeste porties te groot, en 3 gangen achter elkaar betekent dus een paar hapjes van iedere gang en de rest weer weg laten gooien, is ook zonde van het eten én zonde v/d portemonnee.
Dus mijn vader is dan wel zo'n persoon waarvoor we graag een voorgerecht als hoofdgerecht willen (wij 2en eten voorgerecht, hij niet, hij eet z'n éne gerecht tijdens ons hoofdgerecht) máár dan dus niet een grotere portie. Maar juist een kleinere portie!. Tsja......... is erg lastig en vaak ook niet te begrijpen voor bedienend personeel. Als er dan ook nog eens geen drankje voor z'n neus staat en mams en ik wél een wijntje bij 't eten hebben, komt er natuurlijk vaak ook om de haverklap personeel bij je tafel om te vragen wat hij wil drinken. En sommigen kijken daar serieus heel vreemd bij als mijn vader dan netjes aangeeft dat hij écht niets te drinken hoeft.
Die zullen wel dingen: 'weer zo'n knieperd die geen drankje wil'.
Overigens vragen wij nooit of het gerecht van mijn vader dan ook goedkoper mag hoor, omdat het dan een kleinere portie is soms (of we bestellen de gewone portie en mam en ik eten er wat van mee). Dat vind ik gewoon not-done. Wij veranderen er zelf wat aan qua wensen, maar als de prijs dan niet in ons voordeel wordt aangepast, vind ik dat ook gewoon normaal.
En ja, wij leggen het niet altijd uit hoe het zit. Gewoon, daar heeft mijn vader geen zin in, niet de hele wereld hoeft zoiets te weten .(want mensen kunnen hard van oordeel zijn hoor, zijn er zat die denken dat het 'een gemakkelijke oplossing is voor het obesitas-probleem', dat je je er mooi gemakkelijk van af maakt, maar dat is zéker niet zo!!!)
Maar kan me wel voorstellen dat er veel personeel het ook niet zal begrijpen.

Caira schreef:Komt er vandaag een vrouw naar me toe die bloedserieus vraagt; ja mijn vriendin is jarig, is het eten dan gratis? Uh zie ik er uit als Sinterklaas? Ik dacht eerst nog even dat ze een grapje maakte, maar ze was echt serieus, volgens haar was dat in veel restaurants heel normaal...
, Sorry daar moet ik stiekem toch erg om lachen!

).
". Net alsof ik opeens wel cappuccino uit de grond kan trekken als zij boos word
..Roosch schreef:Ik ken dat wel, dat als je met minimaal 4 personen komt, de jarige gratis eet.
Ik moet zeggen dat ik laatst op een terrasje zat en hieraan moest denken. Vinger knippen mag niet, te lang wachten met je bestelling mag niet en als je gewoon je werk gedaan hebt zonder extra wordt er toch fooi verwacht.
Gini schreef:Ik heb het hele topic een beetje gevolgd en sommigen raken hier best wel snel gefrustreerd om doodnormale dingen vind ik.Ik moet zeggen dat ik laatst op een terrasje zat en hieraan moest denken. Vinger knippen mag niet, te lang wachten met je bestelling mag niet en als je gewoon je werk gedaan hebt zonder extra wordt er toch fooi verwacht.

ik had mevr. net 5 min. geleden een port voorgezet, waar ze een heel miniem slokje uit had gehad. Dat ze straks, bij het hoofdgerecht, wel graag een drankje heeft dat kan ik me voorstellen, maar de keuken was zover nog niet natuurlijk en ik had het ander zéker ook wel gevraagd, absoluut.