Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:46

Ik snap heel goed dat het een teleurstelling is voor mensen, bier uit een glas is veel lekkerder(ander drinken overigens ook). Maar ik begrijp ook niet waarom ze daar echt moeilijk over gaan doen. Even vragen oke, maar leg je er dan ook zonder boos worden bij neer.

Inney

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:52

Tuurlijk snap ik dat het een teleurstelling is. Maar om dan het horeca personeel erop aan te kijken? Ieder jaar weer een grote ergenis :=
En dan iedereen die denkt dat wij voor hen speciaal wel een uitzondering kunnen maken. Euh, nee? :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:57

Ja inderdaad!
Wij hebben tijdens avonden als pinksteren/shantykoor/oud en nieuw/ed, altijd dat we de grote bierglazen eruit halen en dan overgaan op de kleinere, stapelglazen. Dit is voor ons veel makkelijker stapelen, opruimen ed tijdens de extreme drukte op dat soort avonden.
Er zijn genoeg mensen die dat snappen, maar ook heel veel die net zo reageren als jij omschrijft.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:31

Is drank uit een glas echt lekkerder? Daar heb ik nou nog nooit op gelet. Op een feestje vind ik plastic juist leuker, geeft het niet als je iets omstoot of uit je handen laat vallen. :o

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:28

AmyII schreef:
Oh, dan gooi ik het gewoon hier neer: het was bij Parels in Haarlem. Zit nu nog na te genieten. Goede prijs kwaliteit verhouding ook.

Oh daar ga ik even het menu van bekijken. Haarlem heeft zo veel goeds, echt fijn :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:53

Gini schreef:
Is drank uit een glas echt lekkerder? Daar heb ik nou nog nooit op gelet. Op een feestje vind ik plastic juist leuker, geeft het niet als je iets omstoot of uit je handen laat vallen. :o

Ja, absoluut.

Ik ben ook zo'n persoon die graag alles uit een bijbehorend glas drinkt. Dus wijn graag in een wijnglas (liefst ook nog rood in glazen speciaal voor rode wijn, etc.), whiskey uit een whiskeyglas en een speciaalbiertje graag ook uit het bijbehorende glas.
Vind van die 'limonade'glazen voor wijn, die je vaak in discotheken krijgt, wel heel praktisch en 'veiliger', maar het drinkt een stuk minder lekker. :j

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:19

Hema heeft weer een actie hoor :roll:
Bij iedere 5 euro een gratis ijscoupe, je raad het al, aan 5 euro zit je zo.
Er staat nu gewoon standaard iemand bij het ijs, anders is het niet bij te benen.
Jammer dat er maar 2 man personeel is. 1 kassa, 1 ijs. De vaat stapelt zich dan op...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 08:39

Lekker handig van de HEMA :')

Wij hebben ook preuverie, zelfde gezeur met glaswerk en plastic, word er echt niet goed van.

Zit momenteel in Praag, voor een stad waar ze bijna leven van het tourisme is in de horeca nog enorm veel verbetering nodig zeg, jeetje. We hadden gister ook bij de McDonalds wat gegeten, ik zei tegen m'n moeder dat ze voor mij maar iets van nuggets en patat moest bestellen, had ze 2 menu's besteld + 2 flesjes water. Vervolgens komt ze naar buiten, 2x patat, 2x grote jus, 4x flesjes water, 2x 6 nuggets en 2x gefrituurde garnalen. Kreeg je bij 't menu flesjes water en dat hadden ze niet gemeld en de rest was gratis ook bij dat menu :') Kostte ons 10 euro hahaha. Verder word er in de horeca geen 'boe' of 'bah' gezegd, potten bestek worden op tafel gezet (lees: gegooit) en je bord vliegt zo onder je neus vandaan :P

Wel lastig, al dat fooi omrekenen in Kronen.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:25

Jeetje dat van die naalden vind ik echt asociaal, en vies, heeft iemand zichzelf daar al mee geprikt en dan krijgt iemand anders het in zn handen :( Ik weet niet hoe groot die dingen zijn maar het lijkt me ook nog eens vreselijk pijnlijk, heb mezelf op stage ooit eens met een operatienaald geprikt, het tintelt nog steeds als ik over die plek wrijf.

Dat filmpje is echt fantastisch :))

JoyCiej007 schreef:
Heel veel dingen komen mij bekend voor, haha. Lees hier al een hele tijd mee, maar reageerde nooit zelf.

Werk zelf op een restaurant/zaal/terras een dorp hier verderop. Veel fietsers, wandelaars etc. dus in het terrasseizoen. Daarnaast ook veel vaste dorpsgasten. We hebben een aardig groot terras (zo'n 45 tafels) en verder hebben we ook vrij vaak hele grote feesten en partijen, met buffetten etc. maar ook wel kleinere groepjes. En á la carte eters. Heel leuk en afwisselend dus.

Ik merk alleen nu wel met mijn vader dat dat nog wel eens voor 'rare' situaties kan zorgen, en kan me ook voorstellen dat de bediening van diverse zaken het allemaal niet zo begrijpt.

Mijn vader heeft nl. een tijdje terug een gastric-bypass (maagverkleining met omlegging v/d darmen) gehad. Hij kan dus alleen maar kleine porties eten, en vaak moet hij kiezen tussen óf drinken, óf eten. Eten en drinken tegelijk of vlak na elkaar, gaat meestal niet goed (= dumping, komt alles er weer uit en voel je je heel ellendig). Daarnaast zijn de meeste porties te groot, en 3 gangen achter elkaar betekent dus een paar hapjes van iedere gang en de rest weer weg laten gooien, is ook zonde van het eten én zonde v/d portemonnee.

Dus mijn vader is dan wel zo'n persoon waarvoor we graag een voorgerecht als hoofdgerecht willen (wij 2en eten voorgerecht, hij niet, hij eet z'n éne gerecht tijdens ons hoofdgerecht) máár dan dus niet een grotere portie. Maar juist een kleinere portie!. Tsja......... is erg lastig en vaak ook niet te begrijpen voor bedienend personeel. Als er dan ook nog eens geen drankje voor z'n neus staat en mams en ik wél een wijntje bij 't eten hebben, komt er natuurlijk vaak ook om de haverklap personeel bij je tafel om te vragen wat hij wil drinken. En sommigen kijken daar serieus heel vreemd bij als mijn vader dan netjes aangeeft dat hij écht niets te drinken hoeft.
Die zullen wel dingen: 'weer zo'n knieperd die geen drankje wil'.
Overigens vragen wij nooit of het gerecht van mijn vader dan ook goedkoper mag hoor, omdat het dan een kleinere portie is soms (of we bestellen de gewone portie en mam en ik eten er wat van mee). Dat vind ik gewoon not-done. Wij veranderen er zelf wat aan qua wensen, maar als de prijs dan niet in ons voordeel wordt aangepast, vind ik dat ook gewoon normaal.

En ja, wij leggen het niet altijd uit hoe het zit. Gewoon, daar heeft mijn vader geen zin in, niet de hele wereld hoeft zoiets te weten .(want mensen kunnen hard van oordeel zijn hoor, zijn er zat die denken dat het 'een gemakkelijke oplossing is voor het obesitas-probleem', dat je je er mooi gemakkelijk van af maakt, maar dat is zéker niet zo!!!)

Maar kan me wel voorstellen dat er veel personeel het ook niet zal begrijpen.

Ik zou het juist beter begrijpen als het uitgelegd wordt, of gewoon een simpel ik kan niet zoveel eten oid. Maar ik snap wel dat je ook niet altijd zin hebt om dat uit te leggen. Bij ons komt ook een vrouw met een maagverkleining, zij neemt altijd de helft van haar vlees mee naar huis en inmiddels weten we dat, dus de keuken pakt de ene helft altijd alvast voor haar in :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:19

Komt er vandaag een vrouw naar me toe die bloedserieus vraagt; ja mijn vriendin is jarig, is het eten dan gratis? Uh zie ik er uit als Sinterklaas? Ik dacht eerst nog even dat ze een grapje maakte, maar ze was echt serieus, volgens haar was dat in veel restaurants heel normaal...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:25

Ik weet dat bij wereldwijd de jarige idd wel gratis eet, op vertoon van id en dat het op de dag van de verjaardag is. En als je er om gaat vragen...sorry hoor...dat vind ik niet kunnen. Als ze t terloops had gezegd had je wellicht nog korting oid kunnen regelen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:29

Caira schreef:
Komt er vandaag een vrouw naar me toe die bloedserieus vraagt; ja mijn vriendin is jarig, is het eten dan gratis? Uh zie ik er uit als Sinterklaas? Ik dacht eerst nog even dat ze een grapje maakte, maar ze was echt serieus, volgens haar was dat in veel restaurants heel normaal...

:') :') :') , Sorry daar moet ik stiekem toch erg om lachen!
Wij maken wel met regelmaat grand desserts voor jarigen, maar korting/gratis?

Edit:
Toen ik mijn rijbewijs nog niet had en ik met de bus moest, ging ik eens naar vriendin in Noord-Holland en zou met de bus van leeuwarden-alkmaar gaan en daar zou ik dan opgehaald worden(goede treinverbinding was er niet haar kant op). Normaal vrij prijzige rit. Maar dit keer was de buschauffeur jarig en mochten wij allemaal gratis mee!
Laatst bijgewerkt door Ceasar2015 op 11-08-13 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:30

Ik ken dat wel, dat als je met minimaal 4 personen komt, de jarige gratis eet. :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:38

Ik had gister woedende mensen op het terras zitten...
Wij schenken qua koffiesoorten alleen koffie of koffie verkeerd, dat is gewoon het beleid bij ons en kan ik niks aan veranderen. Daartegenover staat wel dat onze koffie €0,80 cent kost.

Gister liep ik op een bepaald moment met een overval dienblad het terras op, dubbellaags gestapeld. Ik had gezien dat dit echtpaar nieuw was, maar ben ze even voorbij gelopen om eerst de bestellingen weg te brengen(omdat het zwaar is en de koffie anders koud word).
Begint mevrouw keihard over het terras te schreeuwen dat ze wil bestellen... Daar kan ik erg slecht tegen, dus heb het maar even genegeerd en ben even mijn bestellingen verder gaan wegbrengen(bovendien ga ik niet vanaf de andere kant van het terras terug roepen dat ik zo bij haar kom :') ).
Nou 2 minuten later was ik bij mevrouw en tafel en mevrouw besteld een cappuccino. Waarop ik heel netjes en vriendelijk antwoord dat we deze niet hebben en alleen koffie of verkeerd hebben. Waarop ze heel ongelovig zegt "meent u dat?". Nou ben ik die reacties gewend en antwoord dan nogmaals vriendelijk dat we ze echt niet hebben. Toen werd ze heel geïrriteerd en geloofde ze me nog steeds niet en vroeg ze nog een keer of we echt geen cappuccino hebben.. Waarop ik nog een keer geantwoord heb dat we die niet hadden en dat ik niet voor niks al 3x met nee geantwoord had.. En heb ze geadviseerd om naar het terras aan de overkant te gaan, daar hebben ze namelijk wel koffiesoorten(ik verwijs regelmatig mensen door om die reden, helemaal geen probleem).
Toen werd ze echt boos "ja maar daar is geen zon -:(- ". Net alsof ik opeens wel cappuccino uit de grond kan trekken als zij boos word _-:( ..
Op dat moment begon mijn geduld ook wel een klein beetje op te raken hoor en ik had idee dat haar man zich het liefst in een hoekje had verstopt. Maargoed, aan de andere kant had hij ook in kunnen grijpen.
Heb gezegd dat ze dan een keus moest maken tussen cappuccino en zon(misschien niet de meest handige opmerking, maar ik had een beetje gehad).
Ik heb ze een fijne dag gewenst en ben doorgelopen naar de volgende tafel, die ook graag wilde bestellen...

Prima dat mensen perce cappuccino oid willen drinken, maar word dan niet zo pislink als ik vertel dat we dat niet hebben. Alsof ik iets aan het beleid van het bedrijf kan(of wil) veranderen..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:21

Roosch schreef:
Ik ken dat wel, dat als je met minimaal 4 personen komt, de jarige gratis eet. :)

Ik ken het concept ook. :j

Dus eigenlijk toch best aardig dat ze het nog op voorhand vraagt? Was waarschijnlijk gewoon een oprechte vraag van haar kant zonder dat ze meteen bonje wilde maken.

Ik heb het hele topic een beetje gevolgd en sommigen raken hier best wel snel gefrustreerd om doodnormale dingen vind ik. :o Ik moet zeggen dat ik laatst op een terrasje zat en hieraan moest denken. Vinger knippen mag niet, te lang wachten met je bestelling mag niet en als je gewoon je werk gedaan hebt zonder extra wordt er toch fooi verwacht.

Ik weet nog eens dat we naar de kebabzaak gegaan zijn met 6 personen en we hadden best wel veel besteld. Durft er iemand uit de groep gewoon fikse korting gaan vragen + extra stempeltjes op de actiekaart (10 stempels was gratis menu). En die kreeg dat gewoon. Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Ik denk dat veel mensen zo redeneren. Dat is niet iets om als horecamedewerker boos over te worden. Want weet je? Die kebabzaak had vanaf toen ons wel als vaste klant en we hebben onszelf niet geschuwd van mond-op-mond reclame.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:53

Gini schreef:
Ik heb het hele topic een beetje gevolgd en sommigen raken hier best wel snel gefrustreerd om doodnormale dingen vind ik. :o Ik moet zeggen dat ik laatst op een terrasje zat en hieraan moest denken. Vinger knippen mag niet, te lang wachten met je bestelling mag niet en als je gewoon je werk gedaan hebt zonder extra wordt er toch fooi verwacht.

Als ik even voor mezelf mag spreken.
Ik heb ook een bloedhekel aan in vingers knippen. Maar als mensen even een hand opsteken of op een normale toon "mevrouw/juffrouw" zeggen(en dus niet het hele terras over bleren), vind ik dat wel prettig. Ik kan het ook niet altijd ruiken als mensen nog meer willen bestellen..

Ik zie fooi altijd iets als een heel mooi extraatje(word hier onder al het personeel verdeel en is vaak behoorlijk wat), maar niet als een standaard iets. Ik ben altijd oprecht blij als er fooi gegeven word, maar voor mij zal het nooit een punt/ding zijn als het er niet bijgegeven word.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:19

Dat vinger knippen is in dit topic al eens eerder aan bod gekomen en blijkt toch een cultuurverschil te zijn. In België is het doodnormaal dat je knipt. Je kan ook gewoon hand opsteken, maar velen knippen daar dan ook bij. Dus als je ooit een Belg op het terras hebt en hij knipt, wees dan niet boos.

En dat is het, dat is waarom je je niet zo snel gefrustreerd moet voelen. De ene vindt een wuivende hand opdringerig, de andere houdt niet van vingergeknip, en nog iemand anders vindt het echt niet net wanneer ze aangesproken worden. Gasten zitten er ook meestal om maar een leuke tijd/avond te hebben, even iets lekkers te drinken of te eten, ze zitten er echt niet allemaal om je leven zuur te maken. ;)

Maar goed, tot zover mijn preek. :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:32

Ik voel me nou wel een heel klein beetje persoonlijk aangesproken, terwijl ik denk(en hoop) dat je het hele topic bedoeld.

Ik denk dat de dingen die hier besproken worden, ook vaak de druppel zijn. Gasten denken soms dat ze alles kunnen en mogen maken, maar op een bepaald moment is dan de maat vol..
Het is ook niet zo dat ik direct uit mijn vel spring als mensen in hun vinger gaan knippen. Ik irriteer me er wel aan, maar ik kan prima mijn irritatie inslikken en als de mensen verder vriendelijk zijn is het zo weer vergeten.
Maar als de mensen dan ook nog vreselijk onredelijk zijn(want ja die heb je), vreselijk boos worden omdat je iets niet hebt(in ons geval dus cappuccino oid), dan word ik toch ook lichtelijk geïrriteerd. Ik kan daar namelijk niks aan veranderen, ook al worden zij nog zo boos...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:53

Uiteraard was het niet persoonlijk bedoeld.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:02

Gini schreef:
Uiteraard was het niet persoonlijk bedoeld.

Gelukkig ":) .
Voelt meer zo omdat ik de enige was die op dit moment even reageerde denk ik..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:49

Ja, je was de enige waar ik op kon antwoorden he. Verder maakt het mij ook niet zo echt uit hoor, waar iemand geïrriteerd van raakt. Mijn bericht was meer om te laten zien dat sommige dingen waarschijnlijk niet slecht bedoeld zijn door de klanten. Zoals de vraag of de jarige gratis mag eten. In sommige zaken is dat het geval als je met x aantal personen komt, of het dessert is gratis ofzo. Dus eigenlijk is het toch best netjes dat ze dat vooraf even komt vragen. Als ze het nu geëist had of ze had bonje gemaakt, dan snap ik dat dat niet leuk is, maar gewoon een eenvoudige vraag is toch geen reden tot frustratie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:00

Soms is de irritatie ook gewoon onterecht. Tijdje geleden hebben wij gegeten bij een Hard Rock Cafe. Het was druk op het terras maar er liep ook veel personeel en we werden heel snel geholpen. Naast ons zat een groep van een stuk of 5 jongens die heel erg druk in gesprek waren met elkaar (het ging blijkbaar over hun werk). De serveerster was volgens mij Amerikaans. Ze nam hun bestelling op en daarna hoorde ik haar met een collega praten en een opmerking maken in de trant van "just because I'm a waitress doesn't mean I'm stupid", en daarbij duidelijk verwijzend naar de tafel naast ons. Echter, ik had gehoord wat er daar aan tafel was gezegd en ze deden totaal niet denigrerend naar haar, wat ze wel deden was heel druk met elkaar in gesprek zijn en niet echt aandacht besteden aan haar. Later maakte ze weer een opmerking tegen haar collega hierover toen ze het eten had geserveerd en weer was er totaal niets aan de hand in mijn ogen. Blijkbaar denkt ze zo laagdunkend over zichzelf dat ze overal spoken ziet dat mensen haar 'stupid' vinden.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:02

Snap ik wel hoor Gini!
Ik doe ook altijd mijn best ook het goedbedoelde van iemand in te zien. Net zoals dat mensen heel goedbedoeld lege kopjes terug gaan zetten op je dienblad, heel vriendelijk. Maar dan word gewoon het risico te groot dat ik alles laat vallen omdat de balans eruit gaat.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:32

Ik werk aan het Bar en ik irriteer mij DOOD aan het getik van muntstukken tegen het houd, tiktiktiktik, zeker als ze ongeduldig worden, Ik hoor het getik nog soms als ik thuis in het stilte zit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:29

Zo heel erg snel raak ik ook niet geirriteerd nee. En als dat zo is en het gaat om iets 'kleins', dan laat ik het absoluut niet merken.

Ik had vorige week wel 2 gasten waar ik bíjna een opmerking eruit heb gegooid, maar heb me nog net weten te beheersen.
Ik stond samen met de eigenaresse v/d zaak (hele lieve, hartelijke vrouw) het terras en binnen te doen, op een mooie doordeweekse dag waarop het niet ál te druk was.

Er kwam een oudere vrouw (70 oid) op het terras zitten met haar dochter (40-50). Hele nette dames. Ze wilden graag á la carte dineren, maar dan het liefst buiten. In overleg kan dat bij ons gewoon, helemaal prima. Ik ze de grote kaart en de 'kleine kaart' gegeven (want het hoefde niet zo veel/uitgebreid te zijn), en ze hun drankje voorgezet.
Ben ik bij andere gasten bezig, riep de oudere mevrouw mij. Ik de andere tafel afgehandeld, en op naar de 2 dames. Dochter vroeg wat het verschil was tussen de 2 zalm op de kleine kaart (beiden plateservice, de één duurder dan de ander want bij de één kwam nog aardappeltjes/groente/salade etc. en bij de ander niet, staat er ook gewoon bij). Ik dat uitleggen, waarop oudere mevrouw riep: 'dan wil ik de zalm wel'. Waarop ik dus heel logisch vraag: 'wilt u de zalm dan graag mét aard/groente-garnituur, of zonder?'. 'Ja de zalm wil ik'. Beide dames gingen vervolgens met elkaar in discussie, want dochters vond het met aard/groente-garnituur toch wat teveel worden voor moeders.
Dus ik keek beiden omstebeurt aan en vroeg: 'u wilt de zalm dus zonder aard.groente/garnituur?'. Waarop de oudere mevrouw vreselijk begon te bekken, echt van die sneren, en vreselijk hooghartig: 'zeg MEISJE, denk je nou echt dat ik niet zelf kan antwoorden?! Ik ben niet seniel hoor! Je hoeft mijn dochter niet om toestemming te vragen, kom nou zeg!'.

Ik schrok zó erg van de felheid en de intonatie van haar reactie, dat ik bijna met open mond stond. 'en doe er ook een salade bij'. 'jjjjaa mevrouw.........'. Nouja, dat zál dan wél met aard./groente-garnituur zijn dan. Ik had er echt geen zin in om het nogmaals te vragen, want dan was er waarschijnlijk een bom ontploft. Dochter zelf vond het allemaal maar wat normaal volgens mij.

Ik de eigenaresse v/h restaurant (en de kok, = eigenaar v/h restaurant) situatie uitgelegd en gezegd: 'doe er maar wat bij, en een kleine salade, ik weet 't ook niet meer en ik ga het ook zéker niet nog eens vragen'.

Vervolgens loop ik naar een paar tafeltjes verderop, langs het tafeltje met de 2 dames, waar nieuwe gasten zitten. Op de terugweg wordt ik geroepen door de oudere mevrouw 'zeg hej! breng ook even een port mee voor me. kijk IK denk tenminste een beetje vooruit!'.
En maakte daarbij vervolgens een draaide beweging met haar vinger, ter hoogte van haar slaap.
:oo ik had mevr. net 5 min. geleden een port voorgezet, waar ze een heel miniem slokje uit had gehad. Dat ze straks, bij het hoofdgerecht, wel graag een drankje heeft dat kan ik me voorstellen, maar de keuken was zover nog niet natuurlijk en ik had het ander zéker ook wel gevraagd, absoluut.

Mijn geduld begon nu echt op te raken. Ik kan het vanaf hier niet uitleggen, maar het was écht een vreselijk autoritair persoon, met álles wat ze zei kwam ze over alsof ze zich erg graag meer voelde dan mij of ieder ander. :r
Port opgehaald, met een zeer joviaal gebaar pal naast haar 1e (volle) port neergezet met de woorden: 'kijk eens mevrouw, uw port'.
terwijl mevrouw er tussendoor bazelde: 'nou meisje, was DAT nou zo moeilijk?!'. Waarop ik net heel rustig en netjes wilde antwoorden met: 'mevrouw, ik doe ook maar gewoon mijn werk. Ik doe mijn best voor u en als u wat wenst is dat helemaal prima, maar ik verwacht wel dat u mij gewoon netjes en respectvol behandeld'. Helaas werd ik aangesproken door iemand van een ander tafeltje en ja, kwam het er niet meer van om te zeggen.

Daarna kwam het eten al heel snel op tafel, en heb ik ze zoveel mogelijk met rust gelaten, liep wel af en toe in de buurt en heb 1x gevraagd of alles smaakte en alles naar wens was.

Ik was echt ontzettend blij toen ze vertrokken. Gadverdamme, ik heb dit echt gewoon nóooooit, maar ik zat me écht op te vreten van binnen.

Wat bleek later? De eigenaar en eigenaresse v/h restaurant kenden deze dames dus ook. En ze staan bijna op het punt om ze niet meer bij ons toe te laten. Met name de oudere vrouw vind het heel normaal om iedereen, óók de eigenaresse v/d zaak, zo minderwaardig en autoritair te behandelen. Een tijd terug waren ze er ook, op een zaterdagavond vrij laat. Toen bleek hun auto kapot te zijn, waar ze enorm van baalden. Toen hebben eigenaar en eigenaresse v/h restaurant aangeboden om de plaatselijke automonteur/garagehouder te bellen, om even te komen kijken. Het was dan wel vrij laat en het was z'n vrije dag, maar ach 't is een klein dorp, ons-kent-ons en dat wilde die vast wel ff doen. Van ons uit ook gewoon een stukje service.

In het kort hebben ze zich toen ook zo onbeschoft gedragen, en toen de auto eenmaal gemaakt was hebben ze niets gezegd, geen bedankje of niets naar de automonteur die op z'n vrije avond heel laat hun auto nog heeft gemaakt, en zijn ze serieus zó in de auto gestapt en weggereden. :oo :r