Tja Joyce, maar als ik alleen naar party's ga met iemand anders dan kom ik bijna niet op party's, zeker niet als ik het van m'n danspartner moet hebben, die kan zelden want heeft weekenddiensten en een heel druk sociaal leven. Vrijdagavond had ik min of meer afgesproken met m'n oud-collega maar met aparte auto's want zij moest de volgende dag vroeg op. Zij was al vrij vroeg vertrokken en ja, dan sta je dus alleen.
Zelfde geldt voor wachten tot ik gevraagd wordt... dan dans ik dus niet want ik wordt niet gevraagd, heel simpel. Daar zijn me die feestjes dan toch echt wat te duur voor en zou ik trouwens ook strontsjacherijnig van worden... ik ga echt naar salsaparty's om te dansen, niet om aan de bar te hangen.
Mijn dansleraar, en degene die de party in Zutphen organiseerde ook trouwens, zeggen het ook... als je wilt dansen moet je vragen en dat is ook gewoon zo. Pech voor de heren die dat intimiderend vinden, da's dan toch echt hun probleem. Gelukkig vinden heel veel mannen het ook gewoon leuk om gevraagd te worden, ik ken ook heren die juist wachten tot ze gevraagd worden omdat er toch altijd zoveel dames met hen willen dansen.
Ik probeer 't wel es, wachten tot ik gevraagd word, maar dat word ik gewoon zelden, hoogstens door 1 of 2 heren van m'n eigen dansschool als die er zijn maar echt nagenoeg nooit door vreemden. Gebeurde me toevallig vorige week zaterdag eigenlijk voor het eerst. Precies wat Droomster zei, zo heel onverwacht heb je dan ineens een leuk feestje. Ik was de halve avond aan't afwachten, werd niet gevraagd en baalde alweer een beetje dus ben zelf maar weer gaan vragen (gelukkig zeggen ze op die party meestal wel gewoon ja... heel ander soort feestje dan in Zutphen) en zo ineens aan't eind van de avond werd ik twee keer door een vreemde heer gevraagd waar ik nog nooit mee gedanst had en beide heren had ik een enorme klik mee qua dansen en dat ging dus echt super. De eerste LA-style op een manier die ik supergoed kon volgen waardoor alles wat hij probeerde ook lukte en de andere heer bleek een echte 'cuban style' danser te zijn dus daar kon ik even helemaal 'los' mee in de cumbia. Dat ging zó gaaf! (hij vroeg me later ook nog een keer).
Maar dat was dus eigenlijk voor het eerst dat ik op een party door onbekende heren gevraagd ben.
Dus tja... als je wat wilt zul je er voor moeten gaan... dat betekent dat je soms een minder leuke avond hebt omdat het tegen valt, maar ik ga er niet om op de bank zitten wachten tot iemand met me mee wil naar een feestje... dan kom ik nooit ergens. Volgende keer weer beter.