Als we het nou hebben over risico ratio's, dan zou dat echt volledig onethisch zijn

Het gebeurt wel eens dat je tijdens een operatie niets doet, maar het toch helpt.
Heb het zelf niet gezien met knieoperaties, maar het gebeurt bij genoeg koliekoperaties. Je vind niets, maar paard wordt toch beter, rara, hoe kan dat?

Is het dan echt placebo of is er toch gewoon iets gebeurt tijdens die operaties, al weten wij niet wat?
@focussed: daar heb je dan toch een heel groot verschil te pakken tussen een grote studie en een individu, voor het individu maakt het heel weinig uit wat de uitkomst uit zo'n grote studie is.
Las ergens dat er uit een grote studie is uitgekomen dat er geen verschil is tussen fysiotherapie en chiropractie bij de behandeling van lage rugpijn. Leuk dat dat uit een grote studie komt, maar voor mij als individu is er een enorm verschil. Namelijk het verschil tussen binnen een dag weer op de been zijn en drie weken sukkelen.
Ik denk zelf dat dit soort uitkomsten te maken hebben me de grote groep aandoeningen die in een onderzoek op een hoop worden gegooid omdat ze dezelfde symptomen veroorzaken, zoals "lage rugpijn".