Weer een jongens-topic.. op date vragen of niet? klasgenoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Re: Weer een jongens-topic.. op date vragen of niet? klasgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 12:37

Ohh dit gaat hem echt niet worden vandaag/vanavond :') het is zo ongemakkelijk niet normaal, we kijken elkaar nauwelijks aan en we ontwijken elkaar als het waren. Na de sms'jes hebben we geen contact gehad ook niet over waar enzo.. Hoop niet dat dit een slecht teken is :=

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:37

Oke, breek het ijs en vraag dan zo face to face waar jullie afspreken?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:43

Birgit__ schreef:
Ohh dit gaat hem echt niet worden vandaag/vanavond :') het is zo ongemakkelijk niet normaal, we kijken elkaar nauwelijks aan en we ontwijken elkaar als het waren. Na de sms'jes hebben we geen contact gehad ook niet over waar enzo.. Hoop niet dat dit een slecht teken is :=

Lijkt me juist een heel goed teken! Als hij 't toch niet zo zag zitten was hij vandaag op school al teruggekrabbeld. Hij is vast net zo nerveus als jij.

Kom op TS, ga d'r voor. Je hebt 'm bijna binnen <<) Heel veel plezier vanavond! En niet te laat maken want we willen natuurlijk wel een update :P

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:45

nog een stille meelezer die uit zijn schulp kruipt :P
wat spannend TS!!! heel veel plezier vanavond! en laat het weten we zijn nieuwsgierig :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:48

Shanna schreef:
Op welk type meisje hij valt en op welk type juist niet, ook leuk onderwerp!
Mijn vriend valt bijvoorbeeld totaal niet op blondines, ben ik blij dat ik brunette ben! :+

Mijne valt op blondines met blauwe ogen..... Ik heb donkerbruin haar, bruine ogen ;)

Zegt dus (mag ik hopen nog niets :p)

@ TS Eindelijk ;) Goed dat je hem toch gevraagd hebt! Veel plezier!!!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:48

goed teken!
gewoon even vragen waar jullie afspreken vanavond! en als jullie met zn 2e zijn is het vast niet zo ongemakkelijk als op school!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:50

@ts dat is een goed teken. hij snapt dus wel waarom jullie wat gaan drinken...
vanavond wordt het dus wel duidelijk of hij jou ook leuk vind of niet. dat heb je maar weer.

en als hij je niet leuk had gevonden was het makkelijker geweest nee te zeggen via de sms.
duzszszs

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:51

Ik zou inderdaad ook gewoon aan hem vragen waar jullie afspreken.. Eventueel zonder andere erbij als dat het makkelijker maakt voor jullie..

Komt vast goed, heel veel plezier vanavond

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 13:03

Ja het probleem is een beetje dat we nooit alleen zijn. Iedereen loopt altijd samen met de klas of met delen van de klas.. Even kijken hoe we dit gaan doen :P

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:06

Birgit__ schreef:

ik denk dat dit onzekerheid is van jullie allebei :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:13

Jullie zijn wss idd een beetje onzeker allebei of dit een goed teken is dat moet nog blijken haha ;)
Het beste is idd proberen hem apart te nemen, maar kan me voorstellen dat het moeilijk is.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:35

Als je tegenover hem zit hem even appen met; waar gaan we heen vanavond?
En dan met een lief glimlachje tegenover hem zitten.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:29

Oeehh, spannend, TS!!
Komt, vast wel goed, juist beter dat het ongemakkelijk is nu, dan zegt dat denk ik redelijk veel. Hij weet zich geen houding te vinden, omdat hij jou ook leuk vindt!!

*Wordt nu steeds nieuwsgieriger hoe de betreffende jongen er nou uit ziet*

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:31

Ben ik nou echt de enige die denkt dat de onzekerheid ook ergens anders vandaan kan komen? Dat hij je wel een leuke meid vindt, maar niet meer dan dat? En dat hij niet jullie vriendschap op het spel wil zetten, maar niet met deze situatie weet om te gaan? Vraag hem daarnaar, maak je niet gek. En desnoods app je dat, als je dat minder eng vindt. Iets in de trant "Hey, ik merk dat er spanning is tussen ons, maar kan het niet plaatsen. Ik heb erg veel zin om je beter te leren kennen, dus waar spreken we af vanavond? Oh, en als jij het alleen als klasgenoten en vrienden wil blijven zien moet je dat zeggen hoor, dan hoef ik ook geen verkeerde verwachtingen te hebben *knipoog*"

Is eng, maar je krijgt wel duidelijkheid.
(Zelf heb ik jaren geleden in die situatie gezeten namelijk, waarvan ik hem mee uit vroeg, en daarna nog een keer afsprak. Was gezellig, maar ik had er dus andere verwachtingen van, bleek later. Ik was blij dat hij dit zei, en daarna zijn we alsnog goede vrienden gebleven..)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:40

Marocje schreef:
Ben ik nou echt de enige die denkt dat de onzekerheid ook ergens anders vandaan kan komen? Dat hij je wel een leuke meid vindt, maar niet meer dan dat? En dat hij niet jullie vriendschap op het spel wil zetten, maar niet met deze situatie weet om te gaan? Vraag hem daarnaar, maak je niet gek. En desnoods app je dat, als je dat minder eng vindt. Iets in de trant "Hey, ik merk dat er spanning is tussen ons, maar kan het niet plaatsen. Ik heb erg veel zin om je beter te leren kennen, dus waar spreken we af vanavond? Oh, en als jij het alleen als klasgenoten en vrienden wil blijven zien moet je dat zeggen hoor, dan hoef ik ook geen verkeerde verwachtingen te hebben *knipoog*"

Is eng, maar je krijgt wel duidelijkheid.
(Zelf heb ik jaren geleden in die situatie gezeten namelijk, waarvan ik hem mee uit vroeg, en daarna nog een keer afsprak. Was gezellig, maar ik had er dus andere verwachtingen van, bleek later. Ik was blij dat hij dit zei, en daarna zijn we alsnog goede vrienden gebleven..)

Mm.. ik zou het persoonlijk nog ongemakkelijker vinden als ik zo'n berichtje zou krijgen. Stel dat ik er nog niet helemaal uit zou zijn of ik die persoon waarmee ik een date heb die avond echt leuk vind of dat het toch bij vriendschap blijft, dan zou ik me nogal voor het blok gezet voelen als ik de middag van tevoren even moet melden of het bij vriendschap blijft of dat het meer wordt/kan worden. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het inderdaad bij vriendschap blijft, maar ik denk dat het alleen maar raar wordt als je er nu meteen druk op zet zeg maar. Alsof je al 'the talk' gaat houden terwijl het nog maar een tweede date is. Oke, dit klinkt waarschijnlijk vrij vaag :')

TS, ik zou gewoon lekker op date gaan (wel even afspreken waar jullie elkaar zien vanavond ;)) en je ziet vanzelf wel hoe het loopt.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 14:40

Marocje, die gedachten heb ik zeker hoor :j Ben als de dood dat ik het verkeerd oppak. Dat hij geen nee 'durft' te zeggen, het is namelijk echt een lieve en sociale jongen. Ik zou het persoonlijk ook moeilijk vinden om nee tegen iemand te zeggen ondanks dat ik diegene niet leuk vind.

Ik vind het gewoon erg lastig. Vind het spannend, maar het maakt mij ook erg onzeker.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:47

Ik zou tegen hem zeggen; Hee..pssst!! Al een ingeving gekregen voor onze 'date' vanavond offuh?
En dan juist face 2 face een beetje humoristisch brengen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:50

ik denk dat je gewoon moet afwachten vanavond. wat marocje zegt kan inderdaad ook heel goed.
maar ik denk dat hij nu wel weet dat jij hem leuk vind, anders had hij niet ongemakkelijk gedaan.
of hij doet niet ongemakkelijk, maar jij denkt dat haha dat kan ook nog.

gewoon vanavond afwachten.. helpen wij je morgen wel weer met het ontleden van de reden erachter.

nog nergens van uit gaan als ik jou was. het kan innd ook zo zijn dat hij alleen vrienden wil zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:51

Neehoor, klinkt helemaal niet vaag ;) . Begrijp het ook wel, maar het blijft nu zo ongemakkelijk, dat ik zou denken dat beiden andere verwachtingen hebben, maar het ook niet uit durven spreken. En het hoeft ook niet nu, maar zou toch anders minstens vanavond wat meer duidelijkheid willen. Dus in trant of je nou afspreekt omdat het zo'n aardige klasgenoot is, of dat je elkaar wat beter wil leren kennen..

Edit, wat Birgit dus zelf zegt..

Zelf heb ik ook weleens nee tegen een jongen gezegd toen hij me mee uit vroeg. Heel banketstaaf misschien, maar daar had ik echt geen zin. Kon leuk met hem praten, had wel een beetje medelijden met hem omdat ie op het werk wat 'geplaagd' werd, maar had geen behoefte aan meer. Wou daar ook duidelijk in zijn, en dat zou ik niet zijn wanneer ik wel wat ging eten/drinken met hem. Het was een collega, en meer niet.

Maar het is zeker heel spannend, hoop echt dat je gevoel straks wat omslaat, dat ie toch nog even laat merken dat hij ook zin in vanavond heeft!

Oeh, wat TLNLSDB schrijft is ook wel een hele goede! ALs je het woord 'date' noemt, maak jij ook al wat meer duidelijk...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:54

.Oe ik zou ook niet voor de optie van maroc gaan.
Zijn jullie nu nog op school?
Iig nu actie ondernemen! Idd gewoon appen ! Die optie hierboven vind ik een goede, gewoon een beetje grappig/ niet te serieus brengen.
Maar als je het nu niet vraagt wordt t alleen ongemakkelijker en spreken jullie straks niets af en gaat t allemaal voorbij.
Je bent al zo ver gekomen nu!
Dus
HUP!!

*schopt onder kont van ts!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:56

inderdaad.. wel zorgen dat je tijd en plaats hebt..anders wordt het lastig hahah

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 14:58

Nja, tijd hebben we , alleen geen plaats hahha. Ik moet ff kijken hoe ik dat aan ga pakken.

Ben heel nerveus nu hihi

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:02

kan ik me voorstellen. tot hoe laat moeten jullie naar school..
als jullie toevallig samen zijn.. dan kun je vragen.. vanavond daar en daar afspreken?

als je niet durft gewoon whatsappen..
8 uur hadden we afgesproken hè, al een locatie bekend of kom je mij verrassen :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:03

Misschien gewoon op de afgesproken tijd naar de Markt gaan en dan samen kijken waar je naartoe gaat? Heb je meteen een gespreksonderwerp.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:11

Ik heb nog les tot half 5 vandaag. Nu even niks tot half 3, dus geen idee waar meneer is :P

We lopen altijd met de hele klas naar het station dus weet niet of ik er een moment voor krijg. Heb namelijk geen zin in nieuwschierige klasgenoten als ik meneer vraag over vanavond. Anders idd een Whatsappje sturen, al vind ik dat een beetje jammer omdat ik tot nu toe alles via Whatsapp doe omdat ik nooit het lef heb om het face-to-face te vragen :')