Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:49

Tanya schreef:
Als jullie ergens heengaan waar het echt slecht is zoals bijvoorbeeld bij Wieldop, laten jullie dan later nog iets horen dmv bijvoorbeeld een email of brief? Ik vind namelijk dat een restaurant zoiets best mag horen.

De mannen lieten in het restaurant al weten wat ze ervan vonden. Je kan niet iemand een uur laten wachten en dan zeggen; 'Wij kunnen er niets aan doen. Er is te weinig personeel vanavond.' We hadden ze nog 5 minuten gegeven en precies op het moment dat we weg wilden gaan kwam de sushi (Ging trouwens om 12 stuks sushi). We hebben ook allebei de eigenaren aangesproken op alle missers. Het enige wat we te horen kregen was 'Sorry.' Ze hadden, in mijn ogen, op z'n minst een drankje kunnen aanbieden..

Twee weken geleden ben ik gaan high-teaen met een vriendin en kwam er een gezelschap met 3 personen ipv 2. Netjes werd ons gevraagd of we wilden verplaatsen, omdat ze een organisatorisch probleem hadden ( :P ). We vonden dit geen probleem, want we waren nog niet begonnen. Maar de vrouw kwam daarna nog twee keer haar excuses aanbieden en we kregen nog een zakje thee als bedankje. Zo kan het dus ook!

En over die mail; ik zou inderdaad geen klacht over een broek sturen. De één vindt zo'n broek hip, de ander vindt zo'n broek niets. Het is inderdaad aan de eigenaar wat hij wil uitstralen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:54

Magrathea schreef:
Nicolletje schreef:
Ik heb nog wel een handige tip (voor wie nog met briefjes werkt) en een groep mensen die totaal niet op zit te letten omdat ze bijvoorbeeld helemaal bezig zijn met de verjaardag van oma en kadootjes uitpakken enzo.

Er is niets irritanter dan bij de tafel moeten roepen "wieeee had de koffie? koffie? iemand koffie, joehoe"

Gewoon bij persoon 1 beginnen met opnemen en met de klok mee of tegen (net wat je wil) in die volgorde opschrijven en dat briefje weer mee op je dienblad nemen, dan is het net of je helemaal onthouden hebt wie wat heeft besteld.

Dat probleem heb ik dus ook, alleen nemen wij gewoon een blad vol kopjes mee en mensen kunnen koffie of thee krijgen of niets. Dat vraag je dus aan tafel. Erg irritant inderdaad, ik heb nou niet bepaald een zachte stem :+ Misschien moet ik de volgende keer maar gewoon naar de volgende tafel lopen. Ook omdat zo'n blad echt topzwaar is.
Of gewoon kopjes beginnen neerzetten, dan hoor je vanzelf of ze het willen of niet.

Ik heb geleerd om een plattegrondje op mijn briefje te maken :) Ook met gerechten. Zeker bij grote groepen is dit handig. Ook bij oudere mensen die zijn vergeten wat ze hebben besteld :+

Goldwynn

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:10

Over een 'dienst' naar gasten toe gesproken ^^

Bij ons in het restaurant kan er zelf een pannenkoek worden samen gesteld. Als gasten dan iets samen stallen wat vies tegen blijft te vallen nemen wij die pannenkoek terug en wordt er kosteloos een nieuwe gebakken. Maar dit moet inderdaad niet iedere keer opnieuw gebeuren. Dat is nu ook net niet de bedoeling, maar vind het wel netjes dat mijn baas/manager dat aanbieden aan de gasten.

Ik heb ook verrekt veel zin in onze specialiteit deze maand :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:11

Mirjamsel, wat voor een A4 opschrijfboekje heb je bij je dan? :') Dat past toch nooit, haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:20

Goldwynn schreef:
Over een 'dienst' naar gasten toe gesproken ^^

Bij ons in het restaurant kan er zelf een pannenkoek worden samen gesteld. Als gasten dan iets samen stallen wat vies tegen blijft te vallen nemen wij die pannenkoek terug en wordt er kosteloos een nieuwe gebakken. Maar dit moet inderdaad niet iedere keer opnieuw gebeuren. Dat is nu ook net niet de bedoeling, maar vind het wel netjes dat mijn baas/manager dat aanbieden aan de gasten.

Ik heb ook verrekt veel zin in onze specialiteit deze maand :P

Ojee, ik hoop dat dat niet te vaak gebeurd? Dan blijf je bezig :=
Ik zou dan ook wel zeggen als ze een hele rare combinatie nemen 'Zou u dat nou wel doen?' :+

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:22

Valt eigenlijk wel mee. Ik werk er nu bijna een jaar en het is mij nog maar een keer gebeurt.
Meestal weten gasten wel dat alleen brie of alleen ui op een pannenkoek niet zo lekker is, hahaha.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:27

Courses schreef:
Mirjamsel, wat voor een A4 opschrijfboekje heb je bij je dan? :') Dat past toch nooit, haha.

Dat gaat hartstikke goed, gewoon op zo'n Amstelboekje. Die gebruik ik meestal tot 8 personen en dan gebruik ik een wat groter boekje voor grotere tafels, of ik vouw een placemat een paar keer dubbel. Ik schrijf ook niet alles lang uit, bijv.:
Carp
----
Vhs room
----
DB

En dan is er nog genoeg ruimte voor extra aantekeningen, voor mensen die bijv. geen kaas of geen saus o.i.d. willen.
Ook handig als je een menu hebt dat je apart moet invoeren. Dan zetten we er MENU boven. Onwijs overzichtelijk en heel praktisch bij het uitserveren. Tenzij de mensen stoelendans gaan doen, haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:35

Ojee, afkortingen :') daar begin ik echt niet aan, ik vergeet altijd wat het betekent :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:01

Ik werk eigenlijk altijd met;

D.haas, carp. proev. Asp Flamande.
Sommige dingen schrijf ik volluit, andere niet. Heb ik niet echt een exacte lijst voor die ik gebruik zeg maar :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:05

Mijn grootste ergernis is als een restaurant belooft dat de keuken wel rekening kan houden met mijn voedselintolerantie (suiker) maar ik dan een compleet fantasieloos alternatief krijg. Bijvoorbeeld fruit als toetje terwijl de rest van het gezelschap aan de taart/ijs etc zit. En dat terwijl er heel veel alternatieven te bedenken zijn in plaats van het gebruik van suiker. Ik kan thuis ook wel een appel schillen of een paar aardbeien mooi op een bordje leggen. Daarom vraag ik er niet eens meer naar maar bestel ik standaard koffie na.

En een andere grote ergernis is wanneer de helft van de tafel bediend wordt, en de andere helft nog 10 minuten of langer moet wachten op het voor/hoofd/na gerecht. Laatst gebeurd bij een pannenkoekenhuis, met een gezelschap van 6 mensen. Daar gaan we dus niet meer heen.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:13

Even aan de mensen die de mail van de manager belachelijk vinden;

Zou jij het serieus nemen als je als eigenaar een klacht kreeg ''Ik wou graag kaviaar in plaats van kipsaté want ik lust geen kipsaté en het haar van uw personeel zat in een lelijke paardenstaart.'' :')
Beetje overdreven ja, maar dit is waar imo de klacht op neer komt. Daar ga je toch niet zereneus op in? :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 22:23

Moet zeggen dat wij ook inspiratieloos zijn qua suikerloze dessert? Hoe lang van tevoren had je het doorgegeven?

En ik zou nog wel serieus reageren. Dan kun je uitleggen waarom je kipsate hebt ipv kaviaar en waarom ze een paardenstaart in hebben. Mondelinge reclame.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:27

CoronaLime schreef:
Even aan de mensen die de mail van de manager belachelijk vinden;

Zou jij het serieus nemen als je als eigenaar een klacht kreeg ''Ik wou graag kaviaar in plaats van kipsaté want ik lust geen kipsaté en het haar van uw personeel zat in een lelijke paardenstaart.'' :')
Beetje overdreven ja, maar dit is waar imo de klacht op neer komt. Daar ga je toch niet zereneus op in? :+

Die kipsaté heb je toch echt zelf besteld :=
Even een beetje een late reactie: hoe kan je carrot cake nou niet lekker vinden? :')
Had je het wel geproefd? Zo niet: foei. Zo ja: had je het terug kunnen sturen, zo van, dit is niet goed wij willen wat anders :j

Als je vindt dat het personeel er onverzorgd bij loopt vind ik dat je daar best een opmerking over mag maken. Kan me nou echt niet voorstellen wat voor uitstraling je wil bereiken met pyjamabroeken. Dat je achterloopt op modegebied? Dat je personeel lui is? Of was het in het restaurant bij een fitness ofzo? (Want daar lopen ze bij ons ook in trainingsbroeken, maar dan wel van die glimmende zeg maar, geen pyjama's :+ )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:34

Ik vind dat altijd zo flauw; "daar gaan we dus niet meer heen!"
We zijn allemaal mensen, en mensen maken fouten.
Als het nou áltijd gebeurt, of dat je ergens nog nooit tevreden naar huis bent gegaan oké.
Of echt onbeschoft behandeld en het bestek nog naar je hoofd hebt gekregen toen je op hoge poten de deur uitstapte, ja oké.

Maar ik zie hier mensen die met Koninginnedag helemaal pissed zonder wat te zeggen zijn weggegaan "als ze het niet aankunnen moeten ze ons geen tafeltje geven!" en dan denk ik ja jeetje, die mensen doen hun best om nog een tafel te vinden, lopen waarschijnlijk al de hele dag hun poten onder hun lijf vandaan met allemaal dronken mensen en misschien een leger invalkrachten die er normaal niet werken, misschien een manager die vergeten is door te geven dat er een tafel bij is gekomen, en hebben het gewoon totaal niét doorgehad dat ze een tafel vergeten waren, ik vind dat gewoon een beetje raar om dan zonder er wat van te zeggen weg te lopen.

Ik heb het zelf ook een keer gehad hoor, vergeet het nooit meer omdat het nog een BN'achtig iemand (ooit weervrouw) was ook.
En die kwam altijd met haar man en gezellig en lang tafelen en weet ik het wat, en ineens kwamen ze met zijn tienen op zaterdagavond op het drukste moment van de week, allemaal jankende kinderen en wilden persé in mijn wijk zitten die daar niet op gebouwd is (omdat ik nog 5 andere kleine tafels ook moest bedienen en ik hád al de grootste wijk en voor groepen hadden we een soort achter/ tuinkamer maar die was anders ingericht) en het ging niet snel genoeg (omdat mensen met kinderen altijd snel snel willen eten) ik heb de benen onder mijn lijf vandaan gerend en ze gingen op hoge poten weg "we waren altijd tevreden maar na vanavond komen we hier nóóit meer!" en ik heb ze nooit meer gezien.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:37

Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik dacht 'hier ga ik nooit meer heen'. Hooguit 'dit bestel ik nooit meer' ofzoiets :D of wanneer het toch ietsje duurder blijkt dan verwacht.
Mja als mijn eten echt ranzig is (als in niet vers, haren in het eten etc) dan hoef ik er echt niet meer heen hoor :r uitzendkracht of niet, je kan toch wel zien of je eten nog goed is? En haren in het eten, dat hoort niet eens te kunnen..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:46

Ik had het niet over haren in het eten?

*edit ik refereerde aan bijv. het pannenkoekenhuis van een paar posts terug.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:08

Was denk ik ook een voorbeeld.

Ik ga ergens niet meer terug als het een keer heel slecht was en niet druk. Nu kom ik zelden ergens twee keer dus dat scheelt :D ik weet uit mijn eigen ervaring dat een bedrijf van drukte heel slecht kan worden en idem dito met te rustige dagen (verslapte aandacht).

Nu ben ik zelf ergens 3 keer geweest. Eerste keer met zn drie en was het redelijk, tweede keer met een groep was het gezellig maar de laatste keer was een ramp..
Ik wilde lekker gezellig uiteten met mijn vriend. Het was ontzettend druk dus ik dacht goh lekker de tijd nemen vanavond. Werd er bij het opnemen (vast 3 gangen menu) gevraagd of we ook alvast het dessert door wilden geven want het was druk. Die snapte ik niet helemaal maar daarna wel. Alle drie gangen zijn er doorheen gejaagd. Ik zeg niet dat ik er nooit meer heen ga, maar ik hou niet van restaurants waar ze zoveel mogelijk 1 tafel bezet willen op een avond..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:13

Nicolletje schreef:
Ik had het niet over haren in het eten?

*edit ik refereerde aan bijv. het pannenkoekenhuis van een paar posts terug.

Nee het was ook maar een voorbeeld :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:19

Haren in het eten vind ik echt goor trouwens.
Wat ik tegenwoordig vaak zie zijn meiden die zichzelf zó geweldig vinden dat ze de hele tijd met hun haar wapperen, hun haar dan weer los, dan weer in een knotje, dan weer los doen, of door hun haar kammen met hun vingers, bah.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:25

Haha ja vies :o wij dragen een soort hoedje en daar stop ik meestal m'n knot in. Ik heb heel agressief haar (lees: puntig en wappert alle kanten op als ik me omdraai) dus een knot is wel nodig O:)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:35

Magrethea, wat moet ik me bij puntig haar voorstellen? :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:38

Haar met dode punten dat al in geen tijden een kapper gezien heeft :')

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:41

Zo gingen wij eens naar een strandtent om te eten. Zag er leuk uit, werden in eerste instantie netjes geholpen en alles werd opgenomen. Na ruim een uur nog geen voorgerecht gezien, dus wij vragen waar het blijft 'ja het is erg druk, komt er zo aan'(en dan nog lege tafels te over hebben 8)7 ) Vervolgens komt ze na een half uur aan het tafeltje naast ons vragen 'of het smaakt', waarop ik heel sarcastisch antwoord (ik was nog jong :') ) 'nee, we hebben namelijk nog niets...'

Uiteindelijk na 2,5 uur kwam het hoofdgerecht eens op tafel na een opmerking van mn vader 'moest de kok de ingrediënten nog overzees halen?' Vervolgens komt de bediening op hoge poten naar ons toe en begint een partij te blêren 'JA, EN IK HEB MN EIGEN RONDJE EN DAAR HOUD IK ME AAN EN BLA BLA BLA'.
Moet je net mn pa hebben, die blijft dan zo heeeeerlijk onverstoorbaar en zegt doodleuk 'dan is het vast geen rondje, maar een ovaaltje, aangezien je bij ons in al geen 2,5 uur geweest....'

Tsja, en leuk of niet voor de bediening, maar we zijn er ook nooit meer geweest en ik ben ook niet van plan te gaan ook :n Een slechte indruk is zo gemaakt....

Aan de andere kant gaan we vaak naar 2 dezelfde restaurants en daar kennen ze ons/mij ondertussen zo goed, dat ze al opnoemen wat we te drinken willen en mijn complete bestelling al weten (ik verander nooit <<) ) en dát vind ik wel weer gaaf!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:48

Ik roep best wel vaak daar ga ik nooit meer heen. En dat doe ik dan ook niet. Je gaat een avondje uit omdat je beter verzorgd wil worden dan thuis. Omdat je het gevoel wil hebben dat het voedsel zonder moeite op je tafel word getoverd. En daar gaat het vaak mis. Het ziet er gewoon vaak uit alsof het te veel moeite kost, er word te dramatisch gezucht (of geroepen dat dat toch echt niet kan).
Thuis zetten de meeste geen gechipte schalen voor hun neus, hoeven ze geen uren te wachten en dat soort dingen.

Maar in de categorie frustraties. Ik ging nog niet zo lang geleden ergens eten. Luxe, duur en mikkende op een ster. Dus ja, je mag wat verwachten... Ik was er als vegetariër zwaar uit de toon, en de gerechten waren tamelijk smakeloos en inspiratieloos. De rommelige bediening maakte het niet beter. Borden niet weghalen, 3 amuses + brood van zelfde bordje, niet onthouden wie wat besteld enz.

Maar er waren 2 echt grote ergenissen. 1 is net zo oud als de weg naar Rome en kom ik vaak tegen. Als niet alcohol drinker (allergisch) word je als alternatief gewoon niks aangeboden. Let wel, men gaat er automatisch van uit dat je de rest van de avond wel water drinkt. In dit geval was het nog erger omdat mijn tafelgenoten netjes bij elk gerecht de bijpassende wijn werd ingeschonken en mij liepen ze voorbij. Dus ik moest me bedienen van Bru water op tafel. Tot ik er wat van zeg, maar dat dan ook de hele avond blijven herhalen, "mag ik ook wat te drinken".

De andere is een nieuwe en echt 1 waarom ik nooit meer terug ga naar dit restaurant. Tocht, ja echt. Ik zat zo erg op de tocht dat ik 2 dagen later nog krom liep van de spierpijn. En daar was volgens het restaurant toch echt niks aan te doen. En dat dineert niet lekker.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:52

Huh... kennen ze daar geen frisje? >;) Cola, Sinas, 7-up? Of zeg ik nou iets vreemds???