Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:21

Jolien87 schreef:
Daphne__ schreef:
Pff, sommige mensen 8)7

Had gereageerd op een kooitje, stond teab bod en ''doe een leuk bod en hij is voor jou!''. Dus ik doe een bod. Krijg ik een berichtje; Ik vind je bod véél te laag, mijn vraagprijs is 5 euro hoger! :=

Vraagprijs? Veel te laag? :')

Misschien dan ook handig als ze de vraagprijs erbij vermelden;)
Ik vind het ook altijd zo vervelend wanneer je om een richtprijs vraagt, dat je terugkrijgt: 'wat heb je zelf in gedachten?'
Ik bedoel, een verkoper heeft toch altijd wel een bedrag in gedachten.
Bied je te laag, krijg je zonder pardon op je donder van de verkoper. Bied je te hoog, dan zal de verkoper snel akkoord gaan zonder te vermelden dat je eigenlijk ruim boven de vraagprijs zit.
Als ik iets te koop aanbiedt en iemand bied boven de vraagprijs, dan ben ik altijd wel zo eerlijk om te vermelden dat de vraagprijs toch een stukje lager ligt.
Dat vind ik wel zo eerlijk naar de koper toe en dit wordt toch altijd wel gewaardeerd denk ik.
We blijven wel Nederlands natuurlijk ;)

Denk dat veel verkopers daar ook op doelen!

Ik ben soms ook heel gemeen... Dan bied iemand bijv op iets 30 euro en dan zeg ik, er is via de mail al 32,50 geboden, dus wat doet u? En dan doel ik erop dat ze er 35 van maken, dan is het verkocht := best gemeen..... _-:(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:22

Jolien, Dat doe ik dus echt niet!! Iemand biedt dat omdat hij/zij dat dan waard vind. Veel verkoop ik onder de prijs die ik in gedachten heb (moet echt flink aan het ruimen :P ) en als dan eens voor wat meer dan dat ik in gedachten weg gaat, vind ik dat een fijne mee valler!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 00:14

Nadat ik zag dat ******* nog steeds haar advertenties in volle glorie op internet heeft staan, heb ik besloten haar het volgende bericht te sturen:

Citaat:
Beste ********,

Dat is toch je echte naam?

Als ik jou was zou ik heel snel al deze advertenties verwijderen waarin je artikelen aanbiedt die je in werkelijkheid niet verkoopt.
Er zijn een boel mensen die een x bedrag naar je hebben overgemaakt, maar nog steeds op hun bestelling wachten. Je mag hier wel een hele goede reden voor hebben anders zit je diep in de problemen.
Dit is geen dreigement, maar een waarschuwing. Volgens mij heb je namelijk niet in de gaten waar je mee bezig bent, je laat mensen voor tientallen euro's op je bankrekening storten. En wat krijgen ze ervoor terug? Slapeloze nachten.
Dit is ontzettend strafbaar wat je doet en ik sta dan ook op het punt om naar de politie te stappen om een melding hiervan te maken. Marktplaats is inmiddels op de hoogte.
Wat doe je? Blijf je stug volhouden en laat je het zover komen dat er een onderzoek naar je wordt opgezet? Of ga je nu ook zo flink zijn om de gedupeerden op de hoogte te stellen van de zaakjes waar jij mee bezig bent?

Aan jou de keus...

Als je niet wil dat ik een melding maak bij de politie doe je er goed aan om mij een bericht terug te sturen.

To be continued...

tinka__

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 01:12

Goede mail!

Wat een mazzel, dat ik altijd nog even de verkoper nacheck via Facebook geprobeerd en daarna even Google en hier terecht kwam. Ook ik had een deal met haar gemaakt nadat bij mij er twijfel kwam toen ik het net wilde gaan overmaken. Dit omdat alle foto's duidelijk anders waren, meeste zou nieuw zijnn en andere dingen amper gebruikt. Prijs was ook te mooi om waar te zijn. Ze zei dat ze nog meer dingen had maar het zoveel werk was om op marktplaats te zetten. Mocht iemand er baad bij hebben kan ik mijn mail contact doorgeven.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 07:41

Jolien87 schreef:
Nadat ik zag dat ******* nog steeds haar advertenties in volle glorie op internet heeft staan, heb ik besloten haar het volgende bericht te sturen:

Citaat:
Beste ********,

Dat is toch je echte naam?

*knip*

To be continued...

een soortgelijke mail heeft ze zondag van mij ook gehad,
Waarop ik het bericht terug kreeg:

"wordt morgen verstuurd "

Nou, zullen we een gokje wagen of er vandaag inderdaad een pakket wordt afgeleverd ?
Ik gok zelf van niet....

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 07:43

Ik gok ook dat er niks verstuurd word.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:36

Batlow schreef:
Ik ben soms ook heel gemeen... Dan bied iemand bijv op iets 30 euro en dan zeg ik, er is via de mail al 32,50 geboden, dus wat doet u? En dan doel ik erop dat ze er 35 van maken, dan is het verkocht := best gemeen..... _-:(

Tja, hier is vaker een discussie over geweest hier op bokt. Mensen zoals jij zijn dus de reden dat zodra iemand aankomt met "ik heb via pb, e-mail, telefoon een hoger bod gehad" ik zeg dat ze het artikel mogen houden, geen interesse meer, ik ga er tegenwoordig al gelijk vanuit dat ze liegen dat ze barsten om meer geld te kunnen vangen.

Ik vind het heel dapper dat je het hier durft te vertellen (bijna trots?), je bent de eerste.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:37

Inderdaad, vaak negeer ik het ook en zoek ik naar iets anders.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:12

Gisteren ook weer een "fijne" marktplaats ervaring gehad :roll: . Ik had op 2 camera's geboden en kreeg van beide verkopers het antwoord dat ze 50 euro meer wilden hebben. Dat is natuurlijk hun goed recht, maar ik wilde niet meer dan mijn bod voor een gebruikte camera geven, omdat ik anders liever een nieuwe die ook nog kan filmen, meer megapixels en garantie heeft wil kopen, dus dat netjes geantwoord. Krijg ik van de één een vriendelijk mailtje terug dat ze dat wel begreep, maar van de ander kreeg ik toch een boos mailtje terug dat het belachelijk was dat ik er niet meer voor wilde geven ... . Uhmm, mag ik dat nog even zelf beslissen >;) ?

Als mensen mij zeggen dat ze via de mail een hoger bod hebben gehad zoek ik ook naar iets anders.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:18

ik snap niet waar mensen het lef vandaan halen om zo raar te reageren op de mail:S het is toch niet normaal dat je zo uitvalt naar mensen

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:23

las mensen mij zeggen via de mail dat ze het bedrag wat ik minimaal te hoog vind, dan zeg ik altijd dat is geen probleem, bedankt voor u reactie, en ik wens u nog veel succes met u zoekt tocht.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:25

Ik heb af en toe het gevoel dat mensen de waarde van het artikel dat ze willen verkopen ietsje te hoog inschatten en dan beledigd zijn dat een ander de waarde wat lager inschat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:28

Wat ik vrij irritant vind is dat wanneer je insteld dat ze kunnen bieden vanaf een bepaalde prijs (ik zet dit ook altijd erbij in de tekst, dus bieden vanaf)
Dat ze je dan gaan mailen met een belachelijk laag bod.
Gisteravond ook weer. Een wat duurder artikel, bieden vanaf €299,- Staat ook bij had het ivm het gewicht niet via post.nl verzonden kan worden, dus via DHL.
En dan via de mail een bod doen van € 100,- incl. verzenden. |
Netjes terug gemaild dat de geboden prijs te laag is en dat het hun wellicht ontgaan is dat het bieden vanaf €299,- is.
Krijg ik vrij snel een mail terug. Dat ze dat wel gezien hadden hoor, maar hoopte dat ik het voor € 100,- incl. wilde verkopen aan hun.
Maar wanneer ik het toch ervoor wilde verkopen hun mailadres open bleef staan.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:32

Denk dat er soms vergeten wordt dat er al weer nieuwere en betere artikelen uit zijn die vaak nieuw minder kosten dan het tweedehands artikelen nieuw gekost heeft.

Dat mensen dan onder het vanaf bod gaan bieden begrijp ik ook niet, dat zet je er niet voor niets bij.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:35

GamblersCup schreef:
Ik heb af en toe het gevoel dat mensen de waarde van het artikel dat ze willen verkopen ietsje te hoog inschatten en dan beledigd zijn dat een ander de waarde wat lager inschat.

maar sommige kunnen ook over drijven.
een keer gehad dat iemand er ruim € 50,- boven de huidig nieuwprijs voor wilde hebben.
en hij werd me toch boos dat ik zei dan ga ik liever naar de winkel dan ben ik € 50,- goed koper uit :')

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:36

Ik heb haar ook een mail gestuurd gisteren met het bericht dat ik aangifte ga doen, maar daar reageert ze niet op.

Maar ik heb hetzelfde met bokker donnaa... ook al vet lang geleden geld over gemaakt en nog is de pad niet verstuurd. Gaat ook om een anky pad... Kent iemand haar?
Vind het zo vervelend he

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:38

ik heb ook op iets van die ********** gereageerd na dat ik een mail had gestuurd welke maat hoor ik niks meer van d'r

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:39

Daniellejody schreef:
Maar ik heb hetzelfde met bokker donnaa... ook al vet lang geleden geld over gemaakt en nog is de pad niet verstuurd. Gaat ook om een anky pad... Kent iemand haar?
Vind het zo vervelend he

Mods een berichtje erover sturen.
Want als je op haar naam zoekt is ze eergisteren hier nog online geweest.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:04

Ik heb **** een paar dagen geleden dus een berichtje gestuurd, dat ik interesse had in een setje *kuch* maar daar heb ik ook niets meer op terug gehoord!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:06

Ik denk dat haar vader even los is gegaan en dat ze niemand meer berichtjes wil/mag sturen tot alles is opgelost :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:09

Moderatoropmerking:
Volgens mij ben ik niet duidelijk genoeg geweest, want jullie gaan gewoon keihard in tegen de modopmerking die hierboven is gemaakt. Maar het is niét de bedoeling om hier door te gaan met jullie klopjacht op de oplichtster. Ook niet als je de naam vervangt door sterretjes. E-mails plaatsen etc. is niet de bedoeling. Bij deze dus het dringende verzoek om hiermee op te houden. Dit heeft absoluut niets te maken met het feit dat wij oplichters zouden beschermen (zoals hierboven beweerd wordt), maar met het feit dat Bokt gewoon niet de plaats is om dit op te lossen.

Jullie kunnen met jullie problemen naar het beheer van Marktplaats of de politie, maar dit topic (of Bokt in het algemeen) is daar niét de plaats voor. Dit is het laatste verzoek om hiermee op te houden. Er zijn genoeg andere websites waar je terecht kan met waarschuwingen voor oplichters.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:20

ik heb er langer als een week over gedaan, maar als het goed is wordt vandaag mijn westernpad opgestuurd:), kan ik er zaterdag mee rijden.

jammer dat de klopjacht niet verder gaat, ik vond het best interessant :').

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:37

nee, jullie beschermen ze niet, maar houden ze het hand boven het hoofd zodat ze vrij verder kunnen gaan
ik kan al een aantal namen en voorbeelden noemen hoor, " mevrouw de mod"

ik vind het een goede zaak dat het juist hier aan het licht is gekomen en nu eindelijk gedupeerde er wat aan kunnen doen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:42

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:44

ja steek je kop maar in het zand... :roll: