Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:14

Oeh, voor 160 kom ik hem vandaag nog halen :j :D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:18

Hahahaahaha

Zo had ik derby laarzen erop staan. NIEUW!!!
Ik had ze gekocht maar wegens ziekte tijd niet kunnen rijden.... Toen ik weer kon rijden paste ze niet! Alles geprobeerd maar helaas.

Twv! €350,-!!!

Krijg je een berichtje.
Voor €50,- kom ik ze direct halen.

Toen heb ik gestuurd. Is prima.
Dat mens helemaal gelukkig. Wat is je adres ik ben er snel.

Ik zeg... maar ho even voor €50,- zeg je he? Dan hoop ik niet dat je er van uit gaat dat je de laarzen mag ophalen? Ik zal de rist er even voor je uit halen, en dan kun je die zo mee nemen.

Ja sorry hoor! Maar €50,- voor nieuwe derby laarzen. Dit snapt een mens toch zelf ook wel?
Van passen was geen sprake. Dus dan weten jij en ik dat ze ze wilde kopen voor verkoop. Dit is niet zo erg maar dan weet zei net zo goed als mij wat de nieuw prijs is haha. Hou toch op zeg.

Inmiddels pas ik ze gelukkig weer! En gebruik ze lekker zelf. Stuk minder gedoe zeg haahah

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:19

Everytime schreef:
Ik zou 18 euro ook goed vinden hoor als het verzonden moet worden komt er nog een paar euro bij. Anders kan je het beter in de winkel halen. :')

Ik heb een winkel, maar dat is voor sommige niet helemaal duidelijk.
Op de site staat de broek gewoon voor de nieuwprijs, maar omdat het de laatste is mag die evt goedkoper weg.

Maar als mensen dat niet willen, dan hebben ze pech.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:30

Oo nouja voor een winkel is het anders, maar dat zei je er niet bij. :))

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:34

@ Gerda20
Zeg dan gewoon gelijk dat je het te laag vindt..
Ik vind het nogal flauw om 'akkoord' te gaan en dan te zeggen dat het een 'grapje' is..

En tja voor de mensen die biedingen te laag vinden daar heb je nu bieden vanaf voor.
Zo maak je voor iedereen duidelijk hoeveel je er minimaal voor wilt, heb je ook geen gezeur met lage biedingen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:37

Bieden van 200 had ik er staan

Ik had er ook de nieuw prijs staan.

Mensen snappen dit toch? Misschien flauw maar.....We weten allemaal wat het kost.
En net wat HTM zegt....
Dit waren dan mijn eigen gekochte laarzen.
Maar ik kan ook niet mijn dekens ineens verkopen van 40 naar 10 bij wijze van.
Prijs na kwaliteit. Kunnen ze een ander krijgen voor €5,- als je verder geen eisen hebt dan alleen een maat. Nou dan geef ik mensen groot gelijk dat ze dat doen.

Maar mensen maken al snel de fout. Om te zeggen ja maar voor €10,- heb ik een nieuwe
Dat kan, en zoals ik net ook zeg als je verder geen eisen hebt moet je dat ook gewoon doen.
Maar een deken voor €40,- bijv. Die in de winkel €60,- kost Kan niet ergens anders nieuw voor €10,- zijn.
Ja of je hebt echt mazzel.
Maar dan heb je wel een nieuwe deken voor €10,- maar een andere deken andere kwaliteit.
Nogmaals dat geeft niks maar zeg dan niet zwart wit ja maar voor €10,- heb ik hem ook nieuw
Laatst bijgewerkt door CoSnuf op 29-11-11 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:40

ikzelf heb ook nooit wat mee gemaakt met rare kopers. Wel heb ik vaker gehad dat iemand gewoon niet het fatsoen had even terug te mailen als ik op een advertentie reageerde met geen intresse of dat ze al voorzien waren. En dan heb ik het dus niet om een belachelijk voorstel maar bv iemand die een verzorgster zocht voor haar/zijn paard. of iemand die in vakantie een oppas zocht voor hun dier.

wat derby heeft gedaan vind ik overgins ook echt niet netjes! zeg idd gelijk dat je niet akkoord gaat.

Wel heb ik in een spelletje al mee gemaakt dat ik absurde prijzen geboden kreeg voor iets wat in het spel heel duur is... terwijl er vaak ook stond waarvoor t anders geruild mocht worden bieden ze toch iets totaal anders, of als er niet staat dat er onderhandelt kan worden over de prijs dat ik alsnog een mail krijg met rare biedingen (bv je verkoopt iets voor 150.000 en ze bieden 700 en iets nutteloos, ja daag) dus dat er zoon mensen bestaan dat weet ik wel ;)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:47

Ik ben een tijdje met mensen aan het heen en weer mail geweest over een Ideal dubbelspantuig. Z.g.a.n., niet duur, precies wat ik zoek! Ik was het eigenlijk al met hun eens geworden dat ik het tuig over kon nemen als het er goed uit zag. Omdat het voor mij een aardig eind rijden is en ik op een zaterdag in de buurt zou zijn heb ik ze een paar dagen voor de tijd een mail gestuurd of ik dan langs kon komen, telefoonnummer erbij zodat ze eventueel konden bellen. Niks gehoord, totdat ik natuurlijk net weer thuis was :D Hele tijd met mevrouw aan het bellen geweest, hele vriendelijke mevrouw, kreeg bijna alle levensverhalen van hun ponies te horen :+ Het was een ouder vrouwtje dus ik dacht, ze zal wel even verlegen zitten om een praatje dus ik heb mooi naar haar verhalen geluisterd ;) Totdat we dus (eindelijk ;) ) op het tuig kwamen. Het kwam er op neer; ze wist eigenlijk nog niet of ze het tuig wel wilde verkopen?? :? Lang er wat omheen praten, als er een liefhebber zou zijn dan mocht het weg ( 'mevrouw, die liefhebber daar spreekt u nu mee :P . Wilt u het aub voor mij reserveren? ' ). Uiteindelijk toen ik zei dat ik binnen toen en 2 weken wel weer in de buurt zou zijn (mijn opa woont 30 km daar van af)zei ze; 'als je naar je opa gaat moet je maar even bellen, misschien is het tuig er dan nog wel.' Euhhh mevrouwtje, wat wilt u nu? :P

Al met al; ik heb dus nog geen tuig, wil heel graag dit tuig maar mevrouw is er nog steeds niet over uit of ze het wel of niet kwijt wil ,terwijl het al heel lang op internet staat. Als ik dus straks weer naar opa ga dan bel ik haar gewoon dat ik er eventueel zo en zo laat kan zijn om het tuig te bekijken en over te nemen. Misschien dat ze het dan toch aan 'de liefhebber' kwijt wil ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:59

Ik heb laatst een aantal dingen verkocht:
Niuewe weatherbeetha staldeken, kostte 120 euro in de winkel. Mijn paard pastte deken niet goed, andere paard verkocht, dus deken met alle kaartjes er nog aan lag er nog. Uiteindlejk voor 40 euro weggedaan. Niemand wilde meer betalen.
Nieuwe hoofdstellen van Chetak, 12 euro, winkelprijs 60 euro, ook met kaartjes er nog aan.
Rijbroeken wil kennelijk niemand hebben, nou ja, dan heb ik nog voor 10 jaar op voorraad.
Ik heb nu nog een springzadel liggen met nieuwpirjs van 1100 euro, een Zaldi Oro, in mooie kleur bruin. Nieuwprijs is kaal. Zadel is 10 keer gebruikt, maar past gewoon niet op mijn paard. Ik vraag er met singel en beugels e.d. 500 euro voor, lijkt wel te veel, niemand die het wil hebben. Ik vroeg eerst 650, maar lager dan 500 ga ik niet. Is een koopje toch? Heb je gewoon een nieuw zadel voor minder dan de helft van de nieuwprijs. Zadel staat echt al hele tijd te koop. Is zelfs nog niemand geweest om te passen.

Tweedehandsspullen leveren minder dan de helft van de nieuwwaarde op. Dat is ook logisch, ook nieuwe spullen van particulier mag je op 50% zetten. Maar sommigen willen inderdaad voor dubbeltje op eerste rang zitten.

Ik heb ook wel eens teruggemaild bij heel laag bod: in de advertentie staat tegen elk aannemelijk REEEL bod. En dit is niet reeel en dat weet je zelf ook wel.
Laatst bijgewerkt door germie op 29-11-11 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:01

ik had jaren geleden een mooie oldtimer John Deere tractor op mp te koop staan,
er moesten wat dingen aan gebeuren maar dat hebben we duidelijk gezegt.
geinteresseerde koper wilde hem wel hebben voor het door ons gevraagde bedrag,
de trekker werd opgehaald door 2 mannen, de koper kon zelf niet komen, die was net thuis uit het ziekenhuis.
ze hebben dat ding zo opgeladen, betaald en weggereden, kreeg ik later telefoon van de koper:
ik had hem opgelicht, want dat ding was helemaal niet goed, er mankeerde van alles aan...enz
dan had je hem toch zelf op moeten halen, dan had je hem kunnen bekijken, uitproberen, enz. zei ik tegen hem.
die 2 mannen hebben hem niet eens bekeken, gewoon direct op geladen.
tja, daar kan ik niets aan doen.

later ook met een caravan:
handelaar wezen kijken, dat ding is door hem echt van binnen en buiten helemaal bekeken.
we hadden hem voor een prikje te koop staan, was een oud beessie, maar verder helemaal goed, niets stuk of verrot oid. weinig gebruikt, netjes binnengestaan, muv de vakanties natuurlijk.
belde hij de volgende dag op: we hadden hem een poot uitgedraaid, opgelicht enz.
ik snapte er niets van, de caravan was helemaal goed, alles werkte enz.
hij zou er een zaak van maken, bla bla bla
prima zei ik, nooit meer wat van gehoord.
wie draait wie nu een poot uit??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:07

Zo heb ik ook een keer een zadel verkocht, notabene bij de mensen thuis afgeleverd (ik moest redelijk in de buurt zijn). Dag later kreeg ik mail, ja, boom is gebroken, of ik even 40 euro wilde overmaken (ging om zadel van 50 euro, en boom was in orde, dat heb ik zelfs nog laten zien). Want dan had ik mijn kosten er weer uit werd er gezegd, ik had immers het zadel gebracht.
Ik heb teruggemaild ze kunnen de 40 euro komen halen, dan wil ik het zadel terug, want als het echt stuk is wil ik dat uiteraard zien.
Nooit meer wat van gehoord. :P

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:38

Sommige mensen op marktplaats!

Ik liet altijd honden uit voor andere mensen voor een kleine bijdrage.
Kreeg ik een telefoontje ( had op mp adv staan )
Of ik dierens3x met zijn hond wou.. ? :? :? :?
Sorry hoor maar die gozer is echt heel ziek.. :\ >;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:41

Ik zet veel spullen voor mijn vader op marktplaats. O.a. een nieuwe Ford 6-cd wisselaar die 600 euro kost als je um nieuw wil hebben.
Nu had mijn vader een andere navigatie in de auto laten zetten, dus de radio is er uitgehaald en nooit gebruikt, helemaal nieuw vanuit de fabriek. Codes de hele mikmak zit er bij.

Nu staat bij mij de optie 'bieden' altijd al uit, dat vind ik gewoon onzin. En in mijn advertentie staat wat het minimale is wat ik er voor wil hebben (400 euro).

Krijg ik een mailtje:

Voor 15 euro kom ik hem morgen ophalen...

Meer stond er ook echt niet in, tsja... dan stuur ik terug:

Doe er 385 euro bij en hij is van u.

Ga toch weg, ik heb geen zin om mijn tijd te verdoen met die onzin biedingen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:47

Voor 70 Euro heb je een JVC/Sony met een USB aansluiting....
Mensen willen geen cd-wisselaars meer, leuk als het (gratis/goedkoop) in de auto zit, maar tegenwoordig gaat het allemaal via de MP4-speler/USB-stick.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:48

Brainless schreef:
Voor 70 Euro heb je een JVC/Sony met een USB aansluiting....
Mensen willen geen cd-wisselaars meer, leuk als het (gratis/goedkoop) in de auto zit, maar tegenwoordig gaat het allemaal via de MP4-speler/USB-stick.

Niet mijn probleem. Dan kopen ze lekker een andere en moeten ze niet op een 6-cd wisselaar reageren.
Wij hebben 600 euro voor dat ding neergelegd en ik ga echt geen genoegen nemen met 15 euro.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:53

Voor 500/600Euro kun je een officiële radio (incl wisselaar/stuurbediening) met navigatiesysteem! laten inbouwen bij de Forddealer.
Dus 600 Euro voor alleen een radio met wisselaar is een boel geld.
Vandaar mijn reactie.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:04

Ja wat mensen willen of niet willen, als ze voor ander geld iets anders kunnen krijgen moeten ze daarop reageren.

Ik heb ook speakers erop staan. Hebben nog geen maand in mijn auto gezeten.
Kocht een andere auto. Speakers passen er niet meer in dus heb ze weer netjes in doos gedaan.
Zien er als nieuw uit.

Heb er 100 voor betaald en voor de helft mogen ze weg.
Krijg ik een mailtje van €15,- dus ik zeg sorry voor €50,- mogen ze weg.
Krijg ik bericht. Ja voor €30,- heb ik ze nieuw.

Dus dan denk ik?? als dat zo is.... waarom bied je dan op de mijne van €50,- die een maand oud zijn €15,-
Terwijl je na jou zeggen voor €15,- meer een nieuw setje hebt.

Dan leg je er €15,- bij en je hebt nieuwe.
Heb je dit geld niet dat kan natuurlijk dan moet je opzoek gaan naar iets anders.
Als ik ze op bieden had gezet dan ben je vrij om te bieden.
Maar als er een prijs bij staat. En komt met een verhaal de je €15,- geeft omdat je voor €30,- nieuwe hebt... Tja verkeerde advertentie aangeklikt denk ik dan maar.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:24

Brainless schreef:
Voor 500/600Euro kun je een officiële radio (incl wisselaar/stuurbediening) met navigatiesysteem! laten inbouwen bij de Forddealer.
Dus 600 Euro voor alleen een radio met wisselaar is een boel geld.
Vandaar mijn reactie.

Dat is ook precies wat er is gebeurd. Maar omdat mijn pa een andere navigatie wilde is deze er uit gehaald.
En hij staat ook niet voor 600 euro, maar 450

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:26

Ik kan mijn mobiele telefoon aan mijn neefje verkopen. Dan doe ik hem wrs wel voor 25 (a)
Maar je hebt er rare snuiters tussen zitten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:03

Ik vind dat verhaal met die laarzen/rits voor 50 euro beetje flauw. Zeg dan gewoon gelijk dat je hier niet mee akkoord gaat ipv heen en weer mailen. Waar je de tijd voor hebt :')

Dat tweede verhaal herken ik wel. Heb ook wel eens mailtjes gehad met voor 5 euro meer heb ik het nieuw/beter/ etc. Euh ja dan koop je het daar toch. Of hele mailtjes over dat ze mijn prijs te hoog vinden, ik heb al wel eens teruggestuurd of ze zo'n verhaal ook in een winkel gaan afsteken tegen de kassamevr. als ze een truitje zien dat ze eigenlijk te duur vinden. Als je de prijs te hoog vindt dan klik je óf op het rode kruisje of je biedt wat je er wel voor wil geven :')

En och.. ik heb ook wel eens flinke 'rotzooi' erop gezet. Je weet maar nooit of je er iemand blij mee kan maken. De prijs maakt mij dan ook geen fluit uit. In de prullebak kan het altijd nog. :')

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:17

Dat was inderdaad ook flauw. Maar goed, soms halen mensen het bloed onder je nagels vandaan.
Deze persoon had al vaak gemaild over dingen en altijd ver maar dan ook echt ver onder de prijzen.
Ze weet dat het niet weg gaat voor die prijzen.

Een kieffer hoofdstel nieuw met kaartje er nog aan bied ze €15,- voor
En ik stuurde vaak netjes een bericht terug dat dat echt niet kan.
Vervolgens een tijdje gewoon niet meer gerageerd. Maar als ze blijft door gaan....
Dan vraag ik mij echt af wat zo iemand nu eigelijk wil.

Ze weet als ze op mijn spullen bied dat ze van mij zijn. Daarbij weet ze ook dat wij dus al vele mails gewisseld hebben.

Op dat moment was ik er gewoon echt heel erg flauw van.

Dat was het zelfde als iets van mijn auto.
Wilde er €25,- voor hebben....
Die persoon bood elke keer €5,- mail contact mee gehad enzv.
Elke keer bood hij weer die €5,-
En ik verwijder, hij €5,-
En dit elke keer achter elkaar aan binnen 10 minuten had hij weer die €5,- geboden.
Tijdje laten gaan. Toen maar even laten weten dat dit toch echt niet de bedoeling was.
Vervolgens plaatst ie een bod van 340 euro ofzo iets.

(De prijs €25,- stond erbij)

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:27

Het is me een lol met marktplaats. Ik vermaak me er telkens weer mee. Ga me er ook niet aan irriteren ofzo. Heb al 2 x een auto te ruil aangeboden gekregen voor een iPhone, en laats een hele nieuwe dames fiets met bon voor een blackberry 9780. :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:56

HTM schreef:
Heb een nieuwe rijbroek op MP gezet met bieden erbij.
Nieuwprijs is 49,95 euro.
Vanochtend al 18 euro geboden, en die heb ik dus gewoon verwijderd, maar nu was er 10 euro geboden -:(-
hoe serieus willen sommige mensen dat je ze neemt???

heb ik ook al zovaak mee gemaakt.. maar 1 of 2 x gebruikt .. en dan beginnen ze idd met 10 of 15 euro.. echt zo vervelend.. en dan zet je het biedmetertje op bieden vanaf zoveel euro.. gaan ze je mailen: voor 20 euro haal ik de broek vandaag nog op..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:34

Ik snap echt niet waarom jullie die 'bied optie' nog actief hebben hoor :')

Als iemand serieuze interesse heeft, dan mailt deze wel. Die biedingen zijn toch altijd bullshit en zonde van je tijd. Daarnaast word de waarde nog eens flink naar beneden gehaald door idd de biedenen van 5 en 10 euro.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:25

Ik had iemand die de vraagprijs had geboden, dus gemaild dat ik akkord ga en of ze m wil verzenden of ophalen, Geen reactie meer.. :+
door de verhalen hier reken ik er al niet meer op, en word ik blij als er een serieus iemand komt! :D