Smerige dingen die je overkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartenn

Re: Smerige dingen die je overkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:52

Ik hou sowieso niet echt van vlees.

oliebol ik ruik ineens een kattenpoepwalm.. eens kijken waar het ligt ;(

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:53

Haha wat een smerige verhalen! Ik kan ook mee doen :p

Ben ook wel op een naaktslak gaan staan, echt smerig!

Kattenkots is mij ook niet onbekend :p

Maar het meest erge was nog die keer dat ik met blote voeten door hoog gras rende... Aan het end van de rit vroeg ik me af waarom dat 'gras' toch zo bleef wriemelen tussen me tenen....
Uiteindelijk bleken de wriemelende grassprieten een stuk of 10 geplette sprinkhanen te zijn die langzaam het leven lieten......... En die moet je er dan nog tussenuit pulken ook!

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:55

Iel die sprinkhanen :P

Geen poep kunnen ontdekken gelukkig. Dan is er denk ik net 1 op de kattenbak geweest :P

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:57

De hond die een pakje zware shag,en een pakje cigaretten op vreet,en vervolgens weer uit kakt,en kotst....men oh men....wat stonk dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:57

Oh bah bah bah bah........

Klopt Nemurin. Maar wij mogen geen rauw vlees eten, wel medium rare. Maar rauw niet.

Varkensvlees vind ik echt heel, heel vies. We mogen ze wel hebben trouwens maar niet eten.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:13

Ja geen rauw en op de juiste manier geslacht, toch?
Ik dacht dat Joodse mensen ook geen varkensvlees mochten, maar het mag dus wel?
Moslims mogen het niet omdat de imams de link hadden gelegd vroeger tussen varkensvlees eten en die parasieten in je hersens krijgen. Dus toen hebben ze het verboden omdat het tegen het geloof in zou gaan.

Heel slim van ze. :) Dat is pas je mensen beschermen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:19

Ik heb een keer gehad dat zo'n fietspomp die je op de fiets mee kan nemen het niet deed.
Dus ik een paar keer pompen,
werkt niet.
Dus ik in dat gaat je kijken zie er niks in zitten dus ik spuit dat ding richting mijn gezicht....
Komen er een stuk of 20 maden uit!!
vol in mijn gezicht!! :r

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:23

Ooooh ik heb ook wel eens gehad trouwens dat ik brood at, en ik vond het al wat droog maar vroeger was het van niet zeuren, ook droog brood moet op.

En er zat echt een behoorlijk taai stukje in...

Was het niet beschimmeld, maar groeide er dus wel gewoon een soort ingegroeide paddestoel in.
Nou toen had ik geen honger meer...

Sindsdien nog meer een afkeer van droog brood ook, dus als het nog goed is maar wel droog gaat het in de broodrooster of naar de vogeltjes.
Of ik laat mijn moeder 't opeten want die vindt wel dat dat hoort ofzo.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:30

Ik heb een paar weken geleden wat leuks gehad... had paard zn stal uitgemest voor het rijden, tijdens het rijden had de stalhulp er een nieuwe plak stro in gelegd. Ik na het rijden mn paardje afzadelen en op stal zetten, klets 2 tellen met een stalgenoot en ga vervolgens de plak stro opschudden... pak de plak van onderen beet, voelde warm en nattig...
Meneer had er in die 2 tellen dat ik niet oplette een heel stil plasje over gedaan ;(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:31

Gatverdamme Tammy!
De asielkat op de kinderboerderij waar ik vrijwilligerswerk lever had er ook een handje van om 's nachts als hij te lui was om naar zijn kattenbak te lopen over het hooi te zeiken.

Gelukkig hebben we hem dat afgeleerd, vraag me niet hoe, maar dat was echt zo goor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:54

Joodse mensen mogen idd geen varkensvlees. Mijn lief heeft er schijt aan, maar ik niet. Ik eet het dus nog altijd niet. Ben eens meegewerkt naar de slachteeij in Nijkerk, en ik vond paardenvlees toen best ook eerlijk vlees, en ook goed geslacht en zo, maar eten wilde ik het toch niet, instinctief heb ik daar weerstand tegen, het is niet koosjer, en rationeel kan ik er niks tegen hebben, maar toch eet ik het niet. Het is niet alleen het slachten, het houden is ook belangrijk, diervriendelijk, met respect voor het natuurlijke gedrag van het dier. Mijn geiten konden dus klimmen en krabben en grazen en slopen en springen, zoals een geit hoort te doen.
Dus een dier wat opgehokt is, mogen we ook niet eten.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:12

Ik vind paardenvlees ook gewoon... ja saai. :+ Heb het één keer gehad, nu was dat wel rookvlees en vind ik rookvlees ook ranzig... maar toch.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:15

Yamcha schreef:
At ik toch al niet, is niet koosjer. en.slecht voor. je.

dat is onzin, varkensvlees is niet slecht voor je. Uiteraard wel als ze ziektes meedragen, maar dat kun je ook met koeien en alle beesten hebben.

Ik heb een hele tijd in een compleet joodse buurt gewoont/gewerkt en heb samen gewerkt met moslims. Bij hun was het dat varkens vies waren omdat ze poep eten. Zal vast wel, maar kan geen kwaad hoor.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:23

Dat is niet de reden die ik veterinair gezien heb geleerd, maar zal best hoor Maartje. :)

Het is op zich niet slecht voor je, niet in Nederland tenminste. In Amerika moet je uitkijken met zomaar ham eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:32

Mijn aandeel:

- Ik heb ooit eens, toen ik nog op pension stond, een dode kat tussen de stro-balen gevonden. Helaas voor mij was de kat al een tijdje dood, dus soepeltjes wegtrekken zat er niet bij. Ik trok zo de huid (met haar) van de kat af, het lichaam bleef vastgeplakt aan de strobalen liggen.. %)

- Ook boven op een pad gaan staan heb ik ervaring mee. Mijn vriend direct na mij ook, pad heeft het overleefd..
Ik heb sindsdien altijd mn lampje van mn telefoon aan als ik over een donker paadje moet lopen waar wellicht ook padden (en slakken) zitten :+

- Mijn ouders hadden ooit steuren in de vijver zitten, in de winter van vorrig jaar zijn ze helaas doodgevroren.. De poezen van mijn ouders hebben de dode steuren uit de vijver gehaald, en er lag dus wel 3 keer (niet tegelijk) een dode steur op de deurmat aan de buitenkant. Dan schrik je je ook rot als je de deur open doet en rustig naar buiten wilt stappen waar het plots wel erg glibberig aanvoelt.. Bah!
(Voor wie niet weet wat een steur is: http://www.schonevijver.nl/contents/med ... terlet.jpg , die van mn ouders waren alle 3 minimaal 50 cm..

- Toen ik nog bij mijn ouders woonde had de grote hond (formaat herder) diaree, en snachts had ze een heel spoor achtergelaten richting de wc.. Toen ik snachts ging plassen, je raad het al, stond ik er middenin met beide voeten! Bah! Ik heb heel de nacht nog dat vieze gevoel aan mn voeten en tussen mn tenen gehad, slapen zat er niet meer in :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:33

Nemurin schreef:
Dat is niet de reden die ik veterinair gezien heb geleerd, maar zal best hoor Maartje. :)

Het is op zich niet slecht voor je, niet in Nederland tenminste. In Amerika moet je uitkijken met zomaar ham eten.

dat stukje van poep eten bedoel je nu?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:33

Ja dat bedoel ik Maartje. Dat van het poep eten is wel wat er gezegd wordt inderdaad. :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:34

Vorige zomer echt iets ontzettends goor meegemaakt :j

Mams & stiefpa waren op vakantie voor 2 weken, en ik en m'n broer moesten voor de honden zorgen. Broer woonde toen thuis, ik niet. Dus als hij met de late stond, ging ik tijdens de middag naar daar om ze even snel in de tuin te laten. Broer had de rolluiken naar beneden gelaten, dus ik zag amper wat toen ik binnenkwam.

Onder de eettafel lag een giga fluffy mat, in 3 tinten bruin. Loop ik de mat op, schuif ik plots uit met m'n schoen :o?
Juist, een hondendrol van onze rottweiler. Noia doet echt NOOIT in huis, dit was de eerste keer. Maar meteen ook goed, echt een giga drol! Ik spoel m'n schoen af, en loop op m'n sokken terug.

Had ze blijkbaar 3! drollen gedraaid, dus liep ik met m'n sok recht in een andere drol _O-
Veeg ik de mat schoon, voor zo goed dat ging, en ga ik naar huis. Onderweg ruik ik nog steeds poep (best gek, ik ruik echt niet veel _O-), dus loop ik in het gras m'n schoen af te vegen, kijk ik m'n broek e.d. na, maar nee hoor niets te vinden. Ach wat, de geur zit vast gewoon nog in m'n neus.

Kom ik beneden op het graspleintje aan het appartemensgebouw aan, loopt m'n vriendje daar met onze hond. Ik doe hem uitgebreid verslag, en zeg dat ik de hele tijd al poep ruik. Zo'n 5 minuten later begint ie me plots uit te lachen, echt hij kwam niet meer bij.

Bleek dat er een veeg poep onderaan m'n neus hing _O- Snap nog steeds niet hoe die daar gekomen is _O-

En heel wat jaartjes geleden, op de camping. Ik liep op m'n blote voeten achter m'n broer aan, die een koeienwei in holde.
Je raadt het al.. Met m'n blote voeten midden in een verse vla _O-

En vandaag: toen ik de pot hoevenolie uit m'n poetsbak haalde, plakte daar een dode muis aan vast _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:34

Nemurin schreef:
Ja dat bedoel ik Maartje. Dat van het poep eten is wel wat er gezegd wordt inderdaad. :)

oh ja dat weet ik niet hoor :+ dat zeiden die mensen tegen mij

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:39

Maartje1990 schreef:
Nemurin schreef:

oh ja dat weet ik niet hoor :+ dat zeiden die mensen tegen mij

Het komt er op neer dat er een parasiet voorkomt bij varkens die als de mens het vlees eet in de hersenen terecht kan komen, en daar voor ontstekingen kan zorgen die vrij ernstige hersenverschijnselen geven. Niet leuk dus.
Dat is volgens mijn docenten de reden dat het eten van varkensvlees afgeraden werd. Dit is al heel lang geleden, toen ze nog niet wisten dat het een parasiet was, maar het viel wel op dat mensen die geen varkens aten het niet kregen. Dus toen hebben ze gezegd dat het vanuit de geloofsovertuiging niet prettig is varkens te eten, want zo bereik je de meeste mensen en hou je ze gezond. Erg slim dus eigenlijk van die imams toen.

Ik vind het ook wel een logische redenering, omdat de Arabische geneeskunde in die tijd ver vooruit liep op de westerse. :j
Welke tijd "in die tijd" precies was in jaartallen weet ik even niet meer.

Overigens was de allereerste aflevering van House over een vrouw die dus ham had gegeten en de parasiet was in haar hersenen gaan zitten. Allerlei rare uitvalsverschijnselen enzo.

Hier in Europa komt het eigenlijk niet voor, omdat de varkens hier vrij zijn van de parasiet als het goed is.

Maar over vies gesproken dus. Het idee van een parasiet in je hersenen trekt mij ook niet...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:41

ja dat bedoel ik ook. Dat varkensvlees per definitie dus níet slecht voor je is. iig niet hier dus.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:42

Zeker niet hier hoor. :) Ook niet omdat tegenwoordig alles gemonitord wordt m.b.t. vaccinaties, ziektevrij houden en niet te veel antibiotica gebruiken op die beesten.
Maakt het er alsnog niet lekkerder op natuurlijk om te eten... :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:43

tja, dat zijn jouw smaakpapillen.... die van mij hebben graag een schnitzeltje :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:45

Schnitzel is ook nog wel lekker hoor!
Maar een varkenshaas hoef je bij mij niet mee aan te komen.

Maar dat zijn inderdaad mijn smaakpapillen, zoals ik zei is varkensvlees niet slecht voor je.
Ik denk dat kippenvlees zelfs "slechter" is.

Om nog meer off-topic te gaan: ik vind dat runderen ook als enige een beetje humaan geslacht worden, naast paarden dan... Niet dat ik er minder vlees om eet want dat helpt toch niet en ik lust het graag.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 03:10

@ Shanna: oooh, die 1e, ik zou denk ik echt flauwvallen... Ben je dan niet compleet in shock, of valt zoiets (nog) mee? Mijn hart zou waarschijnlijk uit mijn borstkas springen. :=

Eh, nu ineens komt het meest ranzige dat ik ooit op tv heb gezien in mij op, daar doet die kat me wel een beetje aan denken...
Mensen die een verhaal over een lijk in ontbinding aandurven, moeten maar even kopiëren en plakken. :+

Het was een lijk, al 90 dagen in ontbinding (als ik het me goed herinner), van een vermoord persoon. Was ergens in een bos, en vanaf de moord tot aan de ontdekking, na ongeveer 90 dagen, was er niets meer mee gebeurd. Had er gewoon al die tijd gelegen.
Oké, het waren dus botten, een skelet, de huid zag je al niet eens meer, ook niet meer op het gezicht. In die botten zag je een compleet ingezakte derrie, helemaal oranje, geen enkel orgaan meer herkenbaar, met veeel krioelende maden, hele grote, en die botten staken uit boven een soort 'moeras' van dat ingezakte lichaam dat verteerd werd (met al die beesten).
Het was echt zóóó gruwelijk! Ik ben blij dat ik het na 2 seconden uit kon zetten! := Langer kan je bijna niet aan. Maar stiekem was ik er altijd al heel nieuwsgierig naar, maar er bewust naar zoeken, no way, dat durfde ik echt niet. En ik ben nu toch 'blij' dat ik het gezien heb. De nieuwsgierigheid is er vanaf, en ik vond het het wel waard, het was fascinerend genoeg. Maar te vies om echt uitgebreid naar te gaan zitten kijken... Want dat was het dus echt verschrikkelijk! Die man op tv zei trouwens nog: "The view is only half the experience. The smell is unbearable!". %)