Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:48

Jaime_ schreef:
Ik heb haar inderdaad niet gebelt om toestemming te vragen.. de foto is wel door mijzelf gemaakt en in mijn eigendom.. de foto is ook gemaakt met haar toestemming en heeft ook een tijd op haar hyves gestaan.. en als je naaktfoto's van jezelf op internet zet, zou je een normale foto op bokt vast niet heel erg vinden..

En mijn zusje hoort niets van mij, ook niet dat k mijzelf mooier vind, dus so what? Ik snap het probleem echt niet hier.. als zij al een deuk in haar ego zou krijgen zal dat niet via mij gaan.. en als ze er problemen mee heeft, moet ze mij daar zeker op aanspreken..

daar gaat het niet om, dit is een opernbare plek... Waar ook je zusje kan komen en waar jij even doodleuk zegt dat ze lelijker is dan jou... En dat kunnen dan 20.000 anderen lezen met een foto erbij zodat wij met ze allen even kunnen oordelen over hoeveel knapper jij wel niet niet ben dan je zus....

Niet heel erg netjes toch }:0 ? Dat zie je zelf toch hopelijk ook wel in.......

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:52

Waarom prive? Als je t zelf op t internet dumpt, dan heb je je eigen privacy toch al verkloot? ik had ook die foto's kunnen plaatsen (zijn zo te vinden) maar dat doe ik uiteraard niet.. ik plaats een hele normale foto van haar gewoon in kleding, ze staat er niet lelijker of mooier op dan anders.. wat is het probleem met zo'n normale foto, die ook op hyves stond? Dat snap ik niet, iedereen doet alsof dat zo'n inbreuk is op haar privacy, gewoon dikke bullshit, als ik een foto van mijzelf waar dan ook op internet dump weet ik toch dat die voor allerlei doeleinden gebruikt kan worden? Als ik dat niet wil zet ik ze niet op t net :) simpel zat.

@ Menino, ik zet er bij dat ik mijzelf mooier vind, dat is wat anders dan dat ik er had neer gezet dat ik haar lelijker vind.. of een neanderthaler of wat hier ook voor n woorden voorbij komen.. ik vind haar minder mooi, je hebt mooi, mooier, mooist.. misschien vind ik haar wel mooi, maar mijzelf mooier..

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:52

Waarom elke keer die nutteloze berichten erachteraan?
(dus dat van naaktfoto's en dat er heel veel negatiefs te vertellen is)
Waarom moet je dat er bij melden? Dat is toch helemaal niet relevant?
En als ze dit leest via internet is het wss nog erger dan wanneer je het rechtstreeks in haar gezicht zegt..
Ik vind het echt niet kunnen..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:57

xAlice schreef:
En als ze dit leest via internet is het wss nog erger dan wanneer je het rechtstreeks in haar gezicht zegt..

Inderdaad zeg, wat laat zij zichzelf op een heel lelijke manier kennen zo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:57

tja als je iemand minder mooi vind dan jezelf, vind je diegene dus lelijker dan jezelf. Je verwoordt het misschien wat netter, maar het komt allemaal op hetzelfde neer...... En het is van allemaal niet echt leuk als het over jou gezegd wordt..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:58

xAlice schreef:

:j inderdaad

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:58

Daar kiest zij dan toch zelf voor Jaime_?...... jij kiest er voor om dat hier neer te zetten over je zusje......ach laat ook maar.

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:01

Heb zelf 3 kindjes, deze zijn uiteraard alle 3 even mooi!!
Zelf ben ik de oudste, ik heb een jonger broertje... Het grappige is dat iedereen ons zoveel op elkaar vind lijken. Dus ik denk dat wij allebei even mooi zijn (of lelijk haha)

cijsalover

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:05

Met de stelling ben ik het niet eens! :) Ik ken zat oudsten die ik mooier vind, maar ook zat jongsten die ik mooier vind. :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:08

Jaime_ schreef:
Waarom prive? Als je t zelf op t internet dumpt, dan heb je je eigen privacy toch al verkloot? ik had ook die foto's kunnen plaatsen (zijn zo te vinden) maar dat doe ik uiteraard niet.. ik plaats een hele normale foto van haar gewoon in kleding, ze staat er niet lelijker of mooier op dan anders.. wat is het probleem met zo'n normale foto, die ook op hyves stond? Dat snap ik niet, iedereen doet alsof dat zo'n inbreuk is op haar privacy, gewoon dikke bullshit, als ik een foto van mijzelf waar dan ook op internet dump weet ik toch dat die voor allerlei doeleinden gebruikt kan worden? Als ik dat niet wil zet ik ze niet op t net :) simpel zat.

@ Menino, ik zet er bij dat ik mijzelf mooier vind, dat is wat anders dan dat ik er had neer gezet dat ik haar lelijker vind.. of een neanderthaler of wat hier ook voor n woorden voorbij komen.. ik vind haar minder mooi, je hebt mooi, mooier, mooist.. misschien vind ik haar wel mooi, maar mijzelf mooier..

1. Iedereen weet dat nu van haar en haar hyves is binnen 2 minuten te vinden. En jij zegt allemaal negatieve dingen over haar hier, dat is wel een soort van smaad. Ja het staat ook op internet, maar dan hoef je er nog steeds geen extra (negatieve) aandacht aan te geven op een site als bokt. Dat is nog altijd niet netjes.
2. Die foto die jij hebt geplaatst is niet echt een mooie imo.. Die ze nu als pf op hyves heeft is bijv. al veel leuker.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:30

Als ik t rechtstreeks in dr gezicht had kunnen zeggen had ik t ook graag gedaan :)

Die toevoegingen zijn inderdaad niet 100% relevant, daar moet ik je zeker gelijk in geven, maar ik wordt afgevallen omdat ik een foto plaats en iedereen dat absoluut niet vind kunnen, dat snap ik niet. Dus ik probeer te begrijpen wat het probleem daarvan is, en ik probeer ook toe te lichten waarom ik dat zelf totaal niet als probleem zie! Ik vind het jammer dat sommige mensen zo'n verkeerde indruk krijgen gelijk :) Want het is niet altijd zo zwart/wit.

Als ik de hele situatie op mijzelf betrek he, dan kan het me echt geen zak schelen als mensen (of mijn zusje) een foto van mij plaatsen die ik zelf ooit eens op internet gezet heb, en daarbij zetten dat ze mij lelijk vinden, dat is hun mening, dat mag toch best! Ik ben tevreden met mijzelf en daar doet een mening van een ander echt niet toe, dat veranderd mijn zelfbeeld echt niet .. ik ben wie ik ben en een ander kan mij niet maken of breken door een mening over mijn uiterlijk te geven.. Waarom krijg ik hier de indruk dat uiterlijk zoooooo extreem belangrijk gevonden wordt? Als het niet van belang zou zijn, waarom wordt er dan zoveel ophef gemaakt over een normale foto die ze zelf harstikke leuk vond? Is dat niet heel jammer?

Als ik kijk naar oude foto's van ons als kleine kinderen bijvoorbeeld vond ik mijn zusje weer veel mooier, als ik die foto hier nou had neergezet, en ik had gezegd dat ik mn zusje echt n mooier kindje vond, was er dan ook een probleem ?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:36

Had me deze vraag een jaar of 2 geleden gesteld en ik had ja gezegd. Maar dat lag aan mezelf, zat slecht in mijn vel en had een heel slecht zelfbeeld en ik vond mijn zusje veel knapper dan ik ben. En als je dan om je heen kijkt, zie je alleen wat je wilt zien.

Natuurlijk is deze stelling niet waar. Alles is persoonlijk en iedereen is op zijn manier knap. En ja, de ene is knapper of mooier dan de andere. Uiteindelijk is je persoonlijkheid het belangrijkst!!!

TS; Je meent toch niet wat je zegt over je kind? Hoe kun je dat in 's hemelsnaam bedenken? Een kind is nooit gedoemd te mislukken! Als je zo denkt, dan kun je beter met mensen gaan fokken en net als vroeger is gedaan, de knappe en sterkte met elkaar mengen. Dan krijg je de ideale mens! Zo kortzichtig ben je toch niet echt? Bovendien, dan denk je wel heel slecht over je eigen genen en de genen van de vader...
Maar ja, eh... gefeliciteerd met je zwangerschap hoef ik dan ook niet echt te zeggen of wel? :?

En Jaime, een foto van een ander plaatsen op internet mag niet zomaar. Daar heb je toestemming voor nodig. Mijn foto's mag je er niet zomaar opzetten, zelfs zouden er naaktfoto's van me ergens anders staan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:36

jij bent tevreden met jezelf... Daarom zou je het geen zak interesseren wat mensen over je zeggen op internet. Maar ik denk dat het overgrote gedeelte van de bevolking niet zo sterk in hun schoenen staat...

Als mijn broer zoiets zou doen zou het me wel heel erg kwetsen iig..... :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:43

Dat is waar JOUW foto's mag ik niet zomaar op internet zetten, maar mijn fotos waar jij opstaat wel.. als je het daar niet mee eens bent kun je je nog beroepen op het portretrecht en bladiebla. Als ik op een foto sta die gemaakt is tijdens 1 of ander feest in een club dan is die fotograaf die die gemaakt heeft eigenaar van die foto, en mag hij die gewoon op internet zetten, ook al vind ik mijzelf er niet charmant opstaan..

Als ik zou weten dat k mijn zusje hier heel erg mee zou kwetsen op het moment dat ik op een forum zeg dat ik mijzelf mooier vind dan zou ik die foto niet geplaatst hebben uiteraard en zou ik het niet zo gezegd hebben. Aangezien ik weet dat het haar geen zak interesseerd wat ik van haar vind, zo wel qua uiterlijk als qua innerlijk en ik haar daar dus ook niet mee kwets kan ik dat gerust zo plaatsen op een forum.

Ik krijg de indruk dat jullie denken dat ik haar hier bewust mee wil kwetsen of mee wil pijnigen oid. En dat is absoluut niet waar!! Vind het echt jammer dat er zoveel ophef ontstaat over een gewone foto waar helemaal niets vreemds aan is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:09

Jaime_ schreef:
Dat is waar JOUW foto's mag ik niet zomaar op internet zetten, maar mijn fotos waar jij opstaat wel.. als je het daar niet mee eens bent kun je je nog beroepen op het portretrecht en bladiebla. Als ik op een foto sta die gemaakt is tijdens 1 of ander feest in een club dan is die fotograaf die die gemaakt heeft eigenaar van die foto, en mag hij die gewoon op internet zetten, ook al vind ik mijzelf er niet charmant opstaan..

Als ik zou weten dat k mijn zusje hier heel erg mee zou kwetsen op het moment dat ik op een forum zeg dat ik mijzelf mooier vind dan zou ik die foto niet geplaatst hebben uiteraard en zou ik het niet zo gezegd hebben. Aangezien ik weet dat het haar geen zak interesseerd wat ik van haar vind, zo wel qua uiterlijk als qua innerlijk en ik haar daar dus ook niet mee kwets kan ik dat gerust zo plaatsen op een forum.

Ik krijg de indruk dat jullie denken dat ik haar hier bewust mee wil kwetsen of mee wil pijnigen oid. En dat is absoluut niet waar!! Vind het echt jammer dat er zoveel ophef ontstaat over een gewone foto waar helemaal niets vreemds aan is.

En dan moet die fotograaf de foto gewoon verwijderen als jij daarom vraagt.
Alleen globale groepsfoto (bv van een grote hossende menigte) waar jij 1 van de tig bent dan geldt het portretrecht niet, maar een foto waar je zeer duidelijk te herkennen bent en duidelijk gemaakt is van enkele personen kun je gewoon laten verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:14

Jaime_ schreef:

nou, ik krijg meer de indruk dat je je er gewoon niet bewust van bent dat dit kwetsend kan zijn... Ik denk dat het voor de meeste mensen wel degelijk kwetsend zou zijn mocht hen zoiets overkomen, dat hun zus/broer zoiets op internet plaatst. Dus vandaar dat ze er wsl niet zoveel respect voor op kunt brengen dat je dit doet...

Heeft verder niets met wetten en regeltjes te maken, meer met normen en waarden. Maar zo zie je maar weer dat dat ook per persoon verschilt :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-11 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:15

ik snap niet wat mensen tegen die foto hebben van jaime_, want er zijn zat andere mensen die óók een foto hebben geplaatst van hun broer/zus maar die hebben er dan toevallig niet bijgezet dat ze zichzelf mooier vinden dan hun broer/zus (behalve de ts :+ ). jamie_ zet erbij dat ze zichzelf mooier vindt dan haar zus en iedereen valt erover terwijl niemand iets zegt over die andere foto's.
ik vind het zelf ook niet netjes om op internet te zetten dat je jezelf mooier dan een familielid en zou dat ook nooit doen als ik dat al vond, dus niet dat ik het goedpraat voor jaime_. maar ik vind dat er nu wel een groot punt van wordt gemaakt terwijl die andere foto's allemaal niks uitmaakt.

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:17

xAlice schreef:

_/-\o_ Mee eens
Je komt echt heel frusty over :(:)
Die foto met die zak over je kop stond je beter

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:18

Wat je zelf ook al zegt, die anderen hebben er niet bijgezet dat zij zichzelf knapper vinden.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:31

En waarom is dat nou juist zo'n probleem? Waarom mag je je eigen eerlijke mening niet geven en moet je die maar voor je houden?

@ engeltje, waarom krijg ik de indruk dat jij mij persoonlijk aanvalt? Ik vind het geen probleem hoor dat iemand een zak over mn hoofd heen photoshopt, als iemand dat grappig vind dan vind ik dat helemaal prima! Ik houd ook wel van een beetje zelfspot, zo heeft er n hele tijd n hele slechte foto van mij als profielfoto op hyves gedient.. Dus daar kan ik zeer zeker niet van wakker liggen.. Maar jouw opmerking "die foto met die zak over je kop stond je beter" klinkt niet echt vriendelijk, als je mij oerlelijk vind is dat jouw mening, prima :) maar die opmerking die je net maakt komt op mij over als een persoonlijke aanval.

Gefrustreerd ben ik niet trouwens, teleurgesteld wel :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:33

Sence schreef:
Wat je zelf ook al zegt, die anderen hebben er niet bijgezet dat zij zichzelf knapper vinden.

maar dan is het dus ineens geen inbreuk op iemands privacy, maar als je erbij zet dat je jezelf mooier vindt wel?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:34

Het mag wel, maar netjes is het niet

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:35

Loose schreef:
Sence schreef:

maar dan is het dus ineens geen inbreuk op iemands privacy, maar als je erbij zet dat je jezelf mooier vindt wel?

Ik doelde niet op de privacy, maar over de ophef over de foto's

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:36

Ik heb hier ook een foto geplaatst van mij en m'n broertje (en ons twee los), niet omdat ik mezelf mooier vind maar omdat het er toen over ging hoe erg broertjes en zusjes op elkaar lijken. Waarom zou dat niet netjes zijn? Foto staat al op internet (oa deviantart, flickr, facebook) dus of 'ie nou daar staat of hier, ik zie het probleem niet (hij ook niet).

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:37

Jaime_ schreef:
En waarom is dat nou juist zo'n probleem? Waarom mag je je eigen eerlijke mening niet geven en moet je die maar voor je houden?

Vrijheid van meningsuiting geldt imo zolang je er andere niet mee kwetst..
Als je een positieve foto plaatst onder het mom van, kijk eens; dit is mijn zus, leuke meid hè?
Prima..
Maar in dit geval is het eerder negatief commentaar en kan het dus kwetsend zijn en dáárom vind ík het niet kunnen. :)