Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:37

@lauw, Ja inderdaad! En ik ben ook een stress eter! Heb vaak geen tijd om te koken of geen zin. Dus eet ik een zak chips leeg.. En je woont nog vet dichtbij ook! Wat gezellig :D

Ik ga wel sporten, zoiezo yoga op donderdag avond bij de sport lagune. En dan proberen te zwemmen daarbij en af en toe fitness. Toch is je eten het belangrijkst. En dat is altijd zeer zwaar om vol te houden!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:40

Ik wil ook graag mee doen. Ik hoef niet heel veel af te vallen, een kleine 5 kilo zou ik zelf mooi vinden. Ik vind mezelf absoluut niet te dik, maar heb het gevoel dat ik wel steeds dikker word. Als dit topic mij zou kunnen helpen om op gewicht te blijven, ben ik al meer dan tevreden. Ik ben namelijk iemand die alles eet wat los en vast zit, en op een gegeven moment ga je dat natuurlijk zien.

Lengte: 1.63
Leeftijd: 26
Gewicht: 50 kg
Streefgewicht: 45/50 kg

Mijn MBI is overigens 18. Meer dan goed dus.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:48

Zo, ik heb mij aangemeld voor de sportschool met een vriendin die zich ook in dit topic heeft aangemeld. Gezellig :D, ik ga proberen toch echt 4 á 5 dagen in de week een uur te gaan sporten.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:49

Ik doe ook mee, vanaf 2/3 januari. Alleen gaat denk ik niet zo'n makkelijke opgave worden...
Ik woon en leef op school, eet daar (en krijg niet al te gezond voedsel), 3x 45min sport in de week... en verder doe ik weinig. Maar goed, we gaan ervoor, -10 kilo! :D
Daarmee probeer ik wel andere dingen te eten en te gaan joggen ofzo.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:50

Zo'n Wii is toch wel een heel goed idee...
Sportschool vind ik niks, paardrijden val ik niet genoeg van af, als je nou een half uurtje per dag intentief wii gaat spelen ( wii fit ?) Dan werkt dat wel goed denk ik.....

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:50

Navanja schreef:
@lauw, Ja inderdaad! En ik ben ook een stress eter! Heb vaak geen tijd om te koken of geen zin. Dus eet ik een zak chips leeg.. En je woont nog vet dichtbij ook! Wat gezellig :D

Ik ga wel sporten, zoiezo yoga op donderdag avond bij de sport lagune. En dan proberen te zwemmen daarbij en af en toe fitness. Toch is je eten het belangrijkst. En dat is altijd zeer zwaar om vol te houden!

sporten kom in niet tot nauwelijks aan toe, 4x in de week wil ik paardrijden maar door stage (mag tegenwoordig om 5 uur mijn bed uit) lig ik savonds op tijd in bed. + dat ik nog veel huiswerk ernaast heb lukt het me net aan om 2 x te rijden in de week.

bij mij is meer hetprobleem dat ik weing eet en veels te kort drink. ook snaai ik als ik niet lekker in mijn vel zit waardoor ik mijn eten niet meer hoef. als ik aan het sonje bakker dieet begin en me der ook aan houd dan eet ik lang niet alles op wat ze voorschrijft.
denk dus ook dat ik mijn reserves aan maak omdat ik te weinig eet. maar heb totaal geen honger!!

ik ken alleen de sport lagune bij HHW zuid, of bedoel je die niet?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:57

Lies21 schreef:
Sportschool vind ik niks, paardrijden val ik niet genoeg van af, als je nou een half uurtje per dag intentief wii gaat spelen ( wii fit ?) Dan werkt dat wel goed denk ik.....

Ik ben dolgelukkig met mn Wii :D Ik houd ook absoluut niet van sportscholen, en ben liever gewoon thuis bezig. Scheelt wel dat als ik eenmaal bezig ben ik ook wel trouw de hele winter bezig ben :P Ik raad het ook echt aan!

Ik heb nu deze "spellen" en heb flink gezweet gisteren! Nu nog spierpijn van in mn buik....:
http://www.bol.com/nl/p/games/my-fitnes ... index.html

http://www.bol.com/nl/p/games/just-danc ... index.html

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:03

ik doe ook mee.
ben al bezig en al 4 kilo kwijt.
wel wil ik melden heb ik een te trage schildklier hierdoor dus veel aangekomen en hierdoor gaat het er ook hele langzaam af.
ik ben 1,70 en op zijn zwaarst woog ik 78 kilo maar op dit moment 73.5

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:08

Ja zo'n wii lijkt mij ook wel wat! Hebben ze ook yoga van toch? Het staat alleen zo stom, hahaha.

Ik zit na te denken over mijn voedingsplan, zal ik het heel streng doen, of wat makkelijker, dus wel met brood e.d.
En zit er ook iemand van jullie aan de proteine shakes? Ik namelijk wel altijd als ik ga sporten..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:09

daphne1997a schreef:
zoals ik al zei, ik ben 13 jaar, maar mijn moeder zegt dat ik af moet vallen... anders had ik het ook niet gedaan, ik heb een bmi van 23... Dus ik ben te zwaar, want 21 of hoger is te zwaar...
Lengte: 1.67
Leeftijd: 13
Gewicht: 64/65
Streefgewicht: naar BMI 19/20 dus 54/55 kilo :)
Plan: Gezonder eten, minder snoepen, elke middag hardlopen, 's avonds buikspier oefeningen voor een strakkere buik (heb nu best een buik gekregen ineen half jaar :(:) )
BMI: 23 (is misschien handig om de BMI er ook in te zetten?:) )

waar heb jij vandaag dan een bmi van 21 te zwaar is?
de grens werd vaak gelegd op 25. nu soms zelfs pas bij de 27.
maar dit is voor volwassenen. voor kinderen is het hele bmi systeem niet helemaal betrouwbaar

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:42

Is het ook niet zo wanneer je een bmi van zoals wat ik heb 18 zelfs licht ondergewicht hebt?
Ik kijk zelf niet naar bmi, maar naar het gewicht waar ik mezelf prettig bij voel.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:46

tja die bmi site vind ik nogal wat
ben 1,80 en 80 kilo is dan gezond, maar 60 kilo net zo goed! betekent dat dat ik dus 20 kilo mag afvallen???

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:47

jeeej, dat is ook idioot! haha.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:55

Rienn schreef:
Is het ook niet zo wanneer je een bmi van zoals wat ik heb 18 zelfs licht ondergewicht hebt?
Ik kijk zelf niet naar bmi, maar naar het gewicht waar ik mezelf prettig bij voel.

18 wordt inderdaad als ondergrens voor een normaal gewicht gesteld.

18-25 is normaal/gezond.
daaronder ben je te licht, daarboven te zwaar

maar ik vind bmi ook niet echt denderend hoor.
de plek waar het vet zit is veel belangrijker dan je totale vetpercentage/gewicht
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 27-12-10 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:57

correctie als ik de BMI test doe, en ik weeg nu 80
dan zegt hij gezond
maar als ik dan naar 65 kilo ga zegt hij nog steeds gezond
kan ik dan gewoon zomaar 15 kilo gaan afvallen??

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:09

Rienn schreef:
Ik wil ook graag mee doen. Ik hoef niet heel veel af te vallen, een kleine 5 kilo zou ik zelf mooi vinden. Ik vind mezelf absoluut niet te dik, maar heb het gevoel dat ik wel steeds dikker word. Als dit topic mij zou kunnen helpen om op gewicht te blijven, ben ik al meer dan tevreden. Ik ben namelijk iemand die alles eet wat los en vast zit, en op een gegeven moment ga je dat natuurlijk zien.

Waarom wil jij afvallen :oo een BMI van 18 is het randje van ondergewicht!

@Zidore: ja in princiepe wel, maar je moet ook naar je eigen lichaam kijken. Ben je breeder gebouw kun je dat niet doen, ben je een smal poppetje kan je het prima doen :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:11

hahaha wat een cool idee!!

Ik ga helaas niet mee doen.. ik heb van de zomer een paar weken plat gelegen en heb de laatste 1,5 maand flink gesport om de boel weer strak te krijgen. Mijn doel was mn bikini die 9 januari weer aan mag op Aruba en tadaaa ik heb hem gehaald!!

Vind het wel goed dat jullie elkaar motiveren.. niets is zo lekker als je goed voelen in je eigen lijf! Ik reageer ook alleen even om jullie alle succes te wensen :)

Trouwens, geen tijd om te sporten is onzin! Het is zo eenvoudig, als je maar wilt;
Neem de trap ipv de lift, ga fietsen ipv met de auto, neem de bus een halte verder en stap een halte eerder uit, loop iedere dag een half uurtje met je paard voordat je opstapt en stap ernaast uit, stofzuig een keertje extra in de week (schoonmaken is the best workout!!).. je kan beter veel kleine dingetjes veranderen die zo makkelijk toepasbaar zijn in je dagelijks leven dat je er niets van voelt ipv nu heel fanatiek te roepen dat je iedere dag 10 km gaat hardlopen wat je na 3x toch niet meer doet :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:12

Yo! Meld me ook aan!!! Zal wel de Loser worden, want mijn discipline is ver te zoeken :P

Ik ben 159 cm en weeg momenteel 88 kilo (ja net de feestdagen gehad he...)
BMI schrikbarend ROOD 35 namelijk
Oranje begint bij ong 76 kilo dus dat is 12 eraf
En Groen ben ik pas vanaf 63 kilo.... Dat is 25 kilo.... :o

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:13

Angeliekje schreef:
Lies21 schreef:

Ik ben dolgelukkig met mn Wii :D Ik houd ook absoluut niet van sportscholen, en ben liever gewoon thuis bezig. Scheelt wel dat als ik eenmaal bezig ben ik ook wel trouw de hele winter bezig ben :P Ik raad het ook echt aan!

Ik heb nu deze "spellen" en heb flink gezweet gisteren! Nu nog spierpijn van in mn buik....:
http://www.bol.com/nl/p/games/my-fitnes ... index.html

http://www.bol.com/nl/p/games/just-danc ... index.html

Ja die " spellen" had ik ook gezien.
En idd, ik ben ook liever thuis bezig, vooral in de winter, maar ook in de zomer. Stel dat je met een half uurtje per dag begint, uitbouwen naar een uurtje en in t weekend zelfs nog meer.
Is toch goedkoper als een sportschool....

Doe gewoon mijn gordijnen dicht, niemand die me gek ziet doen hahaha

Meiden, ik krijg er gewoon zin in!!! hahaha
Nog even genieten, dan aan de bak....

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:14

Zilfstar schreef:
Yo! Meld me ook aan!!! Zal wel de Loser worden, want mijn discipline is ver te zoeken :P

Ik ben 159 cm en weeg momenteel 88 kilo (ja net de feestdagen gehad he...)
BMI schrikbarend ROOD 35 namelijk
Oranje begint bij ong 76 kilo dus dat is 12 eraf
En Groen ben ik pas vanaf 63 kilo.... Dat is 25 kilo.... :o

oew.. het mooie is wel; je ziet wel resultaat na een paar weken!! :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:15

knabbelgirl schreef:
Rienn schreef:

Waarom wil jij afvallen :oo een BMI van 18 is het randje van ondergewicht!

@Zidore: ja in princiepe wel, maar je moet ook naar je eigen lichaam kijken. Ben je breeder gebouw kun je dat niet doen, ben je een smal poppetje kan je het prima doen :)

Het staat er misschien niet goed. Ik hoef niet de 5 kilo af te vallen, als ik dit gewicht houd ben ik ook meer dan te vreden. Ik zie dit topic als een steun daar voor. Ik ben nogal een grote eter, en dat kan niet lang goed gaan.
En daarbij... Ik vind het leuk/interessant om mensen te helpen die wel écht willen/moeten afvallen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:16

Haai, ik lees hier ook mee.
Heb me zelf ook voorgenomen af te gaan vallen op een verantwoorde manier. Vandaar :)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:21

Ik heb er inderdaad ook wel weer zin in ! Lekker gezond doen, zit je altijd beter in je vel!

Bellex

Oke ik snap je Rienn :) Ik schrok al :o Goed van je dan +:)+

Zidore

knabbelgirl schreef:

ben smal poppetje, maar in bepaalde gebieden duidelijk breder gebouwd!! ;-)