Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:37

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:51

Kaka schreef:
Ik word trouwens weer reuze blij van de nieuwe jurken van Vanilia, vooral deze moet en zal ik hebben: http://www.vanilia.com/category/Jurk/Ju ... otta_2848/

Leuk! Bloemenjurken zijn onwijs populair hier in Brazilie. Kom even langs om het te showen zou ik zeggen! :D
Heb ook een soortgelijke zwarte jurk met grote bloemen, tot op de knie, maar met 3kwart mouw.

Wat een leuk spul toch bij die Vanilia.
Is het ook goede kwaliteit?
Want de blousjes en hempjes van de braziliaanse Zara zijn echt bagger. Heb (serieus) een naaisetje aangeschaft omdat het standaard na 3x dragen zowat in stukken van mijn lichaam valt. Als je een naaipatroon wilt, gewoon even schudden met een Zara blouse. Heb je zo voorpant en achterpant en mouwen apart.
Is dat bij de nederlandse Zara ook zo, of krijgen wij gewoon de maandagspartij opgestuurd?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:43

De kwaliteit van vanilia is beter dan van zara ja, daar is de prijs dan ook naar :) heb niet veel van zara, ooit een verfbroek gehaald voor de verbouwing haha! Verder heb ik een roze blouse en een bruin vestje, die heb ik best vaak aan, heb m al een paar jaar en zie er nu pas wat haaltjes in zitten. Met shirtjes heb ik geen ervaring!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:48

Rivano schreef:
Als je een naaipatroon wilt, gewoon even schudden met een Zara blouse. Heb je zo voorpant en achterpant en mouwen apart.

Is wel makkelijk als je een blouse in wilt nemen, je hoeft niet alle naden meer los te tornen :D

Kwaliteit Vanilia is idd stukken beter dan Zara, hoewel ik ook dingen van Zara heb die prachtig blijven (maar meer rotzooi, dat dan weer wel).

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:02

Ik heb een kantoorbaan en moet elke dag in gepaste kleding naar het werk,
na het werk thuis, spring ik altijd in de paardenkleding en als ik dan weer thuis
kom, gaat het huispak aan :D

Als ik, bijvoorbeeld in het weekend, ergens heen ga, ben ik nooit echt heel trendy
gekleed, eerder netjes. Omdat mijn hele kast hier vol van hangt ivm mijn werk.

En ik ga niet twee kledingstijlen kopen, dat is gewoon te duur.

Ik heb wel wat trendy spijkerbroeken en wat shirts voor de zomer,
die doe ik dan ook het weekend aan.

Maar ik moet zeggen, je went zo erg aan die 'nettere' kledingstijl, dat ik het gewoon
ook lekker vind zitten en best graag aantrek.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:57

ik ben nu ook al meer van het netjes op school en thuis, dus als ik aant werk ga kijk ik er alleen maar naar uit om lekker nette kleding te shoppen, heerlijk! :) lekker tuttig in mantelpakje, zie t helemaal voor me haha! :o

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:34

ruth91 schreef:
ooit een verfbroek gehaald voor de verbouwing haha! Verder heb ik een roze blouse en een bruin vestje, die heb ik best vaak aan, heb m al een paar jaar en zie er nu pas wat haaltjes in zitten. Met shirtjes heb ik geen ervaring!

Of het is praktisch gratis, 8 euro voor een truitje, of het zit meteen aan de duurdere kant, zo rond de 70 euro. De truitjes van 8 euro blijven langer goed dan de blousejes van 70 euro. Heb ook parfum van de Zara en die is heerlijk en was ook goedkoop. Dus mijn persoonlijke conclusie: Duurkoop is Duurderkoop, en Goedkoop is Goedkoperkoop bij de Zara. :P

Kaka schreef:
Is wel makkelijk als je een blouse in wilt nemen, je hoeft niet alle naden meer los te tornen

Wegens dermografie haal ik altijd de labels uit de kleren. En DIE zitten bij de Zara dus WEL helemaal vastgelast met 2 (!) verschillende soorten garen waarvan eentje van sterk nylondraad. DUS ZE KÙNNEN HET WEL!!!!!!!
Persoonlijk zou ik me rot schamen om mijn bedrijfsnaam zo duidelijk op zulke zooi te bevestigen.. Zou van de maandagspartijen hier 'Nara' maken ofzo. En alsnog puilt de zaak uit op zaterdagen. :') Een grote _/-\o_ voor hun marketingafdeling...

Kaka schreef:
(maar meer rotzooi, dat dan weer wel).

Zijn bij jullie de duurdere dingen bij Zara ook rotzooi? Of alleen de goedkope?
Persoonlijk verwacht ik van de Zara prijzen (40/100 euro) echt betere kwaliteit en afwerking. Wat dat betreft doet de LadySting het beter.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:16

Hallo,

Ik kom ook even binnenvallen. Heb het topic vluchtig doorgekeken maar niet kunnen vinden wat ik zocht.
Ik moet over 2 week op reis met school, daar gaan we allemaal bedrijven bezoeken, rondleiding in kolencentrale enz. Ik heb normaal hakken onder m'n pak, maar dat zie ik mij nog niet in de kolencentrale mee rondparaderen :p Wat voor schoenen kan ik onder m'n pak doen, waar ik de hele dag op kan lopen? Moccasins zijn niet echt m'n dingen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:19

balarina's? pump met lage hak?

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:23

Jaa, alleen de hele dag op ballerina's lopen word ik niet vrolijker van haha. En lage hak vind ik zo lelijk. Volgens mij blijft er dan ook niet zo veel mee over haha. Misschien leuke enkellaarsjes ofzo.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:45

ik zou ook denken aan ballerina's :) verder blijft er niet heel veel over idd :=

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:49

Ik kom ook even binnenvallen, ik vertrek (hoooogstwaarschijnlijk) in augustus naar Miami. What to wear what to wear? Het is voor stage, hospitality bedrijf, accountancy afdeling..

Iemand die ooit wel eens in Miami is geweest?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:19

Ik ben wel eens in Miami geweest en werk op een accountantskantoor, maar zal erg afhangen van welk kantoor etc. Ben overigens niet voor mijn werk in Miami geweest.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:57

sologirl schreef:
Ik kom ook even binnenvallen, ik vertrek (hoooogstwaarschijnlijk) in augustus naar Miami. What to wear what to wear? Het is voor stage, hospitality bedrijf, accountancy afdeling..

Iemand die ooit wel eens in Miami is geweest?

Weet niet wat voor een weer het is in augustus in Miami, maar als het er 'bloedheet' is neem dan niet alleen luchtige korte mouw blousjes mee. Want in dat soort hete gebieden staat de airco altijd extreem hoog te loeien en is het vaak op kantoor kouder dan in Nederland in de winter.
Maar omdat het voor ieder gebouw anders is, neem daarom vooral ook laagjes mee.

Bij ons is het op kantoor 10 graden ofzo, maar gaan we wel ´s middags buiten een eindje lopen in de 35/40 graden. Daar is dus geen 1 kledingsstuk op aan te trekken, dus trek ik laagjes over elkaar aan.
Binnen = Blouse zonder mouwen onder een colbert of vest.
Buiten wandelen/lunchen = zonder colbert/vest en alleen blouse zonder mouwen.

Soms heb ik 3 laagjes aan, want in de vergaderruimte is het nog kouder en heb ik aan een colbert+blouse niet genoeg. :brr:

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:30

Ja ik wist wel dat amerikanen errug gesteld zijn op hun airco haha! Thanks;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:40

10 graden? Dan kan je wel met een jas aan en wanten binnen gaan zitten. Of lijkt het alsof het 10 graden is? Bij ons op kantoor voelt het in de winter altijd steenkoud, maar dan is het 16/17 graden ofzo.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:09

Kiwipitje schreef:
10 graden? Dan kan je wel met een jas aan en wanten binnen gaan zitten. Of lijkt het alsof het 10 graden is? Bij ons op kantoor voelt het in de winter altijd steenkoud, maar dan is het 16/17 graden ofzo.

Het deel waar de grote baas staat de airco ingesteld op 10 graden. Bij ons staat op het scherm 18 graden. Weet niet of de omgevingstemperatuur dan ook daadwerkelijk 10 dan wel 18 graden is, maar met blouse en colbert in zijn deel heb ik nog kippevel en zit ik met mijn handen in de mouwen van mijn colbert te hopen dat ik snel weer weg mag. De 18 graden is me ook te koud, als ik er alleen zit dan doe ik de airco altijd uit. Gelukkig is alles apart te regelen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:40

net nu ik op een kantoor zit kappen jullie met dit topic :P

wat vinden jullie van panty's met print?
heb momenteel een zwarte panty met enkele grijze/witte ruit onder mijn kniebroek :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:49

Zodra je geen feestprint hebt vind ik het wel kunnen :j

Ik heb jullie ook weer even nodig. Ik was superhip met m'n mooie donkerblauwe spijkerbroek, nette blouse en pumps van 8 centimeter. Werkdag van 9 uur en nou heb ik dus een zwaar overbelaste rechtervoet en mag ik geen hakken meer aan ^) ^) ^) Heb nou best wel toffe en mooi en oh zo fijn zittende schoenen van Gabor aan. Minder pijn, staat leuk onder zowel een straight als skinny als bootcut jeans en mijn voet is er gelukkig mee. Maar dan heb ik maar 1 paar schoenen wat ik aan kan, en da's zo weinig :')
Dus! Tips, sites, merken en soorten schoenen ZONDER hak maar die WEL tof doch netjes zijn zijn meer dan welkom :D Oh ja, flodderballerina's zijn heel leuk maar op dit moment ook niet geschikt voor mijn arme rechtervoet :+

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:28

Ik heb vandaag bij de ART een heel mooi jurkje en vestje gekocht :D Normaal vind ik daar alles flodder, maar deze was wel erg mooi. Ennnn.... Hét grote voordeel: van 99,95 voor 12,50 voor t jurkje, en vestje van 49,95 voor 12,50 :D :D :D Met andere woorden ALLES was 12,50!!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:26

Berdien bij de Sacha en invito kan je vaak leuke hippe platte schoentjes kopen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:45

Invito heb ik gekeken, vond ik niet echt iets bij zitten. Kan nog wel even bij de Sacha kijken :j
Punt is dat ze niet alleen hip moeten zijn maar ook echt góed moeten zitten. Heb vandaag 9 uur op m'n Gabors gewerkt en dat ging heerlijk :j Ik liep wel als een bejaarde en traplopen isniefijn maar toch. Ik kwam redelijk pijnvrij de dag door *\o/*

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:47

www.sacha.nl

je hebt van die roze schoentjes, half roze lak, met een zijde lintje als strik... moet ik hebben <3

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:48

Lon83 schreef:
Ik heb vandaag bij de ART een heel mooi jurkje en vestje gekocht :D Normaal vind ik daar alles flodder, maar deze was wel erg mooi. Ennnn.... Hét grote voordeel: van 99,95 voor 12,50 voor t jurkje, en vestje van 49,95 voor 12,50 :D :D :D Met andere woorden ALLES was 12,50!!

zo das lekker shoppen :D wat is ART?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:50