Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:58

Achjah als men zich daarover ook gaat druk maken wordt nederlands steeds gestoorder

Ik heb trouwens gewoon een nederlandse én een noorse
vlag opgehange. GEwoon duo , ene kant nederlands en waaide
die dan zag je de Noorse!

Muppett

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:05

@sporter: ik ben niet tegen het verbieden van een buitenlandse vlag ophangen, ho ho! Ik vind het alleen idioot! Dat is mijn mening, meer niet!
En daar heb ik het volste recht toe, in een VRIJ land en op een VRIJ bokt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:18

janesmith schreef:
KiWiKo schreef:
als Nederlander MOET je helemaal niks, das het mooie van Nederland :D Je hebt altijd een keuze

Behalve belasting betalen, dat MOET je. Niks vrije keus. ;-)

precies............ :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:22

xNursiex schreef:
KiWiKo schreef:
yep stuk voor stuk!!!............. pfffffffff :D :D :D

Je stelt zelf dat het derde generatie is, kun je wel zo naar mij reageren. Maar aangezien je grote voorliefde voor feiten
neem ik aan dat je toch niet zou durven zomaar iets uit de lucht te pakken ...

Trouwens wel knap dat je wel één argument hebt gevonden (voor zover het zo mag heten) , derde generatie, en dat verder
allemaal maar roept.

als jij uit mijn post nog niet begrijpt dat ik jouw eerdere post absoluut niet serieus neem......... dan is het echt een beetje moeilijk gesteld met je inschattingsvermogen ............ werk eraan zou ik zeggen :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:34

KiWiKo schreef:
xNursiex schreef:

Je stelt zelf dat het derde generatie is, kun je wel zo naar mij reageren. Maar aangezien je grote voorliefde voor feiten
neem ik aan dat je toch niet zou durven zomaar iets uit de lucht te pakken ...

Trouwens wel knap dat je wel één argument hebt gevonden (voor zover het zo mag heten) , derde generatie, en dat verder
allemaal maar roept.

als jij uit mijn post nog niet begrijpt dat ik jouw eerdere post absoluut niet serieus neem......... dan is het echt een beetje moeilijk gesteld met je inschattingsvermogen ............ werk eraan zou ik zeggen :)

Oh jawel en dat laat juist jouw gebrek aan inhoudelijk reageren zien.
Maar gelukkig kan ik me er echt niks van aantrekken of jij mijn post serieus neemt. Aangezien ik jouw posts niet bepaald toegevoegde waarde vind ;)
Trouwens nog steeds geen antwoord :D makkelijk hoor, vragen ontlopen door ze met een smiley en een 'pfff' af te doen. Is vast ook
confronterend als je argument onderuit gehaalt wordt. Maar ach, he.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:36

janesmith schreef:
vikki schreef:
Jameskatje, ik denkt dat je tenzij bedoelt ipv mits... :)

Dat denk ik niet, want ze gebruikte het woord mits in de juiste context.

Definitie mits

Dan zou ik haar post nog maar eens doorlezen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:38

ik heb al eerder inhoudelijk gereageerd, en behoorlijk ook :)

wat wil je nou van me?? vraag het me concreet en dan kan ik er misschien antwoord op geven :) :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:46

heel simpel:
jij stelt: het zijn derde generatie allochtonen die de vlag buitenhangen van een land waar ze eigenlijk niet meer zo'n band
mee (behoren) te hebben.

Wie zegt dat het derde generatie is? (okey jij, maar is dat ook echt zo?)

En daarbij, als je oorsprong ergens anders ligt en je gaat er, bijvoorbeeld, regelmatig op vakantie kan ik me voorstellen dat je toch een band met het land krijgt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:51

waar heb je het nou helemaal over????????? welk stukje van de geschiedenis heb je niet meegekregen op school de afgelopen 10 jaar??

ben je niet bekend met het feit dat wij 40 jaar geleden jonge mannen uit het buitenland hebben gehaald....... de mensen die nu 65plus zijn.........

wat ga je me nou vertellen???

en ja, de mensen die TOEN naar nederland kwamen hebben nu hier de derde generatie opgroeien...... je leeft toch niet helemaal onder een steen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:52

En sindsdien is er helemaal geen immigratie meer geweest natuurlijk....

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:53

Blue_Eyes schreef:
En sindsdien is er helemaal geen immigratie meer geweest natuurlijk....

:D
ook onder een steen gelegen zeker? ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:55

Een heeuuule grote :D
Vandaar dat mijn klassen ieder jaar zo vol zitten dat ik er een of twee extra klassen bij krijg... Al die anderstaligen hoeven geen Nederlands meer te leren, die zijn hier al derde generatie :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:55

natuurlijk wel............ ik heb het over derde generatie........... kijk dat sommige mensen dat niet kunnen begrijpen, daar kan ik ook niks aan doen :D :D

en dat sommige mensen denken dat alle chocolaatjes puur zijn omdat je het over chocolade hebt.........daar kan ik ook niks aan doen.........

das gewoonweg de simpelheid van sommige mensen!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:57

En misschien hangen die derde generatie jongeren wel de Nederlandse vlag uit, vandaar mijn vraag of je het bent
wezen controleren ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:58

Nou, Kim, ik schijn niet simpel te zijn, maar ik begreep er ook zoiets uit. Niet alle Marokkaantjes of Turkjes die hier slagen voor hun middelbare-school-examen zijn derde generatie. Jij begint erover, over die derde generatie, dat was toch echt niet Nursie ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:00

Blue_Eyes schreef:
Nou, Kim, ik schijn niet simpel te zijn, maar ik begreep er ook zoiets uit. Niet alle Marokkaantjes of Turkjes die hier slagen voor hun middelbare-school-examen zijn derde generatie. Jij begint erover, over die derde generatie, dat was toch echt niet Nursie ;)

Danku voor het bijstaan van deze simpele ziel :j
ik heb mijn diploma immers ook bij een pakje boter gekregen, was echt veel leuker dan die plastic troep die je bij de cornflakes
krijgt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:01

tjees Nursie................ hou nou toch op :D :D

je bent nu op weg om je (waarschijnlijk onder invloed van !!!) als kat op de schandpaal te nagelen :D :D

mijn stelling is........ dat als je geboren bent in Nederland, dat dan Nederland je vaderland is...........

OOK tweede generatie............ je vaderland, en je roots liggen in het land waar je geboren bent......... niet het land van je opa of oma of je overgrootouders........ of zelfs van je vader of moeder..........

is dat nou echt zoooooooooo moeilijk te begrijpen??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:02

Blue_Eyes schreef:

moet je even teruglezen op nursie haar eerste post in dit topic, ik zoek het wel even op :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:04

KiWiKo schreef:
tjees Nursie................ hou nou toch op :D :D

je bent nu op weg om je (waarschijnlijk onder invloed van !!!) als kat op de schandpaal te nagelen :D :D

mijn stelling is........ dat als je geboren bent in Nederland, dat dan Nederland je vaderland is...........

OOK tweede generatie............ je vaderland, en je roots liggen in het land waar je geboren bent......... niet het land van je opa of oma of je overgrootouders........ of zelfs van je vader of moeder..........

is dat nou echt zoooooooooo moeilijk te begrijpen??

Ja, Nederland is je vaderland. Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat het niet uitmaakt welke vlag je buiten hangt.
En die mening ga jij niet veranderen.

edit: ik wacht in spanning op mijn post :)
en wel leuk dat een discussie geen discussie is maar dat er meteen een schandpaal bij gehaalt word.
Bokt en voetbal zijn tenslotte oorlog :o?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:06

KiWiKo schreef:
Blue_Eyes schreef:

moet je even teruglezen op nursie haar eerste post in dit topic, ik zoek het wel even op :)

kijk zelf maar even op de posts van nursie......... in dit topic.............. het is teveel om hier te quoten.......... hoe bedoel je iemand bashen :D :D

tandjes, en ik had het niet eens door :D :D das knap!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:07

Ik heb even op Nursies naam geklikt, maar ik zie haar in ieder geval in de eerste 25 reacties het woord 'derde generatie' of iets in dien trant niet in de vingers nemen ;)

Edit: anyway, zou mijn slaapkamer al afgekoeld zijn? Ik moet morgen werken :wave:
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 27-06-10 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:08

je laatste twee zinnen snap ik niet kiwiko.
Het woord 'bashen' moet je echt even uitleggen.
Net als wat je bedoelt met tandjes?

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:10

Ik ben absoluut geen racist ofzo maar ben het hier wel mee eens, vind het nogal zonde,
je bent nederlander, dus vind het dan apart als je een andere vlag ophangt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:12

xNursiex schreef:

zucht :D :D

kijk je eigen posten in dit topic eens na :D :D waar heb je het over :)

wat wil je nou??

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:17

KiWiKo schreef:
xNursiex schreef:

zucht :D :D

kijk je eigen posten in dit topic eens na :D :D waar heb je het over :)

wat wil je nou??

Poeh, lastig he .. antwoord geven. Ik vraag hiervoor toch duidelijk en bloedserieus om uitleg omdat ik deze twee uitdrukkingen niet ken.
Maar dat illustreerd de rest van je antwoorden, gewoon erom heen draaien en alleen maar roepen: wat wil je nou/andere dingen 10x herhalen. Ja, zo blijf ik wel doorgaan met vragen. Ik vind het jammer, dat er geen normale discussie met je mogelijk is. Ik weet dat sommige bokkers je hoog hebben staan, maar dat heb je nu voor mij niet echt waar gemaakt :n

Ook ik ga lekker richting mijn nest.