ongeveer 10 jaar geleden begonnen we de weddenschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:08

noudy schreef:
dutchy_ schreef:
Als het echt waar is dat TS schulden heeft bij Kiwiko, dan is dat misschien wel een goed doel voor het gedoneerde geld.

Die is gek }:0

Het was ook niet serieus bedoeld he :+ we moeten toch een beetje los komen uit deze zware discussie, die niet meer over gaat over waar het eigenlijk om draait.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:10

Cayenne schreef:
Ik heb liever spijt van steun geven aan iemand die het achteraf misschien niet nodig heeft, dan het onnodig kwetsen van iemand die terminaal ziek is en niet lang meer te leven heeft.
Met dat laatste zou ik mezelf niet meer in de spiegel durven aankijken.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten :)

Verder trek ik me terug uit de discussies die hier worden gehouden. Ik ken daar de bokkers in kwestie niet genoeg voor om daar een oordeel over te geven.

Nicky, nogmaals, ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:11

Daar heb je gelijk in dutchy ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:11

hee......... die paar honderd gaat de schade niet dekken.......... beter dat geld schenken aan het kankerfonds, reumafonds, fybrofonds, atrosefonds, artitesfonds, de nierstichting...... en de hartstichting.......... en de stichtingen die ik zo even tussen neus en lippen door vergeten ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:12

MamboBeach schreef:
russel schreef:
Kim, dat kan je toch op een andere manier oplossen? Dat hoeft toch niet zo?

Kijk, en dat bedoel ik... Er wordt netjes iets gevraagd en dat zou dan niet mogen?

Rock schreef:
Natuurlijk kan dat wel gevraagd worden, maar dat hoeft dan toch niet in dit topic? De schuld die Nickyu blijkbaar bij KiWiKo heeft staat toch los van haar ziekte?

Dat bedoel ik dus, maar dat mag toch ook prive uitgevochten worden?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:15

jeetje, ik heb in dit topic 1 of 2 keer gereageerd, maar wat ik nu allemaal lees...
ik weet gewoon werkelijk niet wat ik moet denken.
als ik eraan denk dat TS misschien niet zo ziek is als dat ze zegt, dan krijg ik een heel nare smaak in m'n mond.
maar als TS wel zo ernstig ziek is dat ze die 2 jaar,die ze hoopt nog te hebben, niet kan halen dan vind ik het ook een zeer ernstige zaak dat er hier zeer offtopic gediscussieerd word.

ik ben bijzonder geshockeerd van wat er her en der over TS word gezegd.
anderzijds, die verhalen zullen niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn.

jeetje, wat een verhaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:16

KiWiKo schreef:
russel schreef:
Kim, dat kan je toch op een andere manier oplossen? Dat hoeft toch niet zo?

hummmzzz in 4 jaar heb ik het echt wel anders op proberen te lossen, zelfs bij mezelf gedacht laat maar.......... tis maar geld!!

laat ze het houden, laat ze er blij mee zijn, laat ze er leuke dingen van doen........

maar nav het bedeltoppic ben ik even een stukkie voorbij laat maar........

het is voor mij heel simpel.. betalen, of een deurwaarder..... Nu dat ik weet dat de zaak op Mart zijn naam staat........ word de optie deurwaarder ernstig intressant!

Kim, als je er zo over denkt, dat snap ik wel, wellicht zou ik in welke zaak dan ook zo denken, maar dan heb je je er toch al bij neergeled? Om het dan in het topic naar voren te brengen, hoeft dan toch niet meer?.

Jij kent haar dus wel heel goed en dat is met bokt zo raar, je gaat mensen "kennen" omdat je het zelf invult...irl is toch zo anders. Ik en vele anderen moeten het doen met bokt-realiteit en dat is onze waarheid, omdat we alleen maar kunnen invullen vanuit de huiskamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:19

Vind het juist goed dat Kiwiko dit aankaart, zie het maar als een waarschuwing voor de donateurs. Als je geld doneert als bokker zijne vind ik het niet verkeerd als hier open kaart over wordt gespeeld, het is een zure appel als je achteraf dit soort verhalen hoort.

Zoals Kim al beweerd hoop zij dat ze dr flink naast zit en zal hier ook de consequenties voor nemen, ik zou zeggen doe er je voordeel mee.
Ik ben benieuwd wat Nickyu hierop te vertellen heeft.

Paar jaar geleden heb ik op een ander forum (mijn eigen forum) een soort gelijk verhaal meegemaakt, dit persoon was ook opgegeven en had uitgezaaide kanker, ze was therminaal we waren er kapot van omdat we haar goed kennen.
Ze leeft nog steeds, is inmiddels 4 jaar verder, alleen dr uitslag van dr uitstrijkje was niet goed..........en loopt inmiddels weer vrolijk en gezond rond (Gelukkig wel)
Ik kan mij erg slecht voorstellen dat mij dit ooit nog eens zou overkomen, dus geloof wel in de oprechtheid van Nickyu's verhaal, maar ben wel wat argwanender geworden, echt dat vidn ik zo jammer!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:20

dat is Russel.......... dat is.........

maar er zijn mensen die gewoon een uur moeten werken voor die 2.50........... voor een camera???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:22

Er zijn toch verschillende bokkers die Nicky in het echt kennen en weten dat ze er slecht aan toe is? Dat zegt toch genoeg lijkt me :)
Waarom altijd de twijfel naar het negatieve toe trekken?

en de discussie over het geld kan best via pb. Kim weet dat knopje prima te vinden. Doe het anders via de man van Nicky of ga er persoonlijk naar toe. Maar veilig achter een computerschermpje in een topic waarin iemand haar hart wil luchten.. nee, dat vind ik geen stijl.

Pien_1

Pff wat neemt dit topic een rare wending.
Geen idee eigenlijk wat ik nog moet geloven.
Hoe dan ook ik wens Nickyu veel sterkte.

MamboBeach

Wat je zegt Cayenne lijkt wel heel mooi maar als je eerlijk bent en er is hier een bedrieger op bokt, zoals laatst met de paardenhandelaar, dan krijg je er geen bericht tussen want dan ligt heel bokt op zijn kop.

Ik begrijp je achterliggende gedachte wel hoor, zo is het niet, maar wees eerlijk.

Wat betreft Kim, het is een privekwestie maar ik kan me voorstellen dat het Kim dwarszit, zeker als er een inzamelingsactie is voor desbetreffende persoon.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:24

Pfoe wat een wending heeft dit topic genomen zeg... Ik vind het heel moeilijk om nu nog wat te zeggen, dus ik wacht rustig af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:31

KiWiKo schreef:

maar er zijn mensen die gewoon een uur moeten werken voor die 2.50........... voor een camera???

Nee, dat meen je toch niet he? :+ 2,50....kan mij niet indenken.

Zakelijke geschillen kan je alsnog afhandelen, want het is een hoop geld. Misschien toch maar eens aan gaan beginnen? Voor mij staat dat los van elkaar, want een maand geleden was deze kwestie nog niet spelende en was het niet ongepast als je, zeker in de situatie die je nu zit, persoonlijk langs was gegaan om het geld te halen, desnoods met officiele brief. Dat is toch helemaal Kim?
En zeker weten dat als je fout zit, ben jij wel een bokker om luid en duidelijk je ongelijk te melden.

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:33

Ik vind het zo vreselijk.. Ik snap ook wat je zoontje nu moet doormaken.. Ik heb het zelf ook meegemaakt dat mijn moeder doodziek was.. Ook kanker.. Alleen was ik 13 toen ze overleed, dan zie je alle dingen anders. Jou zoontje is nog zo jong.. Maar ik wilde even een tip geven; mijn moeder had van een vriendin/tante geloof ik, een boek gehad. Een boek waarin bepaalde vragen stonden met lijntjes eronder die mama dan kon beantwoorden. Vragen over de kinderjaren. Dan kun je herinneringen opschrijven, en zo worden vragen die je zoontje later misschien heeft toch beantwoord. Het heet geloof ik "mama, vertel eens". Bepaalde herinneringen, leuke details van vroeger. Je man zal misschien ook veel vragen kunnen beantwoorden, maar lang niet alle..
Helaas ben ik verder machteloos tegen deze ziekte.. Altijd al machteloos geweest.. Ik wou dat ik kon helpen maar helaas moet ik zeggen dat ik alleen maar sterkte kan wensen.. Gelukkig weet ik uit ervaring dat het woordje sterkte ook wel iets met je doet, het werkt wel deels..
Ik heb hetzelfde bij mijn moeder gezien, als wat jou zoontje nu bij jou ziet denk ik.. Mijn moeder werd er af en toe wanhopig van dat ze mij en mijn zusje niet verder zou zien opgroeien. Dat is ook vreselijk.. Ik herinner me nog als de dag van gister dat ik mijn arm om haar heen moest slaan om haar te troosten en me bedacht dat het normaal eigenlijk andersom hoort te zijn.. Eigenlijk hoort de moeder het kind te troosten na een nachtmerrie, en niet andersom.. Het doet voor de naasten evenveel pijn als voor de zieke..

je mag me altijd een pb sturen, maar waarschijnlijk heb je wel genoeg steun van ook derest van bokt. Maar ach je weet maar nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:34

russel schreef:
KiWiKo schreef:

Nou, dat is wel zo..
Ik krijg 40 euro per maand, dat is 1.33 euro per dag, dus van 2,50 kan ik 2 dagen rondkomen..

Maar ik dacht er goed aan te doen..
Ik wacht ook maar af hoe het uitpakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:37

russel schreef:
KiWiKo schreef:

Zakelijke geschillen kan je alsnog afhandelen, want het is een hoop geld. Misschien toch maar eens aan gaan beginnen? Voor mij staat dat los van elkaar, want een maand geleden was deze kwestie nog niet spelende en was het niet ongepast als je, zeker in de situatie die je nu zit, persoonlijk langs was gegaan om het geld te halen, desnoods met officiele brief. Dat is toch helemaal Kim?
En zeker weten dat als je fout zit, ben jij wel een bokker om luid en duidelijk je ongelijk te melden.

als ik persoonlijk langs was gegaan dan had ik op het pliesieburo gezeten............. want dat doet ze dus ook gewoon, heeft me ze zelf verteld......

IK kan dus niet persoonlijk langsgaan, maar op bireven en pb's reageert ze niet.... aangetekende brieven van mij haalt ze niet af........

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:39

Heb zojuist 2,50 overgemaakt.;-) Ik begrijp kiwiko en de anderen. Mocht het inderdaad zo zijn dan bewondering voor degene die hier hun nek over durven uit steken. Maar ik blijf liever in het goede van de mensen geloven en ik kan me niet voorstellen dat iemand over deze ziekte waar de meeste van ons ooit helaas wel mee te maken hebben gehad, mee spot. En ik geloof stellig in het feit dat wanneer mensen op een of andere manier zoiets doen naderhand zelf door het lot terug gepakt worden.

nicky sterkte ik hoop dat je er nog lang zult zijn voor je man en je zoontje. Mijn positieve fibraties zijn vandaag alweer je kant opgegaan ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:40

Pfff Kim ik begin net mee te lezen en idd dan ga je het wel openbaar proberen te regelen. Maar denk niet dat je antwoord gaat krijgen...

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:41

gaan we voor andere die ernstig ziek zijn ook een inzameling houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:43

marise83 schreef:
gaan we voor andere die ernstig ziek zijn ook een inzameling houden?

Daar zat ik ook aan te denken. Er zullen vast wel meer bokkers zijn die een ernstige ziekte hebben maar die vertellen dat niet.. Ik vind het dubbel, aan de ene kant doe je iets goeds maar aan de andere kant verdiend iedereen die ernstig ziek wel iets leuks.

Mariposa11

Re: ongeveer 10 jaar geleden begonnen we de weddenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:43

eindelijk iemand die me begrijpt!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:47

Ja, nu word het wel heel dubbel...
Aan de ene kant is het goed dat twee kanten worden belicht.
Aan de andere kant, wie spreekt de waarheid? Dat weet je nooit via een internetforum.
Maar weer een lesje geleerd hieruit, en hopelijk ook nog vele andere..
Wat kunnen mensen het elkaar naar maken via internet, wat zijn er eigenlijk veel manipulators.
Die je irl er misschien wel tussen uit haalt en hier niet.

Ik ken persoonlijk ook iemand die al drie keer gestorven zou zijn, die verzint alles dus wel.
Maar wie zegt dat dit verhaal van nickyu onwaar is?
Dat weten alleen de mensen die dicht bij haar staan, daar kunnen wij toch niet over oordelen?
Alleen door een verhaal op een internetforum?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:47

Jemig wat is dat nou weer voor redenatie? :?

Laten we ook maar stoppen met doneren dan want we kunnen toch niet alle kindjes in Afrika helpen?

Jeetje zeg. :\

Mariposa11

Re: ongeveer 10 jaar geleden begonnen we de weddenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:52

nee dat bedoel ik niet.. Vind het alleen een beetje raar dat andere inzamelingen niet mogen en deze dan weer wel.