Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:56

MamboBeach schreef:
Dat is de duivel.

Nee dat is de mens ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:56

Hahaha, die slang. Ik zit in de metro en lig helemaal dubbel!
Christel toch! Haha!

Ik ben blij dat tie geen pootjes meer heeft. Moet er niet aan denken dat zo'n dier ook nog kan lopen. Dit glijden is al creepy genoeg. Brrrrrr!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:57

christel1857 schreef:
MamboBeach schreef:
Dat is de duivel.

Nee dat is de mens ;)

Nee hoor. ;)

Reneee_

MamboBeach schreef:
Springert schreef:
Dat is nog tot daar aan toe. Maar waarom staat god dan toe dat al zijn andere schepselen uitgeroeid worden?
Waarom beschermt hij deze kwetsbare, weerloze schepselen niet.
Iedere dag sterven er diersoorten uit door toedoen van de mens.

Dat is de duivel.

De duivel is dan ook een gevallen engel. God heeft namelijk het kwaad niet zelf bedacht. De duivel wilde hetzelfde zijn als god.

ruth91

ik zeg altijd, ik geloof in de aap :D
haha, dat we daar uit vandaan zijn gekomen zegmaar!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:58

annemieke_88 schreef:
Omdat God als enige volmaakt is (even vanuit mijn eigen geloof gesproken). Hij heeft de mens dus geschapen zoals hijzelf is, dus volmaakt. Hij wist dus wel vooraf dat hij een mens zou maken waarmee hij door 1 deur kan en waarmee het prittig is om samen te leven. En omdat de mens in het paradijs op God leek, heeft de mens dus ook een verstand gekregen om zelf te denken en verantwoordelijk te zijn voor elkaar.

Als je nooit samen met iemand bent geweest, ken je ook geen eenzaamheid. Dus ik snap niet de behoefte van god om wezens naar zijn evenbeeld te creeeren, ze een vrije wil te geven, en ze vervolgens door de duivel te laten pesten. Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie verdedigen dat er iemand een spelletje met jullie speelt.

Niwla

NatasjavE schreef:
Niwla schreef:
De engelen zijn geen God. Maar Gods ehm.. knechten.

Dat idee had ik al een beetje.

Maar wat ziijn het. Het zijn geen mensen toch?

Nee, ik geloof dat engelen geen lichaam hebben. Tenzij ze naar de aarde komen om te boodschappen.

christel: ik zei al dat de vergelijking niet helemaal opging maar zo is het misschien beter te snappen. :)

IJs, water en condens= h2o
God de vader, God de zoon en de Heilige Geest= God.

MamboBeach

Dus Reneeee, dat bedoel ik, de duivel...

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:59

MamboBeach schreef:
christel1857 schreef:
Nee dat is de mens ;)

Nee hoor. ;)

WELLES :+

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:59

MamboBeach schreef:

Ik ben het daarmee eens, de duivel zit ook in de mens. En bij de een komt het naar boven en bij de ander niet.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:01

Niwla schreef:
IJs, water en condens= h2o
God de vader, God de zoon en de Heilige Geest= God.

Maar bij dezelfde temperatuur, laten we zeggen een constante temp van -6, kan water geen condens zijn, of ijs water. Dus verklaar met deze theorie dan maar dat 'de vader' tot 'de zoon' sprak op aarde. Als de aarde hierbij als constante wordt opgevat.

Niwla

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:03

Daarom gaat het voorbeeld ook niet helemaal op.

Zij kunnen namelijk wel los van elkaar en tegelijkertijd opereren.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:04

Christel, jij hoeft je niet druk te maken over wat wij geloven. Je hoef dat niet te verkroppen. Ieder zijn eigen wil toch.
En dat H2O gebeuren wordt gebruikt als voorbeeld. Je hoeft dat niet te ontleden hoor. Het gaat om het principe. Niet om de wet van de natuur hierin. Inde drieeenheid is dit toch niet te bevatten voor het menselijk verstand.

Daarom is het een geloof.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:05

Simpeler gezegd:

Wat jullie zeggen is dat god uit 3 delen bestaat. Die afzonderlijk zijn van elkaar, en afzonderlijk met elkaar kunnen communiceren. Zijn ze daarmee niet afzonderlijk? Nee zeggen jullie, want ze zijn 1 god. Maar het ene deel 'de vader' kan wel gesprekken voeren met het andere deel 'de zoon'. Is god dan scizofreen? Hij hoeft toch niet met zichzelf te communiceren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:06

Nogmaals, iedereen gelooft op zijn eigen manier...

Ik hang geen kerk aan, vind dit enerzijds niet nodig maar toch wel goed dat ze er zijn maar wil niet zoveel geld per jaar aan ze betalen...

Ik geloof zeer zeker dat er meer is tussen hemel en aarde maar weet niet precies wat, volgens mij weet niemand dat, maar als je iets gelooft, neem je het aan anders krijg je het alom bekende, ANDERS IS HET GEEN GELOOF MEER... :)

Nuja, daar knelt het wat bij mij, want ik neem dingen niet zo heel makkelijk aan, daarom geloof ik het Adam en Evaverhaal ook niet. Daarom zie ik de bijbel als een leidraad in het leven om een zo goed en juist mogelijk leven te leiden, helaas wordt dat vaak niet gedaan en is er 'gerommel' op de wereld.

Ik ben gelovig opgevoedt, dat wel en ben altijd wel vrijgelaten hierin. Heb ook op de christelijke school gezeten maar die kinderen, wat een verschrikkelijke kinderen en ouders heb je erbij zitten zeg!!! Nee, dat is de reden dat mijn kinderen niet naar een christelijke school gaan.
Nee, de christelijke gemeenschap mag bij zichzelf ook wel eens goed te raden gaan en beginnen bij zichzelf, veelal zijn het mijn mensen niet of is het aldoor ellebogenwerk!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:06

Zooist schreef:
Christel, jij hoeft je niet druk te maken over wat wij geloven. Je hoef dat niet te verkroppen. Ieder zijn eigen wil toch.
En dat H2O gebeuren wordt gebruikt als voorbeeld. Je hoeft dat niet te ontleden hoor. Het gaat om het principe. Niet om de wet van de natuur hierin. Inde drieeenheid is dit toch niet te bevatten voor het menselijk verstand.

Dit is gewoon een antwoord zonder antwoord te geven. typisch voor geloof idd, zoals je zelf al zegt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:07

Zooist schreef:

Toevallig heb ik het er daar net over. :)

bokker88

Je kunt God niet begrijpen en ook niet vergelijken met een mens. De drie-eenheid gaat onze pet te boven dat is niet door mensen te beredeneren.

E_Nalanta

Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, en dat er een God is, maar ik geloof daar in tegen absoluut NIET in: de wereld is in een paar dagen gemaakt, mensen kwamen zoals ze er nu uitzien op de aarde, en die dingen.. Dat vind ik toch zo.. :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:08

Reneee_ schreef:
MamboBeach schreef:

Ik ben het daarmee eens, de duivel zit ook in de mens. En bij de een komt het naar boven en bij de ander niet.

De duivel zit bij iedereen, iedereen heeft en maakt zonden, dat is ook heel menselijk!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:08

Inderdaad, het is makkelijker om te geloven dan om niet te geloven.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:10

bokker88 schreef:
Je kunt God niet begrijpen en ook niet vergelijken met een mens. De drie-eenheid gaat onze pet te boven dat is niet door mensen te beredeneren.

omdat er iets totaal onlogisch aan is. Natuur = god, want god creeerde de natuur. Dus ook de natuur volgt dan toch zijn wetten?
Jezus zou niet met god hoeven praten, want alles wat god zou zeggen zou hij (theoretisch gezien) al moeten weten, omdat ie dezelfde is als god.

Is geloven dan iets wat je doet als je iets niet kunt verklaren? Want dat zou een hoop verklaren.

Zooist

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:13

Christel: check het woordenboek eens wT geloof is.

Geloof is iets wat je niet kan verklaren. En daarom is het zo makkijk. Als je niet gelooft zoek je maar naar verklaringen. Als je er wel in gelooft hoef je die verklaringen niet, dan weet je ze want dat is dan je geloof.

bokker88

Dit kan ik inderdaad niet verklaren, God heeft heel veel aan ons uitgelegd, maar Hij vind het niet nodig dat we alles tot in de kleinste details weten, het doet er niet zoveel toe, en ja dan vraagt God om Hem te vertrouwen en te geloven dat Hij alles wél weet.

Dat Jezus met God praatte toen hij op de aarde was, is omdat Hij een menselijke natuur aannam en ook omdat Hij ons voorleefde, Hij gaf het perfecte voorbeeld van hoe wij om kunnen gaan met God hier op aarde.

Niwla

Maar christel, jij gelooft toch ook in de oneindigheid van het helal? Kun je dat wel verklaren dan?