Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:43

Tja.. en wat zeg je dan. Ik zat echt met mijn mond vol tanden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:45

Ligt eraan waar je werkt... Als het bij een restaurant was zou ik zeggen: "Dus u wilt graag een extra rauwe biefstuk met brie au lait cru, en ongewassen sla? Wilt u daar dan een groot glas rode of witte wijn bij?" O:)

Nee okee, dat zou ik natuurlijk niet zeggen... maar het denken is aanlokkelijk :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:55

Vjestagirl schreef:
Hahahahahah geweldig. Wat ook leuk is, is een propvol terras, waar je drankjes op staat te nemen bij de ene tafel, dan snel naar het loket om de drankjes voor een andere tafel te halen, doekje hier, rietje daar etc etc etc. En dan mensen die 2 sec zitten en beginnen te zwaaien en 'joehoe' roepen en weet ik het wat. Ik heb je écht wel gezien, kom er zo aan. Of mensen die hun kinderen sturen om aan het loketje te bestellen...

oh ik werk ook hier op t terras, maar echt alles wat jij zegt is zoo herkenbaar.. Wij hebben een open pui zeg maar, en dan 1 tafel binnen links en 1 rechts en dan voor die ene links buiten 2 tafels en rechts hetzelfde (snapt iedereen het?) dus heb je in het midden 1 pad, en dan vrolijk daar gaan zitten..
Vervolgens ik; ja meneer ik vind het heel gezellig dat u bij mij op het terras komt zitten, maar zo gaat het niet helemaal passen, ben dan wel de dikste niet, maar zo dun..
En dan boos worden..

En dat zwaaien na 2 min is al helemaal irritant...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:20

Een vriendin van mij werkt in een restaurant en had laatst een klant op het terras die aan haar vroeg: "Wat voor geluid maak jij als je klaarkomt?" Ik weet niet wat haar reactie is geweest, maar volgens mij zou ik gewoon stomverbaasd weglopen :=

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:34

Glitch schreef:
Tja.. en wat zeg je dan. Ik zat echt met mijn mond vol tanden haha.

dat zijn idd erge opmerkingen :oo mag ik vragen waar jij werkt? :o

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:38

Ik snap echt niet waar sommige klanten het lef vandaan halen :=

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:48

Gister was de FM iets aan het uitleggen over hoe hij een actiebulk omgebouwd wilde hebben. Mevr kwam binnen en begon gelijk te schreeuwen of ze een slot mocht kopen. Prima mevrouw ga u gang u ziet waar ze hangen.. Collega en ik gingen verder waar we mee bezig waren, ze kan tenslotte zelf een fietsslot uitzoeken.

Mevr. was met een halve minuut klaar, pakt een slot en loopt richting kassa:
"KAN IK EVEN BEDIEND WORDEN? JA WANT ANDERS LOOP IK ZO DE WINKEL UIT HOOR!"
collega en ik kijken elkaar aan, ik zeg vervolgens: nou die wil ik al niet eens "bedienen".. Kom op zeg.

Mijn baas zag de bui inmiddels al hangen en liep zelf richting de kassa. Mevrouw begon met:
"Je denkt toch niet dat ik echt zo de winkel uit was gelopen he meneertje (tegen mijn 2m lange baas... ze durfde wel...)"..
Baas: "Gaan we op deze voet verder dan kan ik u een prettige avond wensen en mag u zo de winkel uit..."
Vrouw: "Ja hallo, jullie zitten gewoon een beetje te kletsen hoor. Ik zag het wel"
Baas: "Dat zult u best gezien kunnen hebben, heeft u ook gehoord waar het over ging?"
Vrouw: "Nee dat snap je natuurlijk, ik ga geen mensen afluisteren, dat is onbeleefd."
Baas: "Nou mevrouw, ik zal het u even zeggen, u bent zelf uiterst onbeleefd. Ik was mijn collega iets aan het uitleggen over het werk waar zij op dit moment mee bezig is (ik stond inmiddels prijskaarten te maken voor de actiebulk die ik om moest bouwen) en wij waren dus niet aan het kletsen. De winkel blijft niet vanzelf netjes..."
Vrouw: "Oh ja euh... Mijn excuses dan"
en vervolgens bood ze (dat is dan wel weer netjes) nog een keer of 3 haar excuses aan mij en mijn baas aan :') sommige mensen...

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:55

Gister vroeg iemand aan ons in de Plus of we ook bingokaarten verkochten. :))

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:25

Ik werk bij een klantenservice en om de gegevens erbij te pakken vraag ik altijd om postcode en huisnummer.
Was ooit ene mannetje van dik in de 90 die vroeg of ik naa rhem toe kwam dan om het uit te leggen :Y)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:47

Ik heb afgelopen week al 3x dezelfde man verteld dat we toch echt niet roken (dus geen sigaretten verkopen) en ook echt geen krasloten verkopen...
ik hoopte dat hij het na de eerste keer al snapte :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:18

Ik had laatst ook een man van ongeveer 70 jaar. Die kwam koffie bestellen, en hij vertelde me dat hij hele erge kanker had, en nog ongeveer 1 jaar te leven had :(:)
Echt vreselijk, maar hoe moet je dan reageren :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:19

Niet mee gemaakt, maar wel gezien.
Stond laatst in de rij bij een winkel van Ralp Lauren, en voor me was een italiaans gezin geloof ik, of iig buitenlands. Hadden ze stuk of 15 polo's op de balie liggen, en de medewerkster netjes de beveiliging eraf halen. Zeggen ze bij 1 shirt ''nononono''. Dus die vrouw had hem al ontlabelt, en opzei gelegt. Nou de rest afgerekend en betaalt. Lopen ze richting de uitgang graait die vrouw nog snel even de polo, en gooit hem in haar tas. := En ze had er al zoveel! :')

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:50

Die nam ze dus gewoon maar mee zonder hem te betalen?

Ik heb ook nog wel een leuke, ik werk op de vleeswarenafdeling en in de tijd van het WK moesten wij in plaats van ons petje een grote oranje cowboyhoed op (joepie)
Dus op een gegeven moment kwam er een meneer naar me toe en die zei: "Hey cowgirl, waar ligt de f*cking worst!"
Dus ik zo: Pardon?
Hij: Ja de f*cking worst!
Ik dacht bij mezelf.. oke, maakt hij nou een grapje? Dus ik loop mee naar de worsten en toen vond hij het zelf al.. Was het dus smeerworst van het merk Vocking! En ik maar denken dat hij f*cking zei :P

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:40

Veerle90 schreef:
Vjestagirl schreef:
Hahahahahah geweldig. Wat ook leuk is, is een propvol terras, waar je drankjes op staat te nemen bij de ene tafel, dan snel naar het loket om de drankjes voor een andere tafel te halen, doekje hier, rietje daar etc etc etc. En dan mensen die 2 sec zitten en beginnen te zwaaien en 'joehoe' roepen en weet ik het wat. Ik heb je écht wel gezien, kom er zo aan. Of mensen die hun kinderen sturen om aan het loketje te bestellen...

oh ik werk ook hier op t terras, maar echt alles wat jij zegt is zoo herkenbaar.. Wij hebben een open pui zeg maar, en dan 1 tafel binnen links en 1 rechts en dan voor die ene links buiten 2 tafels en rechts hetzelfde (snapt iedereen het?) dus heb je in het midden 1 pad, en dan vrolijk daar gaan zitten..
Vervolgens ik; ja meneer ik vind het heel gezellig dat u bij mij op het terras komt zitten, maar zo gaat het niet helemaal passen, ben dan wel de dikste niet, maar zo dun..
En dan boos worden..

En dat zwaaien na 2 min is al helemaal irritant...

najaa vind het ook niet altijd even netjes gaan op het terras.
vind het al verschikkelijk om sávonds naar een bras te gaan ofzo, maar we zaten laatst s'avonds bij de bras.
en toen wouden we drinken bestelen zater en een kwartier mwhaa toen ong. half uur en toen konden we eindelijk bestellen XD.
wil niet zeggen dat het niet druk was maar het gezellige personeel ston mooi met meisjes te praten en te flirten en beetje bij anderen aan tafel gaan zitten wat drinken.
jaa dat is natuurlijk ook weer niet helemaal de bedoeling lijkt mij XD

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:20

V_lalala schreef:
najaa vind het ook niet altijd even netjes gaan op het terras.
vind het al verschikkelijk om sávonds naar een bras te gaan ofzo, maar we zaten laatst s'avonds bij de bras.
en toen wouden we drinken bestelen zater en een kwartier mwhaa toen ong. half uur en toen konden we eindelijk bestellen XD.
wil niet zeggen dat het niet druk was maar het gezellige personeel ston mooi met meisjes te praten en te flirten en beetje bij anderen aan tafel gaan zitten wat drinken.
jaa dat is natuurlijk ook weer niet helemaal de bedoeling lijkt mij XD

Tuurlijk is dat niet de bedoeling, maar om na 1/2 minuut al uitgebreid te gaan zitten zwaaien op een propvol terras, ja sorry, ik kan ook niet vliegen.

Of er gewoon doorheen praten als ik aan het opnemen ben bij een tafel. Vandaag ook, stond bij een grote tafel de maaltijd op te nemen, en ja, dat kan soms eventjes duren als mensen ook nog vragen hebben en aanpassingen in het gerecht willen. Komt er iemand naar me toe, tikt op mijn schouder, wijst naar een tafel en begint te bestellen. Ja, leuk, maar daar kan ik niets mee.

Of mensen die hun kinderen naar het uitgifte loket sturen om de drankjes te bestellen. Dat gaat echt niet sneller, je moet toch wachten tot ik het in de computer kan zetten en je komt toch achteraan in de rij. Het enige wat er dan gebeurd is dat ik geirriteerd raak.

Ook leuk zijn mensen die heel hard over het terras naar hun kinderen roepen 'die mevrouw komt er vast wel zo aan' en mij dan beschuldigend aankijken. Dat is echt een typisch gevalletje van 'mijn collega komt zo'.

En kinderen/mensen die alles slopen. De windhaan van het huisje en de raampjes eruitgemept, de nummertjes van de tafelblokken afgepeuterd etc etc etc. Wat is daar nou leuk aan? Blijf er gewoon vanaf. Vandaag ook, kind alle 4 de raampjes van het huisje eruit gemept. Dus ik erheen en gewoon gezegd 'zo, en nu gaan we stoppen met het slopen van het huisje' 'ja maar het ging perongeluk'. Toen heb k dat kind ook verteld dat ik er niets van geloof dat alle 4 de raampjes er perongeluk uitvallen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:22

slokkie schreef:
"Joehoe!!" en zwaaien = achter je kijken, niet begrijpend schouder ophalen en verder lopen.
Met de vingers knippen = snel naar ze toelopen en vragen "Hoe ziet uw hond er uit?
Oow, geen hond. Dan bent u straks aan de beurt." en weglopen.
Op de bar met geld tikken = voor ze staan en wachten tot ze gaan bestellen, dan onmiddelijk onderbreken met "Ik hoorde net morse maar nu is het weg".
Gast leeg aankijken en weglopen.

Joehoe + zwaaien = ik kom er zo aan (of in eht geval van hele irritante gasten die me al langer irriteren: mijn collega komt er zo aan, en dan vergeten de collega in te seinen :)))
Met de vingers knippen = ik kom er zo aan, en dan eerst nog eventjes een andere tafel afruimen en schoonmaken.
Met geld op de bar tikken = morse terug doen.

Mensen kunnen 100x mijn loon betalen, ik ben geen hond, kan niet vliegen en niet heksen, ik loop geen 100km/h en ik heb ook maar 2 handen en 2 voeten. Dan kun je ook best eventjes een klein beetje geduld hebben als je ziet dat het druk is en ik mijn best doe om het hele terras bij te houden.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:25

Zo herkenbaar allemaal, Alleen hoef ik Thank God niet vriendelijk te blijven..
Wij zijn een oridinaire kroeg en alleen in de zomer een terras, Als wij hier lastige mensen hebben , Kennen ze het krijgen ook, Bevalt het je niet pleur je maar op, Ga je maar naar een duur restaurant hoor.

Ik heb sowieso een hekel aan kinderen op het terras, Dan is het druk zitten die ouders je al heel de tijd te roepen, Ga je dr heen gaan ze als een hersenloze tegen dat kind zitten vragen wat ze willen drinken,Dat kind zit dan schaapachtig te kijken vervolgens sta je dr dik 10 minuten te wachten voordat moeders dan maar beslis dat het een chocomelk moet zijn :')

Edit:
Die mensen betalen helemaal mijn loon niet, Die mensen betalen voor de drankjes en de hapjes die ze nemen, Mijn baas betaalt mn loon!
En naar hem luister ik ook.. Naja half dan haha..
Ookal heb ik heel de dag geen klanten krijg ik gewoon me loon hoor, Dus ik laat me zeer zeker niet als een hondje behandelen door een wildvreemde.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:50

Specials schreef:
Ik heb sowieso een hekel aan kinderen op het terras, Dan is het druk zitten die ouders je al heel de tijd te roepen, Ga je dr heen gaan ze als een hersenloze tegen dat kind zitten vragen wat ze willen drinken,Dat kind zit dan schaapachtig te kijken vervolgens sta je dr dik 10 minuten te wachten voordat moeders dan maar beslis dat het een chocomelk moet zijn :')

"Thijsje, wat wil je drinken? Thijs, luister eens naar mama, wat wil je drinken? Wil je appelsap? Of Fristi? Nee, geen cola, dat mag niet. Omdat mama het zegt. Thijsje, zeg eens tegen die mevrouw wat je wil drinken? Wil je appelsap? Ja? Appelsap? Goed, dan is het een appelsap, en Nicolletje, wat wil jij..."

Zucht.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:00

Toen ik nog in de AH werke, kwam een man klagen over het feit dat de radio normaal aanstond.

Zegt hij tegen mij: Tsjongejonge, het lijkt hier wel een disco, wat een onzin om die muziek zo hard te zetten, ik wil dat je het geluid nu uit zet, en ik wil je chef spreken.

Nou, ik geloof dat zijn gehoorapparaat te hard stond, want het was gewoon een achtergrondmuziekje wat zeker niet hard stond :+

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:22

Vjestagirl schreef:
Specials schreef:

"Thijsje, wat wil je drinken? Thijs, luister eens naar mama, wat wil je drinken? Wil je appelsap? Of Fristi? Nee, geen cola, dat mag niet. Omdat mama het zegt. Thijsje, zeg eens tegen die mevrouw wat je wil drinken? Wil je appelsap? Ja? Appelsap? Goed, dan is het een appelsap, en Nicolletje, wat wil jij..."

Zucht.

Dat is echt áltijd zo :=

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:50

en toch, ookal zijn de mensen soms zo irritant :P voor de horeca moet je geloof ik een beetje gek wezen en liefde voor je vak hebben. anders houd je het niet lang vol.

Merk het zelf bij de snackbar ook. als kindjes een slush willen dan vraag ik altijd als ik doorheb dat het twijfelaars zijn
'" aardbei?". meestal zeggen ze dan gelijk ja, probleem opgelost.

gewoon een beetje psychologisch en prijstechnisch werken zullen we maar zeggen.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:57

Ik werk bij een camping kantine en ik kreeg gister ook een rot opmerking van een klant :7
ik had ze eerst de kaart gegeven en ging daarna opnemen wat ze wilde eten. Zegt die man: "nou jij eet zeker maar 1 keer in de week, je bent zo mager!"
ik stond echt effe met m'n mond vol tanden! achteraf had ik moeten antwoorden dat ik wel vaker eet maar gewoon 7 dagen in de week m'n vinger in m'n keel steek.. :+ Komop zeg ik ga toch ook niet tegen iemand zeggen dat ze dik zijn!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:27

Die terras en restaurantdingen herken ik zó goed!

Er staat bij ons trouwens op de kaart dat er bij het hoofgerecht frites en salade worden geserveerd. Gaan ze nog vragen of ze friet en salade bij hun hoofdgerecht krijgen :S

Ook hebben wij 3 gangen keuzemenu voor een vaste prijs. Als we de kaart aan tafel brengen, vertellen we er dat altijd nog apart bij "op de eerste pagina van onze kaart staat een driegangen keuzemenu .. blablabla". Bestellen heel veel mensen nog de dingen die op het menu staan apart. Als ik dan vraag of ze het menu willen en dan een dessertje erbij willen kiezen dan kijken ze me raar aan van: hebben jullie een keuzemenu dan??

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:57

Bwuh.. zo had ik een keer een diner van 15 mensen... leuk, was mijn prive diner om te bedienen dus ik mocht afrekenen met die meneer.. zo meneer dat wordt dan 349 euro en 80 cent.. nou zegt die meneer, maak er maar 350 van hoor! :roll: |o pfff.. en voor die 20 cent fooi heb je dus drie uur lang lopen rennen en vliegen om het die mensen zoveel mogelijk naar de zin te maken.. ... ik had zoiets van of geef niks, of geef iets royaler maar steek dan die 20 cent ook maar ergens waar de zon niet schijnt :=

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:41

iti schreef:
Bwuh.. zo had ik een keer een diner van 15 mensen... leuk, was mijn prive diner om te bedienen dus ik mocht afrekenen met die meneer.. zo meneer dat wordt dan 349 euro en 80 cent.. nou zegt die meneer, maak er maar 350 van hoor! :roll: |o pfff.. en voor die 20 cent fooi heb je dus drie uur lang lopen rennen en vliegen om het die mensen zoveel mogelijk naar de zin te maken.. ... ik had zoiets van of geef niks, of geef iets royaler maar steek dan die 20 cent ook maar ergens waar de zon niet schijnt :=

vind ik beetje een rare opmerking.
je werk en dan moet je tevreden zijn of ergens anders gaan werken.
de man moet betalen waarvoor hij heeft gegeten en gedronken hij is niet verplicht fooi te geven.
als ik mensen aan de kassa krijg en ze zeggen bij 4,95 hou die 5 cent maar kan je toch niet boos worden.
omdat je je de hele dag uit de naad loopt ??

majaaa zo denk ik er over :o