OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:01

Ach ik heb nu al zo vaak geprobeerd om duidelijkheid te krijgen en iedereen die iets anders zegt.. Ik neem mn oude ov mee en mn chipkaart en dan zien we het wel. Mooi dat ik geen boete ga betalen als ik er eentje krijg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:10

Unwritten schreef:
Jollie, dan moet je gewoon een 40% kortingskaartje kopen :) en je OVchipkaart zien als papieren OV.

waaorm zou ik een kortingskaartje moeten kopen?

Ik heb een week OV.. ik mag gratis reizen door de weeks. :)
ga ook zeker niet betalen dan.

ga gewoon maanden emt de trein, oude OV mee, chipkaart mee.
Zal wel goedkomen.

mijn chipkaart is al eens bij een conducteur door t apparaat gegaan, die zei dat eht toen wel oke was.. maarja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:15

Zo zie je maar dat lezen ook een vak is, ik las zondag ipv maandag in je post :D

In de trein hoef je niet in en uit te checken, dat komt pas na 2010.

Jolliegirl

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:07

Ohh haha oke!

na 2010... hmm oke :)

nouja dan zal eht allemaal wel goedkomen :)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:03

Ik heb mijn chipkaart al vanaf maart 2009 (terwijl ik sinds feb 2009 geen recht op ov kaart had en nu sinds sept weer wel) maar kreeg begin dec een brief binnen dat ik volgens de ibgroep nog niet in t bezit was van een ov chipkaart dus dat ik die aan moest vragen. Dus gezocht op internet, gebeld en gemailt en krijg na 4 weken een heeeeel vaag antwoord kon er nog net uit opmaken dat ik mijn kaart gewoon kon gebruiken.
Per 16 januari zou ik mn product op kunnen halen maar was vandaag 20 min te vroeg voor mn trein in Rotterdam (woon daar zelf niet) dus dacht, doe eens gek ik zoek zo'n apparaatje eens op. Dus in de AH gevonden en niemand stond erbij dus mn kaart erin geduwt en binnen 1 min stonden er 2 reisproducten op! :D :D :D

Alleen toen kwam ik in Tilburg aan en nam de bus naar Goirle waar nog geen palen staan. Iemand met weekend ov (had de oude ook bij zich) die vroeg hoe hij het moest gebruiken en hij moest gewoon de chipkaart laten zien dat was het enige. Ik zei zo voor de grap dat ik die van mij (staat week-abbo op) ook wel kon laten zien omdat ze dan niet kon zien wat erop stond (ik stond al klaar met mn strippenkaart) en toen vertelde ze dat ik dat kon doen en dat ik niet mn strippen hoefde te betalen.
Ze hadden de inlichtingen gehad om op zicht te controleren dus wij kunnen totdat ze werkende palen hebben de hele week gratis reizen.

En vanaf vandaag kun je bij de NS ook in en uit checken. Een oudere vrouw in de bus had het net voor het eerst gedaan.
Ik snap dus echt niet waarom wij dat niet zouden kunnen doen. Ik ga zondag van tilburg naar eindhoven en gewoon proberen in en uit te checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:04

Ik probeerde het laatst, zonder mijn reisproduct. Ging die paal me toch een partij herrie maken :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:21

Unwritten schreef:
Ik probeerde het laatst, zonder mijn reisproduct. Ging die paal me toch een partij herrie maken :=

Ik zou me rot schrikken en me dood schamen :o :+

Ik heb overigens een tijdelijke OVchip en daar staat (als ik de brief moet geloven) automatisch ook een weekabbo op. Nou, ik ga het maandag proberen en ik ben benieuwd.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:16

Ik heb mn chip nog niet opgeladen helemaal vergeten.
Maar moet maandag wel weg eerst met de bus en daarna met de trein.
Hoe zit het nu dan, kan ik wel gewoon reizen nog met mn oude OV?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:56

Nou er staat dus echt geen ov op mijn ov chipkaart t/m eind januari. Ik kan ook geen product ophalen. Dus net maar is geprobeerd in te loggen...Wil niet dus!
Ik kan vandaag dus normaal gesproken met korting reizen, dus ik heb ook maar een kaartje met korting gekocht. Kwam de conducteur langs. Dus ik vroeg hoe het kwam dat er niks op mijn ov-chipkaart stond en dat ik ook niks kon opladen. Hij wist het ook niet maar zei dat ik met mijn ov-jaarkaart (dus de groene) tot eind januari kon reizen. Dus dan doen we dat maar :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:11

Ik snap er helemaal niks van := Heb m nog steeds niet ontvangen, maar hoe kan ik dan straks reizen?

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:13

nynkeline schreef:
Ik heb mn chip nog niet opgeladen helemaal vergeten.
Maar moet maandag wel weg eerst met de bus en daarna met de trein.
Hoe zit het nu dan, kan ik wel gewoon reizen nog met mn oude OV?

Ja dat heb ik ook! Eerst bussen en dan treinen. Je kunt nu gewoon met je chipkaart én je oude OV-kaart. Op je chipkaart staat een tijdelijk abbonement, wat geldig is tot 31 januari. Dus je kunt maandag gewoon reizen. Van wat ik begrepen heb gewoon beide kaarten meenemen en dan komt alles goed... hoop ik :D Op de website over de ov-chipkaart kun je zien in welke periode van januari je je echte abbonement kan activeren. Alleen kan je daar neit zo gemakkelijk terug vinden wáár je dat moet doen.. maar dat zullen ze op het station vast kunnen vertellen :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:32

Dat is heel makkelijk te vinden hoor, staat een linkje op waar je gewoon je postcode in kan tikken :) Geeft ie dan geen resultaten dan moet je even op t linkje naar t kaartje klikken, dan zie je ze wel :)

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:56

Ik heb helemaal niets, ben in Oktober al 18 geworden en nog nooit OV gehad. Maar nu heb ik nog niets, dus dat zou betekenen dat ik de eerste weken gewoon kan betalen? Mooi dure grap word dat dan!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:56

Calanddra schreef:
Ik snap er helemaal niks van := Heb m nog steeds niet ontvangen, maar hoe kan ik dan straks reizen?

Same here.........

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:10

Citaat:
Op je chipkaart staat een tijdelijk abbonement, wat geldig is tot 31 januari.

Die staat er bij mij dus niet op :S
Conducteur wist ook niet waarom, maar als ik mijn ov-jaarkaart en ov-chipkaart zou tonen dan was het ook goed, dus dan gaan we daar maar vanuit :)

Als het goed is kan ik half januari het weekabbonoment op mijn chipkaart zetten!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:11

Lein_ schreef:
Calanddra schreef:

Same here.........

Ja hier ook. Heb een bericht gehad dat ik die chipkaart vanaf 22 januari kan ophalen, maar dan heb ik t/m dan geen kaart.. Alleen mijn oude (nu dus verlopen?) OVjaarkaart.

Ik begrijp er niks van

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:19

Citaat:
Ja hier ook. Heb een bericht gehad dat ik die chipkaart vanaf 22 januari kan ophalen, maar dan heb ik t/m dan geen kaart.. Alleen mijn oude (nu dus verlopen?) OVjaarkaart.

Ik begrijp er niks van

Je kunt volgens de conducteur van vanmorgen met je groene ov-jaarkaart tot eind januari reizen, ookal staat het er niet op!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:30

_Anouck schreef:
Citaat:

Ik begrijp er niks van

Je kunt volgens de conducteur van vanmorgen met je groene ov-jaarkaart tot eind januari reizen, ookal staat het er niet op!

en met conexxion bussen dan?

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:34

ik net proberen te bellen, maar de verbinding word steeds verbroken...

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:46

verbinding bij ov-chipkaart wordt steeds verbroken wegens te grote drukte en bij de klantenservice van connexxion konden ze me geen antwoord geven want de mensen die erover gingen zijn niet aanwezig op zaterdag.

Ik begrijp er niks van. Stom gedoe.. ik moet zo met de bus.. :(

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:50

Dan ga ik zo maar een weekabbonement kopen, fijnnnn weer..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:50

Simoon, ik zou gewoon je oude OV laten zien...
Edit: Sorry ik lees net dat je die ook nooit gehad hebt...

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:52

Maar het probleem is, mijn ouder OV heb ik ook nooit gehad, dat is toen verkeerd gegaan.. en ze zouden zorgen dat ik voor 1 Januari wat had..

Ik heb nu wel steeds aan de telefoon; al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:55

Qbuz accepteert de oude pas in ieder geval niet meer. NS wel.

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:56

Ik heb die van mij al vanaf maart binnen. Ben benieuwd hoe dit straks gaat. Ik moet donderdag van Groningen naar Zeeuws-Vlaanderen en volgens die kaart op de website van de chipkaart is de werking van de chip daar nog niet echt bekend.. Dus dat wordt nog lachen ;)
En ook dat uitchecken.. Hoe moet dat dan straks? Op Leeuwarden staan bijvoorbeeld maar 2 of 3 palen.
Moeten we dan met de hele trein gaan staan wachten in de rij om één voor één uit te loggen? Nou, lekker dan. Geen aansluitind die nog te halen is..