Heb me vanochtend dus mooi verslapen he, fijn wel zo'n brand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariska_28 schreef:Ik zie net op P2000 dat er bij Austerlitz ook een natuurbrand is... Weet nog niet of het groot is, maar menn hoop het toch niet...
Citaat:Politie zoekt brandstofresten in Schoorlse duinen
(Novum) - De politie gaat deze week met speurhonden in de Schoorlse duinen naar brandstofresten zoeken. Zo moet worden nagegaan of de bosbrand die daar vanaf vrijdag woedde is aangestoken of niet. Dat is maandagavond bekendgemaakt tijdens een voorlichtingsavond voor betrokkenen.
Het is nog altijd niet duidelijk wat de oorzaak van de brand is. De oorzaak wordt sinds vrijdag onderzocht. De brandweer wees er eerder op dat de meerdere brandhaarden niet per se hoeven te betekenen dat de brand is aangestoken. Dit zou ook kunnen komen doordat vuurpluimen opstijgen en elders neerkomen.
Bewoners van het geëvacueerde gebied beklaagden zich over de gebrekkige informatievoorziening. Toen de buurt moest worden ontruimd, was er volgens de bewoners geen vervoer richting het buiten loopafstand gelegen sportcentrum De Beek in Bergen. Burgemeester Hetty Hafkamp wees erop dat zes bussen klaarstonden op de Sportlaan, maar dat die vertrokken toen bleek dat er geen interesse in de bussen was.
Die uitspraak leidde tot protest vanuit de zaal, omdat het voor de bewoners niet duidelijk was dat er bussen waren. Volgens de bezoekers van de bijeenkomst konden zelfs agenten hen destijds niet vertellen waar ze heen konden.
De brand legde vijf hectare op de Mariavlakte plat en honderdvijftig hectare rond het Vogelmeer.
DendroFleur schreef:Ik denk dat een luchtalarm alleen maar paniek oplevert.
Arabesk schreef:Nog even afgezien daarvan is het heel apart dat niemand precies wist wie dat aanstuurt; de politie weet het niet, brandweer niet en de gemeente niet, wie dan wél
DendroFleur schreef:Ik denk dat een luchtalarm alleen maar paniek oplevert. Ik zou dan verwachten dat ik ala minuut moet vertrekken of het huis hermetisch moet afsluiten..