En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:56

Wie weet verdient hij geen ruk?

Mijn vent is ook zelfstandig, verdient geld als water, rijdt in een dikke vette auto waar menigeen jaloers op is en koopt voor ons straks een mooi huis met tuin, en als het goed blijft gaan misschien ook wel een paard.

Hij bakt er geen reet van in bed en verder is het een klootzak eerste klas, maar hee, kleinigheidje hou je he....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:59

Yeyo schreef:

Mijn vent is ook zelfstandig, verdient geld als water, rijdt in een dikke vette auto waar menigeen jaloers op is en koopt voor ons straks een mooi huis met tuin, en als het goed blijft gaan misschien ook wel een paard.

Hij bakt er geen reet van in bed en verder is het een klootzak eerste klas, maar hee, kleinigheidje hou je he....

Mensen die geen ruk verdienen kunnen vaak geen huis en stallen kopen voor hun vriendin.

Alle of jou definitie van weinig verdienen is anders dan de mijne. Maar wat maakt het uit eigenlijk nutteloze discussie

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:04

Yeyo schreef:

:r :r zou eentje moet ik dus al niet, zorg zelf wel mee voor die mooie spullen en als een vent in bed slecht blijf, dan zegt dat ook wel wat over jou :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:06

Ik vind het belachelijk om te suggereren dat TS maar bij haar vent blijft omdat hij dat huis en die stallen voor haar koopt en helpt uitmesten.

Misschien hadden ze wel een seksleven wat heel heeeeel slecht was, dan kan ik uit ervaring spreken dat dat echt wel een reden is om naar een ander te gaan, niet dat ik het daadwerkelijk gedaan heb, maar ik was er zeker wel toe in staat.
Een goed seksleven draagt 10% bij aan een goede relatie, een slecht seksleven draagt 90% bij aan de problemen tussen elkaar.

Verdere achtergrond info is hier niet aanwezig, er zal veel meer gespeeld hebben waardoor haar vriend besloten heeft om het bij een ander te zoeken, daar zullen beiden een aandeel in hebben.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:06

tita schreef:
Yeyo schreef:

:r :r zou eentje moet ik dus al niet, zorg zelf wel mee voor die mooie spullen en als een vent in bed slecht blijf, dan zegt dat ook wel wat over jou :D

Yep, vat m vooral serieus op.

meggiemeg

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:20

Denk dat dit aardig aan het afdwalen is van waar het topic over ging...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:26

nee hoor dit topic gaat over wat je wel of niet acceptabel vind van je partner.......

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:33

Ik denk dat TS haar gevoel moet volgens

Ik kan me heel goed voorstellen dat een heleboel mensen zullen zeggen: weg met die vent!!!
Is ook mijn eerste reactie.
Maar asl haar gevoel zegt dat ze hem een tweede kans wil geven en ook echt het gevoel heeft dat hij nu voor 1000% voor haar gaat moet ze dat doen anders kan ze er later spijt van krijgen.
als het niet goed gaat misschien ook maar heeft ze er voor haar gevoel alles aan gedaan.

Ieder relatie en ieder mens is anders en reageert op zijn eigen manier en ondanks dat je een andere mening hebt kun je dat alleen maar respecteren ook als je het zelf totaal anders zou doen

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:56

mening reeds gegeven, maar zeer leuk topic om te volgen :D

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 16:09

Ik mest sowieso vaker uit dan hij, ik zei dat alleen om aan te geven dat hij vanalles voor me doet.

En, ik heb een prima baan en een veel betere opleiding dan hem, dus ik ben absoluut niet afhankelijk.

En ons seksleven heeft inderdaad een enorme dip gehad, wat grotendeels aanleiding is geweest voor hem om het bij een ander te zoeken. Neemt niet weg dat het niet goed te praten valt!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:17

Toch vind ik het wel een wijze keus. Nu kan je altijd nog zeggen: Ik heb het geprobeerd. Nu kan je je zelf niet voor de kop slaan met de vraag had ik maar dit of had ik maar dat.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het ook mijn keuze was geweest en dat ik het normaal vind dat je partner 4 jaar met tussenpozen structureel vreemd gaat.

Ik hoop alleen dat hij niet weer buiten de deur eet en dit weer voor je verzwijgd en dat jij de kracht kan vinden om dit te vergeten en/of te vergeven zonder dat je achterdochtig word en dat je de kracht vind, als dit wel zo blijkt, dat je bij hem weg gaat omdat hij er niks van heeft geleerd.
Laatst bijgewerkt door blackstar op 31-08-09 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:17

Ach , het valt niet goed te praten , maar wel te verzachten.
Een goed mens kan door de situatie een misstap begaan en een tijd lang van het padje af zijn , en daarna gewoon weer een goed mens zijn.

Dat is heel wat anders dan iemand die gewoon echt verdorven is zeg maar.

En voor elk mens gelden er andere normen van wat goed en fout is , en in welke mate. Voor mij zouden de omstandigheden en de details ook heel erg veel verschil maken.

Z'n ex en sinds het begin zo af en toe zou ik dan al minder erg vinden dan dat hij na een paar jaar een nieuw liefje erbij neemt.

Die ex daar was hij toch al mee bekend dus daar rol je makkelijker in , die drempel is veel minder aanwezig , kan ik me best voorstellen.

En bovendien is het niet voor niets een ex :)

Dus ook al is het moeilijk qua vertrouwen , ik geloof best dat je samen een hele nieuwe relatie op kunt bouwen op de ervaringen die je nu hebt :j

En zo niet : jammer dan , heb je tenminste je best gedaan en dan is het voor jou ook echt OP en duidelijk.

Succes hoor , het zou leuk zijn als jullie samen al die verzuurde mensen een poepie laten ruiken en zo niet : helaas.

Dan probeer je het later misschien nog eens met iemand anders als je daaraan toe bent :)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:37

Je vroeg om succesverhalen over mensen waarbij de partner vreemd is gegaan en het uiteindelijk nog goed gekomen is.

Ik ken er weinig. Mijn eigen ervaring is negatief hiermee.
Maar ik ken wel enkele mensen waar het bij gelukt is, deze zijn nog steeds bij elkaar. Gelukkig? Ik betwijfel het.
Het ene stel doet helemaal niets meer alleen, alleen nog maar met z'n tweeen. Gaan samen uit, samen naar huis om dezelfde tijd naar bed etc... Lijkt me niet echt gezond :n
Het andere stel is ook zo, veel controle, mail & telefoon checken etc.

Als ik de vrouwen in die relatie moet omschrijven kan ik alleen maar op het woord wegcijferen komen... Ze cijferen zichzelf weg om de man 'happy' te houden en te zorgen dat hij het niet bij een ander gaat zoeken. Daarbij houden ze alle touwtjes zo strak dat ze bijna knappen...

Zoals ik al zei, het is mogelijk. Het is maar net wat je er zelf voor over heb (of er voor wil laten)...

Ik respecteer je keuze en wens je heel veel succes. Ik hoop ook dat jullie een soort van therapie gaan volgen want hier heb je echt hulp bij nodig, en dat het evengoed nog een mooie relatie kan worden.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:14

cremellogek schreef:
Struisvogelpolitiek?? Moet ik dan maar als een schaap doen wat anderen zeggen? Bovendien zegt niet iedereen hetzelfde.

Ik heb dit topic niet geopend om aan jullie te vragen of ik hem er wel of niet uit moet schoppen, vergeet dat niet! Ik maak mijn keuzes zelf.

Ik heb al eerder gezegd dat het geen continue affaire van 4 jaar is geweest, er hebben meerdere keren vele maanden tussen gezeten dat hij niet met haar om ging.

Maar dat alles is nu ook niet van belang, ik wil nu vooruit kijken. En mocht het alsnog fout gaan, dan ben ik er trots op dat ik ondanks alles toch geprobeerd heb er het beste van te maken.

Goed zo, laat je niks aanpraten. Jou keuze.
Alleen jij kent hem en jij weet wat je wilt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:19

Er zijn misschien bèst wel succesverhalen over vreemdgaan en daarna de draad met veel schade en schande weer oppakken.

Maar hij liep keer op keer weer naar zijn ex...... dat is in mijn ogen wat anders dan vreemdgaan. Keer op keer verkoos hij zijn ex boven TS. Steeds opnieuw maakte hij DIE keus.

Als je dan bij hem blijft en je beweert dat je eigenwaarde er niets mee te maken heeft..... dan klopt dat. Als je eigenwaarde er wèl mee te maken had, was je weggeweest.

Tja, en nu maar héél hard gaan werken aan je sexleven zou ik zeggen. Zo gauw je een keertje weigert is ie wss weer overwerken of de paardenmest wegbrengen....

Ik hoop echt voor je dat het een succes wordt. Je wilt het duidelijk heel graag. Sterkte.

edit: ben eigenlijk best benieuwd naar succesverhalen van vrouwen waar hun vriend/man keer op keer zijn ex verkoos boven hen......
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 31-08-09 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:21

je hebt eigenlijk van het begin af aan al bepaald dat je hem nog een kans wilt geven. en voor succes verhalen wat vreemdgaan betreft had je ook even kunnen googlen, met het openen van dit topic lok je ook reactie's uit van mensen die er heel anders over denken en/ of hebben meegemaakt.

het komt op mij over alsof je de materiele zaken niet wilt missen, maar dat je ook erg veel van hem houd maar vraag me serieus af welke van de 2 hoger in de rangorde staat bij jou.

Uiteraard wens ik je heel erg veel sterkte en succes en hoop ik voor je dat je dat jullie er samen sterker uit komen maar hoop wel dat het van blijvende duur is en dat hij niet naar een bepaalde tijd de "sleur" weer te pakken heeft en op zoek gaat naar een volgende scharrel.

dat je sex leven in een dipje zit/ zat is absoluut geen excuus om vreemd te gaan!
in elke relatie komt wel eens een sexuele dip voor.

mocht mijn partner mij ooit zoiets flikken, dan krijgt ie zo'n harde schop onder z'n hol dat hij van voor niet weet dat hij achter nog leeft en een 2e kans krijgt hij in geen miljoen jaar.

alle respect dat jij het probeerd en hem nog een kans geeft.
wij maken een zelfde soort situatie mee met vrienden (enkel hebben die het nog een stapje erger in mijn opzicht) en weet hoe zwaar het kan zijn zoek alle steun die je vinden kan en ga in therapie.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:24

Als ik het goed begreep waren jullie nog niet lang samen toen hij met haar begonnen is? Dan hebben jullie alvast 'vroeg' in de relatie een seksdip gehad. Niet dat hier normen voor zijn, en het gaat in elk koppel wel eens minder denk ik, maar jullie hebben hier beiden niks mee gedaan. Hij is weggevlucht van het probleem door op een ander te gaan en jij hebt duidelijk ergens gekozen om te geloven dat het er niet toe deed.

Ik hoop dat jullie inzien dat jullie over deze oorzaken wel zullen moeten gaan praten en er aan werken, want anders sta je zo weer waar je stond.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:29

poes schreef:
Als ik het goed begreep waren jullie nog niet lang samen toen hij met haar begonnen is? Dan hebben jullie alvast 'vroeg' in de relatie een seksdip gehad. Niet dat hier normen voor zijn, en het gaat in elk koppel wel eens minder denk ik, maar jullie hebben hier beiden niks mee gedaan. Hij is weggevlucht van het probleem door op een ander te gaan en jij hebt duidelijk ergens gekozen om te geloven dat het er niet toe deed.

Ik hoop dat jullie inzien dat jullie over deze oorzaken wel zullen moeten gaan praten en er aan werken, want anders sta je zo weer waar je stond.

Daar maak je een punt, maar er is eerder toch gezegd dat hij het deed omdat hij de relatie niet serieus nam in het begin (of droom ik dat) en hij dan vier jaar mee is doorgegaan tegen zijn zin omdat hij in het sluwe manipulatieve web zat

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:31

Ja maar ik heb ook al 2 keer gelezen dat het in bed nogal kalm was en dat beiden hier niks aan deden, en dat hij een stuk hiervoor de andere relatie aanhield.

Dit heeft iig een oorzaak gehad, en het is erg belangrijk dat TS weet waarom het begon, waarom het aanhield, waarom het soms eindigde en toch weer begon, want daar zitten de knelpunten denk ik... en als ze die vermijden, gaat het niet beteren...

ze zijn nauwelijks een 'monogaam' koppel geweest dus ze hebben langs de ene kant erg weinig fundament qua relatie.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:35

Het enige wat ik nog kan zeggen: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

TS moet het zelf weten wat ze doet, daar zal je mij niet over horen, maar besef je wel dat als je dit met de mantel der liefde bedekt, het erger kan worden dan het nu was. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:30

Ts, je zegt hier ergens dat je gaat proberen het beste ervan te maken, deze zin komt bij mij slecht over, ik lees liever dat je keihard gaat knokken voor je relatie, ik vind je er verd*md nuchter over praten en heel geduldig reageren op alle reacties die je hier te horen krijgt, laat jij je werkelijke gevoelens wel eens zien want je komt een beetje koud en zeer nuchter over, elke vrouw die dit gebeurt gaat volgens mij uit verdriet of woede over de rooie en jij blijft zooo kalm, besef je zelf wel wat er aan de hand is, je komt over alsof je de boodschap aangehoort hebt, je schouders ophaalt en denkt van het is gebeurd, laten we nu maar overgaan tot de orde van de dag.
Vertel hem om een maand ergens anders te gaan wonen zodat je de dingen echt op een rij kunt zetten en heel weloverwogen een nieuwe start met hem kunt maken, als hij, zoals je zegt, echt van je houd dan is hij er na die tijd ook nog voor je en kun jij in die maand kijken of je zonder hem kan, vergeven en vergeten omdat je verder wel een leuk leven hebt is in dit geval niet de beste oplossing en bang voor het alleen zijn ook niet.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 00:56

Lieve, lieve TS,

Ik ga mijn mening hier even niet gevenm dat is immers al vaak genoeg gezegd. Ik hoop alleen maar dat voor jou alles op zijn pootjes terecht komt, en je uiteindelijk weer gelukkig word. Als jij denkt dat je jou geluk alsnog bij hem gaat vinden, moet je er vooral voor gaan. Ik vind het ontzettend dapper dat je het nog durft, ik zou het niet aankunnen. Ik hoop dat het goed gaat komen!

Ik wens je alle geluk van de wereld toe, met of zonder vent. Heel veel succes, en laat hem maar hárd werken, en zien dat hij het net zo hard wilt als jij. Maar ik denk wel, dat mocht je dit willen laten slagen, ook jíj er aan moet werken. Jullie sámen moeten hier iets van gaan maken. Ik hoop voor je dat het lukt.

Succes!!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 06:58

sorry dit soort mannen blijven vreemd gaan, tenzij het om een vrouw ging die nu opeens gaat verhuizen naar de andere kant van de wereld.

geloof me dat je het gaat horen dat je niet mag zeuren over vreemdgaan als jullie een keer ruzie hebben en je bent onzeker, dit zijn dingen die altijd naar boven komen..

Dus het gaat niet alleen om vergeven, maar ook om vergeten... kan je nooit meer onzeker zijn en er nooit meer over praten? Heeft hij goed aangegeven wat er allemaal is gebeurd? Of wil hij er niet echt over praten...

Op zich snap ik best dat je hem dit vergeeft hoor, kijk het is niet leuk,, maar als de rest goed gaat? Maar gaat de rest ook ECHT goed? En ik geloof niet dat iemand die er 4 jaar iemand naast heeft, dit opeens gaat laten, dat is gebeurd om een reden, hij heeft er blijkbaar iemand naast nodig en de spanning... hoeft helemaal niets met jou te maken of jullie relatie denk ik...

Meid, pak zijn spullen, laat hem ergens anders wegrotten en ga op zoek naar iets anders :)

Dit huisje met je paarden aan huis is iets wat je nog wel terug kan krijgen, je onzekerheid niet als je bij hem blijft....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 07:07

heb niet alles gelezen, maar ik ken dus een man met 2 vrouwen en dat gaat gewoon erg goed, die vrouwen kennen elkaar( kenden moet ik zeggen de man is nu dood) En die man had gewoon 2 levens. Door de weeks in Utrecht op een flat met vrouw B en in het weekend met vrouw A en de kinderen.

Beide vrouwen wilden hem niet kwijt en hij was er altijd heel open over.

@TS: als je doorgaat met deze man moet je er niet op rekenen dat hij het bij 1 vrouw kan laten, dat zit niet in hem. Als je hem kan delen met b/v/ deze vriendin dan kunnen jullie best verder, maar wil je hem voor jou alleen dan wordt het w.s. niks omdat dat niet in zijn aard ligt.

Die keuze moet je nu maken. Kies je voor hem dan moet je er wel op rekenen dat je een hoop onbegrip krijgt in je omgeving, lang niet iedereen kan dit accepteren.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 07:09

ik snap TS goed aan de ene kant.
zelf is het mij ook een paar keer overkomen,( met 1 man) maar toch telkens proberen.
als je van iemand hou is het moeilijk hem zo aan de kant te zetten.
we kunnen wel adviesen geven,maar TS moet er zelf toh achter proberen te komen.
maar meestal als mannen vreemd gaan, gebeurt dat vaker, ook al beloven ze het noooooooiiiiiiiiittttttttt meer te doen.