Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:42

Gefeliciteerd Relaxed!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:47

wat een goed nieeuws! is zeker een stuk beter dan thuis zitten ja! ;)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:52

pff, wat een drama trouwens, ik zit in een projectgroep van 7 man.. vind ik echt veelste veel :n
vorige week maandag was ik ziek, net toen ze een taakverdeling hadden gemaakt, en niet wisten wat ze mij konden geven, nu ben ik 'vliegende keep' dus spring bij als dat nodig is zegmaar, simpelweg omdat er niet meer opdrachten te verdelen zijn eigelijk.. maar tijdens de presentatie worden er twee mensen aangewezen die het woord moeten doen en ik ben zo bang dat ik dan inhoudelijk niet goed weet waar het over gaat.. je kan ook moeilijk met zn allen achter 1 computer gaan maarja t is wel lastig! nu dus maar de al gemaakte opdrachten goed doornemen en ze gaan me geloof ik morgen t een en ander uitleggen :P

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:43

Is er nog wat leven in dit topic?

Nog meer mensen die komende week de LAC examens hebben???

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:48

*blaast*

Geen LAC, wel gewone tentamens :')

Oooh, en ik heb een stageplaats! Had de keuze tussen E&Y en KPMG, heb KPMG gekozen :j

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:57

Ahhh de beste keuze :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:09

Hoooiii hoe is het hier met iedereen? Hier goed! Vorige week op het werk een rare week gehad, maar voor mijn afdeling goed nieuws, want wij krijgen er werk bij :D De inkoopafdeling van Scapino gaat naar Den Bosch, dus in Assen verdwijnen die banen.. De financiele administratie komt juist naar Assen toe, dus wij krijgen er werk bij. Dat gebeurt een maand nadat mijn contract afloopt, dus ik ga er vanuit dat die wel weer verlengd wordt :)

Ik heb nog een vraagje aan iemand die veel verstand heeft van belastingaangiftes? Ik moet de IB van mijn vriend doen, alleen heeft hij vorig jaar 3 maanden bij een bedrijf gewerkt die inmiddels failliet is. Hiervan hebben we welgeteld 1 loonstrookje die niet klopt (alleen basisuren, geen overuren en dat is de helft van zijn loon zowat) Ook vermoed ik dat zijn ex werkgever geen loonbelasting heeft afgedragen. Maar nu heb ik geen idee wat ik moet opgeven? Zelf rekenen mbv dat ene loonstrookje of gewoon niks opgeven? Iemand enig idee?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 22:36

Wachten tot in maart/april die dingen automatisch in aangifteprogramma staan? Of even BD bellen. Weet het anders ook niet!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:18

Hee er is leven!

Relaxed maar dat er geen loonbelasting is afgedragen is toch niet jouw probleem? Hij heeft toch gewoon zijn nettoloon gekregen? Je zou idd kunnen kijken wat er standaard in maart erin komt te staan en anders dan nog contact opnemen.. Dat zijn altijd van die vage problemen, die je maar zelden tegenkomt..

Je had mij trouwens zondag nog in de ring volgens mij in Stadskanaal! ;)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:28

Hooi!!
Hier is het ook wel goed!! Vandaag eindpresentatie van project gehad, een dikke 8 voor t rapport!! :D was een RA opdracht dus super leuk! Was bij BDO!

Lastige kwestie met dat loonstrookje, ik zou t ook niet weten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 08:39

Naath86 schreef:
Hee er is leven!

Relaxed maar dat er geen loonbelasting is afgedragen is toch niet jouw probleem? Hij heeft toch gewoon zijn nettoloon gekregen? Je zou idd kunnen kijken wat er standaard in maart erin komt te staan en anders dan nog contact opnemen.. Dat zijn altijd van die vage problemen, die je maar zelden tegenkomt..

Je had mij trouwens zondag nog in de ring volgens mij in Stadskanaal! ;)

Nou ja, in zoverre dat als hij het niet heeft afgedragen wij het volgens mij niet op hoeven te geven ;)

Ff in je profiel gespiekt, klopt! Ik heb ooit sollicitatiegesprekken bij je vader gehad..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:51

Haha ja dat zei hij al! Laatst in Emmer compascuum zat jij er ook, toen herkende hij je. Hij zei toen al, dat wordt niks met je punten, want die heb ik afgewezen met een sollicitatiegesprek ;)

Daar heb je idd gelijk in, en als je het geheel wit wil doen, misschien als resultaat overige werkzaamheden, maar dat vind ik altijd een vage post om op te geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:05

Nou zou wat wezen he als ik jou daarop afreken ;) Maar weet nog wel dat ik de reden van afwijzing nogal banketstaaf vond, maar goed.. Is geweest en heb inmiddels een job die denk ik toch beter bij me past :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:10

Haha, nee is ook zo hoor, was ook een grapje ;). Weet er verder niks van, dus daar ga ik verder niet op in! Fijn dat je nu een leuke baan hebt bij de Scapino, banen liggen nog steeds niet voor het oprapen.. Bij ons op de vestiging merken we het ook wel, dat er minder werk is. Weet niet hoe het bij andere accountancy kantoren is?

Kom je vast nog wel een keer tegen op wedstrijd, je zit de laatste tijd erg vaak in de M1 hier in de regio! :D

Ik heb net uitslag van mijn LAC A en LAC B! Allebei gehaald, met een 5,6 en 6,6! Dus heb mijn Post-Bachelor ook binnen! :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:16

In de accountancy zelf valt het nog wel reuze mee imo qua banen. Van mijn lichting van vorig jaar weet ik van één iemand die geen werk kon vinden. Ik weet ook niet wat ze nu precies doet. Zelf had ik gelukkig binnen twee weken ook een baan en dat viel me ook alles mee :D

Ze moeten ook wel weer een lichting aannemen, anders krijg je scheve verhoudingen. Misschien dat het in het noorden en oosten wat minder is, maar na mijn afstuderen in juli kon ik ook op twee plekken terecht. Heb alleen eerst gekozen om te gaan reizen :) In het midden en westen van het land zijn best nog veel plekken hoor :j

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:52

Misschien dat het Noorden wel minder is ja, grote kantoren als EY en Deloitte, zijn de laatste jaren steeds meer gecentraliseerd en is alleen nog maar in Groningen te vinden volgens mij. Maar ik werk zelf ook bij een grotere organisatie, maar je merkt dan toch dat je zwaar moet concurreren met die kleinere administratiekantoren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:27

Ik heb vooral het idee dat het in de controle wel goed zit, maar bij de samenstel was echt niet veel.. :n Meerdere uit mijn klas die pas net een baan hebben of al weer werkloos zijn. Dat merkte ik ook aan het eind van mijn stage bij BDO, het werk liep heel erg terug en dat is nog niet veel aangetrokken denk ik. Komt denk ik idd vooral doordat ze goedekopere alternatieven zoeken, dus kleinere kantoren of zelf de administratie gaan doen. De controlemensen die de uni er achteraan gedaan hebben, hebben allemaal idd wel een baan bij 1 van de grote 5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:30

Naath86 schreef:
Haha, nee is ook zo hoor, was ook een grapje ;). Weet er verder niks van, dus daar ga ik verder niet op in! Fijn dat je nu een leuke baan hebt bij de Scapino, banen liggen nog steeds niet voor het oprapen.. Bij ons op de vestiging merken we het ook wel, dat er minder werk is. Weet niet hoe het bij andere accountancy kantoren is?

Kom je vast nog wel een keer tegen op wedstrijd, je zit de laatste tijd erg vaak in de M1 hier in de regio! :D

Ik heb net uitslag van mijn LAC A en LAC B! Allebei gehaald, met een 5,6 en 6,6! Dus heb mijn Post-Bachelor ook binnen! :D

Ik zit idd de laatste tijd heel veel M te jureren, kom vaak dezelfde mensen tegen :j Wordt op facebook ook steeds meer toegevoegd door mensen die ik dan alleen van naam ken :+

Gefeliciteerd met je post-bachelor! :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:25

Naath86 schreef:
Misschien dat het Noorden wel minder is ja, grote kantoren als EY en Deloitte, zijn de laatste jaren steeds meer gecentraliseerd en is alleen nog maar in Groningen te vinden volgens mij. Maar ik werk zelf ook bij een grotere organisatie, maar je merkt dan toch dat je zwaar moet concurreren met die kleinere administratiekantoren..

Oja daar heeft de samenstel best veel last van. Moet zeggen dat ik daar niet echt in zit. In de controle is echt nog zat werk en is het verloop ook veel hoger en kunnen ze veel starters aannemen. Ik ken uit mijn studentenkringetje maar één die samenstel is gaan doen, maar die zit momenteel in de controlling van een bigfour en niet meer bij de samenstel.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:30

Hallo!

Ik meld me ook, ben ook Accountancy student! Toevallig iemand hier van Avans Breda? :D

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:32

Ik doe wel samenstel in het midden van het land, in middelgroot bedrijf. Je merkt wel dat er klanten weg gaan maar moet zeggen er komt ook genoeg terug zit voor 2012 weer helemaal vol met mijn planning gelukkig.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:21

Gefeliciteerd naath86! Ik net ook helemaal blij met een 5,6 haha, was voor een vak van vorig jaar dus fijn dat ik daar nu vanaf ben! En AO van deze periode ook net aan gehaald met een 5,5 pfff die 7,5 kantjes niet voor niets geschreven.. Gelukkig ook een 8 gehaald voor capita selecta! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:23

Uria welkom!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 11:37

Hebben jullie wel eens geanonimiseerde klantstukken naar school moeten doen? Wat moet ik anonimiseren op een bankafschrift. Alleen de klantnaam / bankrekeningnummer en eventuele namen van personen op het bankafschridt of ook alle namen van bedrijven op het bankafschrift?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:21

Kiwipitje schreef:
Hebben jullie wel eens geanonimiseerde klantstukken naar school moeten doen? Wat moet ik anonimiseren op een bankafschrift. Alleen de klantnaam / bankrekeningnummer en eventuele namen van personen op het bankafschridt of ook alle namen van bedrijven op het bankafschrift?

Misschien ook even denken aan het begin- en eindsaldo?