Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:43

Oh, maar ik suggereer nergens dat ik er niet kan inkomen dat mensen drugs gebruiken, ik keur het alleen af.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:44

@ Blondie: Dat het bij jóu al die keren nog goed is gegaan, wil niet per definitie zeggen dat dat bij iedereen zo is.
Elk persoon reageert anders op drugs.

Niet generaliseren dus.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:47

Ragnaaa schreef:
Diegenen die beweren dat men pas recht van spreken heeft, op het moment dat iemand zélf heeft ondervonden hoe of wat precies, vind ík erg bekrompen reageren.

Ik hoef geen ervaringsdeskundige te zijn om te weten wat voor aanval het is op mijn lichaam & geest. :n

WETEN wat voor een aanval is op je lichaam en geest is wel even iets anders dan weten hoe het voelt om high of stoned te zijn.

Als je het nooit gebruikt heb kijk je er anders tegenaan indd.
Mensen die gebruiken of ooit gebruikt hebben zijn ook veel meer open-minded meestal dan mensen die anti zijn, en dan niet alleen kwa drugs maar alles in het leven O:)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:50

Ragnaaa schreef:
@ Blondie: Dat het bij jóu al die keren nog goed is gegaan, wil niet per definitie zeggen dat dat bij iedereen zo is.

Niet generaliseren dus.

Bij mij en de mensen om mij heen.

Heb mn eigen wetenschappelijk onderzoek gedaan ;) ;)

Achja misschien KAN t inderdaad fout gaan álles KAN! Als je oversteekt bij het stoplicht kan je ook overreden worden.

Als je sex hebt kun je ook aids krijgen.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:52

Toen ik voor de eerste X een pilletje nam... viel dat echt verkeerd. Ik was flink aan het zweten, had enorme hartklopingen en voelde me enorm duizelig! Elk persoon reageert dus echt wel anders op drugs..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:54

@ moelie: even heel erg off-topic: aangezien je profiel best zichtbaar is( hyves).
schaam jij je niet als bekenden dit lezen? of maakt dat je niks uit?
gewoon een vraagje, ik val je niet aan hoor ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:08

Blondie_ schreef:
Ragnaaa schreef:

Niet generaliseren dus.

Achja misschien KAN t inderdaad fout gaan álles KAN! Als je oversteekt bij het stoplicht kan je ook overreden worden.

Of jij luistert echt niet naar wat ik zeg, of je wíl niet luisteren.

Je wimpelt alles steeds maar af.

Makkelijk, hoor.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:12

Blondie_ schreef:
1) Duidelijk een voorbeeld van iemand die niet weet wat drugs met je doet. Mooie momenten beleven hoeft niet altijd te betekenen leuke dingen doen. Met drugs op kan je je GEWELDIG voelen, terwijl je gewoon op een bankje zit te kletsen en rondjes loopt ofzo. Drugs laat je geen niet perse anderen dingen doen, maar je beleeft de dingen gewoon anders.

2) natuurlijk geeft het geen garantie. garantie heb je nooit, ook niet wanneer je medicijnen van de apotheek krijgt, kijk maar na Michael Jackson :+
over het algemeen trip je echt niet door op 1ntje of 2 (tegenlijk)

3) waar vraag is is werk ;) weg met de werkloosheid ;)

4) drugs nemen is vaak ook gewoon om te ontspannen.

Ben nog lang niet aan het eind van m'n latijn meid. Als je niks gebruikt heb KAN je niet weten hoe het voelt. Tuurlijk kan je een oordeel over drugs hebben, maar je weet pas hoe het voelt als je het gebruikt hebt want er is NIETS in de wereld wat lijkt op high zijn en daar kan je je ook geen voorstelling bij maken.

1) Dus je beste momenten heb je op een bankje nadat je iets hebt genomen?
Ik heb zelf regelmatig joints gerookt ik weet goed genoeg wat drugs doet.
Ik ben ook meteen gestopt op een gegeven, ik had het niet nodig om plezier te maken of mij te ontspannen. Daar zijn andere zaken voor die goedkoper, gezonder en niet illegaal zijn !

2) Weet je wel iets af van wat Michael Jackson allemaal nam?
Hij nam Diprivan om te slapen... Dit gebruiken ze in de operatiezaal om mensen in slaap te brengen.
Lijkt me niet dat hij dit zo bij de apotheek kan gaan halen. Laat staan dat hij voor de rest binnen proportie bleef met zijn pijnstillers. Waarom denk je dat zijn huid er zo uitzag? Door de pijnmedicatie natuurlijk.
Als je iemand die nooit iets nam, 2 pillen tegelijk geeft, denk ik wel dat die tript...

3) Als er geen volk bij komt op de arbeidsmarkt, sta je daar maar mooi als EHBO'er.
Omdat een of andere puber zich niet kan ontspannen en per se aan de drugs moet, moet jij wachten terwijl jij NIETS kan doen aan wat er met je aan de hand is.
Daar is absoluut niets eerlijks aan. Jij bent benadeeld door het druggebruik van een ander. (dit komt héél erg vaak voor, zo'n benadeling. Alleen denkt niemand zo ver na precies)

4) Als je drugs moet nemen om te ontspannen, is er iets serieus mis met je leven.
Er zijn ongelofelijk veel manieren om te ontspannen. Als je lui wil zijn en geen brains genoeg hebt om zo te moéten ontspannen... tsja... zegt veel over de persoon in kwestie.

Ik ben zoals Pharagirlke zegt idd een vent en geen vrouw.
Ik heb drugs gebruikt, gedurende 2 jaar regelmatig. Ik weet hoe het voelt, hoe het is om high te zijn.
Wat je niet kan ontkennen is dat als je gestresseerd bent, je sneller naar drugs gaat grijpen als je al regelmatig gebruikt. De nood gaat telkens meer en meer zijn, vooral psychologisch en het psychische effect van drugs zijn verslavend.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:14

Ragnaaa schreef:
Blondie_ schreef:

Of jij luistert echt niet naar wat ik zeg, of je wíl niet luisteren.

Je wimpelt alles steeds maar af.

Makkelijk, hoor.

Waarom zou ik naar jou luisteren??

Waar bemoei je je uberhaupt mee? ik krijg echt de paasei van mensen die anti dit en anti dat zijn. Laat mensen lekker in hun waarden. Of heb je zelf niets beters te doen dan druk maken om andermans leven?

Mmm kan niet wachten om dalik weer mn neusje vol te stoppen :9

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:16

phaser schreef:
4) Als je drugs moet nemen om te ontspannen, is er iets serieus mis met je leven.
Er zijn ongelofelijk veel manieren om te ontspannen. Als je lui wil zijn en geen brains genoeg hebt om zo te moéten ontspannen... tsja... zegt veel over de persoon in kwestie.

Dit vind ik zo'n ontzettend domme opmerking...
Waar schrijf ik dat ik het NODIG heb om te ontspannen? iemand die regelmatig ontspant met een sigaretje of wijntje hoeft het toch ook niet NODIG te hebben.
Iemand die paardrijdt heeft het ook niet NODIG.

Waarom maak jij je druk over hoe ik mij ontspan?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:19

Blondie_ schreef:
Op wiet ga je eerder fout dan een pilletje, in normale hoeveelheden. kan me niet voorstellen dat er iemand op 1 pilletje ooit doorgetript is. misschien als je vantevoren al te schijterig bent om hem te nemen en het doet om mee te doen met je vrienden, ja dan snap ik het ja.

Meen je dit nu?

Ga je nu echt zeggen dat mensen die het niet durven te nemen, dat die schijterig zijn ?

Mijn god meid...

Blondie_ schreef:

Het enige verschil is dat drugs ILLEGAAL is.
Ik denk niet dat je na sex een probleem hebt om met de auto te rijden, dat er ongelofelijk veel lichaamsfuncties aangetast zijn door het chemische en het psychische.

De stap van soft-drugs naar hard-drugs is hoog door de nood aan het psychotrope effect.
Als je cocaine of heroine gebruikt ben je ver heen. Alles wordt aangetast, je hebt veel geld nodig om aan je 'roes' te voldoen. Hoe kan je dit in godsnaam vergelijken met sex of met autorijden.

Btw; je eigen wetenschappelijk onderzoek...
Ben je ooit dronken geweest? Is een van je vrienden ooit dronken geweest? Dit op zich is al overdosering van drugs. Dus mocht je de waarheid spreken, is niemand ooit al beschonken geweest of dronken. I find that hard to believe :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:24

Blondie_ schreef:
Waarom zou ik naar jou luisteren??

Waar bemoei je je uberhaupt mee? ik krijg echt de paasei van mensen die anti dit en anti dat zijn. Laat mensen lekker in hun waarden. Of heb je zelf niets beters te doen dan druk maken om andermans leven?

Mmm kan niet wachten om dalik weer mn neusje vol te stoppen :9
\
Als jij niet wil dat mensen zich met jou drugsgebruik bemoeien moet je gewoon niet mee gaan kletsen in een topic dat over drugsgebruik gaat.

Ik ben inderdaad anti drugs omdat ik gezien heb hoe het levens kapot kan maken, hoe mensen er alles door kunnen verliezen wat ze ooit lief was, doordat verslaafden zoveel overlast veroorzaken en de samenleving zo veel geld kosten. En over het mensen in hun waarde laten, hoeveel eigenwaade houdt een verslaafde over? Ik kan me ergens best voorstellen dat het een keertje leuk is om een pilltje te gebruiken hoor, maar vaak gaat het van een pilletje naar een snuifje.... je loopt gewoon een risico om in een verkeerd wereldje met verkeerde drugs terecht te komen, en is het je dat waard?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:26

Blondie_ schreef:
phaser schreef:

Dit vind ik zo'n ontzettend domme opmerking...
Waar schrijf ik dat ik het NODIG heb om te ontspannen? iemand die regelmatig ontspant met een sigaretje of wijntje hoeft het toch ook niet NODIG te hebben.
Iemand die paardrijdt heeft het ook niet NODIG.

Waarom maak jij je druk over hoe ik mij ontspan?

Ik heb nergens geschreven dat JIJ het nodig hebt om te ontspannen.
Ik heb het over de personen die dat wél gebruiken als manier om te ontspannen.
Het feit dat er zoveel andere manieren zijn om te ontspannen zoals idd paardrijden, zegt genoeg.

Wat een sigaret ( lees: nicotine) doet is je lichaam héél prikkelbaar maken.
De eerste keer dat je rookt wordt je misselijk, krijgen sommige mensen braakneigingen en dergelijke.
Hoe meer nicotine je neemt, krijg je hoe meer een ontspannen werking. Maar dit is enkel als je al heel vaak rookt.
Het effect is ook nooit gelijk. Je lichaam went aan de nicotine en je hebt altijd meer nicotine nodig om even 'ontspannen' te geraken als voordien. Daarom is het zo gevaarlijk om te beginnen roken.
Je hartslag stijgt, maar je aders slippen dicht, dus je hartslag stijgt nog meer.
Bloedvaten naar handen en voeten slibben dicht, je vitamine C wordt afgebroken en daar zit je dan.
Voelbaar ontspannen maar je lichaam volledig in stress.

Van wijn kan je inderdaad ontspannen maar dit enkel als je genoeg drinkt om in een 'roesje' te zitten. Hoe licht deze roes ook is, het is en blijft een roes die komt door een kleine of grote OVERDOSERING van alcohol.

Ja ik ben tegen het gebruik van drugs, ja ik ben tegen roken en ja ik ben tegen alcohol.
Ja ik heb drugs gebruikt, ja ik heb gerookt en ja ik heb alcohol gebruikt.

Ben van alle drie af en dat zouden meer mensen moeten doen. Je maakt je lichaam kapot en je zorgt voor ongelofelijke last voor de samenleving, gezondheidszorg en je lichaam.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:27

phaser schreef:
Blondie_ schreef:
Op wiet ga je eerder fout dan een pilletje, in normale hoeveelheden. kan me niet voorstellen dat er iemand op 1 pilletje ooit doorgetript is. misschien als je vantevoren al te schijterig bent om hem te nemen en het doet om mee te doen met je vrienden, ja dan snap ik het ja.

Meen je dit nu?

Ga je nu echt zeggen dat mensen die het niet durven te nemen, dat die schijterig zijn ?

Mijn god meid...

Blondie_ schreef:

Ik denk niet dat je na sex een probleem hebt om met de auto te rijden, dat er ongelofelijk veel lichaamsfuncties aangetast zijn door het chemische en het psychische.

De stap van soft-drugs naar hard-drugs is hoog door de nood aan het psychotrope effect.
Als je cocaine of heroine gebruikt ben je ver heen. Alles wordt aangetast, je hebt veel geld nodig om aan je 'roes' te voldoen. Hoe kan je dit in godsnaam vergelijken met sex of met autorijden.

Ben je ooit dronken geweest? Is een van je vrienden ooit dronken geweest? Dit op zich is al overdosering van drugs. Dus mocht je de waarheid spreken, is niemand ooit al beschonken geweest of dronken. I find that hard to believe :)

Dat eerste: dat typ ik toch helemaal niet! ik typ met andere woorden als je niet durft te nemen en het toch doet... dat je het niet durft zal mij een zorg zijn, maar als je hem dan toch gaat nemen dan is het je eigen schuld als het verkeerd gaat. als het om die reden verkeerd gaat.

tweede: dus als een paar mannetjes besluiten dat het toch legaal wordt dan is het niet erg meer?
Ik kan prima met coke op autorijden hoor, met speed ook. met alcohol niet! en dat is nou juist legaal.

tuurlijk ben ik ooit dronken geweest, maar ik had het niet over alcohol maar over drugs. en ik had het over verkeerd vallen, overdoseren is niet verkeerd vallen... zucht..

Haha volgens jou ben ik ver heen alleen omdat ik gebruik maakt van wat mooie middelen die moeder natuur ons geschonken heeft ;) wat ben ik volgens jou als ik de rest van mn leven vertel .. de duivel? }> of krijg je dan een hartaanval ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:28

Blondie, ik vind het erg frappant dat uitgerekend JIJ degene bent die anderen die geen drugs gebruiken verwijt minder open minded te zijn. Uit je uitspraken blijkt overigens ook duidelijk dat je maar betrekkelijk weinig verstand van drugs hebt. Of je schrijft die onzin onder invloed van drugs, kan ook nog natuurlijk :=

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:29

phaser schreef:
Blondie_ schreef:

Meen je dit nu?

Mijn god meid...

ga helemaal met je mee phaser..
beetje domme opmerking blondie_ (volgens mij klopt je naam wel bij je)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:29

phaser schreef:
Ja ik ben tegen het gebruik van drugs, ja ik ben tegen roken en ja ik ben tegen alcohol.
Ja ik heb drugs gebruikt, ja ik heb gerookt en ja ik heb alcohol gebruikt.

Ben van alle drie af en dat zouden meer mensen moeten doen. Je maakt je lichaam kapot en je zorgt voor ongelofelijke last voor de samenleving, gezondheidszorg en je lichaam.

Ben je ook tegen het leven?
Jij zo gezond mogelijk in je graf komen te liggen?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:30

Heino schreef:
Of je schrijft die onzin onder invloed van drugs, kan ook nog natuurlijk :=

Dat zal het zijn!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:32

@ blondie_:
dus als jij met drugs op auto gaat rijden en iemand dood rijd,
dan zou het voor mij geen ene klote uitmaken als het nou legaal of niet is! ;)
ik vind je heel fout nu..

Blondie_

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:33

Dus als ik zonder drugs op ga autorijden en rij iemand dood dan maakt het niks uit?
En wat denk je van die mensen die allemaal moe achter het stuur kruipen.

DDW1190

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:34

daar gaat het niet om, dat is niet illigaal, dit had je tegen kunnen houden;) en moe achter het stuur kruipen keur ik ook niet goed, maar als jij iemand dood zou rijden met drugs op, dan heb ik totaaal geen medelijden met jou;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:35

Blondie_ schreef:
Ben je ook tegen het leven?
Jij zo gezond mogelijk in je graf komen te liggen?

Als hij zo gezond mogelijk wil leven is daar toch niets mis mee, hij doet er niemand kwaad mee. Zolang hij maar geniet van zijn leven en wie zijn wij om daar over te oordelen, dat kan hij alleen zelf doen

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:36

@ Blondie:

Het zal illegaal blijven. Dat is het voor een reden.

Effecten van coke die het rijgedrag zouden beinvloeden:
Je wordt overmoedig, je krijgt het gevoel dat je meer aankan dan je in werkelijkheid kan.
Je zelfvertrouwen groeit en je DENKT helderder na te denken.

Maaruh ... ideaal om jezelf mee op de weg te begeven hoor ;)

Speed dan op het rijgedrag:
Je vermoeidheidsgevoel verdwijnt, maar je zou dus wel perfect in slaap kunnen vallen. Het gevoel verdwijnt, de vermoeidheid zelf blijft.
Dus even in slaap vallen in de auto kan perfect voor je ?

Sinds wanneer wordt alcohol niet meer als drug gezien? :=
Overdosering is al 'slecht gaan' imo hoor... Je moet niet veel verder dan die overdosering te gaan om écht heel slecht te gaan.

'Mooie middelen van moeder natuur'...
Als je niets met die planten doet, krijg je er geen drugs uit hoor ;)

Het boeit me niet wat jij met je leven doet. Jij bent jij en ik ben ik. Ik ben blij dat ik geen rommel nodig heb daarvan.

Dus ga jij maar lekker snuiven in de Time Out in Gemert en doe je ding. Ik blijf wel clean ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:38

phaser schreef:
Blondie_ schreef:

Meen je dit nu?

Mijn god meid...

Blondie_ schreef:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je recreatief gebruikt dan hoef je echt niet ver heen te zijn hoor.
Tot vorig jaar heb ik reacreatief gebruikt en er is niets mis met mij hoor, het heeft me ook niet mijn kop gekost.
Als dat zo was dan zat ik er nu nog wel aan ;)

Wat autorijden en drugs betreft, ik kan als ik dronken ben nog prima autorijden hoor, vind ik zelf dan he.
Mocht een dierbare van mij, nee, íemand, ooit doodgereden worden door iemand onder invloed van wat dan ook (ook een telefoon!), dan mogen ze diegene opknopen aan de hoogste boom.
Als er íets is wat ik note done vind dan is het deelnemen aan het verkeer als je onder invloed bent.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:41

Wow, wat is de discussie inmiddels heftig geworden zeg.
Laat iedereen in zijn waarde.
Of je wel of geen drugs gebruikt dat moet iedereen zelf weten en natuurlijk mag iedereen daar een mening over hebben.
Ik heb al 7 jaar niks meer genomen, maar zou best nog eens met een lekkere snuif naar een house-party willen. HEERLIJK *\o/* *\o/*