Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:26

:') Dat is niet echt om de hoek.

Mijn instructeur en ik was echt :n. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:28

Ik heb elke les de grootste lol :')

Uhuh, maar degene met wie ik mee was reed in 5 minuten van rotterdam zuid naar hiambacht :') gemiddeld 150 :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:28

Mijn instructeur is net een computertje die instructies uitblaat en tussendoor fluit :')
"deze bocht in 2de, 50 per uur in 3de, hier naar rechts, rechtdoor, hou je rechts, nee hier moet je terugschakelen, optrekken!, trager door de bocht, kruispunt zonder zicht in 1e naderen." Ik lig altijd dubbel om die man (hij is al vrij oud en gaat volgend jaar op pensioen) maar gelukkig heeft hij het tot nu toe nog niet door O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:33

Kruispunt zonder zicht in de 1e naderen? := Mij is geleerd dat de eerste versnelling alleen een wegrijversnelling is.. dat de rest allemaal in 2 of hoger gedaan wordt.. dus ook kruispunten naderen, maar eventueel wel met slippende koppeling :j Net als inparkeren, in zijn twee maar eventueel met slippende koppeling :j

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:50

Inderdaad, zolang je auto rolt in de 2??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:02

Ik kan ook wegrijden in zijn twee, ik heb de eerste versnelling gewoon niet nodig :')

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:11

Haha, heb ik ook al een paar keer gedaan idd...Oops :P

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:12

Unwritten schreef:
Kruispunt zonder zicht in de 1e naderen? := Mij is geleerd dat de eerste versnelling alleen een wegrijversnelling is.. dat de rest allemaal in 2 of hoger gedaan wordt.. dus ook kruispunten naderen, maar eventueel wel met slippende koppeling :j Net als inparkeren, in zijn twee maar eventueel met slippende koppeling :j

Ik heb vaak trouwens wel, als ik af moet slaan een woongebied in, zo'n erf waar je 15 mag, en er is een hoge drempel ofzo, dat ik dat in de 1 doe...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:16

Kruispunt met slecht zicht moet ik ook in z'n 1 nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:27

Klaasje schreef:
Unwritten schreef:

Ik heb vaak trouwens wel, als ik af moet slaan een woongebied in, zo'n erf waar je 15 mag, en er is een hoge drempel ofzo, dat ik dat in de 1 doe...

Ook in zijn twee en eventueel met slippende koppeling, al is het denk ik ook wel afhankelijk van wat degene die lesgeeft gewend is natuurlijk :j

Enige wat ik in zijn een doe is de dijk in Moordrecht midden in de dorpskern, daarop heb je 9 van de tien keer file, en hij is echt heel stijl, dan trekt de auto het heel moeilijk in zijn twee, (of ik :+ )

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:39

Nope, ik moet kruispunten zonder zicht of (kleine) straatjes van rechts die je voorrang moet verlenen en waar je absoluut geen zicht op hebt in eerste naderen. Heel traag rijden dat je evt. heel snel kan stoppen. Als je dat in 2de doet, rij je te snel en is je remafstand te groot als je plots moet stoppen.

Leuven zit vol met kleine, onzichtbare straatjes met bv. op beide hoeken een huis, waardoor je niks ziet tot je bijna op het kruispunt staat. Dus hier moét het in eerste.

En inparkeren in tweede? Is wat jullie inparkeren noemen niet achteruit inparkeren? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:42

Mientjeuh schreef:
Nope, ik moet kruispunten zonder zicht of (kleine) straatjes van rechts die je voorrang moet verlenen en waar je absoluut geen zicht op hebt in eerste naderen. Heel traag rijden dat je evt. heel snel kan stoppen. Als je dat in 2de doet, rij je te snel en is je remafstand te groot als je plots moet stoppen.

Ik moet dat ook in z'n één. :j
Net zoals vooruit inparkeren. :j

Heb dinsdag voor 't eerst sinds bijna 3 weken weer les gehad. Was wel weer wennen haha.
Instructeur vond het niet slecht na 3 weken niet gereden te hebben. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:44

Nope wij parkeren ook vooruit in, althans ik :+ hangt net van de situatie af, is vooruit inparkeren makkelijker doe ik dat :j

In zijn twee kan je wel makkelijk remmen en reageren hoor :j als je de koppeling maar niet vergeet in te trappen bij het remmen :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:45

Ja, maar in tweede kan je niet zo traag rijden zonder stil te vallen. In eerste heb je daar meer controle over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:46

Hmm ik rij regelmatig stapvoets tussen de 10 en 15 km gewoon in zijn 2? Hangt denk ik ook van het type auto af, het ene zal er wat gevoeliger voor zijn dan de ander. Mocht ik voelen dat hij gaat schokken ivm te lage snelheid pak ik de koppeling er slippend bij :j

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:52

ik heb gister ook weer les gehad..

ik zet em ook heel af en toe in z'n 1 als ik bij een kruising echt niets zie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:53

Mocht ik onverwachts moeten stoppen zit ik snel genoeg weer in zijn een :j zodra de auto ook maar een beetje stilvalt ivm remmen zit ik alweer in zijn 1 om zo snel mogelijk weg te komen. Maar echt rijden in zijn 1 ook om dingen te naderen doe ik buiten de dijk gewoon niet..

Zal het straks eens voorleggen aan mijn instructeur trouwens, wat hij ervan denkt :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:53

Unwritten schreef:
Hmm ik rij regelmatig stapvoets tussen de 10 en 15 km gewoon in zijn 2? Hangt denk ik ook van het type auto af, het ene zal er wat gevoeliger voor zijn dan de ander. Mocht ik voelen dat hij gaat schokken ivm te lage snelheid pak ik de koppeling er slippend bij :j

Het probleem wat je krijgt als je in z'n 1 op een kruispunt af komt, is dat je van tevoren dus al flink af moet remmen, tot bijna stilstand, dán naar z'n 1 schakelen en dan weer optrekken. Want als je met 10 km/h terugschakelt naar z'n 1 en je geeft gas, schiet de auto eerst naar achteren en dat is niet de bedoeling. :Y)

Dus ik kom altijd in z'n 2 aan en mocht ik niet door kunnen rijden, zit ik net zo snel in z'n 1. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:09

Jep dat heb ik ook Saskia :j

En toch.. rij ik nog het liefste in zijn zes O:)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:11

Haha, ja, dat vind ik ook nog het leukst, schakelen van 5 naar 6. *D
Ik vind het ook heerlijk om met 140 over de snelweg te crossen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:57

Saskiaatje schreef:
Unwritten schreef:

Het probleem wat je krijgt als je in z'n 1 op een kruispunt af komt, is dat je van tevoren dus al flink af moet remmen, tot bijna stilstand, dán naar z'n 1 schakelen en dan weer optrekken. Want als je met 10 km/h terugschakelt naar z'n 1 en je geeft gas, schiet de auto eerst naar achteren en dat is niet de bedoeling. :Y)

Normaal moet dat vlot lukken, als je er op oefent tenminste. Mijn instructeur vertelde laatst dat hij zijn dochter heeft verplicht een jaar lang te oefenen op terugschakelen naar eerste :=

De auto van mijn moeder (en mijn broer en mij) heeft geen zesde -O- :')

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:29

Unwritten schreef:
Vanavond weer rijles :k

Lisa, waar moet je afrijden? Rotterdam? Hou maar rekening met een maandje of 2 hoor := Ik zit nu inmiddels alweer bijna anderhalve maand op een herexamen te wachten...

Nee, in Leiden!
Jeetje, duurt ook lang voor een herexamen dan...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:30

Mientjeuh schreef:
Saskiaatje schreef:

Normaal moet dat vlot lukken, als je er op oefent tenminste. Mijn instructeur vertelde laatst dat hij zijn dochter heeft verplicht een jaar lang te oefenen op terugschakelen naar eerste :=

De auto van mijn moeder (en mijn broer en mij) heeft geen zesde -O- :')

De 1e versnelling is erop 'gemaakt' om op te trekken, als je terugschakelt van 2 naar 1 en vervolgens door blijft rijden, krijg je dus gegarandeerd datzelfde effect. :j

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:30

Net les nummer 5 gehad, gaat opzich al beter, maar moet nog goed opletten waar ik zit op de weg :+

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:27

Ja dat moet je wel goed naar kijken via je spiegels