Mijn instructeur en ik was echt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Unwritten schreef:Kruispunt zonder zicht in de 1e naderen?Mij is geleerd dat de eerste versnelling alleen een wegrijversnelling is.. dat de rest allemaal in 2 of hoger gedaan wordt.. dus ook kruispunten naderen, maar eventueel wel met slippende koppeling
Net als inparkeren, in zijn twee maar eventueel met slippende koppeling
Klaasje schreef:Unwritten schreef:Kruispunt zonder zicht in de 1e naderen?Mij is geleerd dat de eerste versnelling alleen een wegrijversnelling is.. dat de rest allemaal in 2 of hoger gedaan wordt.. dus ook kruispunten naderen, maar eventueel wel met slippende koppeling
Net als inparkeren, in zijn twee maar eventueel met slippende koppeling
Ik heb vaak trouwens wel, als ik af moet slaan een woongebied in, zo'n erf waar je 15 mag, en er is een hoge drempel ofzo, dat ik dat in de 1 doe...
Mientjeuh schreef:Nope, ik moet kruispunten zonder zicht of (kleine) straatjes van rechts die je voorrang moet verlenen en waar je absoluut geen zicht op hebt in eerste naderen. Heel traag rijden dat je evt. heel snel kan stoppen. Als je dat in 2de doet, rij je te snel en is je remafstand te groot als je plots moet stoppen.
Unwritten schreef:Hmm ik rij regelmatig stapvoets tussen de 10 en 15 km gewoon in zijn 2? Hangt denk ik ook van het type auto af, het ene zal er wat gevoeliger voor zijn dan de ander. Mocht ik voelen dat hij gaat schokken ivm te lage snelheid pak ik de koppeling er slippend bij
Saskiaatje schreef:Unwritten schreef:Hmm ik rij regelmatig stapvoets tussen de 10 en 15 km gewoon in zijn 2? Hangt denk ik ook van het type auto af, het ene zal er wat gevoeliger voor zijn dan de ander. Mocht ik voelen dat hij gaat schokken ivm te lage snelheid pak ik de koppeling er slippend bij
Het probleem wat je krijgt als je in z'n 1 op een kruispunt af komt, is dat je van tevoren dus al flink af moet remmen, tot bijna stilstand, dán naar z'n 1 schakelen en dan weer optrekken. Want als je met 10 km/h terugschakelt naar z'n 1 en je geeft gas, schiet de auto eerst naar achteren en dat is niet de bedoeling.
Mientjeuh schreef:Saskiaatje schreef:
Het probleem wat je krijgt als je in z'n 1 op een kruispunt af komt, is dat je van tevoren dus al flink af moet remmen, tot bijna stilstand, dán naar z'n 1 schakelen en dan weer optrekken. Want als je met 10 km/h terugschakelt naar z'n 1 en je geeft gas, schiet de auto eerst naar achteren en dat is niet de bedoeling.
Normaal moet dat vlot lukken, als je er op oefent tenminste. Mijn instructeur vertelde laatst dat hij zijn dochter heeft verplicht een jaar lang te oefenen op terugschakelen naar eerste
De auto van mijn moeder (en mijn broer en mij) heeft geen zesde![]()