Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:16

Echt super vern.eukt maar ik heb de foto's niet meer. Ik kan er hier ook niet bij. ik zal dus aan Nienke (de gene die de foto's voor me heeft gemaakt) vragen of ze me de foto's nog een keer wil sturen :)

en anders, Ik ga bikkenkort weer naar Parijs. Even mijn ouders lief aan kijken of we savonds daar even kunnen langsgaan. Dan kijken of Diana zich wil vertonen.

de vorige keer was ze er ook maar heel even. :(:)

Soms schaam ik me haar gevraagt te hebben even langs te komen. Er stonden zo veel mensen met een camera :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:34

Zeer interesant topic dit. Ik kan er niet echt over meepraten maar ben benieuwd naar andere verhalen! In ons eigen huis maak ik soms wel reemde dingen mee trouwens, maar alleen in mijn slaapkamer.

Zo ben ik paar maanden terug sochtens toen het al licht was wakker geworden van mn paspop, hij was heftig heen en weer aan het wiebelen (is kapot dus niet al te stevig), laatst liepen mn chinchilla's los, hun deurtje die zelfs nog klemt ook stond wijd open :?

En meer van dat soort dingen, dus ik verdenk toch wel in een spookhuisj te wonen..

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:41

we mogen natuurlijk niet van alles onze spookjes de schuld geven he ;)
chinchilla's kunnen in een dolle bui zelf hun kooi opengefutseld hebben, zijn soms ineens hele handige beestjes
en wbt wiebelende paspoppen, als hij toch al niet zo stevig is kan het zelfs een flinke windvlaag zijn geweest...

wil je niet persoonlijk aanvallen hoor, maar lees dit topic niet meer zo fanatiek als toen we begonnen, aangezien ineens iedereen een spook in huis beweert te hebben. ja de lamp gaat hier ook wel eens uit. gewoon een hikje in het energie net, nothing more....

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:49

Peelie schreef:
Echt super vern.eukt maar ik heb de foto's niet meer. Ik kan er hier ook niet bij. ik zal dus aan Nienke (de gene die de foto's voor me heeft gemaakt) vragen of ze me de foto's nog een keer wil sturen :)

en anders, Ik ga bikkenkort weer naar Parijs. Even mijn ouders lief aan kijken of we savonds daar even kunnen langsgaan. Dan kijken of Diana zich wil vertonen.

de vorige keer was ze er ook maar heel even. :(:)

Soms schaam ik me haar gevraagt te hebben even langs te komen. Er stonden zo veel mensen met een camera :(:)

Jammer dat je ze niet meer hebt, daar had je goud geld voor kunnen vangen. Als ik zulke foto's zou hebben zou ik ze toch echt heel erg goed bewaren.
Je bent waarschijnlijk de enige ter wereld die een foto heeft (had) van de geest van Diana

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:50

Grappig, dit topic. :)
Ik hoorde iemand zeggen dat geesten (spoken) vaak relaties kapot maken. In de stal van mijn ex schoonvader heeft de vorige bewoner van dat huis zich verhangen in de stal aan een balk. Jeetje, wat was de sfeer daar altijd slecht; altijd ellende. Zou het er wat mee te maken gehad hebben..?

Toen wij een huis kochten later in the middle of nowhere van een oude vrijgezel die dol was op zijn tuin en in de herfst zijn oogappel, de vijver altijd helemaal schoonmaakte in zijn nakie. Hij stookte ook die keer de gaskachel warm, voordat hij de vijver in ging en toen hij klaar was ging hij snel weer naar de warme kachel. Hij kreeg een beroerte en ze vonden hem uren later. Het huis heeft twee jaar leeg gestaan. De tuin verwilderde, maar het huis kon niet verkocht, omdat de man het ab-so-luut niet wilde verkopen. Hij zat in het verpleeghuis en wilde weer terug, hoewel dat onmogelijk was, omdat hij verlamd was. Mijn vriend was echter bezeten van het huis en na een half jaar onderhandelen mochten we het toch kopen (hoewel ik al tegen mijn toemalige vriend had gezegd dat het wat mij betreft niet door ging). Hij zei met het ondertekenen van het contract tegen mij: "je had er met mij moeten wonen". Tsjah, niet echt op gereageerd. Hij was er geboren en zijn ouders hadden er altijd gewoond. Hij was indertijd verloofd, zijn vader overleden en hij zou de boerderij overnemen. Toen ging zijn verloofde er met zijn broer vandoor... Hij was kapot van verdriet en heeft nooit meer een vrouw gehad. vanaf die tijd was hij een soort kluizenaar, veel mensen waren een beetje bang voor hem. Op een gegeven moment brande de boerderij finaal af. Hij was onderverzekerd, dus kreeg geen cent. Hij heeft al het land verkocht aan de BPL (staatsbosbeheer) en de melkquotum verkocht. Van dat geld bouwde hij het huis zoals wij het kochten, met een lichtboxstalletje eraan. Hij ging rentenieren en legde een prachtige tuin aan met veel bomen en een grote vijver met een eilandje erin. Die vijver was hij dus aan het schoonmaken voordat hij die beroerte kreeg. Mijn toenmalige vriend was bezeten van het huis. Hij kocht het buiten mij om, hoewel ik natuurlijk wel mee moest betalen. Het huis was een obsessie, zijn grote liefde, heel raar. Ik heb er 1,5 jaar gewoond en was er nooit bang. Mijn toenmalige vriend gek genoeg wel; hij had altijd alle deuren op slot (net als de oude kluizenaar waar wij het van kochten!! Die had op alle deuren sloten laten zetten!). Mijn ex was zo veranderd en zo met zichzelf bezig, we groeiden uit elkaar. Ik iriteerde me dood aan hem en hij leefde alleen voor zijn huis. Ik ging weg.
De oude kluizenaar overleed toen in het verpleeghuis. Alle grote vissen (ong. 30 grote karpers) overleden en dreven allemaal opeens dood in de vijver, luguber gezicht. De tuin verwilderde, maar mijn ex wilde er niet weg, noch verkopen, niks. Hij raakte zijn baan kwijt, beging steeds meer stommiteiten en tot slot ging hij akkoord met verkoop en gelukkig werd het al snel verkocht.

Of het allemaal toeval is weet ik niet, maar ik heb het gevoel dat de oude kluizenaar er iets mee te maken heeft gehad.

Ik ben overtuigd dat negatieve gebeurtenissen uit het verleden een huis, stal, plek een slechte energie kan bezorgen die maakt dat er bepaalde dingen gebeuren, vooral ook binnen relaties, omdat die ook gebasseerd zijn op energie-aantrakkingskracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:53

duChambre schreef:
we mogen natuurlijk niet van alles onze spookjes de schuld geven he ;)
chinchilla's kunnen in een dolle bui zelf hun kooi opengefutseld hebben, zijn soms ineens hele handige beestjes
en wbt wiebelende paspoppen, als hij toch al niet zo stevig is kan het zelfs een flinke windvlaag zijn geweest...

wil je niet persoonlijk aanvallen hoor, maar lees dit topic niet meer zo fanatiek als toen we begonnen, aangezien ineens iedereen een spook in huis beweert te hebben. ja de lamp gaat hier ook wel eens uit. gewoon een hikje in het energie net, nothing more....

Het leuke is dus dat de deur die ze open hadden gekregen alleen aan de buitenkant open te maken is de sloten. En windvlagen heb ik niet in mn slaapkamer waarbij alleen het ventilatierooster open staat in de winter ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:00

IK HEB ZE!!!!!!

Yes, we hebben van buitenaf op de computer kunnen komen :D

Hier de 2 foto's die ik terug heb kunnen vinden :)

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn drie bollen.

op een van de foto's is een bol groter dan de rest. Als je een beetje in zoomt zie je dat het Diana is. Iedere keer als ik er aan denk word ik echt emotioneel. Ik vind het zo sneu voor haar :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:01

ben het wel eens met duChambre hoor...ik lees dit topic wel,met een zak zout erbij..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:03

tjah... een zakje zout... i have bin there. Ik gellof best dat er een hoop onzin is. en pas als het foto's zijn die ik zelf heb gemaakt geloof ik het...

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:04

Waar zie je dan dat het Diana is? Ik heb ingezoomd maar ik zie het niet echt..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:04

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen Diana in herken. Niet eens een persoon..
Kun je misschien aanwijzen/uitvergroten wat je bedoelt?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:05

ja momentje :) was al onderweg :P

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:05

Ik zie wel verschillende gezichten op de muur. (of ligt dat aan mij?)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:08

nee je moet echt op de bol letten :) Ik ga even kijken of ik niet toevallig de 3e foto ook nog kan vinden. daat staan namenlijk heel duidelijk 3 bollen op. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:14

klopt. er staat ook een kruis op de muur, maar daar geloof ik weer niet zo veel in, ik vond het wel toepassenlijk :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:30

ik kan die 3e foto niet meer vinden. Ik heb Nieke al een e-mailtje gestuurd. dus het komt goed. Ik beloof jullie dat die andere foto er ook nog komt!

ik zie nu dat door het uploaden de foto's heel korrelig zijn geworden, anders had je het wel gezien :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:33

Kun je ff dat ding uitknippen dan wat jij ziet? En hier plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:35

in de 1e foto zie ik wel wat in de bol, een vrouw van de linkerknt beetje schuin..maar ik vind t net alsof dat nep is en er in getekent is, zo'n beeld geeft t

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:37

dat moet lukken, maar de foto die ik dus bedoel met drie bollen heb ik hier om een of andere rede niet, Maar nieke is vast zo lief die nog een keer naar me op te sturen :)

cinnepin ziet het :) en toch zijn het 100% onbewerkte foto's :)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:37

Hmm ik was vandaag op bezoek in kasteel de Haar en we kregen een rondleiding door alle kamers. Op een gegeven moment waren we in een bepaalde kamer en ik dacht "deze kamer vind ik minder leuk" en toen vertelde onze gids dat hier iemand dood was gegaan en er spookverhalen over deze kamer rond gingen. Kan net zogoed toeval zijn maar ik vond het wel grappig :)

Ik had vantevoren nog tegen de gids verteld dat ik een topic had gezien over spookhuizen en of het in dit kasteel nou ook spookte :') ze zei dat er wel verhalen rond gingen, maar ze heeft het niet over die kamer gehad, dus dat kon ik niet weten. Maarja ik ben niet iemand die bij alles aan een bovennatuurlijke ervaring denkt :P (gelukkig.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:39

ik heb de foto pgeslagen en een pijl gezet bij wt ik zag alleen krijg ik hem niet geupload

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:40

dan moet je hem opslaan als een .JPEG bestandje :) dan kan het wel :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:40

orbs geloof ik dus echt niet in he
net zoals foto's waar mensen bij beweren dat ze een gezicht in een raam zien
dat is 9 van de 10 keer een weerspiegeling van wolken, bomen etc etc

orbs zijn gewoon stofdeeltjes
ik geloof alleen in orbs als ze met het blote oog ook te zien zijn

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:42

LimaMambo schreef:
orbs geloof ik dus echt niet in he
net zoals foto's waar mensen bij beweren dat ze een gezicht in een raam zien