Examenstress Belgische bokkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horselove154

Re: Examenstress Belgische bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:01

Yes, Ben er door!!!!!!!!!! Heb een A-attest voor 4 stw! Totaal voor de examens is 64,3% en als eindtotaal heb ik 70,2% :).

Heb wel 3 buizen...

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:37

Ik ben door :D En ik heb voor een heel jaar geen enkele buis op mijn rapport gehad! :D Ik ben echt wel trots op mezelf. :+
Gefeliciteerd horselove!

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:14

Dankjewel Eowyn3003 en voor jou natuurlijk ook! En voor alle anderen die geslaagd zijn!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:38

Kom hier ook nog eens binnenwaaien. Heb net een zalig relaxweekend achter de rug en vanavond begin ik aan m'n eerste nachtdienst, benieuwd hoe dat gaat verlopen.

Onze uitslag krijgen we pas donderdag ergens, maar het is nog niet helemaal duidelijk hoe ze het gaan meedelen. Nuja, ik heb zowieso al 2de zit uit januari, dus bij mij is het niet de vraag óf maar hoeveel 2de zit ik heb (ik hoop toch niet al te veel).

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:17

pfieuw, dit valt echt best nog mee ...
heb best wel wat buizen en ga deze ook in herexamen doen maar zijn allemaal een 9 ... ze zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde: je kent het, maar je kan het nog niet voldoende uitleggen op lagere school niveau ... lees je cursus nog een keer door en kom in augustus eens een bezoekje brengen ;-)

alleen Frans is een ramp, maar dat wist ik daarvoor al: een 6 xD
mijn stage neem ik ook mee naar volgend jaar (met dan misschien frans, maar dat weet ik nog niet zeker): een 9

vakjes die ik in augustus meedoe: WO, DA, frans(hoewel meer voor de fun) en godsdienst

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:53

Orange, waar ergens volg je lagere school?
ik denk er ook aan om het te gaan doen op erasmus, in jette,
maar twijfel door het feit dat zovelen zeggen dat de hoeveelheid werk echt enorm is...
hoe heb jij dat ervaren?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:14

Gefeliciteerd voor zij die erdoor zijn :D
Ik heb al een school en ben dan ook officieel ingeschreven :)
Ik moest het weten tegen 26juni en welke school ook :) Dat vanwege mijn slechthorendheid

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:39

Ik heb dit op KHK Vorselaar gedaan .... het is inderdaad ONTZETTEND veel werk, onderschat het niet, ik heb heeeeeeel veel nachten gehad dat ik amper 2uur slaap had (gewoon doorheen het schooljaar), vooral als er een stage aankwam of een veertiental dagen voor de examens ...

als iemand lager onderwijs gaat studeren: ik kan je goedkoper aan boeken helpen (leerplannen enzo zijn voor elke school normaal wel gelijk ;-) )

edit: dat klinkt echt gigantisch afradend en hard voor lager onderwijs he xD
als je het echt graag doet niet twijfelen hoor (zekerheid kan je eventueel krijgen door de eerste dagen / weken van september al eens mee te gaan helpen in een klasje, hoewel je dan nog niet echt voor de klas staat en dat natuurlijk ook wel heeeel erg aanpassen is om "gezag" te hebben over een groep leerlingen ... als je dit doet kan je best in een 4de leerjaar proberen denk ik, daar beginnen de eerste stages meestal)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:00

van welk niveau kwam jij in het middelbaar?
probleem is dat ik echt graag nog een leven naast school over houd...

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:43

ik kwam van TSO, maar op zich heeft dat er niet ontzettend veel mee te maken ... het hangt er in sociale sector echt van af hoe graag je het doet, als je het graag doet kan je alles (en als je er echt geen aanleg voor hebt kan je evengoed van ASO gebuisd zijn terwijl iemand van BSO er "makkelijk" door geraak)

en een sociaal leven ernaast kan ook wel hoor ;-) al moet je dan heeel goed kunnen plannen, maar er zijn inderdaad dagen / weekenden dat je moet opofferen om er te geraken (en als je daarbij perfectionistisch bent zal je dat vaker moeten doen dan wanneer je op het laatste moment alles snel snel maakt )

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:23

klinkt niet echt als iets voor mij, ik wil graag leerkracht worden, maar niet ten koste van alles ;)

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:28

ik vertrek morgen voor een maand lang op taalkamp, nederlandse les geven aan franstalige jongeren .... pfffffffft, ben best wel zenuwachtig omdat k best nog veel moet doen maar tegelijkertijd besef ik het helemaal nog niet xD
nu maar snel slapen om slaaptekort in te halen =)

tot in augustus (dan is er eigenlijk terug examenstress dus mogen we dit topic mss nog gebruiken dan? :p)

wanneer hebben jullie herexamens??
ik heb:
19 augustus - godsdienst
31 augustus - wo
3 september - didactisch atelier
en 4 september - frans

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 22:45

Geen :D Ben dan ook zeer blij :j
Ik had even een vraagje:
Ik heb geen frans en engels meer maar ik wil de taal blijven beheersen en als het kan wat bijleren. Kan ook al wat woordjes spaans en wil erover leren.

Ik ben nu bezig met een engels boek, the horse whisper dus het zal een fijn boek worden. Maar welke titels kan ik nog het best nemen voor frans bijvoorbeeld? Hebben jullie ideetjes?

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:10

voor frans moest ik ooit een boekje lezen, een vrij dun maar best wel leuk ...
des cournichons aux chocolat ...
ik hoop dat het juist geschreven is maar weet het dus niet meer zeker.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:25

Oh die heb ik ook eens gelezen voor Frans :P Ik weet alleen niet zo goed meer over wat het gaat. :+

Oscar et la dame en rose vond ik ook een heel leuk boek.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:25

Heb vandaag eindelijk mijn punten kunnen bemachtigen.
Voor het laagste jaar ben ik er volledig door (moest ook maar 1 vak nog doen daar :P ). Voor het hogere jaar is het nogal dubbel, in januari zijn mijn examens compleet de mist ingegaan waardoor ik al een flink aantal herexamens heb. Nu in juni ben ik er dan voor alles door (behalve 1 klein vakje, maar dat hoort bij een vak uit januari dus die herexamens vallen samen) met hier en daar wel mooie punten en zelfs een 17 voor mijn masterproef (ben ik echt blij mee).
Een groter contrast kan er niet zijn tussen die 2 examenperiodes en hoewel ik uiteraard heel blij ben met juni, vind ik het toch ook heel jammer van januari.
Stomste is dan nog dat ik de eerste semester goed op tijd ben beginnen blokken en cursussen goed heb bijgehouden terwijl dat in de 2de semester helemaal niet het geval was (ben toen pas 3 weken voor de examens beginnen leren, moest dan zelfs mijn cursussen nog beginnen ordenen). Logica achter punten ontgaat me soms wel.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:09

Hier ook 4 herexamens...
En vrij zware buizen! gelukkig allemaal blokvakken en geen vakken waar je massa opdrachten voor moet maken. Enkel statistiek zitten een paar oefeningen bij.

17 aug: Arbeids- en organisatiepsychologie
24 aug: Statistiek
2 sept: Leerstoornissen
3 sept: Groepsdynamica

Al bij al valt de schade nog mee

Thioro, das inderdaad wel vreemd! maar ik zou heel erg blij zijn met die hoge punten erbij
Even doorbijten in augustus/september en we zijn er weeral vanaf
Gelukkig hebben we nog een leuk topic om onszelf te steunen ;)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:34

Armaris schreef:
Ik ben nu bezig met een engels boek, the horse whisper dus het zal een fijn boek worden. Maar welke titels kan ik nog het best nemen voor frans bijvoorbeeld? Hebben jullie ideetjes?
Is een franstalige film ook goed? Als je hem nog niet gezien hebt zeker Les Choristes kijken :D
http://www.youtube.com/watch?v=tyavwG8jQMA

*Edit; Was geslaagd in vijfde jaar LaWi, buis voor fysica opgehaald, geen waarschuwingen of vakantietaken *\o/*

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:18

Geen herexamens hier uiteindelijk, ik ben bachelor in de rechten :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:10

Ik had 12, 12, 13, 13, 9, 9. Al met al 6 herexamens :\ Van vorig semester nog 4, toen had ik klierkoorts en tja... Wordt een zware tweede zit. En wij krijgen ons rooster pas 4 augustus :roll:

Armaris schreef:
Geen :D Ben dan ook zeer blij :j
Ik had even een vraagje:
Ik heb geen frans en engels meer maar ik wil de taal blijven beheersen en als het kan wat bijleren. Kan ook al wat woordjes spaans en wil erover leren.

Alles van Eric-Emmanuel Schmidt. Oscar et la dame rose is vooral heel mooi :+: