Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janiniie

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:43

Achja..
K vind het soms wel onwijs l*llig voor cassaires..:O
Worden soms echt behandeld en aangekeken, alsof ze de eerste beste hoop stront zijn, ik zeg aan de foon meestal : Hoo wacht ff, of bel zo maar terug..
Want, wat je zelf niet wilt, doe je een ander ook niet toch?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:52

Precies wat je zegt! Ik was gisteren in 4 winkels en werd door 1 cassiere aangekeken! Ik denk meer dat het een kip en ei discussie is. Wie is associaler? De kassiere of de klant? Ik denk dat het de mens in het algemeen is. Niet zo zeer de klant of kassiere.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:22

Ilja000 schreef:
Precies wat je zegt! Ik was gisteren in 4 winkels en werd door 1 cassiere aangekeken! Ik denk meer dat het een kip en ei discussie is. Wie is associaler? De kassiere of de klant? Ik denk dat het de mens in het algemeen is. Niet zo zeer de klant of kassiere.

Klopt, zo lijkt het bij mij wel of het lot ermee speelt…

Iedere keer als de caissière het (vaak nog verkeerde) bedrag opnoemt wordt de bonuskaart (AH) min of meer uit mijn handen gegríst ipv aangenomen en wanneer ik met mijn geld klaar sta, zit betreffende dame zich uitgebreid uit te rekken of de andere kant (winkel in) op te staren zodat ik echt zo sta van jahaaaa…???

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:40

Wanneer ik een bellende klant (of 2 klanten die diep in gesprek zijn en mij geen aadacht oid schenken) een mijn kassa krijg. Doe ik gewoon mijn zegje, op een niet zo vrolijke toon.. Ik probeer altijd oogcontact te maken, maar soms lukt dat gewoon niet. Of ik was nog bezig, of de klant kijkt gewoon helemaal niet naar je om..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:04

Ilja000 schreef:

Dan heeft ze alvast veel negerende, bellende klanten gehad die dag. :D

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:22

Ik had woensdag een hele rare klant. Hij komt binnen voor een spijkerbroek, maar wist eigenlijk niet precies wat hij zocht, en zijn maat wist hij ook niet. Dus ik zijn maat een beetje geschat en toen verder gegaan met de modellen. Ondertussen kwam zijn broer ook binnen. Ik vraag aan meneer of hij liever een knoop of een rits sluiting wil.
Klant " Wat heb jij zelf liever dan ? "
Ik " Rits sluiting, ik ben toch een vrouw ? "
Klant " Ja maar jij moet de broeken toch bij de mannen uittrekken ? Wat vind je dan makkelijker ? "
Ik " Geen broek meneer, maar eigenlijk zijn dit u zaken niet "

Meneer gaat de broek passen, maar hij vond het model eigenlijk niet zo leuk maar de maat was wel goed. Dus ik ging een andere halen, en broerlief liep mee.
Broer " Hoe kom jij eigenlijk aan die dikke reet van je ? "
Ik " Pardon ? "
Broer " Ja precies zoals ik het zeg, jij hebt zo een ronde kont, kun je lekker in knijpen. Lekker dik "
Ik " Nou dankje voor het compliment, breng deze broek maar naar je broer en als het niet goed is heeft u pech en mag u van mij snel verdwijnen uit mijn winkel zonder nog 1 woord tegen mij te zeggen ", en vervolgens weg gelopen.

Ik was zo kwaad, ze zaten me al de hele tijd te vervelen. Ik vind mijn kont niet dik, en als iemand dat wel vind, zeker als klant, moet hij dat maar lekker voor zich houden. Heb overgens wel de hele dag in de spiegel zitten kijken, issie dan echt zo dik ? :+

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:45

Rosaa schreef:
Ik had woensdag een hele rare klant. Hij komt binnen voor een spijkerbroek, maar wist eigenlijk niet precies wat hij zocht, en zijn maat wist hij ook niet. Dus ik zijn maat een beetje geschat en toen verder gegaan met de modellen. Ondertussen kwam zijn broer ook binnen. Ik vraag aan meneer of hij liever een knoop of een rits sluiting wil.
Klant " Wat heb jij zelf liever dan ? "
Ik " Rits sluiting, ik ben toch een vrouw ? "
Klant " Ja maar jij moet de broeken toch bij de mannen uittrekken ? Wat vind je dan makkelijker ? "
Ik " Geen broek meneer, maar eigenlijk zijn dit u zaken niet "

Meneer gaat de broek passen, maar hij vond het model eigenlijk niet zo leuk maar de maat was wel goed. Dus ik ging een andere halen, en broerlief liep mee.
Broer " Hoe kom jij eigenlijk aan die dikke reet van je ? "
Ik " Pardon ? "
Broer " Ja precies zoals ik het zeg, jij hebt zo een ronde kont, kun je lekker in knijpen. Lekker dik "
Ik " Nou dankje voor het compliment, breng deze broek maar naar je broer en als het niet goed is heeft u pech en mag u van mij snel verdwijnen uit mijn winkel zonder nog 1 woord tegen mij te zeggen ", en vervolgens weg gelopen.

Ik was zo kwaad, ze zaten me al de hele tijd te vervelen. Ik vind mijn kont niet dik, en als iemand dat wel vind, zeker als klant, moet hij dat maar lekker voor zich houden. Heb overgens wel de hele dag in de spiegel zitten kijken, issie dan echt zo dik ? :+

Wat een **** meid, zelfs als het zo was, had ie zen commentaar en zen vieze praatjes lékker bij zich mogen houden! Vraag hem toch ook nie hoe die aan zen lelijke hasses komt?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:14

Ik vind het ook flauw om opmerkingen te gaan maken tegen andere klanten, over de bellende klant die je van te voren hebt gehad. (Zag ik hiervoor ergens voorbij komen). Betrek anderen er niet in als jij je aan een klant ergerd ..
Daarnaast vind ik dat je ook best vriendelijk kunt blijven tegen andere klanten als er een paar vervelende tussen zitten. Ik probeer ook altijd te blijven glimlachen in de zorg en anders ben ik op zijn minst oprecht vriendelijk. Maar gezien het aantal chagerijnige kassajuffrouws in ons centrum blijkt dat soms toch te veel gevraagd. Jammer.
Overgens neem ik bijna nooit de telefoon op. Alleen als ik zie dat het mijn werk is, en dan vertel ik ze wel even om te wachten omdat ik bij de kassa staan.
Wat ik wel ver vind gaan is de vergelijking van vorige pagina; zou je ook de telefoon opnemen als je kind de straat oversteekt ect. Beetje aparte vergelijking :\

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:27

Ik werk op zaterdag in een krantenwinkeltje en heb tot nu toe nog geen al te rare dingen meegemaakt ;)
Wel krijg ik zo'n 5x per namiddag te horen of ze een 'Pick Wick' mogen, van de lotto... Het is dat het meestal de niet zo snuggere mensen zijn die dit zeggen, dus als ik zou antwoorden met 'Sorry, wij verkopen geen thee...' zouden ze me al helemaal stomverbaasd aankijken :D
(Het is gewoon een Quick Pick, een automatisch ingevuld Lottoformuliertje ;) )

Er staan wel leuke dingen tussen hier :D Die van dat horentje of bakje, en de klant vroeg een bolletje, vond ik echt geweldig _O-

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:28

Wilt U pinnen?
- Liever niet he. :\

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:36

Meestal als ze bellend bij mij aan de kassa komen en ze geven geld en ze negeren mij dan geef ik het geld zo ontzettend klein mogelijk terug. Allemaal centen van 1 en 2 hihihihi.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:50

Ik heb zelf meer dan 10 jaar achter een kassa gewerkt in uiteenlopende winkels en heb mezelf nooit zo veel geergerd aan mensen.
Een pijp roken vond ik niet zo lekker ruiken maar ach als die man dat nu lekker vind die 2 minuten dat hij voor mijn neus staat.
Bellen aan de kassa tja ik l*l wel verder.
Ik heb me nooit zo druk gemaakt haal ook niet veel uit.
Het enige waar ik zelf altijd op gelet heb is dat als ik met een klant bezig ben dat ik niet met mijn collega's praat en als ik wel een collega moest hebben of hij/zij mij dan vroeg ik/hij/zij zeer beleefd of ik/hij/zij even mocht storen om iets te vragen, want waar ik mij nog steeds mateloos aan kan ergeren is dat er van die mutsen achter de kassa zitten en niks anders doen als met collega's l*llen terwijl ze met klanten bezig zijn.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:37

Dinsdag had ik iemand...
Onze toilet word gebruikt door bezoekers, personeel, maar ook door langslopers die aan het wandelen zijn (zitten aan een wandelroute). Alleen toilet gaat op een tank en legen van die tank is duur en gebeurd elke 2 weken. Dus maandag hadden we besloten dat we voortaan € 0,50 hiervoor gaan vragen.

Komt er dinsdagochtend zo'n vrouwtje... "ja, mag ik even naar de wc." Tuurlijk, kost 50 cent. "Ja maar ik heb me portomonee niet bij me, en ik weet wel dat dat altijd zo is en normaal betaal ik wel. Maar ik heb hem nu echt niet bij me."

Hoe kun je normaal wel betalen voor iets wat tot de dag ervoor gratis is. We stonden mekaar echt zo aan te kijken van Hmmm...

Overigens de telefoon opnemen doe ik ook gewoon bij de kassa enzo. Ga onder werktijd vaak naar de winkel (supermarkt, speelgoed winkel, hema enz) om boodschappen te doen voor me werk. Als iemand dan belt met een vraag dan is dat altijd belangrijker. Sorry, maar daar betaald me baas me voor. Me bezoekers en vrijwilligers verwachten ook dat ik gewoon altijd opneem. Baal ik ook wel eens van als ik 's avonds om 10 uur word gebeld of in de auto zit of voor de kassa sta, maar het is nu eenmaal zo.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:14

Zo schiet me nog 1 te binnen van me appie tijd.
K heet Samantha stond ook op mn naambordje dus.

K was die dag voor het eerst in 2 weken weer aan het werken, Mn Opa was overleden en k had een goede band met hem, De laatse keer dat ik hem levend zag was op kassa 2.
Die dag erna is die overleden, Dus k ben meteen 2 weken niet gaan werken.

K kwam op mn werk en ik zat op kassa 2 ;( , K wou al liever op een andere kassa ook gevraagt maar dat kon niet, Dus k ging al met een rot gevoel en totaal niet vrolijk aan het werk.

Komt dr een vrouw en die zegt mooie naam, zo heet mijn dochter ook, Dus ik zeg gewoon normaal bedankt terug naar die vrouw, Begint ze dat ik niet vrolijk ben, Dus ik zeg "sorry , Voel me een beetje rot" Begint ze helemaal te trippen dat ik mn naam niet verdient want als je samantha heet moet je vrolijk zijn ect... Vrouw was weg en samantha storte in liet lekker al dr klanten staan en heeft meteen ontslag genomen :(:)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 18:47

Najaa wat raar zeg!
slaat echt nergens op! Iedereeen heb zowiezo zijn dagje wel eens niet!
En vooral omdat je opa is overleden! :(
Echt poedersuiker zeg zo'n opmerking dan ! :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:22

vandaag een vrouw die rookworst wou, een stukje.. normaal gesproken hebben we dat wel maar die was op.. dus ik keek voor haar, nee sorry mevrouw hij is op.. nou mooi is dat nu moet ik hélemaal naar de slager.. ligt het niet meer in de andere koeling? nee die is voorverpakt en dat vind ik niet lekker.. oke, nou sorry maar ik heb het niet meer.. vrouw boos, ja sorry hoor maar ik kan het er ook bij toveren.. en ik ben niet diegene die het moet bestellen, dus mijn fout is het niet.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:26

Wat een poedersuiker opmerking van die vrouw samantha, sterkte nog met het verlies :(:)

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:13

Vandaag op t werk, wij vragen mensen om hun postcodes op het moment.

"Meneer, zou ik misschien uw postcode mogen noteren"
die man (getint, beetje een indische uitstraling) "Jaaa wat denk je wel niet en ik ben hier niet illegaal hoor en ik wil je mijn id wel laten zien etc."
"Maar meneer, dat hoeft niet hoor, ik vraag u alleen maar om uw postcode."
"Ja ik ben echt niet illegaal *pakt porto blikje ding en haalt id-kaart tevoorschijn* kijk maar"
"Meneer, het gaat niet om uw paspoort, of uw id-kaart, maar uw postcode. Ik geloof heus wel dat u niet illegaal in Nederland verblijft." Ik reik hem ondertussen de kassabon aan (had inmiddels al mijn eigen postcode ingevoerd) en meneer zegt doodleuk terwijl hij weg loopt
"Oh, mijn postcode, ja die heb ik niet ik ben een zeeman..."

Ondertussen lach een collega al te hikken van de lag om een hoekje en toen hield ik het ook niet meer hoor... Zo origineel had ik hem nog niet gehoord! Meestal hakkelen ze nog een adres en woonplaats er achter aan maar deze was wel heel vreemd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:33

Cyntje schreef:
Zo zat ik een keer achter de kassa ( jaar of 3 terug )
Moeder met een dochter aan de kassa.
Zegt dat meisje ( ik denk een jaar of 3/4 )... Das een dikke mevrouw!

:oo Schrok me kapot en stond perplex dat ik niet meer wist wat ik moest doen/zeggen! :(
Maar wat ik nog wel het ergste vond is dat de moeder er dus helemaal niks van zei en ik op dat moment zo enorm dik nog niet eens was :? ( nou is voor een kind een wereld toch al anders, snap ik volkomen ) Maar als moeder had ik dan toch gezegd: En jij bent een stout kindje want dat is niet netjes om te zeggen!

Wil hier wel even op terugkomne:
het gevaar als je tegen kinderen zegt dat ze stout zijn, is dat ze daarna niets meer durven te zeggen.
Ik heb geen idee wat voor gewicht je had, maar als je dus aan de zware kant bent, ziet een kindje alleen dat en dat kindje heeft niet door wat wel en wat niet netjes is om te zeggen. Als je dus tegen dat kindje zegt dat het stout is om te zeggen, begrijpt een kind dat niet. Voor hem is het niet zo goed een feit dat jij (of iemand anders) dik bent, als dat de lucht blauw is en zijn trui rood...
Neemt niet weg dat moeder er met het kind over moet praten (bijvoorbeeld dat je daar iemand pijn mee doet, maar het kind is i.m.o. niet stout...)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:49

Rosaa schreef:
Heb overgens wel de hele dag in de spiegel zitten kijken, issie dan echt zo dik ? :+

Heb je een foto? ;)
Geintje hoor... wat een sukkel, die vent :\

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:24

secricible schreef:
Cyntje schreef:
Zo zat ik een keer achter de kassa ( jaar of 3 terug )
Moeder met een dochter aan de kassa.
Zegt dat meisje ( ik denk een jaar of 3/4 )... Das een dikke mevrouw!

:oo Schrok me kapot en stond perplex dat ik niet meer wist wat ik moest doen/zeggen! :(
Maar wat ik nog wel het ergste vond is dat de moeder er dus helemaal niks van zei en ik op dat moment zo enorm dik nog niet eens was :? ( nou is voor een kind een wereld toch al anders, snap ik volkomen ) Maar als moeder had ik dan toch gezegd: En jij bent een stout kindje want dat is niet netjes om te zeggen!

Wil hier wel even op terugkomne:
het gevaar als je tegen kinderen zegt dat ze stout zijn, is dat ze daarna niets meer durven te zeggen.
Ik heb geen idee wat voor gewicht je had, maar als je dus aan de zware kant bent, ziet een kindje alleen dat en dat kindje heeft niet door wat wel en wat niet netjes is om te zeggen. Als je dus tegen dat kindje zegt dat het stout is om te zeggen, begrijpt een kind dat niet. Voor hem is het niet zo goed een feit dat jij (of iemand anders) dik bent, als dat de lucht blauw is en zijn trui rood...
Neemt niet weg dat moeder er met het kind over moet praten (bijvoorbeeld dat je daar iemand pijn mee doet, maar het kind is i.m.o. niet stout...)

Begrijp ik, maar een kind wat een bepaalde leeftijd heeft weet echt wel of zoiets netjes is om te zeggen of niet ;) ongeacht mijn gewicht of wat dan ook :+
Daarbij was ik wel zwaar maar onze werkkleding kleed ook niet bepaald af :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:36

Dus was het kind niet stout maar gewoon gruwelijk eerlijk, vervelend voor jou, maar het kind kun je dat niet aanrekenen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:37

Geen rare opmerking van een klant maar van personeel, mijn vriendin ging werken bij de c1000 en had 3 keer achter de kassa gezeten en moest de 4e keer alleen op koopavond! Ze maakte een foutje en een klant bleek niet betaald te hebben. Toen moest ze praten met het personeel en wat die zeiden... Bla bla bla en een normaal meisje kan nu al achter de kassa zitten zonder hulp. Nou toen ik dat hoorde, ze heeft ook ontslag genomen. Wat een respectlose belediging, een normaal meisje.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:38

Tuurlijk is een kind dan eerlijk maar ik vind het niet van fatsoen getuigen en zeker niet netjes :n Die fratsen had ik als kind gelukkig niet :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:39

En om even terug te komen op dat meisje die ''stout'' was. Ik denk dat cyntje het woordt stout alleen maar gebruikte voor even makkelijk. Maar ik vind wel als moeder zijnde dat je daar iets van moet zeggen leg het uit of zeg dat leg ik je thuis even uit. Me even excuseren voor me kind.