Afrij stress, We kunnen het!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22_01

Re: Afrij stress, We kunnen het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:40

Dat lijkt mij ook beter hoor..
eerst gewoon ervaring opdoen op de weg..
en dan pas E achter de B.

Lijkt me toch veiliger als je al wat ervaring hebt voordat je met je paard over de weg gaat rijden :)

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:48

Ik wil ook graag m'n E gaan halen maar ze zeggen dat het je pas echt leert rijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Ik wacht in iedergeval even liever tot na de zomer, ik vind toch een te grote verantwoordelijkheid om m'n dier nu al de weg over mee te slepen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:31

Tooske schreef:
Mijn instructeur raadde toch echt aan om eerst een jaar ervaring op te doen hoor hij doet ook de E achter B lessen.

Is nergens voor nodig, dat is onzin vind ik, want je leert je zelf echt dingen af of verkeert aan, en het is echt waar, zelf ik merk het na een half jaar al

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:37

MSQuincyTE schreef:
Tooske schreef:
Mijn instructeur raadde toch echt aan om eerst een jaar ervaring op te doen hoor hij doet ook de E achter B lessen.

Is nergens voor nodig, dat is onzin vind ik, want je leert je zelf echt dingen af of verkeert aan, en het is echt waar, zelf ik merk het na een half jaar al

Dat is absoluut waar maar toch kan ik me vinden in het advies van de instructeur.
Als je je rijbewijs net hebt beheers je de basis van het autorijden, echt autorijden leer je pas als je zelf regelmatig de weg op gaat en zelf situaties moet oplossen. In de lessen krijg je daar een basis voor maar de "routine" (let op de aanhalingstekens) komt pas later. Bij de BE opleiding komen er weer nieuwe dingen bij en dan is dat beetje ervaring wel fijn. Tuurlijk leer je je eigen rijstijl maar daar houden ze bij het examen ook rekening mee hoor (tot op zekere hoogte), ze weten dat je al een tijdje rijdt en dat je je eigen rijstijl hebt. Ze kijken dan of je veilig met zo'n combinatie de weg op kan.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:45

aam_mic schreef:
En moeten binnenkort nog mensen hun examen op vrijdag de 13e doen? Ik heb toen me theorie gehaald:D dus er is nog hoop!

Ik moet vrijdag 13 maart :=

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:10

Polly schreef:
Dat is absoluut waar maar toch kan ik me vinden in het advies van de instructeur.
Als je je rijbewijs net hebt beheers je de basis van het autorijden, echt autorijden leer je pas als je zelf regelmatig de weg op gaat en zelf situaties moet oplossen. In de lessen krijg je daar een basis voor maar de "routine" (let op de aanhalingstekens) komt pas later. Bij de BE opleiding komen er weer nieuwe dingen bij en dan is dat beetje ervaring wel fijn. Tuurlijk leer je je eigen rijstijl maar daar houden ze bij het examen ook rekening mee hoor (tot op zekere hoogte), ze weten dat je al een tijdje rijdt en dat je je eigen rijstijl hebt. Ze kijken dan of je veilig met zo'n combinatie de weg op kan.

Ja ben ik het ook wel mee eens!
Ik wil ook m'n E nog halen, maar ga eerst lekker een jaartje de weg op ervaring opdoen.

Mijn paardje is nog maar 2, dus met haar hoef ik ook nog niet op pad, dat scheelt!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:55

hey, jullie kwebbelen wel lekker door zeg, ben even een halve dag weg en we zijn weer 2 pagina's verder :p

waarom heeft iedereen het over de TTT dat hoeft tog helemaal niet meer??

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:59

Bij mij was de TTT verplicht hoor soort toets voor het examen.
Kijken hoever je bent hoe je reageert op een examinator etc.
Ik vond het wel prettig.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:00

mmm ok,
dus het is niet verplicht?? ik heb hem namelijk niet gehad.
dacht al dat ik wat gemist had

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:24

TTT is niet verplicht, nooit geweest ook bij mijn weten (heb het niet over RIS dan is ie wel verplicht geloof ik)

TTT is eigen keuze, evt op advies instructeur. Sommige rijscholen laten standaard een TTT rijden. Wij hebben verschillende lespakketten, naar keuze met of zonder TTT

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:47

Bij ons is het ook niet verplicht, maar hij raadt het me wel aan, ook omdat ik dan waarschijnlijk wat zekerder van mezelf ben in het verkeer :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:48

polly is het ook zo dat je maar 1 keer een TTT mag doen. Als je daarna niet slaagt mag je niet nog een keer een TTT doen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:59

Volgens mij mag je best nog een keer TTT doen, zou alleen niet weten waarom.
Als je je verrichtingen niet haalt zou ik de gok op examen nemen, ze hoeven niet perfect zolang jij het verkeer goed in de gaten houd (KIJKEN dus) kunnen ze er niet veel aan afkeuren, zeker als je verder netjes rijdt.

*leest nog een keer*
Oeps, je bedoeld dat je TTT hebt gedaan, vrijstelling hebt en dan zakt voor je 1e examen?
Ook dan zou ik niet kiezen voor een nieuwe TTT maar gewoon op voor het 2e examen. Mijn ervaring is dat ze op een 2e examen milder zijn bij beoordeling (niet allemaal hoor, maar wat ik heb meegemaakt vond ik het nogal meevallen).
En anders betaal je veel geld voor een TTT (terwijl je al op examen niveau bent anders had je geen 1e examen gedaan) en betaal je daarna weer veel geld voor een examen. Als je geld over hebt zou het kunnen (mag je me ook even waarschuwen, krijg je mijn rekeningnr ;) )

Pin me er niet op vast, ik heb het nog nooit aan de hand gehad maar volgens mij zou je dus meerdere TTT's kunnen doen.
Ik ga het maandag wel ff navragen :o

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:01

Heeft idd weinig zin. Je kunt dan gewoon beter je bijzondere verrichtingen op het examen doen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 02:44

Is het normaal dat ik nu al zo verschrikkelijk in de stress zit voor komende woensdag? :+

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:20

Volgens mij is dat best normaal.. Anders ben ik ook abnormaal :Y)

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:21

Is inderdaad wel normaal hoor..
de een is gewoon zenuwachtiger dan de ander :)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:23

Pff echt ik zit tegen dinsdag op te hikken, tegen mijn theorie examen. Ik hoop dat ik het ga halen, maar het zou me niks verbazen als het niet lukt. Kom met veel moeite door het boek heen, aangezien mijn kop vol zit nog van mijn school. Ik zit echt al weken met mijn neus in de boeken en ben het zat...

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:24

Njen schreef:
Pff echt ik zit tegen dinsdag op te hikken, tegen mijn theorie examen. Ik hoop dat ik het ga halen, maar het zou me niks verbazen als het niet lukt. Kom met veel moeite door het boek heen, aangezien mijn kop vol zit nog van mijn school. Ik zit echt al weken met mijn neus in de boeken en ben het zat...
ik zou vooral examens oefenen, heb je het meeste aan, had ik althans

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:25

Dat probeer ik ook, maar nu echt even geen fut meer voor en ik heb nog niet het hele boek gelezen dus merk dat ik sommige dingen gewoon niet weet, dus ik zal toch eerst het boek uit moeten krijgen...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:28

pfff sterkt njen!
ik heb morgen ochtend mn theorie... vraag me ook af of ik het ga halen!
ik krijg die regels met de tram er maar niet in, en al die maten ook niet!
hoe breed mag een auto zijn e.d.!

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:45

Moet er nog iemand morgen afrijden?
Ik moet meteen om 8 uur, 1ste keer, begin er nu wel steeds meer tegenop te zien... :\ Mijn laatste lessen gingen ook niet allemaal even goed, maarja ik zie wel... :=

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:48

Succes dan maar :) !

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:57

Succes Siskeh en Nadine :) Die maten onthou ik ook never nooit niet hoor of die afstand en seconden regels, net of ik in de auto ga zitten hoofdrekenen, aangezien ik daar heel slecht in ben lijkt me dat geen succes voor de verkeersveiligheid :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:13

nou het maakt mij ook niet uit als je niet weet hoe breed een auto is hoor, maar sommige dingen zijn toch wel handig( dat je niet binnen 5 meter van een kruispunt mag staan bijv.
maar dat hoeft ook niet op de meter nauwkeurig natuurlijk..

afstanden weet ik ook niet hoor:P

edit: jij ook suc6, net als de rest die binnenkort TTT heeft theorie of praktijk!!