Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amazone77 schreef:raketje_ schreef:Ik denk dat geen enkele ouder 100% ze tiener zal steunen met een kindje.Want geen enkele ouder zit op ze tienerdochter/zoon te wachten die thuis komt en vertelt dat ie een kindje krijgt.
Ik zit er inderdaad niet op te wachten, maar al zou het gebeuren: ik sta voor de volle 100% achter mijn dochter als ze besluit het kindje te houden. Dan maar nog 1. Waar 4 monden gevoed kunnen worden, kan er best nog eentje bij.
*

lillytjuh schreef:dat ongesteld worden was ook "bij wijze van spreken"
DebbieY schreef:Ik ben dan 18, maar ik heb het er laatst met mn moeder over gehad toevallig..
Als ik nu thuis kom en zeg ik ben zwanger en ik zou het willen houden steunt ze mij en helpt ze mij volledig. Als ik zou zeggen dat ik het weg zou halen zegt ze dus dat ze dat heel cru vind.
Dat snap ik wel maar ZELF zou ik zoiets hebben van nee nog niet, ik zou het dus misschien weg laten halen. Máár... Natúúrlijk zorg ik ervoor dat ik dat NIET wordt!
Mijn moeder zou mij dus steunen, omdat zij zelf ook 18 was toen ze een kind kreeg dus ja.
Maar hoe ik dus denk over tienermoeders van 14/15 jaar.
Ik vind dat echt heel slecht. Een kind van 14 hoort eigenlijk geen sex te hebben vind ik. ( Zelf was ik dat dus en ik heb er mega spijt van! Omdat ik niet voor altijd met die jongen samen kon zijn, dat vind ík echt heel erg, dus daarom denk ik van spaar dat alsjeblieft op tot je een leuke jongen tegenkomt).
Maar stel dat een kind van 14/15 zwanger raakt en zij wilt dat dus houden (wat ik gewoon echt dom vind) en die ouders staan er achter en die willen het opvoeden zou het nog kunnen, maar is dit niet het geval kan dat gewoon niet! Zo'n kind is gewoon niet zelfstandig genoeg, wat voor kinderen krijg je dan! Van die onopgevoede asociale kinderen met van die vreselijke nikes en oorbellen als ze nog heel jong zijn want die kinderen vinden dat heel stoer, want iedereen heeft dat tegenwoordig! ( Ik vind dat echt VRESELIJK!!!)
Nee ik ben er eigenlijk wel een beetje op tegen..
EDIT!!!
En die oorbellen tjah, sommige vinden dat mooi een oorbel bij hun kind. Ken ook iemand die heeft z'n zoontje ook een oorbel in gedaan (kind is 3jr), en diegene vind dat gewoon leuk staan bij het kindje. Heeft verder ook niks te maken met een asociaal kind of familie, ze zijn allemaal gewoon normaal en netjes 
Audi_16 schreef:Als je echt geen kinderen wilt, moet je er maar voor zorgen dat je nooit zwanger kan raken

eponine schreef:Ik maak het nu mee met mijn zusje.
Ze is 18, heeft geen opleiding, niet eens de basisschool afgemaakt.
Dit alles door desinteresse van mijn moeder, maar daarover wil ik het nu niet hebben.
Ze raakte in handen van loverboys, is daar godzijdank weer weg, en heeft nu 1,5 jaar een vriendje van 23.
Vriendlief is werkeloos, heeft ook geen interesse om te werken, zusje ook niet, gaat veeeeel teveel vrije tijd inzitten zegt ze dan.
Op de begrafenis van onze moeder kreeg ze haar eerste miskraam, nu driekwart jaar geleden.
Heel erg, maar toch hoopte ik dat ze wijzer zou zijn.
Inmiddels is ze 26 weken zwanger, geen inkomsten en tot haar nek in de schulden.
Ik ben dan ook van mening dat dit kind voor galg en rad gaat opgroeien, het krijgt geen waarden en normen mee omdat de ouders die al niet hebben.
Onderhouden kunnen ze het niet, ze kunnen de eigen ziektekosten verzekering nog niet betalen, die van mijn zusje wordt door mijn vader betaald.
Ik ben zelf 33, en vind dit dieptriest.
Als je zo graag kinderen wil, want dit is een bewuste keuze geweest, zorg dan ook dat je het een goed en zeker leven kan bieden!
Ik geef haar geen geld, want vreemd genoeg hebben ze wel altijd geld om sigaretten te kopen.....!
Maar als ik eens wat leuke kleertjes tegenkom, of een pak luiers ofzo, stop ik ze dat toe.
Ik kan helaas niets anders doen dan toekijken en hopen dat er nog iets van terecht komt.