Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Dat laatste zou voor mij NOOIT een reden zijn om ergens heen te verhuizen. Je verhuist ook naar een plaats. Je kunt je daar niet overal voor afsluiten. Het land moet je aanstaan niet alleen de huizen en de grond.
superpony schreef:Ik heb nu wel serieus zitten kijken, maar dicht tegen Emmen aan scheelt het niet eens zoveel met d prijzen van Nederland. Ook hebben we gekeken of er iets leuks te huur staat incl stallen om het eens te bekijken of de plek ons bevalt enzo. je ziet toch dat je een huis niet snel doorverkoopt en als je er even zit heb je een beter idee. Dat lijkt tot nu toe lastiger te vinden dan koop.
De verzekeringen komen wel goed als we allebei in Nederland werken. daarnaast vind ik iets meer premie dan ook weer niet erg als je zoveel goedkoper woont en leeft qua boodschappen, wb auto etc. verzekering is toch belangrijk....
Moelie schreef:Mijn zus en der vriend wonen ook in Duitsland (in Kappelle) dat is naast Sonsbeck. Voor hun een dik halfuur rijden naar het werk.
Ze werken dus nog beide in Nederland maar ik geloof ook dat dat moet vanwege hun hypotheek. Pas als de hypotheek is afbetaald mogen ze in Duitsland gaan werken als ik het goed heb begrepen... maar het scheelt dat ze ook beide in Ned willen blijven werken.
Als ze kinderen nemen dan gaan die geloof ik ook naar school in Duitsland want tegenwoordig hebben ze steeds meer Nederlandse scholen in Duitsland, aangezien er behoorlijk veel ned in duitsland wonen
Het scheelt kwa kosten idd een hoop! Hun hebben een bungalow met superveel ruimte voor maar heel weinig geld!
Belasting voor de auto (hun hebben allebei een auto) is volgensmij ook goedkoper in Duitsland.
Siggy schreef:Heel dicht bij de grens worden de huizen steeds duurder en land steeds schaarser, mede omdat het zo aantrekkelijk is voor de NL-ers. Dat is voor ons juist de reden geweest om dieper Dld in te trekken.
@ Smartie, ik geloof dat ik laatst langs jullie huis gereden ben, we reden binnendoor naar Aachen en toen was er een wegafsluiting, waardoor we door jullie dorp werden omgeleid. Redelijk aan begin van het dorp, aan de rechterkant, aan de doorgaande weg, met grote groene poort toch ? Toch nog best een groot dorp trouwens. Voor boodschappen enzo rijden jullie naar Schleiden zeker ?