Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:35

Na mijn vakantie gelijk de eerste dag afspraak met de provincie, waar ik eigenlijk ook nooit voldoende op voorbereid kan zijn, maar het zal. Als anderen laks kunnen doen, dan mag ik dat ook wel een keertje.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:49

Ineke2 schreef:
Zo’n last van mijn rug.
Heb 2x in de week fysio, wandel iedere dag meerdere keren met de hond, rij paard en doe grondwerk, 2x per week een half uur krachttraining.

Wat kan ik nog meer doen? -O-

Yin yoga heeft mij goed geholpen. Kan gewoon via youtube

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:05

Een meeting gehad van 5,5 uur voor een nieuwe implementatie. Ik ben gebakken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:14

denisesilver schreef:
Na mijn vakantie gelijk de eerste dag afspraak met de provincie, waar ik eigenlijk ook nooit voldoende op voorbereid kan zijn, maar het zal. Als anderen laks kunnen doen, dan mag ik dat ook wel een keertje.

Sorry maar ik vind dat geen goede instelling. Alleen maar omdat een ander die instelling heeft moet jij het niet hebben. Altijd de eer aan jezelf houden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:36

denisesilver schreef:

Kan die afspraak niet verzet worden? Of wellicht door 1 van die lakse collega’s gedaan worden?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:44

Zijn je collega's laks of stel jij veel te hoge eisen aan jezelf?

Kan natuurlijk allebei. Maar het zou nooit in me opkomen om een week verlof in te trekken. Zeker niet als ik mn zaken wel gewoon voor elkaar heb, dan zien ze maar dat ze het regelen als ik er niet ben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:44

Ik ben doodmoe. Sliep net bijna.

Kwam er (volgens de teckel) een gevaarlijke indringer binnen geslopen (de wind). Via de brievenbus. Dus ben weer klaar wakker. :z

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:17

Al zes dagen flink onder de wol door de griep. Hoesten! Nou ben net een zeehond van de crèche joh. Bluhhh.

Krijg ik een berichtje vanaf marktplaats. Iemand wil iets halen en wèl nu.
Nu...? :') nee, nu niet.
"Dan ga ik wel naar de winkel."
Prima... :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:52

purny schreef:
denisesilver schreef:

Sorry maar ik vind dat geen goede instelling. Alleen maar omdat een ander die instelling heeft moet jij het niet hebben. Altijd de eer aan jezelf houden.

Joh :')
Tuurlijk doe ik mijn best, maar ik ren nu even niet zo idioot hard als ik normaal doe. Wat Foaly zegt, ik eis best wel veel van mezelf. Dat is ook gewoon wat er van me verwacht wordt binnen mijn werk. Gaat vaak om veel geld.

Het is overigens al opgelost. Bleek een minder groot euvel dan verwacht. Andere collega heeft met het andere nog even meegekeken en ik was verder compleet dan ik dacht. Nu nog een to do-lijstje voor morgen, en wat ik niet af krijg, pakt zij op.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:07

Mijn goede voornemen voor 2026 op het werk was/is minder micromanagen en niet meer andermans zooi opruimen. Tjonge wat is dat moeilijk!
Zie van alles 'mis' gaan en erger me dood aan de kapot getrokken pakken koek die dan half open op het aanrecht blijven staan (en ik eet al geen koek want wil afvallen).

Vandaag een uur bij een ING servicepunt gestaan om betalen via mobiel voor elkaar te krijgen. Alles had ik eerder al ingesteld maar bij daadwerkelijk betalen werd de kaart geweigerd. Gebeld met ING en moest me opnieuw legitimeren bij servicepunt. Gelukkig zit er eentje vlakbij de fysio waar ik ook heen moest.

Dame van ING servicepunt was niet zo blij want de printer/scanner werkte niet mee en weigerde mn ID te scannen. Zij moest collega bellen voor advies. Uiteindelijk is handmatig de scan gemaild maar moet dag wachten om te zien of het werkt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:09

Fijn Denise en geniet van je vakantie, laat het werk lekker los. Dan krijg je ook echt de rust die je nodig hebt. :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:23

Ik ben ook zo qua werk , maar heel stom gezegd ben je maar een nummertje en vervangbaar. Sinds ik ziek thuis zit heb ik mij wel voorgenomen dat werk niet meer een hoofdzaak gaat worden in mijn leven.

Tevens over werk gesproken. Ik erger mij toch een beetje dat mijn werk een tiktok account heeft aangemaakt. Ik vind ondanks toestemming dat je mensen met een beperking niet op die manier online moet zetten. Ik vind het een zeer zorgwekkend idee. Zeker met bepaalde info waardoor je er echt wel achter kunt komen waar iemand woont. Ik vind het zeer gevaarlijk en eigenlijk idioot. Prima dat je je 'bedrijf' aantrekkelijk wil maken maar dit lijkt mij niet helemaal de manier.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:36

denisesilver schreef:
Lakse collega’s. Echt, ik loop me de pleuris te werken om de stukken compleet te maken. Vraag ik aan een collega of ze al had gekeken naar iets wat ik daarvoor dus nota bene nodig heb “Ik kijk er morgen naar.” Zak lekker door de stront. Mijn vakantie blijft dus mooi staan, en mijn telefoon gaat uit.

Groot gelijk!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:16

Wij hebben maar een kleine afdeling en eigenlijk maar een collega die mijn werk een op een over kan nemen. Ben ook nu pas na drie jaar helemaal ingewerkt ivm complexe projecten. Ik probeer echt wel aan mezelf te denken, maar deze start van het jaar was zo idioot. Ga ik volgend jaar toch even anders doen.

Ik heb me een partij lopen snaaien. Bij thuiskomst ovenfrietjes uit het vuistje. Daarna mijn rendang maaltijd, een bakje chips, een pakje sultana's en net nog een appel. Had met naar huis rijden een suikerdip, dus het zal daaraan liggen. Al had ik niet minder gegeten dan normaal :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:41

Ineke2 schreef:
Het vervelende is dat ik door mijn aandoening een hele slechte rompstabiliteit heb en mijn lichaam dus continu aan het compenseren is.

Dat vinden die spieren niet zo leuk en dat merk ik.
Als kind was dat natuurlijk ook al, maar dan ben je nog volop flexibel en merk je dat niet zo.

Het is lage rugpijn die ik lopend, zittend en liggend voel.
Lopend vooral als het koud / guur weer is trouwens.
Maar tijdens het opstaan is het het hele jaar door zo dat ik dat echt met beleid moet doen.
Uiteraard doe ik dagelijks oefeningen ervoor. Sommige dagen baal ik er gewoon extra van.

Dat is inderdaad vervelend. Zeg maar gerust kl*te. Je hebt maar één rug en als nou uitgerekend die lastig gaat doen... En inderdaad: als kind ben je nog flexibel.
Ik herken het wel, maar het is niet de bedoeling om de aandacht nu op mijn rug te leggen.
Zitten op een harde stoel gaat wel?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:41

Mijn moeder die chatgpt gebruikt om een serieuze mail naar haar werkgever te sturen en het ook trots aan mij verteld, terwijl ze na mijn *meerdere* klachten over gebruik van ai toch echt niet verbaasd zou moeten zijn dat ik haar vraag waarom ze het niet zelf kan schrijven

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:46

Ineke2 schreef:
Citaat:
Ik ken helaas meerdere mensen (echt) die claimen een hulphond of assistentiehond te hebben, maar puur zelfbenoemd of ooit een 5 weeks cursusje zonder officieel erkend certificaat gehaald te hebben.
Waarvan sommige met ongeleide projectielen waarvan 1 zelfs omstanders durft te bijten.

Ik ken ze niet, maar schrik er echt van dat mensen zo zijn…
Op mijn / ons dekje staat ook onze organisatie genoemd waar wij in training zijn en ik heb een officieel pasje.

Ik heb bij ons op het werk ervoor gezorgd dat er een sticker in het raam kwam, waarbij duidelijk staat dat hulphonden welkom zijn. Ook heb ik een flyer van twee kanten gelamineerd waarop ook staat dat het wettelijk is toegestaan dat hulphonden overal naar binnen mogen. Nu laat ik andere honden ook gewoon binnen komen, ook al is het officieel niet de bedoeling, maar ik heb er geen moeite mee. Met warm(er) weer heb ik buiten een bak water staan.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:06

Aan een collega die vroeg of ik voor haar “heel veel” documenten kon inscannen

Kom ik voor naar kantoor, was letterlijk nog geen tien minuten werk |o had ze ook wel zelf gekund……

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:58

Shenavallie schreef:
Ineke2 schreef:
Het vervelende is dat ik door mijn aandoening een hele slechte rompstabiliteit heb en mijn lichaam dus continu aan het compenseren is.

Dat vinden die spieren niet zo leuk en dat merk ik.
Als kind was dat natuurlijk ook al, maar dan ben je nog volop flexibel en merk je dat niet zo.

Het is lage rugpijn die ik lopend, zittend en liggend voel.
Lopend vooral als het koud / guur weer is trouwens.
Maar tijdens het opstaan is het het hele jaar door zo dat ik dat echt met beleid moet doen.
Uiteraard doe ik dagelijks oefeningen ervoor. Sommige dagen baal ik er gewoon extra van.

Zitten op een harde stoel gaat wel?

Ligt eraan wat je hard noemt? Een gestoffeerde eetkamertafel gaat wel. Een plastic klapstoel daar hou ik het niet lang op vol.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:09

Vriendin die mij om advies vraagt. Ik geef heel duidelijk antwoord met hoe aan te pakken en dan toch gaat ze het niet doen / wat anders doen.
Krijg het daar zo van :evaw:
Over een paar weken weer zeuren dat de klachten net zo erg zijn. Gek hè.