Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:53

Kapot gaan van de pijn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 22:20

Marcella schreef:
Wordt ik vanmorgen gebeld ja je kippen zijn ontsnapt.

Wat trouwens niet gek is, want dat hebben ze kapot getrokken met verwijderen perziken boom en hazelaar.

Dacht alleen gisteren goed dicht gemaakt had, maar blijkbaar niet. Nu maar met een stuk touw dicht gerijgt.

Als ze nu weer ontsnappen draai ik ze de nek om.

Dit is niet serieus hoop ik? :(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 22:46

Hele zware paniekaanval gehad paar uur geleden inmiddels. Daarna 2 uur kunnen liggen en toen voelde ik het weer opkomen. Medicatie ingenomen maar ook daarvan neemt het effect wel af. Wel mijzelf uit bed gesleept naar beneden, even wat eten en drinken want dat had ik ook te weinig gedaan. Ik durf mijn bed niet zo goed meer in. Ik voel mij wel rustiger dan een paar uur geleden maar wat een vreselijke hel is dit.

Zir haast te overwegen om overdag ook medicatie te nemen. De psycholoog komt dichterbij maar dat gaat zo zwaar worden dar ik even niet weet hoe ik dat vol moet gaan houden.

Mijn hoofd doet alsof ik symptomen heb van een hartinfarct en of aanval. Ik dacht ook echt even dat ik wegviel ( was niet zo mijn moeder zat er naast) maar daardooe kreeg ik paniek op paniek.

Ik ben echt radeloos... ik vind het zo moeilijk te geloven dat ik niks mankeer en dit allemsal geestelijk een probleem is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 22:51

Dat is wat stress met je doet Zebrastreep - het geeft je lichaam continu signalen dat er iets aan de hand is en je moet vluchten of vechten. Daarom gaat je hartslag ook steeds zo omhoog. Je hebt heel wat meegemaakt in je werk, en je lijf kan dat slecht verwerken. Maar het is zo te lezen echt stress en niet je lijf dat wat mankeert. Dus niet puur geestelijk, maar cortisol dat continu aangemaakt wordt en jou opjaagt. Heel veel sterkte met het vinden van rust en het laten afvloeien van de stress :(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 22:54

Zebrastreep schreef:
Hele zware paniekaanval gehad paar uur geleden inmiddels. Daarna 2 uur kunnen liggen en toen voelde ik het weer opkomen. Medicatie ingenomen maar ook daarvan neemt het effect wel af. Wel mijzelf uit bed gesleept naar beneden, even wat eten en drinken want dat had ik ook te weinig gedaan. Ik durf mijn bed niet zo goed meer in. Ik voel mij wel rustiger dan een paar uur geleden maar wat een vreselijke hel is dit.

Zir haast te overwegen om overdag ook medicatie te nemen. De psycholoog komt dichterbij maar dat gaat zo zwaar worden dar ik even niet weet hoe ik dat vol moet gaan houden.

Mijn hoofd doet alsof ik symptomen heb van een hartinfarct en of aanval. Ik dacht ook echt even dat ik wegviel ( was niet zo mijn moeder zat er naast) maar daardooe kreeg ik paniek op paniek.

Ik ben echt radeloos... ik vind het zo moeilijk te geloven dat ik niks mankeer en dit allemsal geestelijk een probleem is.

Ga eens naar een osteopaat. Dé plek om naartoe te gaan als je lijf strak staat van de stress en alle processen ontregelt raken. Vaak weet je met 1 behandeling of het werkt voor je. Probeer het. Geef het een kans.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 23:09

Pak alsjeblieft niet die zware medicatie ook overdag zonder overleg. 1x per dag is al fix genoeg met zoiets.

Werkt iets als een luisterboek, voor als je weer in bed wilt gaan liggen? Of white noise / regen geluiden oid? Kun je rustig liggen en toch ergens op focussen.
Of een verzwaringsdeken- of knuffel. Of knuffel met hartslag.
Niks is een wondermiddel maar alle beetjes helpen.
Net zoals een osteopaat of Body stress release.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 04:42

Nachtmerries…
Lig voor de zoveelste dag op rij vanaf 4 uur wakker door een nachtmerrie. Ben er wel weer klaar mee..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 07:43

Zebrastreep schreef:

Maar je mankeert wel wat. Je lichamelijke klachten zijn niet ingebeeld. Alleen is de oorzaak niet lichamelijk. Spanning, paniek, burnout kunnen enorme lichamelijke effecten hebben.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:31

Lieser schreef:
Zebrastreep schreef:

Maar je mankeert wel wat. Je lichamelijke klachten zijn niet ingebeeld. Alleen is de oorzaak niet lichamelijk. Spanning, paniek, burnout kunnen enorme lichamelijke effecten hebben.

Ja zeker. Ik heb dit al meer dan 20 jaar en er is tot nu toe nooit echt iets lichamelijks gevonden.

En ja, het is zeker een hel, maar het wordt beter, beloof ik je Zebrastreep!
Bij mij gaat het dan niet helemaal over, maar ik ben gewoon sinds kind al mentaal een raar geval.
Ik heb er wel mee leren leven en dat gaat ook wel best.

Je hebt snel goede hulp en ook dat zal niet meteen heel fijn zijn, maar houd vol :knuffel:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:31

Lieser schreef:
Zebrastreep schreef:

goed gezegd :j

Mijn ergernis, zo moe...'
slaap wel enkele uren maar niet in een staat dat ik ook oplaad...dat nu alweer 2 weken

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:49

Wat vervelend DP! Kan je geen medicatie krijgen?

Ik heb mijn slaap wonder in huis. De teckel! Opeens kan ik wel doorslapen en uitslapen. Als hij donderdag weer weg gaat dan begint de ellende weer. -O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:09

Met alle paracetamol is de koorts gelukkig gezakt, maar de keelontsteking wordt er nig niet minder pijnlijk van :(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:38

Little_Gift schreef:
Marcella schreef:
Wordt ik vanmorgen gebeld ja je kippen zijn ontsnapt.

Wat trouwens niet gek is, want dat hebben ze kapot getrokken met verwijderen perziken boom en hazelaar.

Dacht alleen gisteren goed dicht gemaakt had, maar blijkbaar niet. Nu maar met een stuk touw dicht gerijgt.

Als ze nu weer ontsnappen draai ik ze de nek om.

Dit is niet serieus hoop ik? :(

Ik ga ervan uit dat de nek van de veroorzakers (boomverwijderaars) bedoeld wordt. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:50

Het is toch al bekend dat Marcella soms haar kippen slacht? Gevoelig onderwerp dat wel.

Ik heb de beestenboel hier verzorgd. Nu moed aan het verzamelen om mijn koffer te pakken en alles in de auto te laden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:54

Shenavallie schreef:
Ik ga ervan uit dat de nek van de veroorzakers (boomverwijderaars) bedoeld wordt. :D

Die weten uiteraard van niks. :')

En nog zeggen dat ze het gat dicht gemaakt hebben. Vraag mij nog steeds af waarmee. :+

Gelukkig worden er als het goed is morgen wat verkocht en opgehaald.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:10

Niet fit, wel beter dan gister, maar toch nog rustdag ingepland, renovatie in huis naast mij op zondag met boren. Jeej -O- hopelijk zijn ze op tijd klaar….

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:24

Zebrastreep schreef:

iemand oppert hier een osteophaat ,ik heb zelf veel baat gehad bij een logopedist ,ik leerde mijn ademhaling controleren en daardoor mijn hartritme te laten zakken. Ze dachten bij mij dat mijn hart op hol sloeg door hyperventilatie,maar de reumatoloog kwam er achter dat het een clacium/magnesium te kort was. mijn lijf verwerkt dat niet goed,dus ik moet altijd suplementen slikken...maar niks ernstig. Ik ben echt enorm vaak afgescheept met hyperventilatie en ik ben van mezelf een heel rustig iemand,niet snel in paniek ook en dacht dus ook dat kan gewoon niet...Maar je moet een juiste arts treffen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:26

Misschien even geen medisch advies geven aan iemand die aangeeft al hypochonder-achtige klachten te hebben? En die aangegeven heeft dat ze binnenkort al hulp krijgt? :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:29

MarlindeRooz schreef:
Misschien even geen medisch advies geven aan iemand die aangeeft al hypochonder-achtige klachten te hebben? En die aangegeven heeft dat ze binnenkort al hulp krijgt? :o

Dat doet ze niet? Ze spreekt uit haar eigen ervaringen.
Ik heb ook veel baat gehad bij magnesium. Ik had heel veel rare klachten en die zijn allemaal weggegaan sinds ik hoge dosis magnesium slik. Inmiddels al ruim 10 jaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:41

Suzanne F. schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat doet ze niet? Ze spreekt uit haar eigen ervaringen.
Ik heb ook veel baat gehad bij magnesium. Ik had heel veel rare klachten en die zijn allemaal weggegaan sinds ik hoge dosis magnesium slik. Inmiddels al ruim 10 jaar.

“Ga eens naar een osteopaat” :7

En niet letterlijk aanraden maar het brengen als suggestie kan ook niet helpend zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:54

ik heb geen geduld voor de slowcooker :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:08

Bedankt voor alle helpende reacties!

Ik ben nog bezig met een bloedonderzoek op tekorten qua vitaminen en of bloedarmoede / schildklier. Ik slik zelf al wat bij. Mijn moeder werkt in een winkel met supplementen en heeft al vanalles meegenomen omdat zij ook vind dat ze mij daarop nog moeten checken.

Inmiddels ben ik weer op de benen maar zware spierpijn en slap gevoel. Net naar het paard geweest en mijn moeder zei we hebben het er nu gewoon even niet over. Ik knapte toen wel wat op. Vanmiddag komt mijn zusje op bezoek dus ook wat afleiding.

En voor de avonden gaat mijn moeder een actief schema verzinnen. Ik zit nu vaak niks te doen en maar te wachten tot ik op bed kan

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:18

Een osteopaat aanraden is toch geen medisch advies? :')

Fijn dat je moeder je zo kan helpen!

-
De eeuwige vegetariër in een dorp ergernis. Nieuw restaurant geopend met echt lekkere gerechten. Maar uiteraard zijn de vega opties een geitenkaas salade of een pasta pesto..
Voor borrelhapjes brood en een kaaskroket.. jongens echt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:22

MarlindeRooz schreef:
“Ga eens naar een osteopaat” :7

En niet letterlijk aanraden maar het brengen als suggestie kan ook niet helpend zijn.

Waarom is dit medisch advies? Is “Ga eens naar de fysio” dat dan ook?

“Slik 3 x daags een Kweeniewatvoorpammetje” is medisch advies in mijn ogen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:31

Ik ga nu naar een psychosomatische fysio. Die neemt mijn angstklachten ook mee. Ik heb een klik met de therapeute en zeiden dat dit een goede aanvulling voor mij lichamelijk was. Ze konden mij in ieder geval helpen :j

De psycholoog kan dan de behandelingen wat ik daar krijg ook soort van samenvoegen dacht ik. Dan sluit het mooi aan.

Voor gedragsmedicatie sta ik wel open. Maar nadeel is dat dat de eerste weken het juist zwaarder maakt voordat het effect heeft.

Werken in de zorg is leuk, maar daardoor weet ik wat dat soort medicatie met je kan doen. Vriendin/collega heeft al veel afbouw verkeerd zien gaan en is bang dat het bij mij ook verkeerd gaat.

Maar goed ik laat alles maar in de handen van psycholoog, fysio en de huisarts. Die controle moet ik ook loslaten.