Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imaudy schreef:Ik heb dezelfde mening als HC, maar snap dat het fijner is om te denken dat het vaccin totaal onschadelijk is.
Shadow0 schreef:Ik snap vooral echt niet dat mensen oprecht denken dat een vaccin schadelijker is dan het actieve virus zelf. Als je je zo druk maakt om 'gevolgen op lange termijn' dan zou dat toch ook iets zijn waar je je zorgen over maakt bij het virus? Het is een actief virus waarvan we inmiddels al heel veel nadelige gevolgen kennen. Hoe kom je dan bij de conclusie dat dat geen probleem kan zijn?
Shadow0 schreef:Ik snap vooral echt niet dat mensen oprecht denken dat een vaccin schadelijker is dan het actieve virus zelf. Als je je zo druk maakt om 'gevolgen op lange termijn' dan zou dat toch ook iets zijn waar je je zorgen over maakt bij het virus? Het is een actief virus waarvan we inmiddels al heel veel nadelige gevolgen kennen. Hoe kom je dan bij de conclusie dat dat geen probleem kan zijn?
Huertecilla schreef:Ken één persoon (gezond, sportief, slank, 60) die ´met vaccin´ aan longtrombose is overleden.
BigBen schreef:Huertecilla schreef:Ken één persoon (gezond, sportief, slank, 60) die ´met vaccin´ aan longtrombose is overleden.
De kans op trombose na pfizer is (los uit mijn geheugen) iets van 4 op 1.000.000.
De kans op trombose na een covid infectie ligt vele keren hoger, nl. gemiddeld 21% bij gehospitalizeerde patiënten (https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(20)30383-7/fulltext).
Hoe kun je dan ivm tromboses claimen dat het vaccin schadelijk is ?
Net omgekeerd, het helpt om tromboses te vermijden.
Het valt mij trouwens op hoeveel bijwerkingen bij jou in de buurt voorkomen.
Vier kansen op 1.000.000, maar jij kent iemand die na vaccinatie aan longembolie overleden is.
Hier nauwelijks reactie op het vaccin, maar jij had een week lang 40 graden koorts.
En nu ook nog een vriendin die na de booster het bed moet houden.
Ik begin bijna te denken dat je toch zo gezond niet leeft als je ons wil doen geloven.
Needje schreef:Shadow0 schreef:Ik snap vooral echt niet dat mensen oprecht denken dat een vaccin schadelijker is dan het actieve virus zelf. Als je je zo druk maakt om 'gevolgen op lange termijn' dan zou dat toch ook iets zijn waar je je zorgen over maakt bij het virus? Het is een actief virus waarvan we inmiddels al heel veel nadelige gevolgen kennen. Hoe kom je dan bij de conclusie dat dat geen probleem kan zijn?
Ik dénk dat je het eerder moet zien als: Als ik het vaccin neem is de kans op bijwerkingen er sowieso. Tegenover dat ik misschien geen Corona krijg (waarbij er dán ook een kans is).
BigBen schreef:imaudy schreef:Je stelt nu dat het leven van HC moet lijken op dat van die overleden kennis en vriendin, althans kwa "gezond leven". Weet je hoe jou redenering heet? Dat heet een drogreden
Nee, dat heet ironie.
Maar dat het voor jou te subtiel zou zijn had ik al langer begrepen.
Huertecilla schreef:Strepen we die tegen elkaar weg dan houden we over dat.... de huidige omicron variant voor de overgrote meerderheid niet erger is dan een matig griepje en dat risicogroepen (oud, dik, dronk, astma, diabetes etc) meer voor- dan nadeel hebben bij bescherming door vaccinatie.
Citaat:Ik dénk dat je het eerder moet zien als: Als ik het vaccin neem is de kans op bijwerkingen er sowieso. Tegenover dat ik misschien geen Corona krijg (waarbij er dán ook een kans is).
Needje schreef:Ik ben gevaccineerd dus het gaat niet om mij. Maar om mensen die het vaccin niet willen nemen vanwege eventuele bijwerkingen.
imaudy schreef:Needje schreef:Ik ben gevaccineerd dus het gaat niet om mij. Maar om mensen die het vaccin niet willen nemen vanwege eventuele bijwerkingen.
Ja inderdaad en sommige mensen zijn niet zo van bij elkaar op bezoek gaan. Het risisco om corona op te lopen verschilt ook nogal. Als mensen dagelijks met OV reizen, regelmatig in een ziekenhuis komen, uit eten willen en flink bij elkaar op bezoek gaan dan zeg ik, ja natuurlijk is een vaccin beter.