Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:11

Nee, alleen voor degenen die geboren zijn in 56 en 57. Daaronder staat een kolom met mensen die van 58, 59 en 60 zijn.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:21

Bo_Y schreef:
Niwla schreef:
Ik wil niet voor Cer spreken, maar wordt er niet gedoeld op de opmerking van Bo over tuinland? Ik geloof oprecht niet dat daar bijvoorbeeld de besmettingen van omhoog gaan schieten.

Nee, waarschijnlijk niet meteen.
Maar het voelt wel erg bizar dat mensen in ziekenhuizen knokken ivm vele zieke mensen en andere massaal gaan shoppen.

En een drietal berichten van vandaag over de druk in het noorden.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/169763 ... iting-OK-s

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/813785/U ... uitgesteld

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/169739 ... n-de-regio

Ik ontken de druk in de ziekenhuizen ook nergens, noch de ernst van de situatie.

Ik denk alleen niet dat het sluiten van winkels nog helpt om de cijfers terug te dringen. Als je gezond bent kun je wat mij betreft prima naar een tuincentrum of op een terras gaan zitten. Liever dat dan met veel te veel in een park gepropt zitten waar niet te handhaven is.

Het is een feit dat mensen niet meer thuis willen zitten. Dus het is óf meer opties geven en daardoor drukte overal spreiden óf mensen huisarrest geven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:24

Fitzroy schreef:
Nee, alleen voor degenen die geboren zijn in 56 en 57. Daaronder staat een kolom met mensen die van 58, 59 en 60 zijn.

Klopt, je hebt gelijk maar dan nog kan een belletje naar de huisarts geen kwaad aangezien juist in die provincie zoveel mensen niet kwamen opdagen. En dit bericht is al van begin april dus dan weten ze waarschijnlijk wel wanneer de volgende ronde start .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:58

Storm schreef:
Ik werk als primair procesondersteuner in de prikstraat, je id wordt 3 keer gecheckt. Ik ben benieuwd of je je prik zal krijgen :=
Ik vind het trouwens niet netjes.

@Mindim, als je in 1974 geboren bent, krijg je, zoals het er nu uitziet, begin juni een uitnodiging.

Dank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:04

bigone schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik vind dit net zo’n domme redenatie als dat je fiets gejat mag worden als die niet op slot staat. Dit is gewoon misbruik maken van een maas in het systeem. Vind het ronduit walgelijk dat je op deze manier voor je beurt gaat. Wacht gewoon nog een maand af.

Dan moet de ggd zorgen dat er geen maas in het systeem zit, en dat is gebruik maken van en geen misbruik.
Er zitten in alle regels en wetten mazen , dat maakt je geen slecht persoon wanneer je die vind en gebruikt.

Nee, enkel asociaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:08

Eleeke schreef:
tinus heeft wel extreem veel voor haar kiezen gehad he afgelopen jaar.
Dus ik kan het wel een beetje begrijpen.

Wel meer mensen hebben enorm veel voor hun kiezen gehad, dat is geen excuus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:51

Bedankt allemaal, mijn man gaat maandag bellen, dus ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 01:10

Bo_Y schreef:
Niwla schreef:
Ik wil niet voor Cer spreken, maar wordt er niet gedoeld op de opmerking van Bo over tuinland? Ik geloof oprecht niet dat daar bijvoorbeeld de besmettingen van omhoog gaan schieten.

Nee, waarschijnlijk niet meteen.
Maar het voelt wel erg bizar dat mensen in ziekenhuizen knokken ivm vele zieke mensen en andere massaal gaan shoppen.

En een drietal berichten van vandaag over de druk in het noorden.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/169763 ... iting-OK-s

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/813785/U ... uitgesteld

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/169739 ... n-de-regio

Haha, mijn oude buurjongen zit daar als tafelheer bij het rtv noord filmpje.

Ik had idd al gelezen over het ziekenhuis in Hoogeveen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 06:40

Mijn vader uit 1943 is afgelopen zondag pas voor het eerst gevaccineerd, omdat ze toen alleen ver vooruit afspraken konden maken. Best bizar als je leest welke leeftijdsgroepen ondertussen ook gevaccineerd worden. Hoop dat het systeem snel beter gaat werken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:04

moonsparkle schreef:
Ik geef zelf soms cursussen, nu ik al die grote samenkomsten en drukte overal zag ging ik kijken met hoeveel je nu buiten samen mag komen, dat is dus toch eigenlijk nog steeds maar twee -O-

He? Dus ik mag wel met mijn zus bij mijn ouders op visite. Maar als we daarna samen willen wandelen mag dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:05

SusanH schreef:
moonsparkle schreef:
Ik geef zelf soms cursussen, nu ik al die grote samenkomsten en drukte overal zag ging ik kijken met hoeveel je nu buiten samen mag komen, dat is dus toch eigenlijk nog steeds maar twee -O-

He? Dus ik mag wel met mijn zus bij mijn ouders op visite. Maar als we daarna samen willen wandelen mag dat niet?

Logisch toch :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:08

Heel logisch idd := . Ik snap iig dat mensen er niks meer van snappen. Op het werk ook vorige week een bewoner die bleef beweren, als je naar het terras wil MOET je je laten testen. Ik ging het bijna zelf geloven. Het is echt ingewikkeld al die maatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:11

Het is idd niet meer te volgen :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:15

Je gezonde verstand gebruiken blijft het allerbelangrijkste. Wilde even langs een winkel in Utrecht gisteren (was daar voor een college, met wel 8 mensen inclusief docent). Maar zag toen hoe druk het was in de winkelgedeeltes en ben toen langs een andere weg naar het station gelopen. Ben bij niemand in de buurt geweest. :)

Idem voor winkelen in mijn eigen stad. Ga gewoon vroeg in de ochtend. Zorg dat ik op drukke tijden plekken mijd. Lijkt me logisch.

Vanavond voor het eerst werken met een open terras, ben erg benieuwd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:17

Maar dat van dat bezoek en buiten dat is toch al veel langer onduidelijk? :') Dat je je er nu pas over verbaast..:P

En de volgorde van prikken en oproepen, als ik zie hoeveel berichtjes er alleen al op bokt staan over de jaartallen, oproepen, via GGD en Huisarts etc, dan snap ik wel dat het voor een aantal mensen niet heel duidelijk is... En dan hoef je niet op een brief te wachten soms, maar dan kan je al bellen en anderen mogen weer wel via de huisarts en anderen weer niet.. etc. (en dan vind ik dat mensen die zelf al geprikt zijn die zeggen dat anderen moeten wachten ook een beetje.. nou ja, makkelijk :+ )

Qua oproep voor 74, de oproepen gaan vanaf begin juni maar dat wil niet zeggen dat begin juni die oproep je mat ligt en dat je begin juni geprikt wordt, denk ik? Dat kan zomaar begin juli zijn vermoed ik :j

En ik vraag me af of we nu weer steeds met lekker weer of een drukke winkeldag berichten krijgen dat mensen 'lekker aan het hossen zijn en overal schijt aan hebben'... Want die plaat is ook een beetje grijs gedraaid denk? Het hoogste risico is binnen toch? Want meeste besmettingen in de thuissituatie? Ik merk dat ik dat wel steeds lastiger vind.. dat gekat op mensen die wat anders doen wat niet perse bewezen slecht is. En al helemaal als dat van mensen komt die lekker naar hun paard gaan, en/of een tuin hebben, met de hond gaan wandelen enzovoorts.. :+

Het is zaterdag en de zon schijnt.. het zal wel druk worden buiten..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:18

SusanH schreef:
Heel logisch idd := . Ik snap iig dat mensen er niks meer van snappen. Op het werk ook vorige week een bewoner die bleef beweren, als je naar het terras wil MOET je je laten testen. Ik ging het bijna zelf geloven. Het is echt ingewikkeld al die maatregelen.

Ja inderdaad en ik vind het ook zo jammer want ik wil niet doen wat niet mag en zou ik als 'mini bedrijfje' ook niet willen doen, maar als ik dan parken vol mensen zie dan ben ik echt teleurgesteld :o ik kan met mijn buiten cursus prima de afstand bewaken maar met maar één iemand is het niet echt realistisch

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:24

Cer schreef:
Qua oproep voor 74, de oproepen gaan vanaf begin juni maar dat wil niet zeggen dat begin juni die oproep je mat ligt en dat je begin juni geprikt wordt, denk ik? Dat kan zomaar begin juli zijn vermoed ik :j

Ligt eraan. Hier zijn nog steeds mensen die de ene dag een afspraak maken en de volgende dag al geprikt kunnen worden.
Prikstraat waar ik meestal werk is nog niet zo gek lang open en daar zijn nog geen lange wachttijden. Prikstraat in Den Bosch is een stuk langer wachten.

Daar gaat het dus vaker 'mis'. Mensen maken een afspraak, moeten lang wachten en/of ver reizen. Maand daarna wordt er een prikstraat in hun eigen woonplaats geopend. Andere jongere mensen mogen eerst en reizen veel minder ver omdat zij wel naar de net geopende prikstraat kunnen, en de puinhoop vol onbegrip en boosheid is (begrijpelijk) compleet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:32

Ligt het er ook niet aan hoe groot de groep is die aan de beurt is? Ik kan me voorstellen dat er minder 70jarigen zijn dan 35jarigen.. dus dat ze met de laatstgenoemde groep langer bezig zijn?

Ik zag een twitter bericht van Cornald Maas (blijkbaar de man van het songfestival) die zit te bitchen dat hij zn prik afspraak niet voor elkaar krijgt en die gooit dat direct op Social Media, zonder uitleg of wat. Als ik dan van de week hoor dat het songfestival met publiek door mag gaan, dan mag hij blij zijn dat ik geen minister ben want ik had m publiekelijk een grote muil gegeven denk :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:54

Moonsparkle, daar zijn al bedrijven met een oplossing, namelijk je klanten in groepen van 2 verdelen. Zo wordt dus toch buiten fitness gegeven bijvoorbeeld (een vriend van ons zit bij zo’n club). Dat is ook gewoon veilig als je dat ook echt met afstand doorvoert.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:23

Sizzle schreef:
Moonsparkle, daar zijn al bedrijven met een oplossing, namelijk je klanten in groepen van 2 verdelen. Zo wordt dus toch buiten fitness gegeven bijvoorbeeld (een vriend van ons zit bij zo’n club). Dat is ook gewoon veilig als je dat ook echt met afstand doorvoert.

Maar dan heb je dus 1 op 1 les? Bij mij gaat het om cursus eetbare planten, makkelijk om afstand bij te houden, weinig gezweet en gehijg :') tenzij het heel warm is, maar mensen willen eigenlijk altijd met 2 personen komen. In de winkels lopen mensen binnen allemaal veel dichter op elkaar. Ik weet dat er meer dingen oneerlijk voelen voor mensen op dit moment, maar aan de andere kant denk ik het is zoveel veiliger, zal ik het toch doen met 2 personen of ga ik nog wachten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:36

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:39

moonsparkle schreef:
Sizzle schreef:

Maar dan heb je dus 1 op 1 les? Bij mij gaat het om cursus eetbare planten, makkelijk om afstand bij te houden, weinig gezweet en gehijg :') tenzij het heel warm is, maar mensen willen eigenlijk altijd met 2 personen komen. In de winkels lopen mensen binnen allemaal veel dichter op elkaar. Ik weet dat er meer dingen oneerlijk voelen voor mensen op dit moment, maar aan de andere kant denk ik het is zoveel veiliger, zal ik het toch doen met 2 personen of ga ik nog wachten.

Nee dan staan ze gewoon met 8 personen maar opgedeeld met gekleurde vestjes per 2 :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:47

Uuhh oke dus als ik zorg dat er meer dan 1,5 meter tussen zit dan kan het misschien wel :')?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:50

Ik heb hetzelfde probleem, halverwege mei een workshop gepland met 8 deelnemers. Ik heb nu maar bedacht om de persco van maandag af te wachten. Gaan de versoepelingen van 11 mei door, gaat mijn workshop ook door, anders verschuif ik het naar eind mei, in de hoop dat mijn deelnemers dan kunnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:01

moonsparkle schreef:
Uuhh oke dus als ik zorg dat er meer dan 1,5 meter tussen zit dan kan het misschien wel :')?

Officieel vast niet maar ik moet zeggen dat ik daar nogal ongevoelig voor zou zijn (ik krimineel). Zolang het doordacht en veilig is heb ik persoonlijk geen enkel probleem met ondoordachte zinloze regels overtreden :o
Het probleem is natuurlijk wel dat je je klanten daar goed voor moet kennen.
Maar anders doe je het gewoon binnen, dat mag wel :')

Ik durf er nog steeds op te wedden dat juist de combinatie 2 personen buiten + abondklok voor de onhoudbare situatie in NL gezorgt heeft. Iedereen die gewoon door wilde leven heeft dit nu binnen achter gesloten gordijnen gedaan ipv buiten in een groepje een biertje doen en weer naar je eigen huis.